IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuws topic deel te veel Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-10-2007 10:50 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Dat dacht ik dus ook al. Maar ik meen me toch echt te herinneren dat de zwaartekracht de laatste miljoenen jaren is toegenomen en o.a. daardoor organismen niet meer zo groot worden. Hoe zit dat dan?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2007 10:50 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 oktober 2007 10:10 schreef ZelThoR het volgende:
Jawel.

Ook bepalen centrifugale krachten wat de zwaartekracht op een plaats is, als die kracht toeneemt neemt de zwaartekracht af. De aarde draait telkens langzamer (wat dan weer een héél langzaam proces is ), dus die krachten nemen over de hele aarde af en de zwaartekracht neemt toe. Alleen is dit dus een heel geleidelijk proces, dus dat zou niet het plotselinge uitsterven de dino's verklaren. (Wel waarom we nu niet meer van zulke landbeesten hebben.)


Volgens mij is dit een te verwaarlozen stijging. De centrifugale kracht vermindert de zwaartekracht met 0.34%. Oftewel: wanneer de aarde ophoudt met draaien stijgt de zwaarte kracht met 0.34%.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-10-2007 10:53 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 oktober 2007 10:50 schreef Chelman het volgende:
Volgens mij is dit een te verwaarlozen stijging. De centrifugale kracht vermindert de zwaartekracht met 0.34%. Oftewel: wanneer de aarde ophoudt met draaien stijgt de zwaarte kracht met 0.34%.
Dat zou ik op moeten zoeken


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2007 10:58 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 oktober 2007 10:53 schreef ZelThoR het volgende:
Dat zou ik op moeten zoeken


A.u.b.:

quote:

Let's take the radius of Earth to be 6.37 million meters. Then the circumference is 2*pi*6.37e6 or 40 million meters. We cover that distance in 24 hours as Earth turns so the tangential speed (Vt) of a person on Earth's surface is 4e7/(24*3600) meters per second. This comes out to be 463 meters per second.

Centrifugal force Fc is given by Fc=m*Vt^2/R where m is the mass of the object at Earth's surface and R is the radius of Earth. In our case lets take the mass of a person to be 100kg so Fc=100*463^2/6.37e6. That is Fc=3.365 Newtons.

The force of gravity on this 100kg person is his mass times the acceleration of gravity at Earth's surface. That is 9.8*100 or 980 Newtons. Centrifugal force then reduces the force holding the person to Earth's surface by about 0.34%.





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


slome
Usericon van slome
Posted 17-10-2007 11:00 by slome Profiel van slome

quote:
Op 17 oktober 2007 10:50 schreef kwelgeest het volgende:
Dat dacht ik dus ook al. Maar ik meen me toch echt te herinneren dat de zwaartekracht de laatste miljoenen jaren is toegenomen en o.a. daardoor organismen niet meer zo groot worden. Hoe zit dat dan?


Volgens mij is daar geen sluitend antwoord op. Waarom soorten tegenwoordig niet groter worden zou net zo goed kunnen komen door een wisselend voedselaanbod (tijdens de Trias en Jura perioden was er volgens mij ze dat er geen winters waren waardoor de beestjes altijd voldoende te eten hadden, verbeter me maar wanneer ik het mis heb) of mobiliteit van de dieren (te groot is onhandig). Kleinere soorten doen het kennelijk gewoon beter.

[Dit bericht is gewijzigd door slome op 17-10-2007 11:00]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-10-2007 11:03 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 oktober 2007 10:58 schreef Chelman het volgende:
A.u.b.:





Dank je Heb je ook een linkje?

Maar goed, misschien is die 0,34% genoeg


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2007 11:37 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 oktober 2007 11:03 schreef ZelThoR het volgende:
Dank je Heb je ook een linkje?

Maar goed, misschien is die 0,34% genoeg


Die 0,34 is de MAXIMALE stijging als de aarde tot volledige stilstand zou komen.

http://www.mcanv.com/
http://www.mcanv.com/qa_cfag.html

-------
En nog even over de verwaarloosbaarheid van de toename van de massa van onze Aarde:

Geschat wordt dat dagelijks er 10^8 kg (100 miljoen kilo) ruimtetroep op de aarde terecht komt.

Over 8 miljard jaar is dit dus:

365*10^8*(8*10^9) = 2.92 * 10^20

Een gigantische hoeveelheid natuurlijk. Maar....

De geschatte gewicht van de aarde is 6 * 10^24 kilo. (Strict genomen heeft de aaarde geen gewicht op aarde, het is de massa )

Dit betekent dat over 8 miljard jaar de massa van de aarde met 1/20548ste is toegenomen, oftewel ongeveer 0.004%

Dit is dan ook nog eens over 8 miljard jaar terwijl de dino's aanzienlijk recenter geleefd hebben en de stijging van de massa en dus de zwaartekracht NOG kleiner is. De toename van de massa kan dus geen verklaring zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-10-2007 12:13 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 oktober 2007 11:37 schreef Chelman het volgende:
Die 0,34 is de MAXIMALE stijging als de aarde tot volledige stilstand zou komen.

Misschien stond het wel even helemaal stil Maar goed, ik was al niet helemaal serieus met die opmerking
quote:

http://www.mcanv.com/
http://www.mcanv.com/qa_cfag.html

Later eens naar kijken, eerst studeren...

quote:

-------
En nog even over de verwaarloosbaarheid van de toename van de massa van onze Aarde:

Geschat wordt dat dagelijks er 10^8 kg (100 miljoen kilo) ruimtetroep op de aarde terecht komt.

Over 8 miljard jaar is dit dus:

365*10^8*(8*10^9) = 2.92 * 10^20

Een gigantische hoeveelheid natuurlijk. Maar....

De geschatte gewicht van de aarde is 6 * 10^24 kilo. (Strict genomen heeft de aaarde geen gewicht op aarde, het is de massa )

Dit betekent dat over 8 miljard jaar de massa van de aarde met 1/20548ste is toegenomen, oftewel ongeveer 0.004%

Dit is dan ook nog eens over 8 miljard jaar terwijl de dino's aanzienlijk recenter geleefd hebben en de stijging van de massa en dus de zwaartekracht NOG kleiner is. De toename van de massa kan dus geen verklaring zijn.


Nou ja, bij de theorie van uitsterving van dino's gaat het natuurlijk wel over een meer dan gemiddelde inslag van meteorieten, dus bovenstaande gaat niet helemaal op. Denk alleen niet dat dat dan alsnog genoeg is

Zou het dan toch door grote plaatselijke veranderingen komen door tectonische werking of iets dergelijks? Of is die toename van zwaartekracht gewoon een debiele theorie?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 17-10-2007 12:14]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2007 13:59 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 oktober 2007 12:13 schreef ZelThoR het volgende:

Zou het dan toch door grote plaatselijke veranderingen komen door tectonische werking of iets dergelijks? Of is die toename van zwaartekracht gewoon een debiele theorie?


Tectonische werking zou hoogtens lokale fluctuaties kunnen veroorzaken (veranderende dichteid op bepaalde plekken en zo) maar geen globale stijging. Zelfs dan zijn die lokale fluctuaties behoorlijk miniem. Ik heb begrepen dat door de massa distributie en de bovengenoemde centrifugale kracht de grootste spreiding (op zee niveau) in zwaartekracht zit hem tussen de evenaar en de noordpool:

g op de evenaar = 9.78039 m/sec^2
g op de noordpool = 9.83217 m/sec^2 (meer massa onder jou en geen effect van centrifugale kracht = hogere zwaartekracht)

Verder heb ik even gezocht en eigenlijk vond ik alleen artikels van een of andere Iraniër die vier argumenten voor grote stijgingen aanvoert:

1.Toename van massa door troep uit de ruimte - dit heb ik hierboven becijferd.
2.Effecten van vermindering van de centrifugale kracht - deze zijn miniem en bovendien enorm langzaam.
3.Subatomische deeltjes die met straling van de zon bij ons terecht komen - ik dacht altijd dat de aarde alleen electromagnetische straling van de zon ontvangt (dus geen materie en dus geen massa). Mochten er toch wat deeltjes ons bereiken: zie 1.
4.Dit is de mooiste: er ontstaat materie in de aarde want vulkanen en geysers barsten als ze het niet meer vast kunnen houden - een ding weet ik zeker, energie kan je niet creeëren, materie ook niet. Je kan wel energie in materie omzetten en vice versa (special relativity).

Daarnaast een aantal aanhangers van de expanding earth theory, die inmiddels al lang (zeg 50 jaar) achterhaald is:

http://en.wikipedia.org/wiki/Expanding_earth_theory

Zelfs ene meneer Carey die deze theorie heeft opgesteld heeft zelf becijferd dat de stijging ongeveer 3.2 ± 1.2 microGal per jaar bedraagt, dit is 0.00000000327 van onze zwaartekracht.

http://www.dinox.org/english/gravnotes.htm

Die mensen van dinox geloven ook blijkbaar in die zwaartekracht theorie en haar relatie tot maximale lichaamsgrootte. En velen met hun:

http://www.thunderbolts.info/tpod/2005/arch05/050623impossible-dinosaur.htm

Desondanks heb ik nergens een echt serieus artikel hierover gezien en daarom:

Ja, een debiele theorie dus.



Ik heb wel veel materiaal gezien met betrekking tot veranderingen in het krachtveld rond de aarde en de fluctuaties van deze. Maar nogmaals, deze zijn echt insignificant en niet in staat om de evolutie te beïnvloeden. Ze kunnen wel de verwarring over significant 'toenemende' zwaartekracht verklaren.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 17-10-2007 14:08 by Pandora Profiel van Pandora

Misschien een hele domme vraag hoor, maar als ik het goed lees zijn er dus mensen die beweren dat de dino's zijn uitgestorven door toename van de zwaartekracht? Kunnen die mensen dan ook verklaren waarom en hede ten dage nog wel olifanten en blauwe vinvissen (volgens mij heet de grootste soort walvis zo) bestaan en de dino's die het formaat van bijvoorbeeld een antilope hadden zijn uitgestoven? Terwijl er nog wel enkele nazaten van de din's leven (vogels en reptielen). Zouden deze nazaten dan niet ook uitgestorven moeten zijn.

(sorry heb niet alles gelezen, dus als ik nu iets heel doms vraag mijn exuses)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-10-2007 14:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 oktober 2007 11:00 schreef slome het volgende:
Volgens mij is daar geen sluitend antwoord op. Waarom soorten tegenwoordig niet groter worden zou net zo goed kunnen komen door een wisselend voedselaanbod (tijdens de Trias en Jura perioden was er volgens mij ze dat er geen winters waren waardoor de beestjes altijd voldoende te eten hadden, verbeter me maar wanneer ik het mis heb) of mobiliteit van de dieren (te groot is onhandig). Kleinere soorten doen het kennelijk gewoon beter.


zwaartekracht is idd een sterk beperkende factor maar die is eigenlijk onveranderd gebleven. de atmosfeer is waarschijnlijk van veel grotere invloed geweest, met meer zuurstof in de atmosfeer hebben de dieren minder beperkingen qua grootte. ook de zonneinvloed(misschien ook veroorzaakt door andere atmosfeer) zou anders geweest kunnen zijn waardoor planten misschien productiever waren, en misschien dat er meer UV-b licht was die retielen gebruiken bij aanmaak van vitamine b3 wat zorgt voor calciumopname inbotten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-10-2007 14:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 oktober 2007 14:08 schreef Pandora het volgende:
Misschien een hele domme vraag hoor, maar als ik het goed lees zijn er dus mensen die beweren dat de dino's zijn uitgestorven door toename van de zwaartekracht? Kunnen die mensen dan ook verklaren waarom en hede ten dage nog wel olifanten en blauwe vinvissen (volgens mij heet de grootste soort walvis zo) bestaan en de dino's die het formaat van bijvoorbeeld een antilope hadden zijn uitgestoven? Terwijl er nog wel enkele nazaten van de din's leven (vogels en reptielen). Zouden deze nazaten dan niet ook uitgestorven moeten zijn.

(sorry heb niet alles gelezen, dus als ik nu iets heel doms vraag mijn exuses)


zwaartekracht is te weinig veranderd om ze uit te laten sterven. blauwe vinvissen leven in water en hebben daardoor erg weinig krachten op hun botten, dat maakt het een stuk gemakkelijker om groot te worden.

je zegt het zelf al de nazaten leven nog, reptielen zijn niet uitgestorven, ze zijn nu wel in een andere vorm(behalve een paar zoals krokodillen) door verbeteringen en door veranderende omstandigheden konden ze niet hetzelfde gebleven en zijn overgegaan in andere soorten.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 17-10-2007 14:18]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 17-10-2007 14:16 by Pandora Profiel van Pandora

quote:
Op 17 oktober 2007 14:15 schreef ElitE het volgende:
zwaartekracht is te weinig veranderd om ze uit te laten sterven. blauwe vinvissen leven in water en hebben daardoor erg weinig krachten op hun botten, dat maakt het een stuk gemakkelijker om groot te worden.

Datg laatste wist ik ook wel. Maar als ik het me goed herinner hadden we ooit op aarde ook kroks van dit formaat. Waar zijn die heen?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-10-2007 14:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 oktober 2007 14:16 schreef Pandora het volgende:
Datg laatste wist ik ook wel. Maar als ik het me goed herinner hadden we ooit op aarde ook kroks van dit formaat. Waar zijn die heen?


jah de grootste kroks konden volgens mij wel 12 meter worden(dit is niet gek veel groter dan de 8 meter die salties kunnen bereiken). Maar omdat atmosferische veranderingen hebben gezorgt dat dieren minder groot kunnen worden, zijn de krokodillen ook beperkter geworden, en daarnaast zijn de prooien een stuk kleiner waardoor het een stuk nadeliger is om groot te zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2007 14:23 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 oktober 2007 14:08 schreef Pandora het volgende:
Misschien een hele domme vraag hoor, maar als ik het goed lees zijn er dus mensen die beweren dat de dino's zijn uitgestorven door toename van de zwaartekracht? Kunnen die mensen dan ook verklaren waarom en hede ten dage nog wel olifanten en blauwe vinvissen (volgens mij heet de grootste soort walvis zo)


Hun argumantatie wordt gestoeld op het feit dat olifanten veel kleiner zijn dan de grootste dino's.

Walvissen zijn een verhaal apart. Die leven in water en in water is je gewicht lager, zie: Archimedes (massa blijft uiteraard hetzelfde).

quote:

bestaan en de dino's die het formaat van bijvoorbeeld een antilope hadden zijn uitgestoven? Terwijl er nog wel enkele nazaten van de din's leven (vogels en reptielen). Zouden deze nazaten dan niet ook uitgestorven moeten zijn.

(sorry heb niet alles gelezen, dus als ik nu iets heel doms vraag mijn exuses)



Voor deze dieren gaat hun argumentatie niet op. Deze hebben niet zoveel massa. Ook met de 'toegenomen' zwaartekracht stijgt hun gewicht dus niet zo hoog dat ze niet meer kunnen functioneren.

Al met al lijkt het op bullcrap.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-10-2007 14:30 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

de aarde had wel erg hard moe ten draaien dat de zon meer een stroboscoop zou moeten zijn en er geen dag en nacht was, of de astroide die insloeg 65 miljoen jaar geleden moet 1/3e van de aarde zn massa geweest zijn, maarja dan zou je een voorwerp groter als de maan moeten hebben die inslaat en dat zorgt toch wel voor zo'n lava badje dat we volledig opnieuw zouden moeten beginnen met evolutie en we niets terug zouden kunnen vinden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 17-10-2007 14:58 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 17 oktober 2007 13:59 schreef Chelman het volgende:
Tectonische werking zou hoogtens lokale fluctuaties kunnen veroorzaken (veranderende dichteid op bepaalde plekken en zo) maar geen globale stijging. Zelfs dan zijn die lokale fluctuaties behoorlijk miniem.


Ik had het inderdaad over lokale fluctuaties, en ik kan begrijpen dat die niet erg groot zullen zijn. De hoogste theoretische zwaartekracht is overigens 10.7 m/s2 als de aarde een perfecte bol zou zijn. Deze versnelling wordt dan gemeten in een van de diepe lagen met hoogste dichtheid. (hoera voor wiki!)
quote:
Ik heb begrepen dat door de massa distributie en de bovengenoemde centrifugale kracht de grootste spreiding (op zee niveau) in zwaartekracht zit hem tussen de evenaar en de noordpool:

g op de evenaar = 9.78039 m/sec^2
g op de noordpool = 9.83217 m/sec^2 (meer massa onder jou en geen effect van centrifugale kracht = hogere zwaartekracht)


Cijfers van wikipedia?
quote:

Verder heb ik even gezocht en eigenlijk vond ik alleen artikels van een of andere Iraniër die vier argumenten voor grote stijgingen aanvoert:

1.Toename van massa door troep uit de ruimte - dit heb ik hierboven becijferd.
2.Effecten van vermindering van de centrifugale kracht - deze zijn miniem en bovendien enorm langzaam.
3.Subatomische deeltjes die met straling van de zon bij ons terecht komen - ik dacht altijd dat de aarde alleen electromagnetische straling van de zon ontvangt (dus geen materie en dus geen massa). Mochten er toch wat deeltjes ons bereiken: zie 1.
4.Dit is de mooiste: er ontstaat materie in de aarde want vulkanen en geysers barsten als ze het niet meer vast kunnen houden - een ding weet ik zeker, energie kan je niet creeëren, materie ook niet. Je kan wel energie in materie omzetten en vice versa (special relativity).

Dat vierde punt van die Iraniër is wel erg jammerlijk, ja.

3. Nou ja, subatomair kunnen ook elektronen zijn, misschien ontvangen we dat ook van de zon? Kan me echter niet voorstellen dat dat dan veel is.
quote:
Daarnaast een aantal aanhangers van de expanding earth theory, die inmiddels al lang (zeg 50 jaar) achterhaald is:

http://en.wikipedia.org/wiki/Expanding_earth_theory

Zelfs ene meneer Carey die deze theorie heeft opgesteld heeft zelf becijferd dat de stijging ongeveer 3.2 ± 1.2 microGal per jaar bedraagt, dit is 0.00000000327 van onze zwaartekracht.

http://www.dinox.org/english/gravnotes.htm

Die mensen van dinox geloven ook blijkbaar in die zwaartekracht theorie en haar relatie tot maximale lichaamsgrootte. En velen met hun:

http://www.thunderbolts.info/tpod/2005/arch05/050623impossible-dinosaur.htm

Desondanks heb ik nergens een echt serieus artikel hierover gezien en daarom:

Ja, een debiele theorie dus.



Ik heb wel veel materiaal gezien met betrekking tot veranderingen in het krachtveld rond de aarde en de fluctuaties van deze. Maar nogmaals, deze zijn echt insignificant en niet in staat om de evolutie te beïnvloeden. Ze kunnen wel de verwarring over significant 'toenemende' zwaartekracht verklaren.



Ik snap dan echt niet dat het zoveel terugkomt als er geen solide basis voor is.
quote:
Op 17 oktober 2007 14:23 schreef Chelman het volgende:
Voor deze dieren gaat hun argumentatie niet op. Deze hebben niet zoveel massa. Ook met de 'toegenomen' zwaartekracht stijgt hun gewicht dus niet zo hoog dat ze niet meer kunnen functioneren.

Al met al lijkt het op bullcrap.


Ik geloof dat de argumentatie gebaseerd was op de moeite die het kost om bloed omhoog te pompen en niet zozeer op het gewicht van het beest zelf.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2007 15:22 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 oktober 2007 14:58 schreef ZelThoR het volgende:

Cijfers van wikipedia?



Nee, van physicsforums.com



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-10-2007 15:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 oktober 2007 14:58 schreef ZelThoR het volgende:

Ik geloof dat de argumentatie gebaseerd was op de moeite die het kost om bloed omhoog te pompen en niet zozeer op het gewicht van het beest zelf.

nee het bloed omhoogpompen moet nog wel lukken bovendien hadden veel grote dinos hun nekvrij horizontaal. maar hoe groter het gewicht hoe groter de botten in verhouding moeten zijn, wat betekend dat het bot wel heel erg groot word in verhouding.

@ chello: de aarde is toch juist dikker rond de evenaar(ook veroorzaakt door mpvkracht) dat betekend dan toch dat er op de polen minder massa is die aan je trekt?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 17-10-2007 15:33]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 17-10-2007 15:31 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 17 oktober 2007 15:29 schreef ElitE het volgende:
nee het bloed omhoogpompen moet nog wel lukken bovendien hadden veel grote dinos hun nekvrij horizontaal. maar hoe groter het gewicht hoe groter de botten in verhouding moeten zijn, wat betekend dat het bot wel heel erg groot word in verhouding.
Ze hadden toch minder kalk in hun botten om gewicht te besparen? Oftewel, meer broze botten?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2007 15:51 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 oktober 2007 15:29 schreef ElitE het volgende:
@ chello: de aarde is toch juist dikker rond de evenaar(ook veroorzaakt door mpvkracht) dat betekend dan toch dat er op de polen minder massa is die aan je trekt?


Correct, ik was te haastig. Het gaat in dezen om het feit dat je op de pool dichterbij de kern bent, waardoor de zwaardekracht hoger is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-10-2007 20:21 by M. Profiel van M.

quote:
Vloeken doet goed
Uitgegeven: 17 oktober 2007 18:47

LONDEN - Regelmatig vloeken doet goed, in ieder geval voor personeel op de werkplek. Tot deze conclusie komen onderzoekers van de universiteit East Anglia in het Britse Norwich.
Inertia Stock

Krachttermen helpen bij het afbouwen van werkdruk en dragen bij aan het vergroten van de teamspirit.

Het is echter wel belangrijk bij het uiten van frustraties of stress niet te ver te gaan, waarschuwen de wetenschappers. Als meerderen of klanten aanwezig zijn, is het beter je in te houden en niet te vloeken.

Eat that, moderators!! ********* ******* *** ********** *************


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


renYek
Usericon van renYek
Posted 17-10-2007 20:53 by renYek Profiel van renYek

quote:
Op 17 oktober 2007 20:21 schreef M. het volgende:
Eat that, moderators!! ********* ******* *** ********** *************


No shit, Sherlock-die-het-onderzocht-heeft!

Ik dacht dat het algemeen bekend was dat het uiten van frustratie doorgaans oplucht en dit niet doen stress veroorzaakt. Vloeken is natuurlijk een uiting van frustratie in enige vorm.

Geen wonder dat die Bond Tegen Vloeken uit frusti lui bestaat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-10-2007 0:49 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 17 oktober 2007 15:31 schreef Misanthrope het volgende:
Ze hadden toch minder kalk in hun botten om gewicht te besparen? Oftewel, meer broze botten?

hmm dat weet ik niet, brozer betekend natuurlijk ook iets slapper. Ik weet niet in welke mate het meetelt, maar ik heb ergens vernomen dat de botten de grootte van gewervelden beperken.
Bij dieren met een exoskelet is het meestal de zuurstof omdat deze meestal geen erg ontwikkelt ademhalingssysteem(geen bloed) een andere atmosfeer heeft ervoor gezorgd dat er vroeger insecten waren die wel erg bizar groot waren.

ik bedenk me nu eigenlijk pas dat reptielen waarschijnlijk niet erg door zuurstof beperkt werden, aangezien de blauwe vinsvis veele malen groter is, en die ook nog geruime tijd onder water kan blijven. (okee een reptielenhart heeft dan geen 4 gescheiden kamers maar lijkt me ook wel capael genoeg)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-10-2007 11:05 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
De lichtstad doet 's avonds het licht uit
door Corrie de Leeuw

EINDHOVEN - In Eindhoven mag in de nabije toekomst na elf uur 's avonds geen reclamelicht meer branden. In nieuwe contracten wordt die bepaling vanaf volgend jaar opgenomen. Bestaande contracten voor de honderden reclameborden langs de weg (zogenaamde 'mupi's') worden opengebroken en aangepast.

En met middenstanders zullen indringende gesprekken gevoerd worden over maatschappelijk ondernemerschap.
De Eindhovense wethouder Mary Fiers is blij met de uitspraken van minster Cramer (milieu). Die riep deze week gemeenten op om 's nachts onnodige verlichting uit te zetten. En volgens Fiers is dat precies wat Eindhoven al van plan was. "Eindhoven moet de eerste stad van Nederland worden waar 's nachts het licht uit gaat."

Het lijkt een beetje raar: de lichtstad die het licht uit gaat doen. "Maar het past wel weer in ons streven om voorop te lopen bij het toepassen van nieuwe technologie voor energiebesparing en het tegengaan van geluidshinder", aldus de wethouder. Programma-manager Licht van de gemeente is Rik van Stiphout.

Hij wijst er op dat Eindhoven eerder ook de eerste stad was waar 's nachts het straatlicht gedimd werd. Verder staan proeven op stapel met 'licht op maat', vertelt hij.

Twee wegen in Eindhoven-zuid krijgen licht dat alleen gaat branden als er iemand aan komt. En in de wijk Vaartbroek heeft nieuwe openbare verlichting al tot een energiebesparing van 30 procent geleid.

In de nieuwe gemeentebegroting (die op 7 november wordt vastgesteld) zet Eindhoven 1,5 miljoen euro extra opzij voor onderzoek en maatregelen die lichtvervuiling tegengaan en energie besparen.

Van Stiphout: "Wij realiseren ons ook wel dat het lastig wordt om de machtige reclamebranche zover te krijgen. Daarom is het ook zo mooi dat de minister nu met haar oproep komt. Dat zal helpen. Het is tijd voor een stroomversnelling. En die moet hier beginnen."

De gemeente geeft zelf het goede voorbeeld. De verlichting bij het Floraplein. de Witte Dame, park Hilaria en de Lichtjesroute gaat doordeweeks al om 23 uur uit.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen