IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar de woordenschat van de tractorfoob stokt bij "populisme" en "tokkie". [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Slechtie
Usericon van Slechtie
Posted 03-02-2023 15:27 by Slechtie Profiel van Slechtie

Woke is kut. Academici zijn geindoctrineerd door woke. Conclusie: academici zijn kut.

Bovenstaande post bewijst dat maar weer eens.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2023 15:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ALLES KUT ENTER


signature


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-02-2023 16:10 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

?SYNTAX ERROR
READY .




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-02-2023 16:12 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

65536 BYTES READY...


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2023 16:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

https://www.hln.be/gezond-en-gelukkig/in-slaap-vallen-in-de-zetel-heeft-een-merkbare-invloed-op-je-nachtrust-slaapexperte-de-oplossingen-zijn-simpel~a5805493/


best jammer voor de users hier die enkel een zetel hebben om in te slapen <3


inslapen, hehe


kans is groter ja


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2023 16:59 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 3 februari 2023 15:08 schreef Natural Disaster het volgende:
Klopt wel. De enige met cognitieve vaardigheden op het forum alhier praat wel tegen zijn spiegelbeeld maar kijkt er nooit naar.





Los van het feit dat het toepasbaar is op woke, hebben de complottolosers eveneens extreem veel issues met vaardigheden als probabilistisch redeneren. Gebrek aan kaders en opleiding vooral.


We kunnen niet allemaal succesvol zijn natuurlijk.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2023 17:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

https://www.hln.be/nina/daarom-mag-je-nooit-je-benen-kruisen-bij-de-kapper~a0fddd5f/


STOP THE PRESSES

of in het geval van die andere posters, DEPRESSES




[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 03-02-2023 17:06]


signature


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 03-02-2023 17:13 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 3 februari 2023 16:59 schreef Hypnos het volgende:
Los van het feit dat het toepasbaar is op woke, hebben de complottolosers eveneens extreem veel issues met vaardigheden als probabilistisch redeneren. Gebrek aan kaders en opleiding vooral.


We kunnen niet allemaal succesvol zijn natuurlijk.

Maar je stigmatiseert verder niet.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-02-2023 17:31 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Hij denkt echt dat een hoge opleiding gelijk staat aan succes hebben.
Waarschijnlijk voelt ie zich gesterkt door het feit dat ie een overpriced leasebak rijdt met zijn naam er op.

Hij moet een nazaat van ene Tijl Uilenspiegel zijn, dat kan niet anders. :')



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-02-2023 17:32 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dat met die kaders en opleiding, maybe.... Dat met dat denken, nee, dat lijkt me evident. Het zijn dan ook complotlosers. Complot. Losers. Zoals ze bijv op dit forum hebben bewezen totaal niet met publiekelijk gepubliceerde data omtrent geregistreerde cardiovasculaire voorvallen tijdens COVID om te kunnen gaan en de meest basale blunders te maken. Om maar één voorbeeld te noemen.


When your people matter, menstrual health matters


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 03-02-2023 17:42 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 3 februari 2023 17:32 schreef Fusion het volgende:
Dat met die kaders en opleiding, maybe.... Dat met dat denken, nee, dat lijkt me evident. Het zijn dan ook complotlosers. Complot. Losers. Zoals ze bijv op dit forum hebben bewezen totaal niet met publiekelijk gepubliceerde data omtrent geregistreerde cardiovasculaire voorvallen tijdens COVID om te kunnen gaan en de meest basale blunders te maken. Om maar één voorbeeld te noemen.

De oversterfteonderzoeken moeten nog plaatsvinden, laten we niet op de feiten vooruit lopen. Ik hoop uiteraard dat je gelijk hebt en dat er niets aan de hand is.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2023 17:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 3 februari 2023 17:13 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
Maar je stigmatiseert verder niet.


Nee man, data suckt.
Data is echt random, en daar zit dom in. Hu Hu HU.


En ik stigmatiseer niet, ik baseer me op wetenschappelijke studies en Big Five. Maar ik ga je het niet moeilijk maken - it's all compromised en zo. Jaha. Eg waor guy.


Als je het niet maakt als Belg of Nederlander in het leven, financieel dan (professioneel succes that is), dan het je het wellicht te danken aan je beperkte brein of social skills. Wellicht beiden. Meritocratie is prachtig.

En ik heb het niet over gelukkig zijn, want dat lijkt voor sommigen hier sowieso een verloren zaak, ook met centen.

Laat me nu toch maar even zeggen dat - behalve een narcist als Trump die teert op van die beperkte zielen - ik persoonlijk zo goed als geen mensen ken met een complotafwijking die een beetje status vergaard hebben in het leven.



Iets met borden zal wel. Doei


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-02-2023 17:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 februari 2023 17:42 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
De oversterfteonderzoeken moeten nog plaatsvinden, laten we niet op de feiten vooruit lopen. Ik hoop uiteraard dat je gelijk hebt en dat er niets aan de hand is.
Het ging me om t complete gebrek aan basaal inzicht in statistieken, ongeacht de uitkomst van die onderzoeken.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2023 17:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Yup


dit


https://www.welingelichtekringen.nl/wetenschap/2983051/probleem-van-complotdenkers-ze-vertrouwen-te-veel-op-hun-intuitie.html

ze zijn gewoon emotioneel vaak te beperkt (gebrek aan veerkracht en gevoel van autonomie + high neuroticism) voor woorden en voelen zich ongemakkelijk bij het feit dat we nu eenmaal niet weten wat er gaande is, dus ze kiezen voor de gemakkelijke weg. Intuïtie en geloof (no offence Fusion) als antwoord en einde op hun horrible horrible questions. Poow poow pieps. Moet geweldig zijn als je dat kan

en nu antwoorden met "ik zeg toch niet dat ik ergens in geloof", wel euh, toch wel, omdat je gelooft dat de media WEF, weetikveelwatvoorreptielendenktank liegt.


Bij Filemon één keer een doodeerlijk antwoord gehoord: ik weet niet of het waar is wat ik geloof, maar ik voel me er gewoon beter bij.


Prima hoor, maar hou je zoethoudertje dan wel ff voor jezelf, je loopt ook niet te prediken dat iedereen maar antidepressiva moet nemen "omdat dat beter voelt"


signature


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 03-02-2023 18:02 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

quote:
Op 3 februari 2023 17:49 schreef Fusion het volgende:
Het ging me om t complete gebrek aan basaal inzicht in statistieken, ongeacht de uitkomst van die onderzoeken.

Daar heb je idd experts voor en dat ben ik niet. Ook nooit beweerd dat te zijn. Het enige wat ik doe is bij voorkeur luisteren naar gekwalificeerde mensen die niet lijden aan confirmation bias. Jij valt dus af.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2023 18:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Maar kijk, het is weekend en tijd om te stoppen met ontladen.

Ik vergeef jullie dat jullie niet beter weten,

het spijt me dat ik daar hard om lach,

bedankt dat ik door deze ervaring geleerd heb dat arrogantie een positieve zaak is,

ik dank jullie en hou van jullie.



signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-02-2023 18:04 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Lacht je spiegelbeeld ook?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2023 18:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 3 februari 2023 18:02 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
gekwalificeerde mensen die niet lijden aan confirmation bias.


en je ziet echt geen patroon


toe nou, zelfs jij weet dat.

Heb je nooit last van wanen gehad?

https://verkenjegeest.com/cognitieve-factoren-betrokken-bij-achtervolgingswanen/

misschien es lezen, het is behandelbaar.

nformatie-uitwerkingsprocessen
Er zijn ook processen van hypothesegeneratie die anders zijn dan die van de algemene bevolking bij mensen met achtervolgingswaan. Waarneembare vooroordelen helpen bij het verzamelen van informatie die anders is dan de rest, waardoor het basisidee dat iemand het op hen gemunt heeft opnieuw wordt bevestigd. Enkele van deze cognitieve factoren zijn de volgende.

Probabilistisch redeneren. Deze personen trekken snel conclusies. Ze doen dat zonder na te denken en maken gebruik van “waarschijnlijkheid.” Dit betekent dat ze minder informatie dan gemiddeld nodig hebben om een beslissing te nemen. Dit komt omdat ze ervan overtuigd zijn dat ze gelijk hebben. Het probleem komt wanneer dit probabilistisch redeneren ook gebruikt wordt bij emotioneel materiaal.
Covariatie vertekeningen. Ook maken deze individuen snelle associaties tussen gebeurtenissen. Vandaar dat ze foutieve associaties maken tussen situaties of gebeurtenissen die niets met elkaar te maken hebben.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2023 18:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 3 februari 2023 18:04 schreef Natural Disaster het volgende:
Lacht je spiegelbeeld ook?




Nee, lachen is een reactie,
een spiegelbeeld is geen reactie.

of bEn Ik Fedeerk ge infojmeejd ^^


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2023 18:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Dit komt uit een masterproef dus per definitie waardeloos, ik snap het,

ik post gewoon graag - dat voelt echt goed

Complottheorieën ontwaren patronen in de chaos, ordenen ‘feiten’ in structuren van oorzaak-gevolg en
bieden zo een alternatief op het traag voortschrijdend inzicht van de wetenschap (Miller, 2002, p. 42).
Individuele zondebokken of een sinistere samenzwering de schuld te geven voor tegenslag, kan de negatieve
gevoelens die met ‘afwijkende’ situaties gepaard gaan – onzekerheid, angst, machteloosheid – verlichten (J.-
W. van Prooijen & Douglas, 2017). Kortom, complottheorieën geven een herwonnen “sense of agency,
causality and responsibility in what would otherwise seem the inexplicable play of forces over which we have
1 Dat blijkt uit cijfers van de Johns Hopkins University of Medicine (zie COVID-19 Map - Johns Hopkins Coronavirus
Resource Center (jhu.edu)) 2 Uit een speech die hij gaf op de Munich Security Conference op 15 februari 2020 (zie Munich Security Conference
(who.int)
3 zie Mythbusters (who.int)
7
no control”, zelfs al trekken ze de aandacht gelijktijdig naar de onmacht van de complotdenker (Knight,
2000b, p. 21).
Complotdenken, d.w.z. geloof hechten aan éen of meerdere complottheorieën (Douglas et al., 2019, p. 4), is
verre van nieuw. In The Rhetoric of Conspiracy in Ancient Athens (2006), zowat de eerste studie naar het
fenomeen in de Klassieke Oudheid, toont Joseph Roisman met een collectie redevoeringen uit de 5de en 4de
eeuw voor Christus aan dat er in het oude Athene een klimaat van angst voor complotten heerste. Er zijn een
paar verschillen tussen antieke en moderne complottheorieën, schrijft Roisman – de antieke variant was is
kleinschaliger en bevat meer persoonlijke aanwrijvingen – maar fundamenteel hebben ze veel met elkaar
gemeen (2006, p. 158).4 In dezelfde geest benadert Byford complottheorieën en ‘conspiracism’ in zijn
monografie met klem als een “tradition of explanation, characterised by a particular rhetorical style” (nadruk
in origineel; 2011, p. 4):



signature


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-02-2023 18:17 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ik zou de drank/pillen/drugs laten staan dit weekend.





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 03-02-2023 18:18 by OPPEREINDBAAS Profiel van OPPEREINDBAAS

@ Hypnos: ik heb net uitgelegd dat ik niet op de onderzoeken vooruit wil lopen dus ik weet niet waarom je dit aan mij linkt. Ik hou alle opties open dus voel me niet aangesproken.

Fillemon is een mooi voorbeeld hoe ze mensen met extreme en soms behoorlijk hilarische theorieën zoals platte aarde, reptilianen etc proberen te linken aan mensen die terecht kritisch zijn op bijv de overheid of de farmaceutische industrie. Gewoon een lachwekkend programma dat vooral probeert te framen en te ridiculiseren en elke inhoudelijke discussie over zaken die er wel toe doen alleen maar frustreert.

Dat je daar niet doorheen kunt kijken zegt meer over jou dan over mij.

[Dit bericht is gewijzigd door OPPEREINDBAAS op 03-02-2023 18:19]


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-02-2023 18:18 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-02-2023 18:24 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 3 februari 2023 17:47 schreef Hypnos het volgende:
En ik heb het niet over gelukkig zijn, want dat lijkt voor sommigen hier sowieso een verloren zaak, ook met centen.



Represent!



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-02-2023 18:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 3 februari 2023 18:18 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
@ Hypnos: ik heb net uitgelegd dat ik niet op de onderzoeken vooruit wil lopen dus ik weet niet waarom je dit aan mij linkt. Ik hou alle opties open dus voel me niet aangesproken.

Fillemon is een mooi voorbeeld hoe ze mensen met extreme en soms behoorlijk hilarische theorieën zoals platte aarde, reptilianen etc proberen te linken aan mensen die terecht kritisch zijn op bijv de overheid of de farmaceutische industrie. Gewoon een lachwekkend programma dat vooral probeert te framen en te ridiculiseren en elke inhoudelijke discussie over zaken die er wel toe doen alleen maar frustreert.

Dat je daar niet doorheen kunt kijken zegt meer over jou dan over mij.


goeie zaak dat ze zichzelf niet framen


stoute stoute openbare omroep met die foute Filemon

"gekwalificeerde mensen die niet lijden aan confirmation bias."

ik vind het zo Disney van je


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen