IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Ren je rot! [sport topic - deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Jelle
Usericon van Jelle
Posted 28-11-2009 22:47 by Jelle Profiel van Jelle

Zonder brilletje kun je zelfs de schoolslag niet fatsoenlijk doen man, hooguit de rugslag.
Als ik een tip mag geven: Koop een stel flippers! (met liefst zo kort mogelijk finnen, bijv. Zoomers) dat is goed voor je techniek en het is gewoon erg leuk als afwisseling.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 28-11-2009 22:48 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 28 november 2009 22:47 schreef Jelle het volgende:
Zonder brilletje kun je zelfs de schoolslag niet fatsoenlijk doen man, hooguit de rugslag.
Als ik een tip mag geven: Koop een stel flippers! (met liefst zo kort mogelijk finnen, bijv. Zoomers) dat is goed voor je techniek en het is gewoon erg leuk als afwisseling.

Ja joh ik koop meteen een waterscooter, dat gaat lekker snel

edit:
Ik neem aan dat je het goed bedoelt, maar ik zie mezelf echt niet met flippers door dat wedstrijdbad gaan. Maar het is wel een grappig idee. :-)

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 28-11-2009 22:50]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 28-11-2009 22:54 by Jelle Profiel van Jelle

Een beetje schoolslag baantjes zwemmen zonder fatsoenlijke techniek ben je ook gauw genoeg op uitgekeken, dat kan ik je verzekeren.
Ik heb vorig jaar na jaren gepruts eindelijk weer es zwemles genomen, een van de betere dingen die ik gedaan heb. Zwemmen is echt veel leuker nu.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 28-11-2009 23:07 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 28 november 2009 22:48 schreef FireFox het volgende:edit:
Ik neem aan dat je het goed bedoelt, maar ik zie mezelf echt niet met flippers door dat wedstrijdbad gaan. Maar het is wel een grappig idee. :-)

In een wedstrijdbad sta je eerder voor paal zonder brilletje grote vriend...
Elke fatsoenlijke zwemmers traint wel es met flippers, een drijfplankje, peddels etc.


Een monofin lijkt me ook erg relaxed:
http://www.youtube.com/watch?v=8xUpgt7-QXQ


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 28-11-2009 23:14 by FireFox Profiel van FireFox

Het gaat niet om het voor paal staan, het is meer dat ik eerst even wil weten of ik dit zwemmen doorzet. Ma, wo, do, vr doe ik al aan gewichtsheffen dus ik moet gewoon nog even bekijken hoe dit zwemmen in mijn schema uitpakt en bevalt.

Wat ik wil bereiken met zwemmen is een beetje conditie + ook wat ontspanning en meer niet, een brilletje is misschien wel praktisch als ik dit doorzet. Maar ik heb niet de zwem-ambities die jij schijnbaar hebt, dus flippers, hand peddeltjes etc zijn niet zo aan mij besteed.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 28-11-2009 23:25 by Jelle Profiel van Jelle

Ik ben ook niet zo fanatiek hoor, maar ook gebruik die dingen omdat het dan tenminste leuk vind en dus vol blijf houden. Voorheen was ik steeds na een paar week zwemmen weer een paar maand uitgekeken op dat hele zwemgebeuren.
Maar een brilletjes is sowieso relaxed en kost maar een tientje ofzo.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 06-12-2009 0:32 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Sem Schilt wereldkampioen K-1



YOKOHAMA - Sem Schilt is zaterdag voor de vierde keer in zijn loopbaan wereldkampioen in de K-1 geworden. De 2.12 meter lange vechtmachine uit Nederland was in de eindstrijd veel te sterk voor Badr Hari, de Amsterdammer die voor Marokko uitkomt.

Schilt velde zijn tegenstander in Yokohama al in de eerste ronde met een technische knock-out. Schilt was in de halve eindstrijd ook al veel te sterk voor titelverdediger en landgenoot Remy Bonjasky, die eveneens moest opgeven.

De 36-jarige winnaar opende de K-1 met een eenvoudige zege op de Fransman Jerome Le Banner. Schilt verdient 400.000 dollar met zijn overwinning. Hij veroverde de prestigieuze titel eerder in 2005, 2006 en 2007. Schilt staat nu op gelijke hoogte met landgenoot Ernesto Hoost, die ook viermaal won in Japan. (ANP)



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-12-2009 4:54 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 28 november 2009 23:07 schreef Jelle het volgende:
In een wedstrijdbad sta je eerder voor paal zonder brilletje grote vriend...
Elke fatsoenlijke zwemmers traint wel es met flippers, een drijfplankje, peddels etc.


Een monofin lijkt me ook erg relaxed:
http://www.youtube.com/watch?v=8xUpgt7-QXQ


Ik wil het nog wel een keer proberen met zo'n plankje die je tussen je benen klemt en dan alleen met armen zwemt. Lijkt me doodzwaar, maar dus ook wel weer goed voor conditie en bovenlichaam


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 06-12-2009 12:06 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 6 december 2009 0:32 schreef bokaj het volgende:



Geweldig, mooi dat die onsportieve neus heeft verloren


Against God and Government


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 06-12-2009 12:10 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

http://www.youtube.com/watch?v=Z9wMmshSXl8

In de eerste ronde al, gave pot!


Against God and Government


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 10-12-2009 2:02 by Nimbus Profiel van Nimbus

Lekker gesport vandaag. Eerst meegedaan met de mountainbiketraining van de wielervereniging hier. Daarna hardgelopen met de eerste conditietraining van de alpen club en toen nog Pukulan.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-01-2010 14:04 by MMayo Profiel van MMayo

Het fitness gedoe is toch anders dan gedacht. Had eerst de gedachte dat beulen op apparaten in een zaal vol macho's en barbies niks voor mij zou zijn. Via het werk kunnen we nu een stuk goedkoper sporten dus vanaf oktober maar lid geworden. Viel me reuze mee, vind het juist erg leuk en gezellig en de doelgroep is niet zoals ik had gedacht maar meer allesdoordewarros haha. Combinatie van uurtje de gewone fitness martelwerktuigen, paar oefeningen op zo'n trilplaat (grappig dat ding) in combinatie met een paar groepslessen is eigenlijk harstikke leuk. Per keer anderhalf tot twee uur bezig, twee tot drie keer per week.

Nu komt daar nog de kickfun lessen bij op, rammen en trappen tegen een stootzak op hoog tempo. De eerste les bleek er een voor gevorderden, toch nog 45 minuten mee kunnen doen van de 60 minuten, viel mijn conditie toch nog mee haha. Mijn collega ging er bijna van kotsen door de inspanning Helaas wel ranzig stinkende bokshandschoenen aan, nu maar eigen handschoentjes gekocht.

Wel heel wat anders dan die 11/12 jaar volleybal maar leuk om zo bezig te zijn gewoon voor de lol en energie kwijt te raken.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 20-01-2010 14:04]


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-01-2010 18:48 by Nimbus Profiel van Nimbus

Was ik net begonnen met hardlopen en ook met het volgen van hardlooptraining. Heb ik weer last van mijn schenen, maar deze keer aan de binnenkant/achterkant.
Toch maar naar de huisarts gegaan, overbelasting van de kuitspier en met name van de aanhechtingen. Nu mag ik naar de fysiotherapie, gelukkig zei de huisarts dat het niet lang hoefde te duren en dat ik waarschijnlijk maar een paar keer behandeld moet worden door de fysiotherapeut.





valfar
Usericon van valfar
Posted 21-01-2010 2:32 by valfar Profiel van valfarhttp://www.last.fm/user/knevelaer

Iemand net de bekerfinale ijshockey gezien? Wat een wedstrijd, in de allerlaatste seconde(!) wordt er gescoord via de keeper, ongelooflijke! Ik voorspel een nieuwe rage in zuid limburg!



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-01-2010 2:34 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 28 november 2009 23:07 schreef Jelle het volgende:
Een monofin lijkt me ook erg relaxed:
http://www.youtube.com/watch?v=8xUpgt7-QXQ


Yo wat vet!


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 21-01-2010 12:45 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 20 januari 2010 14:04 schreef MMayo het volgende:
een zaal vol [...] barbies

Dat vind ik nou juist wel een fijne bijkomstigheid.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-01-2010 12:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

k hou nooit zo van dat plastic, en tis ook maar zo klein en geslachtsloos.


tering k heb weer behoorlijke last van mn spieren, weet iemand goede dingen die spierafbraak kunnen verminderen. Ik heb afgelopen maand ietsjes minder bewogen en ik lijk opeens half invalide, met joggen doet alles pijn en juist nu ik moet gaan joggen omdat ik al zoveel last van mn armen heb


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 21-01-2010 13:02 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

We proberen nu elke week 5 keer te sporten al missen we in de praktijk soms een dagje (soms twee). En nu vanwege omstandigheden kunnen we deze week niet en daaarn ik voel me suf.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 21-01-2010 13:03 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 21 januari 2010 12:55 schreef ElitE het volgende:tering k heb weer behoorlijke last van mn spieren, weet iemand goede dingen die spierafbraak kunnen verminderen. Ik heb afgelopen maand ietsjes minder bewogen en ik lijk opeens half invalide, met joggen doet alles pijn en juist nu ik moet gaan joggen omdat ik al zoveel last van mn armen heb

Een andere sport doen en meer eiwitten eten. Zou jij toch moeten weten als bioloog!


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 21-01-2010 13:20 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 6 december 2009 4:54 schreef Valorian het volgende:
Ik wil het nog wel een keer proberen met zo'n plankje die je tussen je benen klemt en dan alleen met armen zwemt. Lijkt me doodzwaar, maar dus ook wel weer goed voor conditie en bovenlichaam

Dat is juist een van de weinige oefeningen die ik niet (meer) doe. De snelheid van borstcrawl komt toch voor het grootste deel vanuit je bovenlichaam, de kick is voornamelijk om in evenwicht te blijven. Je kúnt wel meer kicken (zoals sprinters) maar dat hoeft zeker niet; lange afstands-zwemmers en triathleten gebruiken hun benen nauwelijks.

Handpeddels zijn een betere manier om intensiteit te verhogen, maar zelfs die zijn eigenlijk meer bedoeld om je techniek aan te scherpen. Een gebrekkige handpositie wordt nml. hard afgestraft op die manier.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 21-01-2010 13:57 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Ik heb afgelopen vrijdag weer voor het eerst getraind, na een vakantiestop van twee weken waarin ik echt geen fuck heb gedaan.
Dat viel ook hard tegen. Bij mijn sport is het van belang om je gewicht goed op je eigen armen te kunnen houden, je moet goed kunnen afdrukken en opvangen met je armen en schouders.
Spierpijn tussen de schouders! Maandag kreeg ik eindelijk weer een beetje normaal mijn jas aan.


Verrassend triviaal


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 21-01-2010 14:19 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 21 januari 2010 13:20 schreef Jelle het volgende:
Dat is juist een van de weinige oefeningen die ik niet (meer) doe. De snelheid van borstcrawl komt toch voor het grootste deel vanuit je bovenlichaam, de kick is voornamelijk om in evenwicht te blijven. Je kúnt wel meer kicken (zoals sprinters) maar dat hoeft zeker niet; lange afstands-zwemmers en triathleten gebruiken hun benen nauwelijks.

Handpeddels zijn een betere manier om intensiteit te verhogen, maar zelfs die zijn eigenlijk meer bedoeld om je techniek aan te scherpen. Een gebrekkige handpositie wordt nml. hard afgestraft op die manier.


Ik wilde er ook al op reageren ja, maar vond het bericht wat te oud. Ik heb vroeger toen ik jong was aan wedstrijdzwemmen gedaan (niet superhoog ofzo, ik was nog maar 10), en ik vond dat maar weinig toevoegen, met een plankje. Gewoon omdat het nog steeds makkelijk gaat + dat plankje geeft je benen drijfkracht dus die hoef je ook niet meer omhoog te houden.

Wij deden vaak oefeningen dat we onze benen bij elkaar moesten stil houden zonder plankje en dan alleen met je handen (soms met gebalde vuisten voor minder weerstand) moest zwemmen, soms je handen achter je rug en dan alleen met je benen zwemmen, ook zonder plankje. Dat gaat allemaal nog redelijk makkelijk, en het is stukken zwaarder dan met plankje wat je nog vet veel drijf geeft.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 21-01-2010 14:22 by Ziona Profiel van Zionahttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Zo net weer lekker yoga gedaan.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-01-2010 14:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 januari 2010 13:03 schreef Jelle het volgende:
Een andere sport doen en meer eiwitten eten. Zou jij toch moeten weten als bioloog!


Dan vallen alle sporten af, want bij elke krijg ik enorme klachten. En ik eet doorgaans voor 3 a 4 personen vlees. Doe ik dat niet dan heb ik inderdaad enorme klachten. Dat gaat ten koste van wat zetmeel. maar groente en fruit eet ik zeker wel veel.

Ik ben er ook al vaak mee naar de dokter en fysiotherapeut voor geweest die zeggen dat het waarschijnlijk fybromyalgie is. Daar kan ik pas achter komen nadat een reumatoloog al het andere heeft uitgesloten. En als het dan zover is is er nog geen behandeling en zijn alleen zware pijnstillers mogelijk. Nu lijken die pijnstillers me wel leuk als recreatief gebruik, maar als medicijn ben ik er erg sceptisch over. Als ik pijnklachten heb door verkeerd bewegen, dan moet ik dat niet zitten verdoven want dan beweeg ik op momenten dat ik me in moet houden.

Nu is het zo dat als ik een redelijke conditie weet te behouden dat ik nog net zoveel kan als andere mensen. Alleen is het verdomt moeilijk om op conditie te komen en te blijven. eventjes eruit en je moet gewoon weer opnieuw beginnen en dat terugvallen lijkt steeds extremer te worden. Nu een maandje minder bewogen en ik kan niet eens meer enorm ingehouden joggen. terwijl mn hart en longen schreeuwen om harder te gaan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 21-01-2010 14:52 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Damn, dat is rot zeg. Hopen dat het geen fibromyalgie is dan.

Heb je je al eens laten testen op een eventueel vitamine b12 tekort?


Verrassend triviaal


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen