IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Sport Vorige pagina | Volgende pagina
Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-04-2009 10:10 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Zal ik idd eens doen. Ik loop ook al bij een dietiste maar dat is toch anders. En een verpercentagemeting zou ook niet gek zijn want ik blijf qua gewicht nu redelijk stabiel maar ik ben er vrij zeker van dat ik genoeg kwijtraak.



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 07-04-2009 10:20 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik zit geloof ik nu op 84 kg lichaamsgewicht, waarvan 14,2% vet. Streven is om dat nog een stukje omlaag te halen en verder massa op te bouwen. Niet extreem, ik heb er geen behoefte aan om als bodybuilder door het leven te gaan. Maar een beetje figuurontwikkeling is niets mis mee.

Hoewel ik uiteraard al een goddelijk figuur heb.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-04-2009 12:28 by Nix Profiel van Nix

Hmm ik vind een voedingschema een beetje 'tijdelijk'. Als sporten slechts een middel is om een doel (afvallen, conditie) te bereiken, kan je een tijdelijk voedingschema gebruiken. Is sport een doel op zich, dan zul je echt je gewone eetpatroon moeten aanpassen aan je doel, geen tijdelijk voedingschema gebruiken.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 07-04-2009 12:30 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 7 april 2009 10:20 schreef Illusione het volgende:
Hoewel ik uiteraard al een goddelijk figuur heb.


?



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 07-04-2009 12:52 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 7 april 2009 12:28 schreef Nix het volgende:
Hmm ik vind een voedingschema een beetje 'tijdelijk'. Als sporten slechts een middel is om een doel (afvallen, conditie) te bereiken, kan je een tijdelijk voedingschema gebruiken. Is sport een doel op zich, dan zul je echt je gewone eetpatroon moeten aanpassen aan je doel, geen tijdelijk voedingschema gebruiken.

eetschema = eetpatroon en mensen met sporten als doel op zich werken toch net zo goed met korte-termijn doelen?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-04-2009 12:56 by Nix Profiel van Nix

Misschien had ik dat er inderdaad bij moeten zeggen. Misschien ben ik meer van lange-termijn-denken


Maar dat heb ik niet gedaan, sorry


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 07-04-2009 14:24 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Sporten doe je wanneer je er zin in hebt en eten wanneer je honger hebt.

Wat voor belangrijke doelen streeft men hier na die het rechtvaardigheden van deze basisprincipes af te wijken?



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-04-2009 14:47 by Mark Profiel van Mark

zo, net terug van voetbal. Met de Medical School 6-2 ingemaakt door Dentistry. Allejezus wat ben ik toch uit vorm

Over de paasvakantie toch maar even een beetje aan mijn uithoudingsvermogen werken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 07-04-2009 15:18 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 7 april 2009 14:24 schreef Kramy het volgende:
Sporten doe je wanneer je er zin in hebt en eten wanneer je honger hebt.

En wát eet je dan volgens die basisprincipes van je?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 07-04-2009 16:06 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 7 april 2009 14:24 schreef Kramy het volgende:
Sporten doe je wanneer je er zin in hebt en eten wanneer je honger hebt.




Als je door middel van een sport b.v. meer massa wil kweken, gaat bodybuilden of whatever, dan wijk je wel af van dit principe. Een voedingspatroon waarin je ca. 6 keer per dag voeding tot je neemt (waarbij je ook nog rekening houdt met WAT je eet) betekent dus dat je eet wanneer de klok zegt dat je eet, zelfs al heb je op dat moment geen honger.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 07-04-2009 16:25 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 7 april 2009 15:18 schreef Jällö het volgende:
En wát eet je dan volgens die basisprincipes van je?


Ook gewoon waar je zin in hebt.

quote:
Op 7 april 2009 16:06 schreef Illusione het volgende:
Als je door middel van een sport b.v. meer massa wil kweken, gaat bodybuilden of whatever, dan wijk je wel af van dit principe. Een voedingspatroon waarin je ca. 6 keer per dag voeding tot je neemt (waarbij je ook nog rekening houdt met WAT je eet) betekent dus dat je eet wanneer de klok zegt dat je eet, zelfs al heb je op dat moment geen honger.



Dit is dus net wat ik niet zo goed begrijp. Het gaat in dit topic vrij vaak over mensen die sport slechts als middel gebruiken om af te vallen of bredere schouders te krijgen. Je bent dan bezig met ijdelheid, niet met sporten. Ik noem naar mijn werk fietsen ook geen sporten, de 'sport' is hier namelijk slechts een middel om me van de ene naar de andere locatie te begeven. Zijn er hier uberhaupt wel mensen die de lichamelijke veranderingen slechts als bijzaak zien en het gewoon leuk vinden om een sport te beoefenen?



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 07-04-2009 16:33 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 7 april 2009 16:25 schreef Kramy het volgende:
Ook gewoon waar je zin in hebt.



Dit is dus net wat ik niet zo goed begrijp. Het gaat in dit topic vrij vaak over mensen die sport slechts als middel gebruiken om af te vallen of bredere schouders te krijgen. Je bent dan bezig met ijdelheid, niet met sporten. Ik noem naar mijn werk fietsen ook geen sporten, de 'sport' is hier namelijk slechts een middel om me van de ene naar de andere locatie te begeven. Zijn er hier uberhaupt wel mensen die de lichamelijke veranderingen slechts als bijzaak zien en het gewoon leuk vinden om een sport te beoefenen?


Ik vind het erg leuk om m'n sport te beoefenen, maar vind het ook prettig om daarmee een streefdoel te hebben. Dus ja, die mensen zijn er.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


renYek
Usericon van renYek
Posted 07-04-2009 16:42 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 7 april 2009 16:25 schreef Kramy het volgende:
Zijn er hier uberhaupt wel mensen die de lichamelijke veranderingen slechts als bijzaak zien en het gewoon leuk vinden om een sport te beoefenen?


Jep. Ik sport omdat ik het leuk vindt, er energie van krijg en mijn hoofd zo leeg kan maken. Primaire redenen.

Dat ik ook nog eens nog sexier wordt, is mooi mee genomen.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-04-2009 16:51 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 7 april 2009 16:25 schreef Kramy het volgende:
Zijn er hier uberhaupt wel mensen die de lichamelijke veranderingen slechts als bijzaak zien en het gewoon leuk vinden om een sport te beoefenen?


Ja, ik sport omdat ik het leuk vind en ik zo ook nieuwe mensen binnen de universiteit leer kennen, wat altijd een bonus is als je overzees woont. Maar bovendien merkte ik de laatste tijd dat mijn uithoudingsvermogen flink begint af te brokkelen, en ik wil graag mezelf een beetje gezond houden. Dat je bij sporten nou meteen ijdelheid gaat betrekken vind ik nogal oppervlakkig, en een zware onderschatting van de noodzaak van beweging voor je algehele gezondheid.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 07-04-2009 17:30 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 7 april 2009 12:30 schreef Judge M. het volgende:


?


Helaas is dat dan weer geen god.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-04-2009 17:56 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 7 april 2009 16:25 schreef Kramy het volgende:
Zijn er hier uberhaupt wel mensen die de lichamelijke veranderingen slechts als bijzaak zien en het gewoon leuk vinden om een sport te beoefenen?



Ergens heb je wel gelijk hoor. Als afvallen of lichaamsverandering het doel is, is sporten slechts een middel.


Ik paaldans eigenlijk omdat ik het echt geweldig vind.
Ik dans om mijn conditie op peil te houden (sport als middel).
Ik speel met gewichtjes om sterker te worden voor 't paaldansen (sport als middel).
Ik volg pilates voor m'n houding, evenwicht, etc (sport als middel).


Dus conclusie, het kan natuurlijk ook naast elkaar bestaan.


Komt een beetje overeen met wat ik eerder vandaag wou zeggen:

quote:
Op 7 april 2009 12:28 schreef Nix het volgende:
Hmm ik vind een voedingschema een beetje 'tijdelijk'. Als sporten slechts een middel is om een doel (afvallen, conditie) te bereiken, kan je een tijdelijk voedingschema gebruiken. Is sport een doel op zich, dan zul je echt je gewone eetpatroon moeten aanpassen aan je doel, geen tijdelijk voedingschema gebruiken.


[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 07-04-2009 17:57]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 07-04-2009 18:28 by Jällö Profiel van Jällö

Mensen die puur uit ijdelheid sporten houden het meestal toch niet langer dan een paar maand vol. De meeste lui hier lijken voornamelijk voor de (serotinine)kick te sporten, maar een beetje ijdelheid is natuurlijk niemand vreemd.
Excuses voor dit bijdehande geleuter maar ik doe even gezellig mee.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2009 18:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

bedoel je niet de endorfinekick?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nix
Usericon van Nix
Posted 07-04-2009 19:17 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 7 april 2009 18:28 schreef Jällö het volgende:
Mensen die puur uit ijdelheid sporten houden het meestal toch niet langer dan een paar maand vol.


Klopt, daar zijn er hier ook genoeg van hoor

quote:
De meeste lui hier lijken voornamelijk voor de (serotinine)kick te sporten, maar een beetje ijdelheid is natuurlijk niemand vreemd.


Nee hoor, absoluut niet.


quote:
Excuses voor dit bijdehande geleuter maar ik doe even gezellig mee.


Gezellig

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 07-04-2009 19:18]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 08-04-2009 7:31 by drdennuz Profiel van drdennuzhttp://www.myspace.com/scionics

quote:
Op 7 april 2009 16:06 schreef Illusione het volgende:
Als je door middel van een sport b.v. meer massa wil kweken, gaat bodybuilden of whatever, dan wijk je wel af van dit principe. Een voedingspatroon waarin je ca. 6 keer per dag voeding tot je neemt (waarbij je ook nog rekening houdt met WAT je eet) betekent dus dat je eet wanneer de klok zegt dat je eet, zelfs al heb je op dat moment geen honger.



dat is alleen het geval in de eerste paar weken.. Ik eet 6 keer op een dag niet omdat ik zograag massa wil kweken of bodybuilder wil worden.. maar omdat ik graag sport en vroeger altijd ERG veel gesport heb...

Ik kan me eigenlijk niet anders herinneren dat ik 6 x op een dag eet.. overigens is dit sowieso voor ieder mens gezonder dan die 3 x op een dag voorkomt dat gesnoep


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 08-04-2009 8:39 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Da's waar. Ik ben het ondertussen ook gewoon gewend (wat minder gesport de afgelopen maanden, maar dit eetpatroon heb ik nu een jaar of twee), en m'n lijf protesteert dus ook als ik ervan af wijk.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 08-04-2009 11:16 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 7 april 2009 18:29 schreef ElitE het volgende:
bedoel je niet de endorfinekick?
Eigenlijk doelde ik op serotonine, epinephrine, dopamine en endorphine.
Interessante materie, je kunt stellen dat sporters pure drugskickers zijn: http://www.clairedorotik.com/NLWC-EXERCISE_AND_MOOD.htm


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 08-04-2009 11:18 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 7 april 2009 18:28 schreef Jällö het volgende:
Mensen die puur uit ijdelheid sporten houden het meestal toch niet langer dan een paar maand vol. De meeste lui hier lijken voornamelijk voor de (serotinine)kick te sporten, maar een beetje ijdelheid is natuurlijk niemand vreemd.
Excuses voor dit bijdehande geleuter maar ik doe even gezellig mee.



Hmm nee het is bij mij toch echt ijdelheid ben ik bang
Gaat verder prima hoor. Idem als het behouden van lang haar en baard.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 08-04-2009 11:20 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 8 april 2009 7:31 schreef drdennuz het volgende:
dat is alleen het geval in de eerste paar weken.. Ik eet 6 keer op een dag niet omdat ik zograag massa wil kweken of bodybuilder wil worden.. maar omdat ik graag sport en vroeger altijd ERG veel gesport heb...

Ik kan me eigenlijk niet anders herinneren dat ik 6 x op een dag eet.. overigens is dit sowieso voor ieder mens gezonder dan die 3 x op een dag voorkomt dat gesnoep


Het laatste onderzoek wat ik voorbij zag komen gaf aan dat 2 flinke maaltijden per dag juist het beste zijn.
6x op een dag eten is niet voorkomen dat je snoept/tussendoortjes eet maar dat juist gestructureerd aanpakken


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 08-04-2009 11:34 by Jällö Profiel van Jällö

Hoe was "het beste" gedefinieerd? Het meest "gezonde", of het beste voor het kweken van massa?
Ik heb geen problemen met ijdelheid hoor, daarvoor moet je bij kramy zijn.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen