IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Sport Vorige pagina | Volgende pagina
Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 29-10-2008 17:58 by Lionheart Profiel van Lionheart

Ik ben al weg!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-10-2008 18:01 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 29 oktober 2008 17:41 schreef M. het volgende:
Zijn er al wat hardlopers bijgekomen hier. Of is het nog steeds dezelfde treurige toestand. Hoe moet dat nou, over twee weken is al de Zevenheuvelenloop!!1

Vanmiddag het rondje van 11,5 km in 55 minuut 14 gedaan gemiddelde snelheid eindelijk boven de 12 per uur getild Vette kick hoor dat rennen.


Ik denk niet dat je hier veel fanatieke lopers tegen zult komen, moet zeggen dat sinds ik op stage ben ik ook vaker verstek heb laten gaan. Anders had ik altijd wel een paar vrije uren in mijn rooster maar nu moet het 's avonds gebeuren en ik sport al van maandag tot donderdagavond, dan moet het ertussen en dan zit je weer met eten

Vanavond weer lekker sporten, Pukulan en klimmen.


Beginning of Sorrow
Usericon van Beginning of Sorrow
Posted 29-10-2008 18:29 by Beginning of Sorrow Profiel van Beginning of Sorrow

quote:
Op 29 oktober 2008 17:41 schreef M. het volgende:
Zijn er al wat hardlopers bijgekomen hier. Of is het nog steeds dezelfde treurige toestand. Hoe moet dat nou, over twee weken is al de Zevenheuvelenloop!!1

Vanmiddag het rondje van 11,5 km in 55 minuut 14 gedaan gemiddelde snelheid eindelijk boven de 12 per uur getild Vette kick hoor dat rennen.


Ik loop af en toe wel een stukje, maar ivm blessures schiet het nog niet echt op. Zo'n loop trek ik echt nog niet. Misschien volgend jaar, tlijkt me sowieso leuk om te doen, net als vroeger weer.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-10-2008 20:05 by M. Profiel van M.

quote:
Op 29 oktober 2008 18:01 schreef Nimbus het volgende:
Ik denk niet dat je hier veel fanatieke lopers tegen zult komen, moet zeggen dat sinds ik op stage ben ik ook vaker verstek heb laten gaan. Anders had ik altijd wel een paar vrije uren in mijn rooster maar nu moet het 's avonds gebeuren en ik sport al van maandag tot donderdagavond, dan moet het ertussen en dan zit je weer met eten

Vanavond weer lekker sporten, Pukulan en klimmen.

Ja ik ken dat, roosters en prioriteiten enzo. Ik deed squash, fitness, hardlopen en zaalvoetbal en dat werd ook wat teveel (zowel qua tijd als qua belasting). Ik heb het squashracket maar aan de wilgen gehangen, moeilijke keuze.

quote:
Op 29 oktober 2008 18:29 schreef Beginning of Sorrow het volgende:
Ik loop af en toe wel een stukje, maar ivm blessures schiet het nog niet echt op. Zo'n loop trek ik echt nog niet. Misschien volgend jaar, tlijkt me sowieso leuk om te doen, net als vroeger weer.

Blessures zijn fokking irritant ja. Ik heb zo'n twee jaar met o.a. pijnlijke schenen rondgelopen. Ik loop eigenlijk pas sinds januari dit jaar zo'n beetje pijnvrij. Maar als ik zoals vandaag weer eens een grens opzoek komen er allerlei vaagheden naar boven, ik heb het nu weer aan m'n hiel. Gelukkig niet hinderlijk. Maar bij hardlopen moet je idd goed uitkijken, schoeisel is super belangrijk en als je het zo'n beetje een half uur kunt volhouden wordt techniek ook belangrijk. Ik zie sommige mensen stampen en dan zijn ze verbaasd dat ze geblesseerd raken.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Beginning of Sorrow
Usericon van Beginning of Sorrow
Posted 30-10-2008 10:29 by Beginning of Sorrow Profiel van Beginning of Sorrow

Er komt inderdaad veel bij kijken. Ademhaling, houding van je rug, schoenen natuurlijk... Voor je het weet ben je er weer een paar maanden uit vanwege blessures, en dan kan je weer overnieuw beginnen
Het is dat het bos een stuk prettiger is dan zo'n sportschool, anders zou ik het wel weten.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 30-10-2008 11:42 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Blessures zijn tha suck!11 Ga toch gewoon zwemmen, mannen. Vanavond weer



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 09-11-2008 16:12 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Zojuist vanaf huize Vampire Mandylion terug naar huis hardgelopen. Even 2 km om er terug in te komen en dat ging ondanks een opkomende verkoudheid behoorlijk lekker. Mijn enkel en achillespees lijken het vooalsnog prima te houden. En ik had nog energie over dus meer is zeker mogelijk maar ik wil het rustig opbouwen



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 09-11-2008 16:28 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Hardlopen lijkt me erg tof, maar ik ben er zo slecht in he, of ja misschien ligt het bij mij ook aan de techniek, maar ik hou het echt niet lang uit, terwijl ik toch best een goede conditie heb.


Against God and Government


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-11-2008 16:32 by M. Profiel van M.

quote:
Op 9 november 2008 16:28 schreef Rotzak het volgende:
Hardlopen lijkt me erg tof, maar ik ben er zo slecht in he, of ja misschien ligt het bij mij ook aan de techniek, maar ik hou het echt niet lang uit, terwijl ik toch best een goede conditie heb.

Het is wel een vrij specifieke conditie. Een goede techniek heb je al als je talent hebt en als je dat niet hebt (zoals ik) zal je er hard voor moeten werken. Ook al kan je een voetbalwedstrijd lang sleuren of 50 kilometer per uur fietsen, dat zegt niet zoveel over je (hard)loopvermogen.

Net ook weer buitengeweest, precies 6.66 km gelopen in 32 minuten


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 09-11-2008 16:38 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 9 november 2008 16:32 schreef M. het volgende:
Het is wel een vrij specifieke conditie. Een goede techniek heb je al als je talent hebt en als je dat niet hebt (zoals ik) zal je er hard voor moeten werken. Ook al kan je een voetbalwedstrijd lang sleuren of 50 kilometer per uur fietsen, dat zegt niet zoveel over je (hard)loopvermogen.

Net ook weer buitengeweest, precies 6.66 km gelopen in 32 minuten


Precies, dat heb ik dus, een pot voetbal hou ik goed vol, fietsen ook, krachttraining ook, maar als ik moet gaan hardlopen val ik na een paar km neer als een natte dweil haha.


Against God and Government


Nix
Usericon van Nix
Posted 11-11-2008 22:50 by Nix Profiel van Nix

Ik heb vandaag voor het eerst meegedaan aan pilates. Ik was nogal sceptisch, maar ik vind het een relaxte manier om toch heftig bezig te zijn met spiergroepen van de rug, benen, billen, buik en schouders.

Past mooi in mijn schema momenteel,


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-11-2008 23:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 november 2008 16:38 schreef Rotzak het volgende:
Precies, dat heb ik dus, een pot voetbal hou ik goed vol, fietsen ook, krachttraining ook, maar als ik moet gaan hardlopen val ik na een paar km neer als een natte dweil haha.


ligt heel erg aan je bouw, sommige mensen zijn erg goed in snel en krachtig en kort(witte spieren), andere lopen weer heel lang en wat minder krachtig(rode spieren). Er is natuurlijk wat te trainen, maar er zit ook een grote erfelijke component aan. Zo zijn de goede marathon negers uit Oost Afrika(Kenia, Tanzania, Ethiopie, enz) omdat daarzo er grote vlaktes zijn en beesten je van ver aan zien komen, daarom werdt daar veel aan uitputtings jacht gedaan. Gewoon even 8 uur achter een beest aan lopen(niet altijd direct erachter maar ook met sporen zoeken) of erg lange estafettes.
Goede sprint negers vind komen uit West afrika omdat de jacht daar meer voor korte snelle sprintjes was.
Je ziet het ook op je bord terug. Koeien kunnen niet echt sprinten maar wel lang staan. Kippen kunnen snel flappen met die vleugels maar zijn niet zo duur gericht als duiven- of eendenvlees(roder vlees).


Je bent zelf heel veel bezig met bodybuilden en daar gebruik je de witte spieren vooral voor, daarmee kan je snel veel kracht leveren. Dat is echt een stuk anders als hardlopen. Nu kan je dat wel wat trainen, maar echt uitblinken in beide zal niet zomaar gaan, je zal waarschijnlijk toch een beetje naar 1 kant hangen. Voetbal is zo divers dat je als goede sprinter je draai kan vinden of als duurloper.

Ik ben meer een duurmens, hardlopen gaat me erg makkelijk af. Dus ik smaak wat koeiiger dan andere mensen

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 11-11-2008 23:15]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 11-11-2008 23:19 by Lionheart Profiel van Lionheart

Ik dacht altijd dat negers hard kunnen lopen omdat ze anders hun voeten branden aan het hete zand.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-11-2008 23:20 by Mark Profiel van Mark

Ik dacht dat degenen die niet hard konden lopen allemaal in Noord- of Zuid-Amerika zaten nu.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 11-11-2008 23:22]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-11-2008 23:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

jah dat zijn inderdaad die uit oostafrika, om je voeten koud te houden hoef je niet zo snel te gaan, als je maar beweegt, marrokanen en algarijnen zijn er daarom ook erg goed in.

In West afrika heb je vooral veel tasjesdieven, die heeft marroko ook wel maar die hebben daarvoor eerst scooters gejat, dan hoeven ze helemaal hun voeten niet meer te koelen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 11-11-2008 23:24 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

quote:
Op 11 november 2008 23:19 schreef Lionheart het volgende:
Ik dacht altijd dat negers hard kunnen lopen omdat ze anders hun voeten branden aan het hete zand.

En de meer gedomesticeerde versie kan dat ook, vluchtende voor de politie?
Daar ging Elite 's theorie..

Maar nee, gekheid. Ik heb er wel vaker over gelezen, erfelijke aanleg voor dat soort zaken, maar ik ben nog nooit een artikel tegen gekomen waarbij dat ook nog eens werd gestaafd door een meer wetenschappelijk inhoudelijke onderbouwing.


Verrassend triviaal


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-11-2008 23:25 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 november 2008 23:20 schreef Mark het volgende:
Ik dacht dat degenen die niet hard konden lopen allemaal in Noord- of Zuid-Amerika zaten nu.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-11-2008 23:34 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 november 2008 23:24 schreef Ohneschwanz het volgende:
En de meer gedomesticeerde versie kan dat ook, vluchtende voor de politie?
Daar ging Elite 's theorie..

Maar nee, gekheid. Ik heb er wel vaker over gelezen, erfelijke aanleg voor dat soort zaken, maar ik ben nog nooit een artikel tegen gekomen waarbij dat ook nog eens werd gestaafd door een meer wetenschappelijk inhoudelijke onderbouwing.


Gedomesticeerd, dat is pas een gave benaming.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17585041?ordinalpos=2&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultReportPanel.Pubmed_RVDocSum

quote:
Although East African black athletes dominate endurance running events, it is unknown whether black and white endurance runners with similar racing ability, matched for training, may differ in their skeletal muscle biochemical phenotype. Thirteen Xhosa (XR) and 13 Caucasian (CR) endurance runners were recruited and matched for 10-km performance, average preferred racing distance (PRD(A)), and training volume. Submaximal and maximal exercise tests were done, and vastus lateralis muscle biopsies were taken. XR were significantly light...............


Ik kom niet snel op een origineel artikel, maarja dat zijn er meestal ook behoorlijk veel. Maar hieruit is ook wel af te leiden dat het niet zomaar wat is. Sowieso vond ik dat de stukjes waarin het stond(de niet wetenschappelijke artikelen) wel van vrij goede kwaliteit.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 11-11-2008 23:42 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Een heel groot deel van die goede duurlopers komen uit een bepaald gebied in Ethiopië dat qua genetische achtergrond niet verschilt van andere delen van hetzelfde land of omliggende landen. Niet geheel toevallig zijn er ook bijzonder goede trainingsfaciliteiten in dit deel van Ethiopië. Het zal dus vast enigszins een genetische basis hebben dat die negers zou hard kunnen rennen, maar je moet de rol van lange tijd keihard en vooral effectief trainen niet uitvlakken.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-11-2008 23:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 november 2008 23:42 schreef Kramy het volgende:
Een heel groot deel van die goede duurlopers komen uit een bepaald gebied in Ethiopië dat qua genetische achtergrond niet verschilt van andere delen van hetzelfde land of omliggende landen. Niet geheel toevallig zijn er ook bijzonder goede trainingsfaciliteiten in dit deel van Ethiopië. Het zal dus vast enigszins een genetische basis hebben dat die negers zou hard kunnen rennen, maar je moet de rol van lange tijd keihard en vooral effectief trainen niet uitvlakken.


zeker weten, iedereen kan wel een marathon rennen binnen 4 uur, want mensen zijn allemaal opvallend goed gebouwd op duurloop. In sport gebied komt het wat sneller naar voren omdat trainingen dan dichter bij maximaal komen.

sowieso maakt training verreweg het grootste gedeelte uit van je prestaties, ik kan genoeg bankhang ethiopiers eruit lopen, alleen heb je daar niet zoveel banken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 11-11-2008 23:57 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 11 november 2008 23:50 schreef ElitE het volgende:
ik kan genoeg bankhang ethiopiers eruit lopen, alleen heb je daar niet zoveel banken.





Als je daar wel veel banken had gehad, waren het vast sprinters geworden. Maar ja, dat zijn weer andere banken. :')

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 11-11-2008 23:58]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-11-2008 0:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe, tijdens de CPC 10 km loop schoot ook vaak het idee door mn hoofd om een petje van een agent/militair te jatten om zo een betere tijd te halen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nix
Usericon van Nix
Posted 22-11-2008 20:25 by Nix Profiel van Nix

quote:
Op 28 oktober 2008 16:53 schreef Nix het volgende:
Na 5 weken ziek zijn en nu nog steeds bezig met herstellen wil ik toch weer beginnen met conditie opbouw. Tijdens die vijf weken was de lichamelijke beweging 0,0, voeding zeer slecht (in hoeveelheid) maar de motivatie 100%.

Ben inmiddels begonnen met korte boswandelingen (ben nog extreem moe te vergelijken met pfeiffer) en het spelen met gewichtjes voor kracht in pols en armen weer op te bouwen.

Op 22 november heb ik namelijk een workshop van haar



Zin in!







Was zeer gaaf! De 12 jaar ervaring is er wel vanaf te zien Leuke dingetjes gezien, leuke dingetjes gedaan. Zeker voor herhaling vatbaar.

A.s. zondag naar NK Polefitness kijken.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 22-11-2008 20:35 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 9 november 2008 16:32 schreef M. het volgende:
Het is wel een vrij specifieke conditie. Een goede techniek heb je al als je talent hebt en als je dat niet hebt (zoals ik) zal je er hard voor moeten werken. Ook al kan je een voetbalwedstrijd lang sleuren of 50 kilometer per uur fietsen, dat zegt niet zoveel over je (hard)loopvermogen.

Net ook weer buitengeweest, precies 6.66 km gelopen in 32 minuten
volgens mij is dat inderdaad zo tzelfdat je wel 4 uur lang kan dansen (niet in de kroeg, maar echt les hebben) maar dat een heuvel opfietsen met tegenwind en 5 graden buiten weer heel zwar is.

Ik moet ook eens een beetej gaan lopen, dit jaar doen we met een club mee aan de Batavierenrace, en het zou vrij stom zijn als ik die paar km niet eens haal.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-11-2008 21:31 by Nimbus Profiel van Nimbus

De Batavierenrace leuk, ik doe ook weer mee deze keer, vorig jaar was ook erg leuk, maar best vermoeiend als je 's nachts loopt. Deze keer een langere afstand maar overdag.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen