|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ze zouden die term eens moeten aanpassen ... Lingens Blond is dan ook speciaal bier en dat gun ik mijn ergste vijand nog niet |
|
quote: Mooi, ik heb het spul ook net aangeschaft bij m'n huisslijter. Samen met nog een ander van die brouwerij: een ale aangemaakt met zeewier. Veel schotser kan het niet! Ik hoop op een soort Islay Malt Whisky effect. Ik zeg nog tegen die slijter: "Lekker op de Schotse toer dit weekend". Is'tie helemaal niet enthousiast: "Tja, ik vind er niks aan, schots bier. Misschien dat jij het wat vindt..." Lekker aanmoedigend verhaal, als je net bier haalt voor E 3,80 de fles! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Ik moet eigenlijk wel toegeven dat je beter de whisky kan drinken als het bier, maar misschien vind jij het wel wat |
|
Vanavond eens de Gulpener Gladiator aan het proeven. Bij de eerste dacht ik what the fuck?!? Maar de derde weet ik al wel te waarderen. Verdomd sterk bier. spelfout weggehaald... |
|
Gladiator, daar word ik dus echt ziek van, zelfde met het kanon van grolsch. Gisteren had ik Primator van Hertog Jan, heerlijk biertje. I am the 1%. |
|
Grimbergen dubbel Het kanon is ook wel lekker, maandag fftjes halen maar |
|
Dat Fraoch heidenbier eens geprobeerd. Aangezien dit bier geen hop kent, werd me eindelijk duidelijk hoe belangrijk en karakteristiek hop normaal wel niet is voor bier. Er valt een gat in de smaak met de absentie van hop, die naar mijn idee nauwelijks wordt opgevangen door de heide: bier heeft toch een soort bitterheid nodig of een zeer volle rijke smaak. Dit mist dit bier beide. Niettemin heeft het een zeer eigen karakter en is het werkelijk uniek! Ik raad dit sowieso aan een keer te proberen! Verder las ik even een bier-pauze in, na een nogal destructief wacken... Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote:Jij begrijpt niet vaak iets heh. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: dit bier heb ik laatst ook gehad, het eerste biertje wat me goed smaakte De heerschappij, dat ben jij! |
|
Onlangs een ontdekking gedaan. Hommelbier uit Poperinge. Jongens, dat smaakt! Wel een beetje mee opletten, is nogal stevig. Andere geproefde bieren: Bon Secours (alcoholsmaak veel te sterk, je wordt er zooo snel zat van , zowel letterlijk als figuurlijk) Hello-hooray-let the show begin-I've been ready |
|
Afgelopen zondag en maandag even in België doorgebracht, De abdijën van Leffe, Grimbergen en Westmalle gezien (van buiten natuurlijk want daar kom je niet binnen) De brouwerijën van Duvel, Palm, Kwak en Westmalle gezien, En even wat bier geshopt "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
Kwak! Heb je die op traditionele wijze ook gedronken? "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Het beruchte Kwakglas met een houten houder. Jawel! Glas een beetje draaien op het laatst. En het is ook nog eens heerlijk bier! |
|
Lekker inderdaad, maar ik ben vooral gefascineerd door de drinkwijze. "Obras son amores y no buenas razones" |
|
Op wacken maar eens Rochefort Trappist 10 uitgeprobeerd... dat ging wel erg lekker! Iets te lekker zelfs Die 11,3% is toch net iets teveel. Verder een hertog jan grand prestige, maar dat beviel eigenlijk niet zo goed. Eerste paar slokken gingen wel, maar het dronk gewoon niet lekker weg. De triple blijft het lekkerste van hertog jan naar mijn mening. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Ha, daar heb ik vorig weekend ook aangehangen...idd. goeie zooi! Een nieuw bier dat ik onlangs gedronken heb is 'Brugse Zot', nog maar een maandje of twee geleden gelanceerd als nieuw streekbier in -jawel- het Brugse. Troebel van kleur en lekker stevig - misschien wel iets naar de smaak van Beli Mawr! "I find your lack of faith disturbing." |
|
quote: Juist em! 'K moet ze maar weer eens nieuw halen zo. |
|
quote:We zijn alleen bij de brouwerij geweest. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote:Oh, jammer. Zeker doen als je eens kan! Ik heb hierthuis zo'n twee Kwak-"drink-constructies" staan, heerschend. "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote:Kheb kwak al vaak genoeg op. Een stukje van het klooster van Grimbergen Aanbellen bij het klooster van Leffe. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
quote: Nu je toch in Buggenhout was kon je ook kleinbrouwerij Malheur eens bezoeken...maken daar ook best lekker spul! "I find your lack of faith disturbing." |
|
Hmm, hoop over twee weekjes ook wat brouwerijen en abdijen te zien in de Ardennen. Net La Trappe blond gekocht voor vanavond. spelfout weggehaald... |
|
quote:Tja, we bleken ook nog even de brouwerij van affligem hebben kunnen bezoeken in Opwijk. Ach, we zullen vast nog wel een keer daar komen. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers |
|
gisteren diverse bieren gehad in cafe De Wildeman in Amsterdam, o.a. T Vølen Pijtje 10% en is gegist met gist van Westvleteren. Aanrader. http://www.indewildeman.nl/index.html |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |