IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Sport Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 24-04-2007 13:04 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Dadelijk weer even lekker fietsen en roeien.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-04-2007 13:12 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 24 april 2007 13:04 schreef Misanthrope het volgende:
Dadelijk weer even lekker fietsen en roeien.


Roeien tsss...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 24-04-2007 13:12 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Vanmiddag borst en triceps trainen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


renYek
Usericon van renYek
Posted 24-04-2007 13:25 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 24 april 2007 13:03 schreef Nimbus het volgende:
Ah de Batavierenrace.
Daar wordt hier nu druk voor getrained, een keer in het jaar zie je allemaal mensen hardlopen en worden er looptrainingen gegeven. Daarna zakt het aardig in, hehe.

Oja, en over die studentes, als je dat feest in Enschede hebt (ik denk het wel). Laat ik het zo zeggen, de verhouding is enigzins scheef.


Die ja
Ik houd niet van scheve verhoudingen


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 03-05-2007 14:07 by Immortella Profiel van Immortella

Vanmiddag maar weer het sporten oppakken. Heb nu een weekje niet gesport vanwege mijn fijne salmonella vergiftiging.

@M.: Naar mijn weten is een vliegwiel van een kilo of 8 á 9 voor normaal gebruik al wel voldoende toch? Het heeft toch met de instelbare hoeveelheid weerstand te maken? Ik kan op mijn crosstrainer niet eens zwaarder dan standje 5 trainen want dan kom ik nauwelijks 'vooruit', niet langer dan een paar minuten althans. Hangt dat niet van de al aanwezige conditie af etc.?




Nu in totaal wel 15 kilo kwijt . *Blij*


..."Hate can only create more hate"...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 03-05-2007 22:24 by Nimbus Profiel van Nimbus

Vanavond weer een aardig eind hardgelopen, kan nu wel merken dat ik regelmatig (intensief) sport, ik was amper buiten adem. Waar ik wel last van had, was dat mijn benen wat stijf aanvoelden na een tijdje, verzuring misschien?
Ik zal morgen wel merken of mijn schenen het doorstaan hebben en of ik morgen zonder spierpijn zit, is al een weer tijdje geleden dat ik voor het laatst heb gelopen.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 03-05-2007 22:26]


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 03-05-2007 22:58 by Immortella Profiel van Immortella

Hoe ver heb je gelopen dan? Als je een tijd niet hardgelopen hebt (maar wel intensief een andere sport hebt beoefend) kan verzuring natuurlijk toeslaan. Je gebruikt toch weer andere spieren.

Ik wil binnenkort ook weer gaan hardlopen. Het nadeel daarvan vind ik altijd de belasting van de enkels e.d. Hoeveel andere sporten ik ook beoefen, (langdurig/ver) hardlopen blijft lastig imho.


..."Hate can only create more hate"...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-05-2007 7:27 by M. Profiel van M.

Langzaam opbouwen, da's belangrijk. En ikzelf geloof erg in rekken; ff een paar minuten loslopen en dan kuiten, dijen, hamstrings en liezen goed oprekken. En na afloop weer.
Oh ja en de juiste schoenen, ook erg belangrijk, met voldoende demping. Met elke pas komt er toch een belasting van 2 à 3 keer je lichaamsgewicht op je knieën/schenen/enkels/voeten terecht.

Trap in ieder geval niet in de valkuil dat je conditioneel misschien al drie kwartier rennen aankunt terwijl je benen nog moeten wennen aan een kwartiertje.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-05-2007 11:13 by Nix Profiel van Nix



Deze gister gedaan (maar dan met de gezicht naar de paal toe), en nu heb ik spierpijn in mijn buik en benen.


Maar het is leuk. En intensief.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 04-05-2007 11:23 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Je mag ook wel ff op mijn paal gaan zitten


Against God and Government


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 04-05-2007 11:42 by BitchSlap Profiel van BitchSlap

ik heb weer een fitnessabbo, jeuj vanaf maandag weer 3 keer in de week fitnessen.
onbeperkt voor 15 euro in de maand. leuke gezinsaanbieding; het derde persoon uit een gezin mag voor niets komen fitnessen. m'n moeder sport daar al, dus splitten mn zusje en ik de kosten


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-05-2007 13:00 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 3 mei 2007 22:58 schreef Immortella het volgende:
Hoe ver heb je gelopen dan? Als je een tijd niet hardgelopen hebt (maar wel intensief een andere sport hebt beoefend) kan verzuring natuurlijk toeslaan. Je gebruikt toch weer andere spieren.



Afstand kan ik zo niet inschatten, ben hier gewoon het bos ingegaan en er staan geen afstanden aangegeven. Ik let meestal op de tijd die ik loop, gisteren ongeveer 40 minuten. Voor zover ik het nu voel geen spierpijn

En als je zelf weer wilt beginnen met hardlopen, rustig aan doen, vooral als je al vaker last hebt gehad van je enkels/knieen/heupen. Misschien dat je een sportarts, een looptrainer of iemand met veel loopervaring kan raadplegen daarvoor. Succes.



quote:
Op 4 mei 2007 7:27 schreef M. het volgende:
Langzaam opbouwen, da's belangrijk. En ikzelf geloof erg in rekken; ff een paar minuten loslopen en dan kuiten, dijen, hamstrings en liezen goed oprekken. En na afloop weer.
Oh ja en de juiste schoenen, ook erg belangrijk, met voldoende demping. Met elke pas komt er toch een belasting van 2 à 3 keer je lichaamsgewicht op je knieën/schenen/enkels/voeten terecht.

Trap in ieder geval niet in de valkuil dat je conditioneel misschien al drie kwartier rennen aankunt terwijl je benen nog moeten wennen aan een kwartiertje.


Rekken inderdaad, dat doe ik ook na een eind te hebben warmgelopen en na afloop. De een zegt dat het niet helpt, maar alles voelt wel wat soepeler nadat je het gedaan hebt. Gewoon doen dus, mits met beleid kan het geen kwaad.
En ja die schoenen, ik heb nu geen last van mijn schenen, maar dat komt soms pas na een paar keer. Het waren goede schoenen toen ik ze kocht, maar ze zijn inmiddels wel een paar jaar oud. Toch maar eens kijken naar nieuwe, moet ik dan wel blijven lopen anders is het zonde. Welke heb jij M. en heb je je laten adviseren in een speciaalzaak?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-05-2007 14:44 by M. Profiel van M.

quote:
Op 4 mei 2007 13:00 schreef Nimbus het volgende:
En ja die schoenen, ik heb nu geen last van mijn schenen, maar dat komt soms pas na een paar keer. Het waren goede schoenen toen ik ze kocht, maar ze zijn inmiddels wel een paar jaar oud. Toch maar eens kijken naar nieuwe, moet ik dan wel blijven lopen anders is het zonde. Welke heb jij M. en heb je je laten adviseren in een speciaalzaak?

Ik loop op Nike Air Cesium. "Cesium. Het meest stabiele element." lol
Ik ben naar een speciaalzaak gegaan, met mijn oude schoenen. Dan kijken ze hoe die eruit zien en hoe ze gesleten zijn e.d., dat zegt iets over hoe je loopt. Daarna heb ik wat schoenen uitgeprobeerd en er een klein stukje op heen en weer gesjokt terwijl mijn benen gefilmd werden. Dan kan je frame-voor-frame zien hoe je neerkomt en daaraan kan je ook goed zien hoe je loopt.
Die Cesiums zijn geschikt voor zwaar naar binnen lopende platvoeten zoals ik. Ze bevallen goed. Wel duur, maar je moet op dit soort dingen niet bezuinigen vind ik. Vijftig kletsers extra uittrekken om een blessure te voorkomen vind ik een goede deal (mijn Cesiums waren € 150, ka-ching.... maar op "normale" Asics of zo ga ik ook goed de vernieling in).

Over het algemeen schijn je ongeveer een jaar met schoenen te kunnen doen. Tegen die tijd slijten ze en neemt de dempende werking af --> verhoogd blessurerisico. Als je niet zoveel op je schoenen gelopen hebt is het natuurlijk wat langer, maar als je er niet op loopt drogen de zolen na verloop van tijd wel wat uit en ook dat is slecht voor je demping. Ik denk dat het sowieso loont om even bij een speciaalzaak langs te gaan; vergeet niet je oude schoenen mee te nemen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


renYek
Usericon van renYek
Posted 04-05-2007 15:01 by renYek Profiel van renYek

Wat M. zegt

Goed schoeisel is echt een must als je regelmatig hardloopt!


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 04-05-2007 15:29 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Ik fitness ook weer, en verdomd wat zie ik er goed uit


Against God and Government


Nix
Usericon van Nix
Posted 04-05-2007 17:53 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 4 mei 2007 11:23 schreef Rotzak het volgende:
Je mag ook wel ff op mijn paal gaan zitten




Huhuhuhuhuhuh.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 04-05-2007 18:37 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

Van sport fiets ik alleen maar , voor de rest ga ik niet fitnessen ofzo.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-05-2007 19:18 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 4 mei 2007 14:44 schreef M. het volgende:
Ik loop op Nike Air Cesium. "Cesium. Het meest stabiele element." lol


Hehe, marketing.

quote:

Ik ben naar een speciaalzaak gegaan, met mijn oude schoenen. Dan kijken ze hoe die eruit zien en hoe ze gesleten zijn e.d., dat zegt iets over hoe je loopt. Daarna heb ik wat schoenen uitgeprobeerd en er een klein stukje op heen en weer gesjokt terwijl mijn benen gefilmd werden. Dan kan je frame-voor-frame zien hoe je neerkomt en daaraan kan je ook goed zien hoe je loopt.
Die Cesiums zijn geschikt voor zwaar naar binnen lopende platvoeten zoals ik. Ze bevallen goed. Wel duur, maar je moet op dit soort dingen niet bezuinigen vind ik. Vijftig kletsers extra uittrekken om een blessure te voorkomen vind ik een goede deal (mijn Cesiums waren € 150, ka-ching.... maar op "normale" Asics of zo ga ik ook goed de vernieling in).

Over het algemeen schijn je ongeveer een jaar met schoenen te kunnen doen. Tegen die tijd slijten ze en neemt de dempende werking af --> verhoogd blessurerisico. Als je niet zoveel op je schoenen gelopen hebt is het natuurlijk wat langer, maar als je er niet op loopt drogen de zolen na verloop van tijd wel wat uit en ook dat is slecht voor je demping. Ik denk dat het sowieso loont om even bij een speciaalzaak langs te gaan; vergeet niet je oude schoenen mee te nemen.


Dan zal ik eens naar zo een zaak gaan, even kijken of er hier een in de buurt zit. Ik had al eens vernomen dat ze bij een goede winkel naar je oude schoenen kijken, je loop op video opnemen en analyseren. Dan zal het wel goed zitten.
Ik heb nu Asics gel Cumulus (^^)III, maar die zijn ondertussen alweer drie jaar oud, hoogste tijd voor nieuwe dus.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-05-2007 20:37 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Nou, eindelijk erachter gekomen waar mijn knieklachten vandaan komen: ik heb dus last van geirriteerd kraakbeen aan de binnenkant van mijn linkerknieschijf.

Damn, 3 maanden mee rondgelopen



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 08-05-2007 20:39 by Argus Profiel van Argus

En nu?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 08-05-2007 20:43 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 mei 2007 20:39 schreef Argus het volgende:
En nu?
Kalm aan doen. Zelf wat masseren zo nu en dan. Proberen hard te lopen maar direct stoppen bij pijn. Advies is nu om vooral crosstrainer en spinning te gaan doen.

Ook wel absurd eigenlijk: als ik over mijn knie zelf wrijf met wat druk erop voel ik niks. Ik moet echt mijn knieschijf helemaal naar buiten duwen en dan eronder gaan met mijn vinger. En ja, toen zat ik echt tegen het plafond aan toen mijn fysiotherapeute dat deed.

Damn, ik wil hardlopen en gaat oefenen voor de halve marathon



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-05-2007 19:19 by Nimbus Profiel van Nimbus

Vorige week heb ik nieuwe schoenen gekocht, bij een speciaalzaak wel. Inderdaad op een band gelopen en een aantal paar uitgeprobeerd. Het zijn weer Asics geworden met een aardig stuk tegen pronatie erin.
Dezelfde avond meteen even een stukje op gelopen en ze bevallen goed.
Van de week ben ik maar niet wezen lopen, maandag iets te fanatiek gedaan bij kung-fu, alle buikspieren deden flink zeer. Woensdag ook nog eens clubkampioenschappen gehad, dus ik zag lopen even niet zitten.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-05-2007 19:28 by M. Profiel van M.

Je kunt dan beter tóch ff 5 à 10 minuten lopen. Die schoenen moeten toch ingelopen worden. Als je denkt "ik ga als ik me weer fit voel" en dan meteen drie kwartier of een uur loopt, zou je wel eens blaren kunnen krijgen.

My 2 cents


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 26-05-2007 12:48 by Nimbus Profiel van Nimbus

Had ook meer te maken met het feit dat ik weinig tijd had, ik had alleen de donderdagavond vrij dus ik wilde toen gaan lopen. Maar we zijn bij iemand thuis wat gaan drinken en daarna de stad ingegaan

Over het inlopen, in de winkel zeiden ze dat ik het beste om en om op mijn nieuwe en oude schoenen kon gaan lopen. Totdat je ze ingelopen hebt zodat je helemaal op de nieuwe kunt gaan lopen.
Gelukkig heb ik bijna nooit last van blaren, het is eerder spierpijn. En ik krijg nu ook wel aardig wat beweging door de week.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 28-05-2007 10:11 by Immortella Profiel van Immortella

't Sporten gaat nog steeds lekker en ook 't afvallen gaat perfect; 18 kilo kwijt nu.
Denk dat ik het 'diëten' maar langzaam ga afbouwen, wil niet al te veel kwijt meer nu.


..."Hate can only create more hate"...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen