IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Metal tattoos Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-01-2004 0:24 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 0:16 schreef Chelman het volgende:
een juiste vraag zou zijn: wie zijn de Maori's

Ik raad een Google search of een film als 'Once Were Warriors' aan.


Ah, ook goed. Ik ga op zoek!


streetfighter
Usericon van streetfighter
Posted 18-01-2004 0:27 by streetfighter Wijzig reactieProfiel van streetfighterQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2004 23:55 schreef ghoulliette het volgende:
kansen krijg je niet, kansen creeer je

Eigenlijk vind ik het bij een Maori essentieel dat je het ook daadwerkelijk door een Stamlid laat doen, daar draait het om bij dat soort tattoo's. Als je dat niet doet verliest het 90% van de waarde en is het niets meer dan een "leuk plaatje".

Vertel dat ook maar es tegen de artiesten die ze zetten,ben benieuwd.Dit gaat wel de hele tijd door over de Maori maar ik hoor nixx meer over de standaardtribal wat heb je hierover te zeggen?deze vorm komt nogmaals ook van stammen met hun traditionele manier van werken maar iedereen laat dit ook op de huid zetten en ook met een machine en niet met de zelfgemaakte naalden op een stok.Hier in de laaglanden cultuur is er verder niks buiten het keltisch om dus zoeken de meesten het in het aziatisch zoals chinees en nu de tribal puur om je te versieren.verder is er nog de new skool/old skool e.d tis maar net waar iemand z'n interesse in heeft.Jij bent er nog niet klaar voor dat weet ik wel!


life sucks....sometimes


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-01-2004 9:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

De meeste (mensen met) tribals zijn ook suf
Verschil is alleen dat tribals een style zijn en bij maori zit er een hele gedachte achter.
Je kunt wel een tattoo zetten geinspireerd op de maoritattoo's, maar dan heb je er nog geen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-01-2004 9:02 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 0:13 schreef Schaep het volgende:
Wat zijn die Maori tattoos nou eigenlijk? Ik heb er nog nooit van gehoord, misschien toch maar eens naar Wannahaves kijken?

Die worden in de maori stammen gezet, en je moet ze verdienen en ze reflecteren je leven zoals die wordt gezien de stam. (heel kort door de bocht).
Je mag dus niet zelf verzinnen dat je een heldhaftige betkenis wilt. Dat wordt voor je bepaald.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 18-01-2004 10:10 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 18 januari 2004 9:02 schreef ghoulliette het volgende:
Die worden in de maori stammen gezet, en je moet ze verdienen en ze reflecteren je leven zoals die wordt gezien de stam. (heel kort door de bocht).
Je mag dus niet zelf verzinnen dat je een heldhaftige betkenis wilt. Dat wordt voor je bepaald.


Dus als je een hele grote loser bent krijg je een lul op je voorhoofd getekend?



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-01-2004 10:26 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 10:10 schreef Kramy het volgende:
Dus als je een hele grote loser bent krijg je een lul op je voorhoofd getekend?
Ghoulliette heeft wel gelijk,bij de Maori's zoek je zelf geen tattoo uit.Die mensen krijgen ze aangewezen en hebben er zelf niks over te zeggen.Jouw persoonlijkheid word omgezet in een beeld welke je uiteindelijke tattoo word.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-01-2004 13:10 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Klinkt gaaf maar het lijkt mij dat je alleen zo'n tattoo kunt laten zetten als je ook echt een stamlid bent, hoe kunnen die mensen anders een goed beeld van je leven geven?


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-01-2004 14:13 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Niet alleen stamleden krijgen zo'n tattoo.Er is een vrouw uit Nederland die deze traditie heeft bestudeert en er een mooi boek over heeft geschreven (ben de naam van haar kwijt).Zij heeft zelf ook enkele tattoos gezet gekregen van de stamleden die met haar zijn opgetrokken en een beeld van haar hadden.Naar aanleiding van dat beeld en haar persoonlijkheid heeft zij dus die tattoos gekregen.
Het is trouwens een zeer mooi boek voor degenen geinteresseerd in de echte Maori tattoos.

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 18-01-2004 14:13]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


WarMaster
HARSES OF CHAOS
Usericon van WarMaster
Posted 18-01-2004 17:36 by WarMaster Wijzig reactieProfiel van WarMasterQuote dit bericht

Waar streetfighter het over heeft zijn Kirituhi tattoos.Tattoos gemaakt in de Maori Ta Moko stijl maar kunnen gewoon door iedereen gebruikt worden.Daar zijn de Maori's zelf ook een stuk blijer mee dan dat hun Ta Moko's gejat worden.
Want even naar Nieuw Zeeland gaan en stamlid worden zit er toch echt niet in voor de meeste mensen.


streetfighter
Usericon van streetfighter
Posted 18-01-2004 20:27 by streetfighter Wijzig reactieProfiel van streetfighterQuote dit bericht

Kijk! Warmaster weet wat ik bedoel,toch iemand die het serieus weet waar ik over schrijf.De rest blért hier maar een beetje alsof ze al jaaaaren er mee bezig zijn.en ze vinden het als 'echte'metal liefhebber maar wat cool om linkin park,metallica of slayer'god hates us all'op hun lichaam te hebben.Als ze van slayer nu gewoon de kruizen hadden laten zetten...


life sucks....sometimes


streetfighter
Usericon van streetfighter
Posted 18-01-2004 20:30 by streetfighter Wijzig reactieProfiel van streetfighterQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 14:13 schreef Hub de Gallier het volgende:
Niet alleen stamleden krijgen zo'n tattoo.Er is een vrouw uit Nederland die deze traditie heeft bestudeert en er een mooi boek over heeft geschreven (ben de naam van haar kwijt).Zij heeft zelf ook enkele tattoos gezet gekregen van de stamleden die met haar zijn opgetrokken en een beeld van haar hadden.Naar aanleiding van dat beeld en haar persoonlijkheid heeft zij dus die tattoos gekregen.
Het is trouwens een zeer mooi boek voor degenen geinteresseerd in de echte Maori tattoos.

Jij bedoelt het boek 'dedicated by blood'die heb ik al verschillende malen doorgebladert.Zij heet Patricia steur.
of lees het boek 'tattooroad trip Samoa'.deze is ook wel leuk


life sucks....sometimes


streetfighter
Usericon van streetfighter
Posted 18-01-2004 20:35 by streetfighter Wijzig reactieProfiel van streetfighterQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2004 23:19 schreef ghoulliette het volgende:
Omdat je nogal standaard klinkt, alsof je rechtstreeks na het commerciele zender zappen alles over tattoo's zou weten. Koop dan een Tattoo Planet.
En nee ik heb geen tattoo, ben wel opzoek naar een mooi ontwerp, maar dat kost tijd in mijn geval. Ik wil iets dat echt bij mij past, en niet iets dat een hype is.

oja een gebruik smiley's zoals ze horen

Volgens mij ben je nog een onzeker puberaal typje die totaal nog niet weet wat ze wil.
Geen tijd?ga dan eens een week geen blokfluitles nemen en zet je paard es een paar dagen op stal.neem dan de tijd eens om een paar goeie shops te bezoeken inplaats je 'deskundige'oordeel te verkondigen over tatoeages waar je totaal nog geen weet van hebt.


life sucks....sometimes


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-01-2004 20:59 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 20:35 schreef streetfighter het volgende:
Volgens mij ben je nog een onzeker puberaal typje die totaal nog niet weet wat ze wil.
Geen tijd?ga dan eens een week geen blokfluitles nemen en zet je paard es een paar dagen op stal.neem dan de tijd eens om een paar goeie shops te bezoeken inplaats je 'deskundige'oordeel te verkondigen over tatoeages waar je totaal nog geen weet van hebt.

he sukkel, kun jij klokkijken? anders reageer je een tweede keer op een post of had je dat niet door

edit: en ik ben niet degene die onzin loopt te verkondigen hiero.

hey, roep eens voor me dat je een jacuzi hebt, heb ik nog meer te lachen.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 18-01-2004 21:00]


WarMaster
HARSES OF CHAOS
Usericon van WarMaster
Posted 18-01-2004 21:03 by WarMaster Wijzig reactieProfiel van WarMasterQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 20:59 schreef ghoulliette het volgende:
he sukkel, kun jij klokkijken? anders reageer je een tweede keer op een post of had je dat niet door

edit: en ik ben niet degene die onzin loopt te verkondigen hiero.

hey, roep eens voor me dat je een jacuzi hebt, heb ik nog meer te lachen.


een bubbelbad??


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-01-2004 21:05 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 21:03 schreef WarMaster het volgende:
een bubbelbad??


ja weet ik veel hoe je dat schrijft, die japanse maffia shit iig. *doet hints* Klinkt als jacuzie


WarMaster
HARSES OF CHAOS
Usericon van WarMaster
Posted 18-01-2004 21:17 by WarMaster Wijzig reactieProfiel van WarMasterQuote dit bericht

Je bedoelt yakuza tatoos.Dan moet je toch echt bij iemand van de japanse maffia zijn en een aantal misdaden hebben gepleegd wil je in aanmerking komen voor een tattoo!


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 18-01-2004 21:23 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Een poos geleden ging het op Netwerk over jeugdbendes, ik geloof in Zuid Amerika, die hele straten in handen hadden en de bewonders van die straten afpersten. Die bendes voerden ook oorlog met elkaar en de bendeleden hadden tattoos van de bende waar ze bij hoorden en van elke 'motherfucker' die ze 'gekilld' hadden. En dat terwijl er gewoon kinderen van 12 in die bendes zaten, best interessant...


streetfighter
Usericon van streetfighter
Posted 19-01-2004 0:53 by streetfighter Wijzig reactieProfiel van streetfighterQuote dit bericht

een jacuzi,ik heb een jacuzi boven.als ik in bad eens goed scheten loslaat....!
Zie het antwoord van de warmaster


life sucks....sometimes


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 19-01-2004 9:11 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 januari 2004 21:17 schreef WarMaster het volgende:
Je bedoelt yakuza tatoos.Dan moet je toch echt bij iemand van de japanse maffia zijn en een aantal misdaden hebben gepleegd wil je in aanmerking komen voor een tattoo!

"ie" "a" scheelt 1 klank

maar dat wilde ik ermee zeggen, je kunt wel iets na-apen en dan zeggen dat je zo'n tattoo hebt, maar dat is gewoon dikke vette onzin.


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 19-01-2004 10:33 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

quote:
Op 18 januari 2004 20:35 schreef streetfighter het volgende:
Volgens mij ben je nog een onzeker puberaal typje die totaal nog niet weet wat ze wil.
Geen tijd?ga dan eens een week geen blokfluitles nemen en zet je paard es een paar dagen op stal.neem dan de tijd eens om een paar goeie shops te bezoeken inplaats je 'deskundige'oordeel te verkondigen over tatoeages waar je totaal nog geen weet van hebt.


Jij verkondigt echt volledige onzin. Met je zelf ontworpen nep-tattoo's. Ik trek ook geen bedrijfskleding van de V&D aan en doe net alsof ik er werk. Dat is hetzelfde principe als die maori tattoo van jou. Accepteer nou maar gewoon dat je de rest van je leven met dikke nep op je pokkel loopt...
Dat je naar een paar conventies toegaat maakt je nog niet de tattoo expert. Heb liever respect voor iemand die zorg draagt voor een goeie tattoo uit te zoeken voor zichzelf ipv zelf wat op papier te krabbelen. Ik zit zelf onder de japanse stijl tattoo's, maar ik zeg toch ook niet dat het yakuza spul is?


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 19-01-2004 10:39 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2004 21:07 schreef Gunman het volgende:
Eh, het "knoopwerk" was ook bij andre europese culturen te vinden dacht ik (wegens gerelateerd aan de kelten )
Klopt ja!
quote:

Hoe dan ook, ik heb ook een Keltisch motief op mijn arm, en daar zitten wel degelijk elementen in met een betekenis, buiten net feit dat het hele motief voor mij een betekenis heeft.
Kijk! Dat vind ik dus wel erg gaaf! (foto?) Als iemand gewoon weet wat de betekenis is, of als het gewoon een grote betekenis voor jezelf heeft!
quote:

Enne elfensteen: jij zou helemaal zoiets kunnen laten zetten
, misschien ben ik dat ooit nog wel van plan!


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 19-01-2004 11:08 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik heb op dit moment 5 tattoos en zijn allemaal gebaseerd op de Noorse mythologie(eentje werd ook door de kelten gebruikt).Ik weet het,ik ben geen viking en zou dus geen recht hebben op zo'n tattoo maar ik heb deze tattoos uitgezocht na lang denken omdat de betekenis ervan mijn levensvizie reflecteerd en er voor mij persoonlijk dus een diepere betekenis achter zit dan dat het slechts wat inkt in je lijf is.Heb hier ook uitvoerig met mijn tattoeerder over gesproken alvorens er iets werd gezet zodat alles perfect zou worden zoals ik het voor ogen had.
Ben zeer tevreden over het resultaat...helaas heb ik voorlopig geen geld om mijn ideeen allemaal uit te werken.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 19-01-2004 11:14 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 19 januari 2004 11:08 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ik weet het,ik ben geen viking en zou dus geen recht hebben op zo'n tattoo.
Muh, flauwekul, als iemand er zo erg in ge-interesseerd is of het een persoonlijke betekenis heeft, dan is dat toch niet erg? Anders kan ik elke niet-celt wel tegen de vlakte schoppen


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 19-01-2004 11:24 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 19 January 2004 11:14 schreef Elfensteen het volgende:
Muh, flauwekul, als iemand er zo erg in ge-interesseerd is of het een persoonlijke betekenis heeft, dan is dat toch niet erg? Anders kan ik elke niet-celt wel tegen de vlakte schoppen
Je hebt helemaal gelijk Ik zei dit al uit mezelf omdat er anders toch verwijten komen in de trand van "jij bent geen viking,je mag daar niet mee lopen".Zulke mensen zijn er haha.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


streetfighter
Usericon van streetfighter
Posted 19-01-2004 11:54 by streetfighter Wijzig reactieProfiel van streetfighterQuote dit bericht

Ik zal het nog één keer proberen uit te leggen,de cultuur en de tattoos die daar gezet worden spreken me errug aan.ook van de andere eilanden zoals polynesie en hawaii.Chinese tattoos zijn ook mooi om te zien maar die doen me niks.Dat iemand met karpers,lotusbloemen of weet ik wat rondloopt is zijn zaak en zijn voorkeur.Nogmaals ik interreseer mij gewoon in die vorm van tatoeages en cultuur en probeer zo veel mogelijk conventies te bezoeken waar die mensen bezig dat is voor mij een state of art.Ook bij het uittekenen van m'n eigen en voor anderen z'n ontwerpen kijk ik goed dat er NIXX geen jatwerk in zit.


life sucks....sometimes


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen