IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : John de Mol snapt de advertentie wel [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 23-06-2022 9:07 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



Jullie zijn zot.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 23-06-2022 9:09 by Herfsthoofd666 Profiel van Herfsthoofd666

quote:
Op 23 juni 2022 8:08 schreef Fusion het volgende:
Het gerucht gaat dat de boer op tractor in kwestie was omgekocht door de regering om dit ongeluk in gang te zetten zodat de politie een goed excuus had om de blokkade op te heffen.
Bij dit soort berichten is de bron wel cruciaal. Waar komt het gerucht vandaan?


We zijn klaar


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-06-2022 9:31 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 juni 2022 8:13 schreef Natural Disaster het volgende:
Ik ben de boerenhaters zat.

Ga emigreren naar Saudi ofzo, allemaal.




Ontvankelijk voor de propaganda van de afgelopen decennia ja?

Feit blijft dat deze ondernemers in de agrarische industrie zich verrijken met het produceren van een product dat slecht is voor mens, dier en leefomgeving. Zoals nu met de stikstof-problematiek maar de veehouderij bijvoorbeeld is verantwoordelijk voor een gelijk (fors) aandeel uitstoot van broeikasgassen als dat van al het particuliere verkeer in heel Nederland.

Als we daar dan iets van vinden wordt de "maar we produceren jullie eten!!"-kaart getrokken wat alles dan goed moet praten en waar wij dan mee moeten sympathiseren.

Grote onzin. Grofweg 80 procent van alle productie is voor de export.

En dan is de productie ook nog eens hevig gesubsidieerd. Per Nederlands gezin betalen we zo'n 500 euro per jaar. En van al die zielige boeren is een derde ook nog eens miljonair.

De enige reden dat deze mensen moord en brand schreeuwen is omdat ze bang zijn dat ze het in de portemonnee gaan voelen. Dat terwijl er riante uitkoopregelingen zijn.

Desalniettemin hebben deze ondernemers de sympathie van het Nederlandse volk en tolereren wij het als ze publieke infrastructuur saboteren, zoals snelwegen.

Die worden echter niet alleen door de brave, naïve burgers gebruikt. Het is al diverse keren voorgekomen dat als gevolg een spoedtransport voor orgaantransplantatie vast kwam te staan met alle gevolgen van dien.

Protesteren, prima, maar het intimideren van politici? Ik begrijp echt niet waarom wij dat tolereren. Bedreigen en intimideren, het zijn de enige vormen van protest die die figuren kennen.

Als het over "onze boeren" gaat meten we met twee maten in dit land. Maar iedereen moet nu verantwoordelijkheid nemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 23-06-2022 9:34]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-06-2022 9:32 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 juni 2022 9:09 schreef Herfsthoofd666 het volgende:
Bij dit soort berichten is de bron wel cruciaal. Waar komt het gerucht vandaan?


Boer Anon.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-06-2022 9:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 juni 2022 9:31 schreef Snaack het volgende:
Feit blijft dat deze ondernemers in de agrarische industrie zich verrijken met het produceren van een product dat slecht is voor mens, dier en leefomgeving. Zoals nu met de stikstof-problematiek maar de veehouderij bijvoorbeeld is verantwoordelijk voor een gelijk (fors) aandeel uitstoot van broeikasgassen als dat van al het particuliere verkeer in heel Nederland.

Als we daar dan iets van vinden wordt de "maar we produceren jullie eten!!"-kaart getrokken wat alles dan goed moet praten en waar wij dan mee moeten sympathiseren.

Grote onzin. Grofweg 80 procent van alle productie is voor de export.

En dan is de productie ook nog eens hevig gesubsidieerd. Per Nederlands gezin betalen we zo'n 500 euro per jaar. En van al die zielige boeren is een derde ook nog eens miljonair.

De enige reden dat deze mensen moord en brand schreeuwen is omdat ze bang zijn dat ze het in de portemonnee gaan voelen. Dat terwijl er riante uitkoopregelingen zijn.

Desalniettemin hebben deze ondernemers de sympathie van het Nederlandse volk en tolereren wij het als ze publieke infrastructuur saboteren, zoals snelwegen.

Die worden echter niet alleen door de brave, naïve burgers gebruikt. Het is al diverse keren voorgekomen dat als gevolg een spoedtransport voor orgaantransplantatie vast kwam te staan met alle gevolgen van dien.

Protesteren, prima, maar het intimideren van politici? Ik begrijp echt niet waarom wij dat tolereren. Bedreigen en intimideren, het zijn de enige vormen van protest die die figuren kennen.

Als het over "onze boeren" gaat meten we met twee maten in dit land. Maar iedereen moet nu verantwoordelijkheid nemen.
De post van het jaar. Bizar dat niet iedereen dit ziet. Dit betreft geen visie of mening, dit zijn feiten. Inderdaad is sowieso t gros van "ons eten" dat ze produceren voor t buitenland en alleen maar om doekoes te maken voor miljardenbedrijven die van de milieuvervuilende lappen vlees, liters melk etc producten maken


When your people matter, menstrual health matters


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 23-06-2022 10:05 by Herfsthoofd666 Profiel van Herfsthoofd666

Post van de dag, mijn naakte selfie komt later dit jaar.

Maar wel inderdaad een helder en duidelijk verhaal. Helaas zijn er ontiegelijk veel domme mensen die dit maar niet willen snappen. Hier in Limburg zijn die er in grote getale.


We zijn klaar


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-06-2022 10:10 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 juni 2022 9:55 schreef Fusion het volgende:
De post van het jaar.




quote:

Bizar dat niet iedereen dit ziet.


Sja de lobby is machtig. Bij het woord bioindustrie bijvoorbeeld denken veel Nederlanders toch dat dat in Nederland niet voorkomt en wordt er een geromantiseerd beeld op het netvlies opgeroepen van de boer met tuinbroek aan en een grasspriet tussen de tanden die vrolijk in de wei staat bij zijn dieren.

Maar het woord is overduidelijk: bioINDUSTRIE. Fabrieken waarin levende dieren worden gebruikt om producten te produceren. Deze fabrieken staan echter in weilanden en niet op industrieterreinen.

quote:

Dit betreft geen visie of mening, dit zijn feiten.


Precies, en beleid wordt op deze feiten gebaseerd. Maar goed we leven in tijden waarin feiten niet veel waarde meer hebben. Als het minder aangename feiten zijn ontkennen we dat gewoon.

quote:

Inderdaad is sowieso t gros van "ons eten" dat ze produceren voor t buitenland en alleen maar om doekoes te maken voor miljardenbedrijven die van de milieuvervuilende lappen vlees, liters melk etc producten maken


En het is nog vele malen erger. Want er is zoveel overdaad dat we een derde van dat geproduceerde eten weer weggooien.

De enige reden dat boeren een gegarandeerde prijs krijgen voor hun melk, is dat er stelselmatig teveel geproduceerd wordt en er dus veel meer aanbod is dan vraag.

In een normale bedrijfsmatige situatie zou door economische effecten de productie dan weer balanceren maar dankzij subsidies, gegarandeerde prijzen en dergelijke geldt dat niet voor deze ondernemers. Ze kunnen gewoon meer produceren dan af wordt genomen en krijgen er nog voor betaald ook.

Dit is al jarenlang een probleem. Ik ben opgegroeid met schoolmelk en "melk de witte motor". Dat bestaat niet omdat melk nou zo goed voor de mens is (in tegendeel zelfs) maar we hebben er al tientallen jaren veel te veel van. Dus leren we kinderen maar dat melk goed voor je is zodat ze hun leven lang veel melk blijven kopen.

Pure misleiding.

Goedemorgen.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 23-06-2022 10:11]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-06-2022 10:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Eens. Ik heb me een jaar of wat geleden eens flink in deze materie verdiept, idd 30% weggooien wereldwijd, ingecalculeerde afschrijvingspercentages van vee bij formule "inspuiten met atibiotica en geen dierenarts bij zieke dieren", food conversion ratios etc etc. Het is een fucking, trieste, zieke bedoening.


When your people matter, menstrual health matters


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-06-2022 10:14 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 23 juni 2022 9:31 schreef Snaack het volgende:
Ontvankelijk voor de propaganda van de afgelopen decennia ja?



Ontvankelijk voor de aanhoudende leugens van Kabinet Rutte deel zoveel ja?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-06-2022 10:19 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 juni 2022 10:14 schreef Natural Disaster het volgende:
Ontvankelijk voor de aanhoudende leugens van Kabinet Rutte deel zoveel ja?




Bruh.. Really...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-06-2022 10:22 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Geheel wederzijds, met je boerenhaat.

Je hebt echt een bord voor de kop als je denkt dat de maatregelen van het Kabinet wat gaan brengen.

Die schieten bij alles maar in het wilde rond zonder zich fatsoenlijk te laten informeren. En als ze dat laatste wel doen hebben ze er alsnog schijt aan en doen ze nog waar ze zelf zin in hebben.

Er gaat straks gewoon 60 miljard op aan gebakken lucht en geen mens of klimaat wordt er beter van.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-06-2022 10:32 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 23 juni 2022 9:31 schreef Snaack het volgende:
Ontvankelijk voor de propaganda van de afgelopen decennia ja?

Feit blijft dat deze ondernemers in de agrarische industrie zich verrijken met het produceren van een product dat slecht is voor mens, dier en leefomgeving. Zoals nu met de stikstof-problematiek maar de veehouderij bijvoorbeeld is verantwoordelijk voor een gelijk (fors) aandeel uitstoot van broeikasgassen als dat van al het particuliere verkeer in heel Nederland.

Als we daar dan iets van vinden wordt de "maar we produceren jullie eten!!"-kaart getrokken wat alles dan goed moet praten en waar wij dan mee moeten sympathiseren.

Grote onzin. Grofweg 80 procent van alle productie is voor de export.

En dan is de productie ook nog eens hevig gesubsidieerd. Per Nederlands gezin betalen we zo'n 500 euro per jaar. En van al die zielige boeren is een derde ook nog eens miljonair.

De enige reden dat deze mensen moord en brand schreeuwen is omdat ze bang zijn dat ze het in de portemonnee gaan voelen. Dat terwijl er riante uitkoopregelingen zijn.

Desalniettemin hebben deze ondernemers de sympathie van het Nederlandse volk en tolereren wij het als ze publieke infrastructuur saboteren, zoals snelwegen.

Die worden echter niet alleen door de brave, naïve burgers gebruikt. Het is al diverse keren voorgekomen dat als gevolg een spoedtransport voor orgaantransplantatie vast kwam te staan met alle gevolgen van dien.

Protesteren, prima, maar het intimideren van politici? Ik begrijp echt niet waarom wij dat tolereren. Bedreigen en intimideren, het zijn de enige vormen van protest die die figuren kennen.

Als het over "onze boeren" gaat meten we met twee maten in dit land. Maar iedereen moet nu verantwoordelijkheid nemen.


Kan er qua protesten etc helemaal in meegaan, en dat er wat moet en kan veranderen is helder. Maar denk je nou zelf dat als wij stoppen met produceren, dat de consument waar het product naartoe gaat (in welk land dan ook), gaat stoppen met vreten of drinken? Nee, en daar gaan bedrijven op inspringen, ergo bio-industrie in andere landen. Kan me niet voorstellen dat de wetgeving qua dierenwelzijn en vervuiling in bijvoorbeeld het oostblok zo strak geregeld zijn als hier. En ja, ook hier kan er een hoop verbeterd worden, maar toch.

Las ergens dat 1 koe hier ongeveer neerkomt op 2 koeien in andere landen omdat de sector in Nederland bijzonder efficiënt en in verhouding duurzaam is. Kun je het in Nederland wel terugdringen allemaal, en dat zal stikstoftechnisch allemaal best schelen, maar de economie krijgt daar een stevige optater van en het lost wereldwijd geen kloot op. Sterker nog, misschien wordt het er wereldwijd wel slechter op. Dunno.

Verder heb ik er te weinig verstand van, maar ik vind dat "stoppen met exporteren" wel makkelijk roepen. En 1 op de 5 boeren is miljonair, da's ook leuk, maar niet op de bankrekening. Wel in productierechten, panden en veestapel wellicht, maar daar kun je de boodschappen niet van betalen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-06-2022 10:42 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 juni 2022 10:22 schreef Natural Disaster het volgende:
Geheel wederzijds, met je boerenhaat.

Je hebt echt een bord voor de kop als je denkt dat de maatregelen van het Kabinet wat gaan brengen.

Die schieten bij alles maar in het wilde rond zonder zich fatsoenlijk te laten informeren. En als ze dat laatste wel doen hebben ze er alsnog schijt aan en doen ze nog waar ze zelf zin in hebben.

Er gaat straks gewoon 60 miljard op aan gebakken lucht en geen mens of klimaat wordt er beter van.




Ah. Had dan gelijk gezegd dat je een Facebooktokkie bent.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-06-2022 10:51 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 juni 2022 10:32 schreef Ethereal het volgende:
Kan er qua protesten etc helemaal in meegaan, en dat er wat moet en kan veranderen is helder. Maar denk je nou zelf dat als wij stoppen met produceren, dat de consument waar het product naartoe gaat (in welk land dan ook), gaat stoppen met vreten of drinken? Nee, en daar gaan bedrijven op inspringen, ergo bio-industrie in andere landen. Kan me niet voorstellen dat de wetgeving qua dierenwelzijn en vervuiling in bijvoorbeeld het oostblok zo strak geregeld zijn als hier. En ja, ook hier kan er een hoop verbeterd worden, maar toch.


Ik erken je argumenten maar ben het niet met je eens dat we ons dan maar neer moeten leggen bij de huidige gang van zaken, "want elders is het erger".

Verandering moet een keer beginnen. Als rijk, modern en geciviliseerd land hebben we daarin een voorbeeldfunctie. Dat moment van verandering is nu. De noodzaak kunnen we niet langer ontkennen.


quote:
maar de economie krijgt daar een stevige optater van


Sja, dachten we dat ook niet toen de eerste robots in de werkplaatsen verschenen? Wij passen ons aan, vinden nieuwe dingen uit, er ontstaan nieuwe industrieën.

quote:
En 1 op de 5 boeren is miljonair, da's ook leuk, maar niet op de bankrekening. Wel in productierechten, panden en veestapel wellicht, maar daar kun je de boodschappen niet van betalen.


Nou ja, denk je dat Elon Musk 150 miljard op zijn rekening heeft staan zodat hij daar superjachten mee kan kopen en zo?

Nee, de waarde van zijn ondernemingen is voldoende onderpand voor de credit lines voor cash geld.

Dat werkt ook op kleinere schaal zo voor ondernemers.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-06-2022 11:07 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 23 juni 2022 10:51 schreef Snaack het volgende:
Ik erken je argumenten maar ben het niet met je eens dat we ons dan maar neer moeten leggen bij de huidige gang van zaken, "want elders is het erger".

Verandering moet een keer beginnen. Als rijk, modern en geciviliseerd land hebben we daarin een voorbeeldfunctie. Dat moment van verandering is nu. De noodzaak kunnen we niet langer ontkennen.



Erbij neerleggen is het andere uiterste, er moet zeker iets gedaan worden, maar in het wilde weg boerenbedrijven dichtgooien om ons later weer druk te maken over het dierenwelzijn in andere landen terwijl dat nu "goed" geregeld is vind ik wel een dingetje, zeker als het globaal niets op gaat lossen. Ik loop liever voorop op het gebied van innovaties.

Boeren de mogelijkheid bieden om te stoppen, helemaal voor. Zullen er zat zijn die er genoeg van hebben en best willen stoppen. Boeren verplichten, daar voel ik nog niet zoveel voor.



quote:
Op 23 juni 2022 10:51 schreef Snaack het volgende:
Sja, dachten we dat ook niet toen de eerste robots in de werkplaatsen verschenen? Wij passen ons aan, vinden nieuwe dingen uit, er ontstaan nieuwe industrieën.



Die robots gingen niet direct ten koste van complete sectoren en familiebedrijven.


quote:
Op 23 juni 2022 10:51 schreef Snaack het volgende:
Nou ja, denk je dat Elon Musk 150 miljard op zijn rekening heeft staan zodat hij daar superjachten mee kan kopen en zo?

Nee, de waarde van zijn ondernemingen is voldoende onderpand voor de credit lines voor cash geld.

Dat werkt ook op kleinere schaal zo voor ondernemers.


Zal best, maar toch ken ik bijzonder weinig boeren die in dure kleding lopen, dure auto's rijden of hun boerderij luxe hebben ingericht, en ik woon toch in behoorlijk agrarisch gebied. Op papier zullen ook een hoop mensen tegenwoordig miljonair zijn met de huidige woningprijzen, maar daar heb je geen reet aan.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-06-2022 11:27 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 23 juni 2022 10:51 schreef Snaack het volgende:
Ik erken je argumenten maar ben het niet met je eens dat we ons dan maar neer moeten leggen bij de huidige gang van zaken, "want elders is het erger".


Dat is wat anders dan die door het kabinet gekweekte boerenhaat waar jij als konijnenvoerwarriortokkie ook aan meedoet.

De boeren staan echt niet onwillig tegen aanpassingen en hebben al kapitalen geinversteerd aan verbeteringen de afgelopen jaren, onder dwang van het kabinet.

Te lui om het weer op te zoeken maar onze boeren zijn de schoonste van Europa.

En juist dat alles onder druk van het Kabinet en dan door datzelfde Kabinet als boeman te worden afgeschilderd gaat mij te ver.

Het houdt qua mogelijkheden een keer op en zeker als die Haagse kneuzen zo'n bom in de hut gooien als ze nu doen.

Zie verder ook de posts van Ethereal.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 23-06-2022 11:33]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 23-06-2022 11:52 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Snaack heeft het natuurlijk 110% bij het rechte eind. Daar wil ik echter wel één kanttekening bij plaatsen. Zo'n boer mag dan misschien miljonair zijn, maar dat zit wel vaak in het bedrijf. Een bedrijf waar echt wel bloed, zweet, tranen en liefde in zit en waar men vaak ook van gekkigheid niet meer weet welke regels en richtlijnen nu nog te volgen en wat nu 'afgepakt' dreigt te worden.

Tuurlijk, het had nooit zo ver moeten komen, maar ik zie wel dat veel boeren in die zin slachtoffer zijn van een op hol geslagen systeem van schaalvergroting wat door hun eigen lobby en heel wat opeem volgende kabinetten is opgetuigd. In mijn omgeving zie ik echt mensen die alles naar eer en geweten, volgens alle regeltjes, gedaan hebben en nu alsnog vrezen op te moeten doeken. Dat dat als een mes in de rug voelt vind ik niet gek, zelfs al word je ruimhartig uitgekocht. Dat je daar heftig op reageert snap ik dan ook wel. Dat is natuurlijk geen excuus om full retard te gaan met bedreiging en intinidatie, dat spreekt. En ik denk ook dat als de eerste woede weg is, en de uitkoopregelingen er daadwerkelijk zijn (vooralsnog schijnt er hiervoor nog geen euro op de rekening van de provincie Noord-Brabant staan, maar houd me ten goede) en een realistisch bod opleveren, dat het gezonde verstand zal prevaleren.



Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-06-2022 12:25 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Sinds Snaack hier zijn liefde voor het circuit, weliswaar op twee wielen, geuit heeft zijn jullie twee handen op één buik.

Misschien moeten jullie toch eens gaan neuqen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 23-06-2022 12:27 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

https://www.nu.nl/293736/video/politie-arresteert-betogers-die-ketelbrug-willen-blokkeren.html

Kijk ze filmen met hun smartphone. :')

Als je de boeren wilt steunen ga je niet in een bootje bij een brug klooien, droeftoeters.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 23-06-2022 12:37]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 23-06-2022 13:21 by Herfsthoofd666 Profiel van Herfsthoofd666

quote:
Op 23 juni 2022 12:25 schreef Natural Disaster het volgende:
Misschien moeten jullie toch eens gaan neuqen.


Snaack zit in de scene, dan ben je gewoon geliefd.


We zijn klaar


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-06-2022 13:58 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 23 juni 2022 13:21 schreef Herfsthoofd666 het volgende:
Snaack zit in de scene, dan ben je gewoon geliefd.


Dat is niet wat ik zei. Ik zei, we kennen elkaar uit de scene. Daarmee bedoelde ik vanzelfsprekend de lokale Rotterdamse muziekscene.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-06-2022 14:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 juni 2022 10:22 schreef Natural Disaster het volgende:
Geheel wederzijds, met je boerenhaat.

Je hebt echt een bord voor de kop als je denkt dat de maatregelen van het Kabinet wat gaan brengen.

Die schieten bij alles maar in het wilde rond zonder zich fatsoenlijk te laten informeren. En als ze dat laatste wel doen hebben ze er alsnog schijt aan en doen ze nog waar ze zelf zin in hebben.

Er gaat straks gewoon 60 miljard op aan gebakken lucht en geen mens of klimaat wordt er beter van.


Zie jij Snaack zeggen dat hij denkt dat de maatreglen van t kabinet wat gaan brangen?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-06-2022 14:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 juni 2022 11:27 schreef Natural Disaster het volgende:
Dat is wat anders dan die door het kabinet gekweekte boerenhaat waar jij als konijnenvoerwarriortokkie ook aan meedoet.
Snaeck zijn verwijt werd gevolg door een heel betoog, gestaaf door opzoekbare feiten als percentages etc.

quote:
Op 23 juni 2022 11:27 schreef Natural Disaster het volgende:
DDe boeren staan echt niet onwillig tegen aanpassingen en hebben al kapitalen geinversteerd aan verbeteringen de afgelopen jaren, onder dwang van het kabinet.
Ja. Zegt iemand hier iets anders?

quote:
Op 23 juni 2022 11:27 schreef Natural Disaster het volgende:
DTe lui om het weer op te zoeken maar onze boeren zijn de schoonste van Europa.
Oh. En waarom zou dit een argument zijn dan? Misschien is de schoonste zijn nog steeds niet genoeg?

quote:
Op 23 juni 2022 11:27 schreef Natural Disaster het volgende:
DEn juist dat alles onder druk van het Kabinet en dan door datzelfde Kabinet als boeman te worden afgeschilderd gaat mij te ver.
Niemand zegt toch dat zij alleen de schuld hebben? De schuld hebben alle bwtrokkenen in de hele keten.


Je geeft bijna geen enkel argumnt inzake het daadwerkelijke probleem dat Snaeck aanstipt.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-06-2022 14:11 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 juni 2022 10:32 schreef Ethereal het volgende:Maar denk je nou zelf dat als wij stoppen met produceren, dat de consument waar het product naartoe gaat (in welk land dan ook), gaat stoppen met vreten of drinken? Nee, en daar gaan bedrijven op inspringen, ergo bio-industrie in andere landen. Kan me niet voorstellen dat de wetgeving qua dierenwelzijn en vervuiling in bijvoorbeeld het oostblok zo strak geregeld zijn als hier. En ja, ook hier kan er een hoop verbeterd worden, maar toch.
Dit is een non-argument maar een jij-bak. "Laten we vooral geen grondige maatregelen nemen als de andere landen dat ook niet durven. Iemand moet de eerste zijn maar wij niet hoor!".

quote:
Op 23 juni 2022 10:32 schreef Ethereal het volgende:
Las ergens dat 1 koe hier ongeveer neerkomt op 2 koeien in andere landen omdat de sector in Nederland bijzonder efficiënt en in verhouding duurzaam is. Kun je het in Nederland wel terugdringen allemaal, en dat zal stikstoftechnisch allemaal best schelen, maar de economie krijgt daar een stevige optater van en het lost wereldwijd geen kloot op. Sterker nog, misschien wordt het er wereldwijd wel slechter op. Dunno.
Oke, met alle respect, ook dus niet echt een argument, een gokje en wat las ergens'. Zie mijn commentaar op ND. Wellicht is t probleem wel dusdanig ernstig dat t stadium van vergelijken met andere landen waar t nog kutter is wel gepasseerd is?

quote:
Op 23 juni 2022 10:32 schreef Ethereal het volgende:
Verder heb ik er te weinig verstand van, maar ik vind dat "stoppen met exporteren" wel makkelijk roepen. En 1 op de 5 boeren is miljonair, da's ook leuk, maar niet op de bankrekening. Wel in productierechten, panden en veestapel wellicht, maar daar kun je de boodschappen niet van betalen.
Natuurlijk is stoppen met exporteren makkelijk roepen, maar de gehele economie, globaal gezien, zal minder moeten. Dus minder consumeren, durzamer en veel minder produceren. Een aantal landen die nu al vooroplopen zullen de eerste stappen moeten zetten om ervoor te zorgen dat jouw kleinkinderen straks nog een normaal leven kunnen hebben. Want er zijn echt grote problemen op til


When your people matter, menstrual health matters


Herfsthoofd666
Usericon van Herfsthoofd666
Posted 23-06-2022 14:48 by Herfsthoofd666 Profiel van Herfsthoofd666

quote:
Op 23 juni 2022 13:58 schreef Snaack het volgende:
vanzelfsprekend


We zijn klaar


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen