IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar de woordenschat van de tractorfoob stokt bij "populisme" en "tokkie". [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2022 11:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 december 2022 20:28 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Ik zou hier eigenlijk niet op in moeten gaan want ik voel me totaal niet aangesproken. Maar om toch even in te gaan op jouw hypothese:

Stel als farmaceut breng je een medicijn op de markt dat voor 10% oversterfte zorgt. Dus 10% meer dan de verwachte gemiddelde sterfte wat nog altijd relatief weinig is en niet of nauwelijks zorgt voor depopulatie. En wel zorgt voor bijv. 0,1% meer ziekte onder de totale bevolking dan is het kassa want je behoudt gewoon je afzetgebied.


Hoe kun je als farmaceut weten dat je medicijn voor 10% oversterfte zal zorgen? Niet toch?

Volgens "critici" was er te weinig onderzoek naar de effectiviteit van het medicijn, dat impliceert ook dat er te weinig info over oversterfte was als je zo een stelling maakt.
Want hoe kun je nu niet weten of en hoe efficiënt een medicijn is, maar wel dat het voor een bepaald percentage oversterfte zou worden. "ja, we weten niet in welke mate het helpt, maar wel dat er een pak mensen van doodgaan" ... euhm. nee. Je gaat me echt niet wijsmaken dat Big Pharma dergelijk risico gaat nemen. Het zijn bedrijven, ze willen winst maken. En dat het niet altijd ethisch of menselijk is, ja, maar dat ze dergelijk risico zouden nemen naar afzetgebied ... nee. Ze willen vanuit plat commercieel denken het liefst hun afzetgebied zo groot mogelijk houden op zo'n lang mogelijke termijn. X aantal oversterfte meer is geen optie in de optiek van puur winstbejag.

Aan de ene kant ga je namelijk Big Pharma verdenken van kwaadwillige motieven en tegelijkertijd zeg je eigenlijk dat ze incompetent zijn. Kwaadwillig houdt net in dat ze incompetentie zoveel mogelijk uitsluiten ten voordele van winst door langdurig uitpersen. Als je beweert dat ze eigenlijk maximaal kwaadwillig en maximaal incompetent zijn (ja, veel mensen gaan dood, waarschijnlijk, maar we gaan er vanuit dat we er alsnog maximaal gaan aan verdienen), dan heb je wel een heel sprookjesachtig negatief beeld imho van Big Pharma, wat zeer onwaarschijnlijk overkomt en eigenlijk eerder emotioneel van aard.



signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2022 12:04 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Een van de problemen van de "kritische stemmen" is dat ze "de vijand" heel erg simplistisch voorstellen. Het is allemaal slecht en kwaadaardig en dom en corrupt. Als je dergelijke stellingen maakt, dan kom je zelf net simplistisch en dom over. Zwartwit, eenzijdig, puberaal, hysterisch, ...

Niets mis met kritische stemmen, maar de meeste komen echt over alsof ze fullblown retard geworden zijn, alsof we in de Matrix leven of zo.


Ja, dat stoot af zoiets.


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 17-12-2022 12:06 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 7 december 2022 12:19 schreef Natural Disaster het volgende:
Sinds Bart geen ranzige, voor sommigen banwaardige, plaatjes meer mag posten is z'n (online) mood er ook niet op vooruit gegaan.






Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-12-2022 13:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Echter zegt ie wel steeds vaker rake dingen waar dan de forumwappietokkiecirkel weinig inhoudelijks tegenover weet te zetten.


When your people matter, menstrual health matters


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 17-12-2022 13:16 by Ktulu Profiel van Ktulu

Ik kan zijn cynische kruistocht tegen denkfouten, wensdenken en andere soorten bias best waarderen iig.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2022 13:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

dank u.

denk ik :D



Het is inderdaad zo debiel geworden wat sommige mensen allemaal blijven zeggen, dat ik geen nood meer heb om goedmutsen te gaan aanvallen in hun misplaatste zelfgenoegzaamheid. Ik ben op zich al blij dat sommige mensen nog nuchter en genuanceerd blijven, in die mate zelfs dat ik ze niet verder wil irriteren met NSFW toestanden.

De luizen in de pels zijn ziek. En niet ziek op een leuke, ranzige, mentaal verknipte manier. Ze zijn ziek op een intellectueel level. Best eng. Veel enger dan een piemel in een kip.


signature


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 17-12-2022 14:23 by Ktulu Profiel van Ktulu

<3


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 17-12-2022 15:05 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

Even voor de goeie orde:

-Ik heb nergens beweerd dat ik er van overtuigd ben dat farmaceuten een dergelijke afweging maken
-Ik gaf slechts aan dat Hypnos met een hypothese kwam met daarin een aanname die niet klopt
-Duidelijkheid willen over de oversterfte is niet hetzelfde als je leuter in een kip hangen
-De overheid heeft onderzoek hier naar gedwarsboomt en nu een voorselectie gemaakt van onderzoeken waarbij de invloed van de vaccins niet wordt meegenomen, daar vind ik iets van


[Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 17-12-2022 15:09]


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 17-12-2022 15:19 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS



Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2022 15:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 december 2022 15:05 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Even voor de goeie orde:

-Ik heb nergens beweerd dat ik er van overtuigd ben dat farmaceuten een dergelijke afweging maken
-Ik gaf slechts aan dat Hypnos met een hypothese kwam met daarin een aanname die niet klopt
-Duidelijkheid willen over de oversterfte is niet hetzelfde als je leuter in een kip hangen
-De overheid heeft onderzoek hier naar gedwarsboomt en nu een voorselectie gemaakt van onderzoeken waarbij de invloed van de vaccins niet wordt meegenomen, daar vind ik iets van




- klopt, maar welke maken ze dan volgens jou dan wel? En insinueerde je dan niets, gezien het artikel dat je postte?
- Dat kan goed kloppen, en ik ben blij dat je het zegt, want ik spiegelde.
- Oversterfte heeft blijkbaar niets te maken met je leuter in een kip steken, maar alles met een overheid die zijn kop in de grond steekt?
- De voorselectie wordt inderdaad gemaakt. Als je ooit statistiek gevolgd hebt op Hogeschool of Unief (behalve in Leiden dan) dan weet je dat je een onderzoek doet, je vertrekt van een onderzoeksdesign. Variabelen worden dan in een bepaalde fase gedetermineerd en gedefinieerd. Dat "Coronavirus" of "invloed van vaccins" geen variabele is, dat is niet meer dan normaal. Die vallen namelijk onder een variabele die overkoepelend is voor alle ziektes of zullen in een volgende fase aan bod komen.

Maar ik snap het, mensen die knalhard overtuigd zijn van een conclusie die willen 35 stappen overslaan en meteen dát onderzoeken, wat natuurlijk absoluut niet valide is. Dat is zoals zeggen Poetin de oorzaak is dat veel mensen nu in de kou zitten. Euhm ... nee. Het kan er iets mee te maken hebben, maar de correlatie is niet duidelijk aangetoond, het zal niet de enige factor zijn, het is misschien zelfs onwaar, etc.

En ik haat het stilaan dat mensen die niets afweten van heel veel dingen, maar heel veel "gevoelens" hebben, alles beginnen rationaliseren of doen alsof ze inzicht hebben. Zeg dan gewoon dat het allemaal heel ongemakkelijk en angstig aanvoelt en dat er nood is aan duidelijkheid, want dat geldt effectief voor heel veel mensen en dat is normaal. Kwetsbaar, niet aangenaam, kut om mee om te moeten gaan, maar waar.
en verstandiger en volwassener in plaats van zeggen "het is Corona" of zelfs "vaccins zitten er voor iets tussen". Dat weet je niet.

en de redenering "het zal wel dat zijn, want we mogen niet zeggen dat het mogelijk dat is", kom, dat is niet ok.
Hetzelfde als zeggen "die twee hebben een affaire, want we mogen niet zeggen dat ze misschien iets hebben en ze willen het niet onderzoeken ook". Als het zo is dan zal het naar boven komen. En tot zo lang het niet duidelijk is, dan moet je kunnen omgaan met onwetendheid. Niet leuk, maar dat is onderdeel van volwassen zijn. Kunnen omgaan met onzekerheid.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2022 15:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 december 2022 15:19 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:



"in een tijd van verandering" - vlieg op man, er is constant verandering, doe niet alsof het nu een speciale tijd is


1 minuut ver en ik schijt er al op


rond minuut 4 begint hij een ellenlange zin met "het probleem is" en hij zegt na een minuut nog steeds niet wat het probleem is.

Het heeft blijkbaar iets te zien met transparantie en modellen, en "je kan er een andere factor bijzetten in een Excel" maar verder komt hij niet. Gaat toch nergens over?


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 17-12-2022 15:40]


signature


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 17-12-2022 15:58 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 17 december 2022 15:33 schreef Hypnos het volgende:
"in een tijd van verandering" - vlieg op man, er is constant verandering, doe niet alsof het nu een speciale tijd is


1 minuut ver en ik schijt er al op



En dan mij van vooringenomenheid betichten

flikkertochopman


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-12-2022 16:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Het concept van vooringenomen zijn is toch echt iets anders dan gewoon een (imho terechte) mening hebben na het een kans gegeven te hebben.


When your people matter, menstrual health matters


Slechtie
Usericon van Slechtie
Posted 17-12-2022 16:55 by Slechtie Profiel van Slechtie

Nee je kan niet binnen een paar minuten een data analyse die 48 minuten duurt beoordelen. Dan wil je je er gewoon niet in verdiepen. Dat is ook prima, maar zeg dat dan gewoon. Ik heb hem wel helemaal bekeken, duidelijk en genuanceerd verhaal van Maurice.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-12-2022 19:03 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 17 december 2022 15:31 schreef Hypnos het volgende:
Dat is zoals zeggen Poetin de oorzaak is dat veel mensen nu in de kou zitten. Euhm ... nee. Het kan er iets mee te maken hebben, maar de correlatie is niet duidelijk aangetoond, het zal niet de enige factor zijn, het is misschien zelfs onwaar, etc.



Dat is hij ook niet. Dat komt doordat het schaap in wolfskleren genaamd europa verkeerde keuzes heeft gemaakt in een poging hem financieel onder druk te zetten.

Wat dat betreft hebben we jammerlijk gefaald en daar ondervinden we nu de gevolgen van en mogelijk de volgende winter nog harder zonder de stooksubsidie van de overheid.

Maargoed, da's slechts mijn nietszeggende kijk op zaken.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 17-12-2022 19:16 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ja man, Poetin is echt onder de indruk van die sancties.

Maar daar mag je niks over zeggen want dan ben je een Poetinlover.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2022 19:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 december 2022 15:58 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
En dan mij van vooringenomenheid betichten

flikkertochopman



niets vooringenomen aan schijt krijgen aan een holle boutade.
Ik ken die presentator niet eens, had er niets tegen. Trouwens al een paar afleveringen gezien met Katja Schuurman dacht ik die best ok waren. Dus ik zou zeggen, geef je angst lekker aan een ander door.


en wat zegt die Hond daar nu eigenlijk? Toch niks? Ik heb hem bewust niet verder uitgekeken om het nog een kans te geven.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2022 19:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 december 2022 19:16 schreef Natural Disaster het volgende:
Ja man, Poetin is echt onder de indruk van die sancties.

Maar daar mag je niks over zeggen want dan ben je een Poetinlover.




en toch zijn er mensen die zeggen dat het allemaal "zijn schuld is", net zoals er mensen zijn die zeggen dat "oversterfte door coronavaccins kom". Angsthazen (tjah) die meteen hun boosheid en stress moeten kunnen plaatsen omdat ze ... ja weet ik veel, niet geleerd hebben om daar mee om te gaan of zo. Het is natuurlijk ook wel lekker makkelijk als je dat kan. Heerlijk moet dat zijn, meteen Disney gaan en de slechterik detecteren in je eigen realiteitje. Scheelt weer een pak antidepressiva wellicht en een hoop verkeersongelukken

aantrekkelijk is het ook al niet, dus dat komt de volgende generatie ook weer goed uit.


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 17-12-2022 19:22 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Zeik toch niet man. Faal heeft hier gewoon een punt.

Je doet precies dat wat je in de schoenen probeert te schuiven van degene waartegen je ageert.

Binnen de Nederlandse politiek zou je zomaar in het rijtje Klaver, Paternotte, De Groot kunnen vallen.

Bovendien komen je berichten vaak ook nog over alsof je ze post met een flink stuk in je kraag.

En geen mens die er verder aandacht aan besteed. Lezen, categoriseren als niet interessant en door. Waarbij stap 1 en 2 zelfs nog met grote regelmaat worden overgeslagen.



[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 17-12-2022 19:24]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2022 19:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 december 2022 19:22 schreef Natural Disaster het volgende:
Zeik toch niet man. Faal heeft hier gewoon een punt.

Je doet precies dat wat je in de schoenen probeert te schuiven van degene waartegen je ageert.

Binnen de Nederlandse politiek zou je zomaar in het rijtje Klaver, Paternotte, De Groot kunnen vallen.

Bovendien komen je berichten vaak ook nog over alsof je ze post met een flink stuk in je kraag.

En geen mens die er verder aandacht aan besteed. Lezen, categoriseren als niet interessant en door. Waarbij stap 1 en 2 zelfs nog met grote regelmaat worden overgeslagen.





Dunne bullshit ouwe,

Ik haat Poetin meer dan de gemiddelde medemens, maar ik ga niet beweren dat hij de enige oorzaak is van de energiecrisis. En dat is het verschil. Ik kan ook wel aanvaarden dat coronavaccins niet heilig zijn, dus ik ga niet beweren dat er geen extra sterfgevallen daarvan afkomstig zijn. Maar er lopen tegenwoorden een ganse bende heethoofden met 0 veerkracht rond die alles meteen willen verklaard zien en net iets te weinig coping skills en aangename orgasmes hebben om zich rustig te kunnen houden. Dat soort van jankers en plathoofden kan ik echt niet meer verdragen. Gewoon, een ander vaccin geven, zodat ze gaan zuipen en André Hazes lopen bleiren ipv dat ze hun angsten proberen te plaatsen met simplistische pammetjes in woordvorm.


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 17-12-2022 19:38 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Je draait door, ouwe.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2022 19:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 december 2022 19:22 schreef Natural Disaster het volgende:
Zeik toch niet man. Faal heeft hier gewoon een punt.

Je doet precies dat wat je in de schoenen probeert te schuiven van degene waartegen je ageert.

Binnen de Nederlandse politiek zou je zomaar in het rijtje Klaver, Paternotte, De Groot kunnen vallen.

Bovendien komen je berichten vaak ook nog over alsof je ze post met een flink stuk in je kraag.

En geen mens die er verder aandacht aan besteed. Lezen, categoriseren als niet interessant en door. Waarbij stap 1 en 2 zelfs nog met grote regelmaat worden overgeslagen.





Hoe het over komt kan mij echt niet schelen, dat doe jij toch ook niet? Dus ik denk dat je het een fijne eigenschap vindt, anders zou je zelf ook niet doen. Hoop ik voor jou. Kusje hoor. Lekker blijven doen.

En ik vind het best wel interessant. Zoals het gruwelijk interessant kan zijn om naar Temptation Island te kijken. Het is om misselijk van te worden soms, maar het doet je effectief iets.

En uiteindelijk kan ik altijd mijn PC afzetten en beseffen dat ik gelukkig ben, zeker in vergelijking van die jammerlijke mensen die zo nodig alles zwartwit moeten bekijken. Ook al is het niet mijn fijnste eigenschap, me ergeren aan beperkte mensen doet uiteindelijk wel deugd.


Maar voel je vooral niet aangesproken. Niemand dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 17-12-2022 19:40]


signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 17-12-2022 19:44 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Oh, ik moest me aangesproken voelen?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2022 19:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

lekker retorisch, toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 17-12-2022 19:46]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-12-2022 19:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

https://www.blckbx.tv/gezondheid/rechtbank-nieuw-zeeland-dwingt-ouders-om-baby-gevaccineerd-bloed-te-laten-ontvangen


Heerlijk dit

"Ernstig zieke baby"


Als het echt zo ernstig was, dan zou er geen tijd verloren mogen gaan.


Wat een dramatiek weer.


Goeie website trouwens, hoef ik niet te ver te zoeken om van die zwartwitte bangemensen artikels te vinden

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 17-12-2022 19:53]


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen