IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : John de Mol snapt de advertentie wel [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 06-06-2022 19:29 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 6 juni 2022 19:11 schreef XXL het volgende:
Ieder zijn ding natuurlijk.
Het zal bij jou misschien anders zijn maar in mijn werkomgeving is het amper nog mogelijk met iemand een gesprek te voeren in het nederlands.
Ik ben er wel een beetje klaar mee.



De voertaal is al zo lang als ik me kan herinneren Engels.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-06-2022 19:42 by XXL Profiel van XXL

Zelfs dat is voor een deel van die gasten al teveel gevraagd.

En sorry, ik verrek het gewoon om in mijn eigen land met handen en voeten te moeten communiceren.

Dat doe ik wel in die weken dat ik op vakantie ben.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-06-2022 18:12 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 07-06-2022 19:02 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 6 juni 2022 19:42 schreef XXL het volgende:
Zelfs dat is voor een deel van die gasten al teveel gevraagd.

En sorry, ik verrek het gewoon om in mijn eigen land met handen en voeten te moeten communiceren.

Dat doe ik wel in die weken dat ik op vakantie ben.


Tja, ach, ik zie mezelf als een pragmatisch man. Mocht het zo te pas komen dat in mijn werkveld ineens al het talent uit Portugal komt, of Japan, of wat dan ook, dan kan ik in 'mijn' land op mijn strepen gaan staan en vastlopen, of ik leer gaandeweg iets van die andere taal, als dat de zaken vooruit helpt. Het is ook een persoonlijke ervaring dat als je een klein beetje moeite doet, al is het maar om 'goedemorgen' te kunnen zeggen, de ander ook veel meer bereid is om moeite te doen. Dat zal vast geen universele wet zijn, maar toch - het ouderwetse 'het moet van twee kanten komen' is zo gek nog niet. Ook niet als je van de andere partij redelijkerwijs mag verwachten dat ze jou verder tegemoetkomen dan andersom omdat het 'jouw' land is.



Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 08-06-2022 8:01 by Herfsthoofd666 Profiel van Herfsthoofd666



We zijn klaar


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-06-2022 10:16 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 6 juni 2022 19:11 schreef XXL het volgende:
Het zal bij jou misschien anders zijn maar in mijn werkomgeving is het amper nog mogelijk met iemand een gesprek te voeren in het nederlands.
Ik ben er wel een beetje klaar mee.



Meer kontneuken met je witte collega's is het antwoord.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-06-2022 10:24 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 6 juni 2022 19:29 schreef Negatieveling het volgende:
De voertaal is al zo lang als ik me kan herinneren Engels.


Bij mij ook op grofweg 90 procent van mijn projecten. Ik werk nu ook weer met onder andere een Braziliaan en een Iraniër in mijn team. Mijn vorige opdracht met een paar Zuid-Afrikanen, een Braziliaan en een paar Serviërs.

Op een aantal Nederlanders na die een tenenkrommende vorm van Dunglish spreken is het nog nooit een probleem geweest.

Zeker in mijn vak is de wereld in de loop der tijd erg, erg klein geworden.

En als de voertaal al Nederlands is, dan programmeer ik nog altijd in het Engels. Eigenlijk denk ik de hele dag in het Engels. Het is bij mij zo "erg" dat ik soms makkelijker op het Engelse woord kan komen dan op het Nederlandse.

Sowieso heb ik een obsessie voor dialecten en talen.



Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 08-06-2022 11:16 by Herfsthoofd666 Profiel van Herfsthoofd666

quote:
Op 8 juni 2022 10:24 schreef Snaack het volgende:
Het is bij mij zo "erg" dat ik soms makkelijker op het Engelse woord kan komen dan op het Nederlandse.


Dat is een generatie dingetje. De meeste films/series/videogames waar we mee opgegroeid zijn waren in het engels.


We zijn klaar


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-06-2022 12:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Ik werk momenteel onder andere als freelancer voor Citrosuco, grootste producten van sinaasappelsap ter wereld, levert aan PepsiCo voor Tropicana, aan Coca Cola voor Minute Maid, aan Granini ....


Terminal Managers (leuke titel ik weet het) zijn Brazilianen.
Dat Engels is echt vreselijk, laatste lettergrepen spreken ze nooit uit, lijken wel mentaal gehandicapt.

Fijne mensen dat wel. Kritisch zijn houden ze niet van, te negatief is dat.

die hebben 30 dagen verlof, de meeste een gans seizoen in Brazilië (plukkers)

in de meeste landen zoals Frankrijk en Oostenrijk bouw je trouwens vakantiedagen op gedurende het jaar voor datzelfde jaar.
In België is het dus een vreselijk kaksysteem waarin je opbouwt voor het volgende jaar.

Als je dus maar een half jaar gewerkt hebt in 2021, dan heb je maar recht op 10 dagen in 2022.

Heerlijk als je van werkgever verandert, dan krijg je vakantiegeld mee voor het lopende jaar voor de dagen die je opgebouwd hebt en nog niet hebt opgenomen.
Dat word je dan van je eerste loon afgehouden bij je volgende werkgever. Maar, als je dan vakantie opneemt en je loon is hoger bij je nieuwe werkgever, dan heb je dus winst gedaan...
het jaar nadien moet dan nog eens de verrekening gebeuren voor je opgebouwde vakantierechten voor dat jaar ...

dat gebeurt dan in de maand mei/juni, want dan krijg je je dubbel vakantiegeld (wat ook moet verrekend worden)


en dat mag je dus iedere keer opnieuw met handen en voeten uitleggen, ieder jaar opnieuw, ...


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-06-2022 15:49 by XXL Profiel van XXL

Nou vooruit, ik heb vandaag 'Go fuck youself, asshole' tegen een collega geroepen.

Telt dat als een kort gesprek in het engels?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-06-2022 16:01 by Snaack Profiel van Snaack

Dat ligt aan de lichtinval.


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 08-06-2022 16:34 by Herfsthoofd666 Profiel van Herfsthoofd666

Het is gebiedende wijs, dus neen.


We zijn klaar


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-06-2022 19:03 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 8 juni 2022 10:24 schreef Snaack het volgende:
Bij mij ook op grofweg 90 procent van mijn projecten. Ik werk nu ook weer met onder andere een Braziliaan en een Iraniër in mijn team. Mijn vorige opdracht met een paar Zuid-Afrikanen, een Braziliaan en een paar Serviërs.

Op een aantal Nederlanders na die een tenenkrommende vorm van Dunglish spreken is het nog nooit een probleem geweest.

Zeker in mijn vak is de wereld in de loop der tijd erg, erg klein geworden.

En als de voertaal al Nederlands is, dan programmeer ik nog altijd in het Engels. Eigenlijk denk ik de hele dag in het Engels. Het is bij mij zo "erg" dat ik soms makkelijker op het Engelse woord kan komen dan op het Nederlandse.

Sowieso heb ik een obsessie voor dialecten en talen.




Obsessie wil ik niet zeggen, maar talen en dialecten zijn wel interessant. Zo zit ik denk ik een kwart van mijn tijd in Duitsland en ik word er oprecht blij van Duits te spreken. De afgelopen jaren ook veel met een Franse partner gewerkt en dan ga je toch ook weer aan je Frans dokteren, en omdat daar ook relatief veel Roemenen rondliepen ga je daar automatisch ook wat van oppikken. Zelfs in Japan begon ik wat kanji te herkennen na een weekje. Kun je nog steeds niks mee, maaar leuk is het wel. Alleen op Fins krijg ik (van de talen waar ik ooit mee te maken heb) op geen enkele manier vat. Niet op schrift, niet op gehoor, zelfs geen heel klein beetje aanknopingspunt of herkenning/gewenning. Geen touw aan vast te knopen.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-06-2022 19:28 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb dat al met Limburgs eerlijk gezegd. Geen touw aan vast te knopen.

Verder hetzelfde, het is toch gewoon sympathiek als je bijvoorbeeld een grapje kunt maken in de vreemde taal van een collega.

Ik heb recent een presentatie gegeven samen met de Servische collega's en had er op geoefend hun namen correct uit te spreken, aangezien ik de "lead narrator" was en ook de introductie deed enz. Dat werd zeer gewaardeerd.

Kleine moeite, groot gebaar.

Maar xenofoob kankeren op alles wat niet wit is kan natuurlijk ook.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-06-2022 19:46 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 8 juni 2022 19:28 schreef Snaack het volgende:
Maar xenofoob kankeren op alles wat niet wit is kan natuurlijk ook.


Kankeren op de zoveelste Indiër in de engineering kan inderdaad ook, maar ik koop er niks voor. Hollandsche en zelfs Duitsche engineers zijn er nou eenmaal niet genoeg.

Zo hebben we ook altijd wel één of meer Iraniërs op de afdeling. Typisch bijzonder hooggekwalificeerd, en niet bepaald uit luxe-overwegingen hierheen gekomen. Kijk, ik ga echt geen Farsi leren, maar ik kan toch ook moeilijk van zo iemand eisen dat-ie zich bij de lunch maar in het Nederlands verstaanbaar moet maken. Dan reduceer je iemand met een PhD effectief tot een driejarige. Nee, daar koop je wat voor...

En er wandelt ook een jongeman bij ons rond die met een gezinshereniging uit Afghanistan is gekomen. Niet per se iemand met het soort achtergrond waar ik anders snel mee te maken zou krijgen en waar je via de media en allerlei online platforms als snel een lelijk beeld bij zou krijgen. En wat blijkt? Het is géén potentiële terrorist of verkrachter. Het is een individu, en gewoon een prima kerel waar je iets aan hebt, alleen eet hij geen varkensvlees en doet hij mee aan de Ramadan. Big whoop.

En er speelt ook nog een welbegrepen eigenbelang mee: al die buitenlandse collega's vertegenwoordigen ook een keuken die ik misschien nog niet ken, en ze zijn vaak best bereid om eens wat 'home made' specialiteiten mee te nemen



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 08-06-2022 19:52 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Toch klinkt wat jij zegt als het reduceren van culturele verschillen tot een paar anekdotische ontmoetingen. Een keer baklava eten is niet hetzelfde als een cultureel verschil zien dat soms moeilijk overbrugbaar is in samenwerking/leving.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 08-06-2022 20:05 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Het is ook geen oplossing voor alles, dat pretendeer ik ook niet. Maar 'ik verdom het om een beetje moeite te doen want ik ben toch zeker in mijn eigen land' is een modus die alvast gegarandeerd nìet werkt.



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 08-06-2022 20:18 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Ja ok, met zo'n houding heb je bij voorbaat verloren inderdaad.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-06-2022 0:00 by XXL Profiel van XXL

Jullie weten nog wat ik voor werk doe?
Wat was de term ook al weer die hier gebruikt werd? Dozenschuiver in een magazijn? Het soort werk wat honderdduizenden 'werkzoekenden' niet willen doen.

Het is jullie bekend dat er bij de arbeidsmigranten (En dat geldt overigens ook voor nederlands personeel) die daar voor in worden gehuurd amper nog sprake is van dingen als hooggekwalificeerd en talent? De enige eis lijkt momenteel dat ze zo goedkoop mogelijk zijn. Deels opgedrongen door de markt omdat je anders als bedrijf gewoon wordt weggeconcureerd.

Doorgaans is de voertaal hier iets van pools, lets, roemeens of bulgaars vermengd met 2 of 3 woorden extreem gebrekkig engels. Uitzendkrachten die elkaar inwerken omdat het anders lastig wordt met de taal enzo.

Ik vind dan dat als je op de internationale markt je geluk zoekt en niet eens de moeite neemt om op zijn minst degelijk engels te praten ik verder niet de moeite hoef te doen mij met handen en voeten verstaanbaar te maken. Die paar die gewoon engels praten heb ik geen problemen mee.

Leuk dat er mensen zijn die daar anders over denken en het een uitdaging vinden allerhande vreemde talen aan te leren. Vooral doen als het je hobby is. Ik zit zo niet in elkaar.

Als dat vervolgens inhoudt dat ik met 'zo'n houding' verloren heb accepteer ik dat maar gewoon.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 09-06-2022 0:12]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 09-06-2022 7:36 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Het is meer dat je vooral jezelf ermee hebt. Of je kan die gasten wat Nederlands leren, of zelf paar woorden over de grens leren. Maakt het leven makkelijker lijkt me.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 09-06-2022 7:40 by Herfsthoofd666 Profiel van Herfsthoofd666

Ik heb zelf wat on-the-go pools geleerd. Enkel voor de hotties op het werk. Ik ben er maar gewoon eerlijk over.

Het levert wel altijd een lach op, vrienden van ver begroeten in hun eigen taal.


We zijn klaar


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-06-2022 9:51 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 9 juni 2022 0:00 schreef XXL het volgende:
Ik vind dan dat als je op de internationale markt je geluk zoekt en niet eens de moeite neemt om op zijn minst degelijk engels te praten ik verder niet de moeite hoef te doen mij met handen en voeten verstaanbaar te maken. Die paar die gewoon engels praten heb ik geen problemen mee.


Ik begrijp natuurlijk wel een beetje hoe je je voelt maar toch. Met zo'n vooringenomen vijandelijke houding heb je in de voornaamste plaats toch vooral jezelf.

Het lijkt mij eerlijk gezegd een ontzettende kutbaan die je hebt, echt de categorie "er moet toch brood op de plank komen maar verder is er niets aan" en je moet dat een groot deel van je leven doen.

Waarom zou je dat dan niet zo leuk als maar kan voor jezelf maken? Met zo'n houding maak je iets dat in essentie al niet gemakkelijk is echter nog moeilijker, lijkt mij.

Het in de mond nemen van de term "gelukszoekers" getuigt van bijzonder weinig inlevingsvermogen en van een nogal kortzichtig wereldbeeld.

Dit zijn mensen die hun gezinnen tijdelijk achter zich laten om geld te verdienen om voor ze te kunnen zorgen.

Mensen die daarvoor vertrekken uit hun moederland, mensen die daarvoor hun huis, hun vertrouwde omgeving, vrienden en familie achter zich laten om in leven te kunnen blijven en een beetje uit de armoede te ontsnappen.

Die mensen zoeken geen geluk, die mensen offeren alles op om hun erbarmelijke bestaan, en dat van hun familie, dragelijker te kunnen maken.

Realiseer jij je wel hoe ver jij er van af staat een dergelijke overweging te hoeven maken in het leven? Zo ver dat het doen van deze gedachteoefening ongeveer het dichtste bij is als je ooit zult hoeven komen.

Dat ze geen Engels spreken komt omdat ze, in tegenstelling tot de meeste mensen hier, geen toegang hebben tot fatsoenlijk onderwijs. Dat is er niet, dat is onbetaalbaar, of ze moeten als tieners al aan het werk om brood op te plank te brengen. De aanname dat dat onwil zou zijn is echt bizar.

Het is werk dat de meeste Nederlanders inderdaad niet willen doen en ook niet hoeven te doen. Zo goed hebben we het hier met zijn allen.

Dit zijn overigens ook de mensen die in onze slachthuizen werken, zodat jij goedkoop je vriezer vol kunt laden met vlees.

En tegen die mensen kan er nog geen vriendelijk woord van af. Het is zo stereotype allemaal voor iemand in jouw positie. Teringjantje.

En weet je hoe dat komt, dat dat allemaal zo goedkoop mogelijk moet? Omdat wij, de consumenten, onze spullen allemaal zo goedkoop mogelijk willen kunnen kopen.

Daarom wil ik zeggen, kijk eens in de spiegel.

Respect overigens dat jij dat werk wilt doen. Ik zou niet met je kunnen ruilen. Echt iets dat ik voor het laatst gedaan heb op de middelbare school als vakantiebaantje, en toen dacht ik al "studeren lul, anders moet je dit je hele leven doen".

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 09-06-2022 19:52]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-06-2022 9:54 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Amen. Had t zelf niet beter kunnen verwoorden.


When your people matter, menstrual health matters


BillekeAlwerti
watch?v=dQw4w9WgXcQ
Usericon van BillekeAlwerti
Posted 09-06-2022 10:07 by BillekeAlwerti Profiel van BillekeAlwerti

quote:
Op 9 juni 2022 7:40 schreef Herfsthoofd666 het volgende:
Ik heb zelf wat on-the-go pools geleerd. Enkel voor de hotties op het werk. Ik ben er maar gewoon eerlijk over.

Het levert wel altijd een lach op, vrienden van ver begroeten in hun eigen taal.


Wat fijn dat je weer werkt. Daar ben ik mentaal te kapot voor.


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 09-06-2022 10:20 by Herfsthoofd666 Profiel van Herfsthoofd666

quote:
Op 9 juni 2022 10:07 schreef BillekeAlwerti het volgende:
Wat fijn dat je weer werkt. Daar ben ik mentaal te kapot voor.
Ik ook.

Bovenstaande was gebaseerd op de laatste werkplek (vdl).


We zijn klaar


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen