|
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik vind het nog steeds een goeie graadmeter en naslagwerk |
|
SheRa leest geen bladen. (uit principiële overwegingen.) En dus ook de Aardschok niet. Dead things grow from deep inside... |
|
quote: Welke overwegingen? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: [offtopic]Hmm, beetje moeilijk uit te leggen misschien. Ik zal het proberen. Ik zie de media in het algemeen als pure indoctrinatie. (de Aardschok niet zo zeer, maar ja, media is media) In de krant, op tv, ze laten alleen maar dat zien wat vantevoren zorgvuldig geselecteerd wordt... en ik bepaal zelf wel wat ik wel en niet belangrijk vind. Verder is het mijn streven alles zelf te ontdekken. Ik wil niet gevoerd worden met veronderstelde waarheden, en zien dat de massa zich daar hersenloos bij aansluit, met het gevaar er zelf ook in te trappen. Okee, poging mislukt denk ik, dit is weer eens zeer vaag... [/offtopic] Dead things grow from deep inside... |
|
Ik lees de aardschok ook. Ik vind hem best ok. |
|
Ik vind hem duur. Heads I win, tails you lose |
|
quote: dit vind ik een hele goede reden die ook best nog eens onderbouwd is |
|
quote: ik koop hem nu ruim 3 jaar en hij is nu zeker 4x verhoogd dus ik vind best dat je gelijk hebt |
|
het zou leuk zijn als ze er elke nummer een cd bijdeden .Ik had een keer 'per ongeluk' Rockhard gekocht ,wist niet dat het Duits (heb niks tegen duitsers in het algemeen of zo) maar er zat wel een cd bij met een nummer van within temptation en fearfactory (daarom kocht ik het blad )en andere acts ook uit duitsland onbekende . toch wel handig ook voor de (nieuwe)artiesten,in bijvoorbeeld nederland, als ze hun muziek willen promoten en ook een reden extra om de aardschok te kopen of geabboneerd te zijn . offtopic:De reguliere nieuws en actualiteit media zijn inderdaad indoctrinerend ,maar er is wel een hoop aan CNN verbeterd (zij praten met alle partijen kijk op de wereld als geheel ) .De nederlands kranten en media hebben het nog niet helemaal begerepen ,maar hetlijkt erop dat ze het ook niet willen . Plus daarbij komt nog ook dat soms onderwerpen aan bod komen die ik helemaal niet belangrijk vind of als proriteit zie in mijn eigen leven of dat van jongeren in het algemeen .Misschien ene apart journaal voor jongeren een idee naast het jeugdjournaal . Een goed manier om niet geindoctrineerd te raken is om gebruik te maken van je eigen intuitie ook bij het feit of je op dat moment in je leven uberhaupt naar het nieuuws moet kijken [offtopic] [Dit bericht is gewijzigd door Satan op 30-09-2001 22:05] |
|
fuck dat is zwaar zeg SatAn [Dit bericht is gewijzigd door ikke op 28-09-2001 18:53] |
|
quote: Dank u. Dead things grow from deep inside... |
|
Gaarne verdere discussie over den media in het volgende topic: http://www.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=860 Dead things grow from deep inside... |
|
ik vin Aardschok best leuk, maar Ablaze is beter. Jammer genoeg is het duits |
|
Aardschok is in mijn ogen nog steeds een goed blad, ook al staan er veel dingen in waar ik geen aandacht aan schenk. Voor mij is het makkelijk om recensies met elkaar te vergelijken, dieper op vragen/antwoorden in te gaan als ik dezelfde band interview. Het probleem wat ze bij de Aardschok hebben is dat er veel plaatsgebrek is. Zo had Robbie Woning een te gek interview met King Diamond, maar moest veel wegknippen om hij maar 1 blz. tot z'n beschikking had. Wat mij wel opvalt is dat een cd bijvoorbeeld cd van de maand kan worden, maar bij de volgende cd wordt die cd dan als zwak beschouwd enz. Bijvoorbeeld een "Soul Survivor" en "Chapter 13" van Gorefest. Persoonlijk vind ik het jammer dat Westerveld weg is, aangezien die me toch een potje kennis heeft in het death/black metal gebeuren. Wim Baelus was geweldig qua schrijfstijl! Nog nooit zo'n iemand meegemaakt (ja, behalve die andere maloten van Vampire natuurlijk hehe), de eerste 7 regels was bij hem 1 zin. Ablaze vind ik een mooi blad qua lay-out en diepgang van de interviews. Qua recensies vind ik zwaar kut gezien het feit dat ze erg veel 5321-rangs (vooral Duitse) black metal bands te gek vinden, ik noem maar een Andras! (wie??....dat bedoel ik!) Persoonlijke favorieten qua fanzines zijn bij mij het Duitse Tales of the Macabre, Ancient Ceremonies (Portugal) en Ledo Takas (Litouwen, helaas RIP). Bladen met mensen aan het stuurwiel met veel kennis, waar zelfs de bands zich soms verbazen...en nog belangrijker...bladen die niet telkens zeggen "goh, jullie laatste album is toch wel weer het beste!" http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
Mijn menig over de Aardschok: Ik vind het nogsteeds een goed blad om de nieuwse cd's uit te halen (recenties). Maar de recenties kloppen de laatste tijd lang niet allemaal meer. Natuurlijk is het wat commercieeler maar wat is commercieel? Ik bedoel...als Cradle of filth op de voorkant staat krijg ik jeuk maar ik denk dat velen van jullie COF geweldig vinden. Maar zo'n blad moet ook mensen trekken om het te kopen. Vandaar de populaire bands. Het enige wat me de laatste tijd ECHT stoort is de aanwezigheid van de vele NIET metal bands en AOR bands. Zoals het 2 pagina lange Black crows interview. Mijn tip: geef dan een appart magazine uit voor die shit want dat heeft nix tot weinig met metal te maken. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Het heeft natuurlijk ook allemaal met je eigen smaak te maken he. Ik bedoel: een recentie wordt geschreven door een mens (oja? ja!) met een bepaalde mening; die weergeeft zijn opinie op een bepaalde cd en als jij het dan anders ziet, tja If you can't eat it or fuck it, then kill it... |
|
Ben ik het helemaal mee eens maar er zijn bepaalde dingen zijn nu eenmaal relatief. Zoals dat een cd van Devilyn bruut snel genoemd wordt. Dat is niet geheel waar...zo simpel is het. En dat je vergeet belangrijke dingen te vermelden. Zoals zeggen dat het nummer Hybrid moments op de nieuwe Integrity cd een oldschool hardcore nummer is inplaats van een Misfits cover. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Duits begrijpen valt toch nog wel mee? Het is net Nederlands jôh. Zal wel aan mij liggen, ik heb Duits als keuzevak gehad. |
|
quote: Das nogal lachwekkend! |
|
Ik lees Ablaze en Aardschok, en dat zal ik ook blijven doen. Dat Ablaze Duits is boeit mij (als Limburger, ok...) niet zoveel... Heb er toch al enkele goeie bands uitgehaald... en idd, daar zit een cd bij, en bij Aardschok niet. |
|
Verslind elke maand de Aardschok. Ze proberen alles te recenseren en dat maakt het een goed naslagwerk. Tuurlijk blijft 't maar een mening, maar de meeste hebben er wel verstand van. Toch vele leuke bandjes door dit blad ontdekt! Wel is het zo dat bepaalde muziek een korte houdbaarheidsdatum hebben; hoor je 't voor 't eerst denk je 'te gek' terwijl die later voorspelbaar/saai wordt. Zo zou je die Gorefest cd kunnen verklaren. Een cd vindt ik niet nodig; dan wordt het blad pas echt duur. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
ik ben blij dat ik wat heb losgemaakt met mijn vraag ,want het blijkt dat heel veel mensen er het zelfde over denken als ik. ga vooral door want ik ben reuze benieuwd naar nog meer reactie`s maar voorlopig ben ik wel tevreden. ook nog een boodschap aan vampire ricardo(geinige naam ,zo heet mijn zoon ook ,ricardo dan)ik zal eens gaan kijken op je site! |
|
quote: Mooi, laat me effe weten wat je mening is over Vampire.. [Dit bericht is gewijzigd door Vampire Ricardo op 01-10-2001 9:25] http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
De aardschok vindt ik wel ok the sky spit flames, armageddon has come |
|
Leest iemand AD? Robert Haagsma van Aardschok schrijft daar ook in; vreemd is dat hij hier een andere mening aanneemt dan in de Aardschok. Veel minder pro, meer geneigd tot kraken. Zo schrijft hij in de -positieve- Slayer recensie dat ze de laatste jaren slechte optredens afwerkten.... In ieder geval niet triest bedoelde publiciteit bij het mainstream publiek. (De eo monteerde vroeger interviews met metalbands zodanig om ze dom te laten overkomen, zie Gorefest & Altar) Is ook wat waard, want de rest van de media schijnt er bar weinig van te snappen; Oor (ook geen lullig blad zou je zeggen) plaatst een bericht over Chuck Schuldiner en zet er gewoon een foto van Marty Friedman naast!!!!!! Weet je wel over wie je het hebt vraag ik me dan af.... Verder wil ik ff kwijt dat het feit dat WIJ met z'n allen het zo lang volhouden en alle trends overleven voor ons subcultuurtje pleit!!!! Daar kunnen die christelijke fatsoensrakkers niet tegenop met hun 'God dethroned verbieden'!!! Slagwerkkrant heeft op een gegeven moment ook doorgekregen dat extreme metaldrummers op topsport niveau zitten!!! (Met dank aan Gene Hoglan) En Oor heeft gewoon wat goed te maken aan metal als volwaardige muzieksoort, dat weten ze zelf ook, want elke metal cd vinden ze opeens prachtig!!! De invloed van Aardschok is groter dan de 28.000 lezers elke maand na die 20 jaar... Aardschok mag dan wat commercieeler worden, voor de mainstream is het nog steeds underground genoeg dat ze er met hun smerige voorpoten vanaf blijven!! UCH! (zei zittende bizon) The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |