IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel VII Vorige pagina | Volgende pagina
RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 14-11-2004 21:13 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

quote:
Op 14 november 2004 20:57 schreef webblaster wim het volgende:
Zijn CDA-collega in het kabinet Donner (Justitie) wees er in Utrecht op dat de wetgeving al de mogelijkheid biedt om 'smalende godslastering' aan te pakken, maar dat gebeurt nu niet vaak. Hij wil bekijken of dat kan veranderen. Donner wees het op grove wijze beledigen van de diepste overtuiging van mensen af.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/15596531/Balkenende:_Verantwoord_omgaan_met_meningsuiting.html


Oei oei, nou mogen de nederlande blackmetalbands wel oppassen, hehe.
Moet het "gotver-topic" op ZM dan ook sluiten?

[Dit bericht is gewijzigd door RrroooaaarrR op 14-11-2004 21:14]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-11-2004 21:16 by Heiden Profiel van Heiden

Oei, nu moeten we gaan oppassen met blasphemische uitspraken. Nog even en metal word verboden omdat het over het algemeen een anti-religieuze boodschap uitdraagt. Iemand wordt vermoord om zijn mening, heel Nederland inclusief de politiek staat op de achterste benen omdat we in ons oh zo democratische Nederland zogenaamd het recht op vrijheid van meningsuiting hebben. En nu wil men dat dus weer aan banden gaan leggen zodat niemand op zijn pik word getrapt? Errug hypocriet ende dubbel, maar ik had niets anders verwacht van dat stelletje mongolen in Den Haag.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-11-2004 21:37 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 14 november 2004 20:57 schreef webblaster wim het volgende:
Zijn CDA-collega in het kabinet Donner (Justitie) wees er in Utrecht op dat de wetgeving al de mogelijkheid biedt om 'smalende godslastering' aan te pakken, maar dat gebeurt nu niet vaak. Hij wil bekijken of dat kan veranderen. Donner wees het op grove wijze beledigen van de diepste overtuiging van mensen af.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/15596531/Balkenende:_Verantwoord_omgaan_met_meningsuiting.html


Oei oei, nou mogen de nederlande blackmetalbands wel oppassen, hehe.


Sorry maar elke vorm van religie beledigt mijn diepste overtuigingen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-11-2004 21:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 november 2004 20:57 schreef webblaster wim het volgende:
Zijn CDA-collega in het kabinet Donner (Justitie) wees er in Utrecht op dat de wetgeving al de mogelijkheid biedt om 'smalende godslastering' aan te pakken, maar dat gebeurt nu niet vaak. Hij wil bekijken of dat kan veranderen. Donner wees het op grove wijze beledigen van de diepste overtuiging van mensen af.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/15596531/Balkenende:_Verantwoord_omgaan_met_meningsuiting.html


Oei oei, nou mogen de nederlande blackmetalbands wel oppassen, hehe.
Hmm ik vind dat Donner hiermee de moslims probeert te paaien .. wanneer zijn er weer verkiezingen


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 14-11-2004 22:54 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl



Oud Vuil.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-11-2004 22:56 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

gatsie


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-11-2004 22:56 by Heiden Profiel van Heiden



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 14-11-2004 23:05 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary


*zucht *





[Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 14-11-2004 23:05]


Hatsjikidee!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 14-11-2004 23:06 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

Naja, ik zie het, klik erop, lees het en denk, dit wil ik delen.


Oud Vuil.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 15-11-2004 0:20 by Manifest Profiel van Manifest

Droevig nieuws.
Ik hoop dat die malloot van een Donner niet gelijk krijgt. Wat een idioot, zowel Donner als die andere knakker (minister van Justitie en minister van Buitenlandse zaken).

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 15-11-2004 0:21]


F*ck hippies


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-11-2004 0:43 by Chelman Profiel van Chelman

quote:

BERLIJN - De rook- en koffiepauzes van werknemers moeten van het salaris worden afgetrokken. Dat vindt Norbert Walter, de topeconoom van Deutsche Bank.

Niemand kan eisen dat werkgevers dergelijke pauzes betalen, stelde Walter zondag. Volgens hem moet alleen de echte werktijd nog worden vergoed, waardoor de kosten voor de ondernemer dalen.


Duitse media bestempelden de uitlatingen van de topman als jongste bijdrage aan het debat over mogelijke verlenging van werktijden. Walter kreeg meteen steun van de oppositionele christen-democraten. Parlementariër Fuchs noemde het onrechtvaardig tegenover niet-rokers dat rokers tijdens hun rookpauzes worden betaald.



Theoretisch een zeer goed idee. Praktisch moelijk na te leven, want: Hoe hou je de tijd precies bij? Je zou met veaste bedragen kunnen werken. Dus: elke roker levert automatisch 10% in of zo.


Oh ja...ik ben in Februari gestopt met roken.

Met lunch en koffiepauzes is het volgens mij al het geval. In ieder geval wat de zakelijke dienstverlening betreft. Als ik een volle dag bij de klant werk, schrijf ik standaard 45 minuten minder dan dat ik 'binnen' ben geweest.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-11-2004 9:24 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 november 2004 0:43 schreef Chelman het volgende:
Theoretisch een zeer goed idee. Praktisch moelijk na te leven, want: Hoe hou je de tijd precies bij? Je zou met veaste bedragen kunnen werken. Dus: elke roker levert automatisch 10% in of zo.




Wow, wat een collectieve gedachte! De "kortetijds"rokers dragen (gedwongen) bij aan de "langetijds"rokers. Ik neem aan dat je de draad een beetje kwijt bent door de 1-1 stand van ajax-feyenoord.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 15-11-2004 9:56 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Het geloof in een God wordt bepaald door iemands genetische structuur.

Tot die conclusie komt de Amerikaanse moleculaire genetica-deskundige Dean Hamer. Hij vergeleek meer dan 2000 dna-stalen van proefpersonen die hij 226 vragen stelde over hun spirituele ingesteldheid. Uit religieuze hoek wordt afwijzend gereageerd op het bestaan van een god-gen. Geloof is geen kwestie van elektrische hersenimpulsen maar van een subtiel samenspel van maatschappij, traditie en persoonlijkheid, klinkt het daar.

bron: http://www.niburu.nl


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-11-2004 12:26 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

Amerikaan heeft Atlantis ontdekt
Robert Sarmast, een onafhankelijk werkende Amerikaanse onderzoeker, heeft naar eigen zeggen het bewijs gevonden dat het mythische Atlantis wel degelijk heeft bestaan. De resten van de reeds door Plato beschreven verzonken stad bevinden zich op de bodem van de Middellandse Zee, tussen het eiland Cyprus en Syrië.

Sarmast maakte dit bekend op een persconferentie in de Cypriotische havenstad Limassol. Zijn ontdekking blijkt de vrucht van tien jaar noeste arbeid. Sarmast en zijn team lokaliseerden sporen van door de mens gebouwde installaties op een diepte van anderhalve kilometer, 80 km ten zuid-oosten van Cyprus.

"Wat zou dat anders kunnen zijn dan Atlantis", zo stelde de vorser een retorische vraag. Tastbaar is het bewijs nog niet, gaf Sarmast toe, maar het "indirecte bewijs is onweerlegbaar". Om zijn expeditie met volkomen succes af te sluiten zegt de man nog zo'n 250.000 dollar nodig te hebben.

In 2003 had Sarmast onder de titel De ontdekking van Atlantis: de verrassingen van het eiland Cyprus al een boek geschreven waarin hij de stelling hard probeert te maken dat Cyprus het niet-gezonken gedeelte is van het eiland Atlantis. (MAE, belga)

Bron




Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-11-2004 12:39 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 november 2004 9:56 schreef Ralph Plug het volgende:
Het geloof in een God wordt bepaald door iemands genetische structuur.

Tot die conclusie komt de Amerikaanse moleculaire genetica-deskundige Dean Hamer. Hij vergeleek meer dan 2000 dna-stalen van proefpersonen die hij 226 vragen stelde over hun spirituele ingesteldheid. Uit religieuze hoek wordt afwijzend gereageerd op het bestaan van een god-gen. Geloof is geen kwestie van elektrische hersenimpulsen maar van een subtiel samenspel van maatschappij, traditie en persoonlijkheid, klinkt het daar.

bron: http://www.niburu.nl



ik heb mijn twijfels bij al dat genen onderzoek, er wordt te weinig gekeken naar milieuomstandigheden. En ik geloof zeker niet dat bepaalde soorten gedrag uit 1 gen komen(Sterker nog ik geloof dat het meeste gedrag door milieufactoren komt). Maar uit meerdere genen, net zoals dat het geval is bij oogkleur.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-11-2004 12:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 november 2004 12:26 schreef beli mawr het volgende:
Amerikaan heeft Atlantis ontdekt
Robert Sarmast, een onafhankelijk werkende Amerikaanse onderzoeker, heeft naar eigen zeggen het bewijs gevonden dat het mythische Atlantis wel degelijk heeft bestaan. De resten van de reeds door Plato beschreven verzonken stad bevinden zich op de bodem van de Middellandse Zee, tussen het eiland Cyprus en Syrië.

Sarmast maakte dit bekend op een persconferentie in de Cypriotische havenstad Limassol. Zijn ontdekking blijkt de vrucht van tien jaar noeste arbeid. Sarmast en zijn team lokaliseerden sporen van door de mens gebouwde installaties op een diepte van anderhalve kilometer, 80 km ten zuid-oosten van Cyprus.

"Wat zou dat anders kunnen zijn dan Atlantis", zo stelde de vorser een retorische vraag. Tastbaar is het bewijs nog niet, gaf Sarmast toe, maar het "indirecte bewijs is onweerlegbaar". Om zijn expeditie met volkomen succes af te sluiten zegt de man nog zo'n 250.000 dollar nodig te hebben.

In 2003 had Sarmast onder de titel De ontdekking van Atlantis: de verrassingen van het eiland Cyprus al een boek geschreven waarin hij de stelling hard probeert te maken dat Cyprus het niet-gezonken gedeelte is van het eiland Atlantis. (MAE, belga)

Bron




Het is niet groter dan Noord-Afrika en Klein-Azië bijelkaar. Dus helemaal klopt het niet.
ik vind de theorie dat Atlantis Amerika zou zijn wel interresant


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-11-2004 14:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Blekkies kunnen blijven vloeken hoor:


'Donners pleidooi juridische en politieke blunder'

Uitgegeven: 15 november 2004 13:22
Laatst gewijzigd: 15 november 2004 13:24

LEIDEN - Jurist en columnist Afshin Ellian vindt het pleidooi van minister Donner (Justitie) om godslastering vaker te vervolgen, zowel juridisch als politiek zeer bedenkelijk. Dat het wetsartikel tegen 'smalende godslastering' niet meer wordt gebruikt, is een teken van het Nederlandse "beschavingsniveau", zei hij maandag.

"Sinds de processen tegen W.F. Hermans en Gerard Reve hebben we afgesproken dat we dit soort artikelen niet meer gebruiken", aldus Ellian. "Ik denk dat geen enkele rechter iemand nog wegens godslastering zal willen veroordelen."


De uit Iran afkomstige Ellian, een fel criticus van de islam, vindt Donners pleidooi ook politiek een blunder. "Eigenlijk zegt hij tegen de moslimfundamentalisten: er zit wel iets in dat jullie mensen doden."

Donner

Als 'superminister' voor terrorismebestrijding had Donner volgens Ellian een "zware, strenge boodschap" aan het adres van moslimterroristen moeten laten horen. "Hij had moeten zeggen: blijf met je poten van onze schrijvers en denkers af, wij zullen onze vrijheid verdedigen. Hij moet de terroristen angst aanjagen, niet schrijvers en denkers."

Godslastering

Het wetsartikel tegen godslastering kan wat Ellian betreft onmiddellijk worden afgeschaft. Het Wetboek van Strafrecht bevat artikelen tegen belediging waar mensen die zich in hun religieuze gevoelens gekrenkt voelen, een beroep op kunnen doen, aldus de docent aan de Universiteit Leiden.

Ellian is het met minister Verdonk (Integratie) eens dat moslims in Nederland een lager incasseringsvermogen hebben. "Als je de lijst van mensen ziet die in de moslimwereld zijn omgelegd, kun je zeggen dat het incasseringsniveau erg laag is. Moslims die het moeilijk kunnen hebben dat over hun religie wordt gediscussieerd en geschreven, moeten aan de Nederlandse rechtsorde en het Nederlandse tolerantieniveau worden aangepast, en niet andersom."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-11-2004 14:43 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 15 november 2004 14:34 schreef Jenje het volgende:
Blekkies kunnen blijven vloeken hoor:...

.Nederlandse tolerantieniveau worden aangepast, en niet andersom."



Maar het blijft niet te geloven dat die aap van een Donner zoiets zelfs maar opwerpt.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 15-11-2004 14:47 by Chantalie Profiel van Chantalie

inderdaad niet
Leuk, en dat is dan minister.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-11-2004 14:52 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 15 november 2004 14:43 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar het blijft niet te geloven dat die aap van een Donner zoiets zelfs maar opwerpt.
Zeker bedreigt geweest ...


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-11-2004 14:54 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 15 november 2004 14:43 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar het blijft niet te geloven dat die aap van een Donner zoiets zelfs maar opwerpt.


Het is inderdaad schandelijk.



Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 15-11-2004 14:56 by Chantalie Profiel van Chantalie

hmm, ik vind iemands' god beledigen eigenlijk helemaal niet zo schokkend.
Nee, ik snap die Donner niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 15-11-2004 14:56]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


zarlack
Usericon van zarlack
Posted 15-11-2004 14:59 by zarlack Profiel van zarlack

quote:
Op 15 november 2004 14:43 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar het blijft niet te geloven dat die aap van een Donner zoiets zelfs maar opwerpt.


Zo vreemd vind ik het eigenlijk niet.
Ik bedoel je kan het met iemand eens of oneens zijn en daarmee in discussie gaan..maar dat is toch heel wat anders dan iemand verrot schelden..toch en dat zou je er wel mee kunnen bereiken dat mensen het "netjes houden"
Bedoel heb de afgelopen tijd al een paar opmerkingen gehoord over:
Als iemand je uitscheld of beledigt dan ga je naar de rechtbank..maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op..je wil er ook alles aan doen om bijvoorbeeld inbraken tegen te gaan
Het nut van schelden is mij zowiezo nooit duidelijk geworden..
De media (columnisten)springen op hun achterste poten ..bang dat hun de mond gesnoerd word ..wat helemaal niet zo is ..
Voor mij is een zijn uitspraken als: alle homo's dood..of alle moslims dood al uitspraken die niet kunnen ..



[Dit bericht is gewijzigd door zarlack op 15-11-2004 15:00]


Voor den donder onzer tonen, vliedt reeds de oneedle wolf met hangende ooren heen


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 15-11-2004 14:59 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 15 november 2004 14:52 schreef Jenje het volgende:
Zeker bedreigt geweest ...

Het is bedreigd


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 15-11-2004 15:01 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 15 november 2004 14:59 schreef zarlack het volgende:
Zo vreemd vind ik het eigenlijk niet.
Ik bedoel je kan het met iemand eens of oneens zijn en daarmee in discussie gaan..maar dat is toch heel wat anders dan iemand verrot schelden..toch en dat zou je er wel mee kunnen bereiken dat mensen het "netjes houden"
Bedoel heb de afgelopen tijd al een paar opmerkingen gehoord over:
Als iemand je uitscheld of beledigt dan ga je naar de rechtbank..maar dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Het nut van schelden is mij zowiezo nooit duidelijk geworden..
De media (columnisten)springen op hun achterste poten ..bang dat hun de mond gesnoerd word ..wat helemaal niet zo is ..
Voor mij is een zijn uitspraken als: alle homo's dood..of alle moslims dood al uitspraken die niet kunnen ..




Het kromme is dus dat soort wetten en het recht op vrije meningsuiting elkaar ontzettend tegenspreken.

(typo)

[Dit bericht is gewijzigd door Chantalie op 15-11-2004 15:02]


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen