IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Sport Vorige pagina | Volgende pagina
Nix
Usericon van Nix
Posted 07-07-2007 18:22 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 7 juli 2007 12:23 schreef renYek het volgende:
Er valt niet veel aan te leren, maar begin rustig



Hmm, ik heb echt het gevoel dat ik het zal moeten leren. En rustig beginnen, ik denk dat ik niet eens een andere keus heb. Door gezondheidsredenen heb ik een geruime tijd geen cardio kunnen doen met als gevolg conditie: 0,00. Ik mag straks weer beginnen met opbouwen en ik heb er weer zin in.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-07-2007 18:57 by M. Profiel van M.

Je zal waarschijnlijk zien dat je conditie er sneller op vooruit gaan dan je spieren, pezen en botten aankunnen, loop jezelf dus niet voorbij...


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 07-07-2007 19:06 by Nimbus Profiel van Nimbus

Als je echt wilt leren hardlopen, dus eerst opbouwen van conditie maar ook werken aan techniek, zou je kunnen overwegen om aan atletiek te gaan doen. Dan leer je echt lopen. Ook zou je kunnen kijken of er mensen bij je in de buurt zijn die hardlopen, dan kun je misschien samen lopen. Samen lopen is wel leuk en motiveert ook, maar als je niet echt hetzelfde tempo hebt is het minder.
Investeer ook in goed schoeisel. Er zijn ook vast wel fora voor hardlopen/hardlopers.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 07-07-2007 19:09]


zakkenvuller
Usericon van zakkenvuller
Posted 07-07-2007 19:17 by zakkenvuller Profiel van zakkenvuller

quote:
Op 7 juli 2007 18:57 schreef M. het volgende:
Je zal waarschijnlijk zien dat je conditie er sneller op vooruit gaan dan je spieren, pezen en botten aankunnen, loop jezelf dus niet voorbij...


Jup, op dat punt heb ik mezelf de tyfus ingelopen, gelijk vier keer per week, nu zijn mijn knieen enigszins verkankerd.


Nog zo stoere internet warrior.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-07-2007 20:48 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Naast mijn nieuwgeboren voornemen m'n longen enigszins op te lappen door een poging tot het stoppen met roken te wagen, ga ik ook maar eens zorgen dat ik langer dan één minuut aaneengesloten kan rennen.

Fitness gaat het worden, denk ik.


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 18-07-2007 20:49 by Erbrechen Profiel van Erbrechenhttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

quote:
Op 18 juli 2007 20:48 schreef WhiteRider het volgende:
Naast mijn nieuwgeboren voornemen m'n longen enigszins op te lappen door een poging tot het stoppen met roken te wagen, ga ik ook maar eens zorgen dat ik langer dan één minuut aaneengesloten kan rennen.

Fitness gaat het worden, denk ik.




Ik hou niet van sporten.. dus zal ik het ook niet doen :D

[Dit bericht is gewijzigd door Erbrechen op 18-07-2007 20:49]



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-07-2007 21:39 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Gelijk maar even een oproep tot vrijblijvend advies!

Ik ga dus fitnessen, maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen.

- Ik sport nooit, ik ren alleen voor de bus/trein;
- M'n buikje moet eraf/wat buikspieren trainen;
- Wat bredere armen;
- Ik wil con-di-tie.


Hoe zou ik moeten beginnen, en wat moet ik vooral niet doen?

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 18-07-2007 21:39]


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-07-2007 21:39 by Jällö Profiel van Jällö

Is zwemmen niks voor je, WR? Da's rennen en fitness in één ahw, je wordt er breed van + gigantische longcapaciteit + conditie.

Ik heb één keer fitness geprobeerd maar kan echt niet tegen de sfeer en lui in zo'n zaal. Rennen wordt je mager van en hardlopers is ook een eng slag volk imo.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-07-2007 21:40 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 juli 2007 21:39 schreef Jällö het volgende:
Is zwemmen niks voor je, WR? Da's rennen en fitness in één ahw, je wordt er breed van + gigantische longcapaciteit + conditie.

Ik heb één keer fitness geprobeerd maar kan echt niet tegen de sfeer en lui in zo'n zaal. Rennen wordt je mager van en hardlopers is ook een eng slag volk imo.

Mja, zwemmen is op zich wel gaaf, maar niet echt iets dat ik als sport zou willen beoefenen, hehe.

Ook niet genoeg gelegenheid voor trouwens, de zwembaden hier in de buurt zijn niet om over huis te schrijven.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-07-2007 21:57 by Jällö Profiel van Jällö

Ja, een relaxt bad is wel belangrijk. Na m'n dagelijkse training neem ik respectievelijk een Jacuzzi, 100° sauna, 1° ijsbad en 's weekend ook nog een Turks stoombad, dus dat zit wel snor.
Ik zuip me regelmatig te pletter anders zou ik echt te gezond worden volgens mij.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 18-07-2007 22:05 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 18 juli 2007 21:39 schreef Jällö het volgende:
Ik heb één keer fitness geprobeerd maar kan echt niet tegen de sfeer en lui in zo'n zaal. Rennen wordt je mager van en hardlopers is ook een eng slag volk imo.


Ik vind het juist prachtig volk!
Beetje praten of "buisjen" "bier soepe" " hoevolle wiefkes hest voor ut bekje hoan" en natuurlijk:
"JAAAAA!! FOKKE EADSE GURBE IS WER GEEAAFFF HJOED!"



Om over mien moat Remco "hot.. Chocolat" nog maar tezwijgen!!

Briljant gewoon.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-07-2007 22:07 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

fitness je in turkije ofzo??


Je moeder.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 18-07-2007 22:08 by jbassist Profiel van jbassist

Fryslan, Veenwouden


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 18-07-2007 22:10 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

ah, iig een plek waar niemand elkaar verstaat dus

ik snap er dan ook geen fuck van


Je moeder.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-07-2007 22:12 by Jällö Profiel van Jällö

Ja, in de Westerein had het mij ook nog wel gaaf geleken!!

Helaas zat ik toen in het midden des lands. Sowieso niet zo mijn volk, eerlijk gezegd.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 18-07-2007 22:14 by jbassist Profiel van jbassist

iedereen uit de westrein traint in Veenwouden omdat ze niet meer in westrein welkom zijn


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-07-2007 23:52 by M. Profiel van M.

quote:
Op 18 juli 2007 21:39 schreef WhiteRider het volgende:
Gelijk maar even een oproep tot vrijblijvend advies!

Ik ga dus fitnessen, maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen.

- Ik sport nooit, ik ren alleen voor de bus/trein;
- M'n buikje moet eraf/wat buikspieren trainen;
- Wat bredere armen;
- Ik wil con-di-tie.


Hoe zou ik moeten beginnen, en wat moet ik vooral niet doen?

Ja, en hier nog één die vraagt naar de bekende weg, en de bekende weg luidt: DOE IETS!!!!! Je weet zo te zien totaal niet wat je leuk vindt, dus, ga een keer een stukkie hardlopen, ga een keer een stuk fietsen, een potje voetballen in het park, een keer naar de sportschool etc.

Niet leuk? Kappen! Wel leuk? Doorgaan! En eens een keer praten met iemand die er verstand van heeft (i.e. trainer op een vereniging, fitnessinstructeur etc.). Maar eerst maar gewoon lekker aan de slag voordat je al die moeilijke vragen stelt. Gewoon bewegen.

*zucht*


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 18-07-2007 23:57 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

Gewoon gaan kickboxen en als je het niet leuk vindt een einde aan je leven maken. Dan ben je namelijk ongeschikt.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-07-2007 0:10 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 18 juli 2007 23:52 schreef M. het volgende:
Ja, en hier nog één die vraagt naar de bekende weg, en de bekende weg luidt: DOE IETS!!!!! Je weet zo te zien totaal niet wat je leuk vindt, dus, ga een keer een stukkie hardlopen, ga een keer een stuk fietsen, een potje voetballen in het park, een keer naar de sportschool etc.

Niet leuk? Kappen! Wel leuk? Doorgaan! En eens een keer praten met iemand die er verstand van heeft (i.e. trainer op een vereniging, fitnessinstructeur etc.). Maar eerst maar gewoon lekker aan de slag voordat je al die moeilijke vragen stelt. Gewoon bewegen.

*zucht*

Er staat al dat ik wil fitnessen.

:sillysmileyvanmf:



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 19-07-2007 11:20 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 18 juli 2007 21:39 schreef WhiteRider het volgende:
Gelijk maar even een oproep tot vrijblijvend advies!

- M'n buikje moet eraf/wat buikspieren trainen;
- Wat bredere armen;
- Ik wil con-di-tie.

Hoe zou ik moeten beginnen, en wat moet ik vooral niet doen?

Als je bredere armen wilt zul je moeten kanen, trainen, kanen, kanen & kanen.
Voor een slank persoon als jij is dit veel lastiger te bereiken dan dat platte buikje en een goede conditie. Deze 3 dingen allemaal tegelijk bereiken is m.i. praktisch bijna onmogelijk.

Spieren kweken zonder aan te komen is onmogelijk. Daarbij is het is veel gemakkelijker spieren te kweken mbv massa die er al is dan massa die je nog niet hebt.

Als jou was zou ik een fatsoenlijk stappenplan maken.
Vorig jaar was ik een mager ventje (77 kg) en net als jij nu vol met goede voornemens. Mijn plan was: 1. Stoppen met roken 2. 10 kg aankomen 3. Ondertussen alleen zo nu en dan rustig zwemmen, adem terug krijgen etc. 4. 100% zwemmen en doorgaan met groeien.
Inmiddels ben 92 kg, m'n streefgewicht is 100 kg en heb nog steeds een fatsoenlijk plan.

Ik kan nog wel even doorgaan maar heb eerst genoeg geluld.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-07-2007 11:38 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 19 juli 2007 11:20 schreef Jällö het volgende:
Voor een slank persoon als jij is dit veel lastiger te bereiken dan dat platte buikje en een goede conditie. Deze 3 dingen allemaal tegelijk bereiken is m.i. praktisch bijna onmogelijk.



Nah, valt mee.
Ligt aan hoeveel aanleg je er voor hebt, als je sowiso al mager bent is de kans kleiner dat je een dikke aanleg er voor hebt natuurlijk.
Ik ben in een 4 maanden van bovenarmen even dun als mijn onderarmen naar het dubbele daar van gegaan, heb een redelijk spurt kunnen doen! zelfs al ben ik vanmezelf mager.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 19-07-2007 11:43 by Jällö Profiel van Jällö

Da's netjes, maar je bent dan ook bloedjefanatiek geloof ik.

In 9 van de 10 gevallen komt er niks van terecht...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-10-2007 2:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ben pas flink begonnen met sporten, zo'n 2 -4 keer per week hardlopen opbouwend om in maart aan de cpc halve marathon mee te doen, ik heb 2 vroegah toenik zo'n 12 jaar was al 2 keer de 5 km gelopen en dat beviel me wel en toen had ik al het idee dat ik veel langer zou kunnen lopen. om mn knieen heel te houden oefen ik nu veel op het strand en in bermen maar probeer steeds meer straat te pakken omdat ik anders nooit de cpc zou kunnen lopen.

Ik heb het eigenlijk opgepakt nadat ik last kreeg van mijn onderarmen, en mijn fysio me heeft verteld dat ik te lenig ben(waarschijnlijk omdat ik fibromyalgie heb) in mn gewrichten waardoor ik mn spieren erg sterk moet houden om een normale houding te hebben, en niet te snel vermoeid te raken. Ik doe er nu ook fitness bij om mn bovenlichaam ook te kunnen trainen, ik heb tijdelijk fitness gekozen omdat ik daar heel rustig en gericht mee kan opbouwen en niet te snel spieren of pezen beschadig(wat veel sneller gebeurt als je te lenig bent). fitness zelf vind ik totaal niet boeiend en je traint er alleen mooie balletjes mee omdat je maar een heel klein bereik van je spieren gebruikt. En meer om spieren te kunnen laten zien.(het mooiste lichaam vind ik nog steeds die van griekse sporters, die het hele lichaam trainde en waar alles in balans was) bovendien staat de cultuur me ook echt niet aan, de veel gozers zitten op hun spierballen te geilen als ze aan het trainen zijn.
Ik wil iets doen zodat mn lichaam in balans is, dus veel klimmen slingeren hardlopen en natuurlijke bewegingen waar je het hele lichaam gebruikt, en dat ook met je geest erbij.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 18-10-2007 2:22]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-10-2007 7:15 by M. Profiel van M.

Met fitness kan je net zo goed je hele lichaam trainen hoor. Het is maar wat je ervan maakt.
Maar wat betreft boeiend-heid heb je wel gelijk, ik vind krachttraining geen zier aan. Ik heb er wel profijt van qua algemene houding maar bv. ook op het voetbalveld.

Als ik op jouw beschrijving afga van wat jij wil moet je misschien een keer kijken naar adventure racing.

http://en.wikipedia.org/wiki/Adventure_racing

Een collega van me doet dat, hij is er zelfs Nederlands Kampioen in geworden een paar weken terug. Zo'n wedstrijd duurt uren achtereen en je bent non-stop bezig met hardlopen, mountainbiken, kajakken etc. (afhankelijk van het parcours) en natuurlijk navigeren. Pak je de makkelijke lange route of de ruige shortcut?
Voor zo'n sport moet je hele lichaam "in vorm" zijn. De traininge die ze doen zijn daarop ingesteld. Die vereniging van mijn collega dan heeft in de buitenlucht allerlei circuitjes opgezet. Dan ben je dus conditioneel van alles aan het doen en ook nog eens touwklimmen, klooien met rekstokken, op rotsblokken, over rivieren etc. en dan merk je ook wel hoe nuttig het is om daarnaast zelf aan gerichte krachttraining te doen!

Nederlandse Adventure Race Bond: http://www.narb.nl/

Iig, als er iets is waarbij je hele lichaam in balans is, met veel natuurlijke bewegingen waar je je hele lichaam gebruikt en waarbij je ook nog geestelijk moet blijven opletten, is dat het wel.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 18-10-2007 7:17]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 18-10-2007 8:40 by General Skullfucker Profiel van General Skullfuckerhttp://www.metalhints.nl

Chessboxing blijft toch de ultieme sport.

www.chessboxing.com





Edit: Tweede foto nog even toegevoegd.

[Dit bericht is gewijzigd door General Skullfucker op 18-10-2007 8:41]



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen