IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Ren je rot! [sport topic - deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 15-07-2009 11:11 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 14 juli 2009 20:02 schreef Jelle het volgende:
Nou hup, stoere judoka, jij doet vast ook nog geen 50 pushups in een rij dus maak je borst maar nat...

Alsof 50 pushups doen nou zoveel voorstelt...


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 15-07-2009 11:25 by Jelle Profiel van Jelle

Voor judoka's en dergelijke is het niet meer dan een klein deel van een warming-up ja, maar je doet het toch niet 1, 2, 3...
Ik kom niet verder dan 40 nette pushups in een rij, terwijl ik ze toch bijna dagelijks doe...
Nou richt ik me ook meer op intensiteit dan reps, maar toch.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 15-07-2009 11:36 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ik sport nooit, maar 50 push ups haal ik.

Daar was ik ook al zo verbaasd over toen ik in '98 het leger in ging, moest je voor je sporttest zoveel mogelijk push ups doen in 2 minuten, toen sportte ik ook al niet, maar zat toch boven de 50, hehe.

Maar zal ook wel met verschil intensiviteit/reps te maken hebben. Als ik ze langzaam doe op intensiviteit denk ik dat het hard tegen gaat vallen, ik hoop dat ik dan de 30-40 haal, hehe


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 15-07-2009 11:49 by Jelle Profiel van Jelle

Ik doe ze meestal zo... en dan vind ik 15 al behoorlijk pittig.

Het hangt ook erg van je bouw af natuurlijk, als je korte armen hebt of verder vrij licht bent zijn dit soort dingen veel gemakkelijker.

Judoka's doen hun pushups vaak zo.... wat ook een stuk zwaarder is.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 15-07-2009 14:32 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Zo, net maar gelijk voor het eerst gesport.

Eerst zo'n intake. Lichaamsvet was prima, maar hartslag in rust was veel te hoog (100/120). Daarna fitheid getest, was onder gemiddeld, maar dat had ik wel verwacht.

Daarna 10 minuten stevig doortrappen op de crosstrainer, maar na 6 minuten klom m'n hartslag gestaag van 190 naar 200 (!).

15 minuten gefietst, en dat ging met een hartslag van 170 voor mijn doen wel ok.

Uurtje krachttraining gedaan, en dat was allemaal wel prima.


Wel de dokter gebeld in verband met m'n hartslag. Ze gaan morgen objectiveren en zo nodig me doorverwijzen, want 200 bij inspanning en 120 in rust is wel héél hoog..


Vond het wel heel gaaf, en ga maandag (bij gebrek aan tijd eerder) weer om m'n trainingsschema samen te stellen. Donderdag weer eerste judoles.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-07-2009 14:36 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hartslag moet je je niet teveel zorgen over maken want hij kan soms al snel hoog zitten, zo heb ik hem ook best vaak rond de 100 in rust gemeten. Maar eigenlijk is het nu vaak rond de 60. (70 tijdens autorijden, 80 tot 90 bij kruispunten hehe).

Op lange termijn is het wel een erg slechte zaak, dus ff laten controleren is wel een goed plan(en ook altijd wel leuk vind ik)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-07-2009 17:20 by Snaack Profiel van Snaack

Ik ben ook weer begonnen met sporten, eindelijk. En o, wat voelt het goed.

Warming up op de crosstrainer, daarna vrij harde krachttraining, daarna cooling down op de crosstrainer.

De sportschool zit bij mijn werk om de hoek, heb de deal kunnen maken dat ik elke dag mijn lunchpauze mag gebruiken om te trainen. Wellicht dat ik op zaterdag ook nog ga trainen.

Nu is het zaak om een verstandig trainingsschema te maken, zodat ik de verschillende spiergroepen gelijkmatig train en niet ga overbelasten/ spieren laat wennen aan een bepaalde belasting.

Als ik er snel aan wen dat dit deel uitmaakt van mijn dagelijkse routine (omdat ik het tussen de middag doe) moet het me lukken het deze keer vol te houden.

En aangezien ik elke dag ga trainen, moet ik ook vrij snel resultaat gaan zien, wat weer motiveert.

Nu wil ik geen hulk worden, verre van, maar streef ik naar een gezond, fit, afgetraind lichaam.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 15-07-2009 20:15 by Count Steel Profiel van Count Steel

Geef je lijf af en toe ook rust man, elke dag trainen is niet goed. Van goed herstellen ga je je (nog) fitter voelen.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 15-07-2009 20:59 by Jelle Profiel van Jelle

@Snaack: Je bent niet goed bij je hoofd!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-07-2009 11:05 by Snaack Profiel van Snaack

Dag 1: spiergroepen A
Dag 2: spiergroepen B
Dag 3: spiergroepen C
Dag 4: spiergroepen A
Dag 5: spiergroepen B
Dag 6: spiergroepen C
Dag 7: rust

Dan heb ik netjes per spiergroep 2 rustdagen.

En niet goed bij mijn hoofd? Er zijn mensen genoeg die elke dag sporten.. Of het nou hardlopen, trainen of wat dan ook is.

Ik doe het juist elke dag - zoals ik al zei in mijn lunchpauze - zodat het deel gaat uitmaken van de dagelijkse routine en in mijn systeem gaat zitten. Binnen een paar weken weet ik niet beter meer. Halve dag werken, trainen, halve dag werken.

Daarnaast is een groot voordeel - ookal zou ik alleen maar op de crosstrainer staan - dat de middagdip verleden tijd wordt hehe.

Verder kijk ik het qua trainingsintensiteit even aan. Wil natuurlijk geen blessures, dus misschien wordt het wel
Dag 1: spiergroepen A
Dag 2: conditietraining
Dag 3: spiergroepen B
Dag 4: conditietraining
Dag 5: spiergroepen C
Dag 6: conditietraining
Dag 7: rust

Ik noem maar wat. Uitproberen wat goed voelt.


Temmink
Usericon van Temmink
Posted 16-07-2009 11:30 by Temmink Profiel van Temmink

Ik kan met niet voorstellen dat je dat EN volhoud, EN leuk blijft vinden.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-07-2009 11:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ligt eraan hoe intens je dat wilt gaan doen, er bestaat ook nog zoiets als licht trainen of kort trainen. In het begin is dat natuurlijk wel verstandig, als je te ver bent gegaan kom je daar veelste laat pas achter en heb je weer een paar maanden nodig om het in te halen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-07-2009 12:32 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 16 juli 2009 11:30 schreef Temmink het volgende:
Ik kan met niet voorstellen dat je dat EN volhoud, EN leuk blijft vinden.


Ik heb een tamelijk verantwoordelijke, drukke baan dus het is heerlijk om de dag te breken door even een uur je verstand op 0 te zetten.


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 16-07-2009 13:40 by Jelle Profiel van Jelle

quote:
Op 18 oktober 2008 12:41 schreef Snaack het volgende:
Ook weer lid geworden van den sportschool. Ik heb de laatste tijd (te) vaak last van mijn rug, dus dat was de aanleiding.

Sportschool vlakbij mijn werk en ik kan elke dag tussen de middag trainen, ideaal. Zeker voor mij, als trainen deel gaat uitmaken van de dagelijkse routine hou ik het hopelijk eens een keer vol

Ben me nu aan het bezinnen op een trainingsschema, ik denk aan:
Dag 1: spiergroepen a & b
Dag 2: spiergroepen c & d
Dag 3: variatie spiergroepen a & b
Dag 4: variatie spiergroepen c & d

Zoiets.. En als ik elke dag train groei ik hopelijk als een modderfokker haha.


Ja, maar deze keer gaat het èèèèècht lukken.
Ga eerst es een maandje sporten en post dan iets, denk ik dan, want op deze manier houdt je je zelf voor de gek. Sowieso zou ik het anders aanpakken want dit soort droge schema's passen 9 van de 10 keer beter in het epic fail topic.

Alle volhouders die ik ken gebruiken fitness als ondersteuning van een basissport, bijv. zwemmen, judo, boksen, klimmen, rugby... de uitzonderingen die ik ben tegengekomen hadden een ziekelijke obsessie voor spiermassa (aka bigorexia) en daar ben jij niet het type voor denk ik.

Ik wil niet opdringerig zijn, maar als ik jou was zou ik eerder een sport uitzoeken die je tof vind en past bij je (beoogde) lichaamsbouw en dán gaan met die banaan.

Als je zwemmen leuk vind (zoals ik), enkele cursussen volgt (idem) heb je je doel qua lichaamsbouw binnen de kortste keren bereikt (bijna ; ) en dan blijft er genoeg over om naar te streven zodat trainen en ondersteunende fitness niet saai wordt. Zo wil ik nog es een marathon zwemmen, vlinderslag leren etc.

In onze lengte- en gewichtscategorie (ik: 1.97 en 97kg) zie je vooral veel goede zwemmers, basketballers en handballers (van der Weijden, Thorpe, M. Jordan, oh en Peter Steele). Tenissers, volleyballers, spinters en voetballers kunnen ook heel lang zijn maar zijn wel veel lichter, rond de 80kg (!!) (Krajicek, van der Sar, Usain Bolt), lange rugbiers, judoka's en andere vechters zijn een stuk zwaarder, 110-120kg (bijv. van der Geest).

Oh dit is niet per se aan jou gericht hoor, ik heb hier vrij veel over nagedacht en schrijf het even van me af.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-07-2009 14:15 by Snaack Profiel van Snaack

Zwemmen vind ik ook heerlijk, en dat doe ik ook (2 keer per week). Vlinderslag lijkt me ook geweldig om te kunnen maar dat is nu nog iets te zwaar, hehe.

Maar ook trainen vind ik heerlijk. Wat ik al zei, het breekt mijn werkdag, even het verstand op 0 en gaan met die banaan en daarna helemaal opgeladen nog een halve dag werken.

Dat, en de behoefte om fitter te worden en er beter uit te gaan zien (weg met die papbuik en dunne armpjes) motiveert me.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-07-2009 23:30 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Mijn mankement: http://www.hardloopschema.nl/?p=tools&cat=blessuretop5#tractus

Goddomme, gisteren was het na 9 kilometer weer prijs



Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 19-07-2009 23:52 by Count Steel Profiel van Count Steel

Tja, da's mooi kloten dan! Balen gast!
Rek je lang genoeg? Scheelt echt een heleboel ellende.
[/bekendewegvraag]


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-07-2009 23:57 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Daar gaat nu wel wat extra aandacht naar uit ja.. Ook het schuinloopstuk snijdt hout want gisteren liep ik bijna voortdurend langs de stoeprand. Bij boslopen heb ik er aanzienlijk minder last van omdat de paden daar wel recht zijn. Ik heb al fysio om de boel op te rekken maar dat was vanochtend nog even iets te pijnlijk. Zodadelijk een nieuwe poging..

Dat zuigt echt hard! Bedoeling was 15 km gisteren (5 rondjes van 3), na 3 rondes begon ik hem al flink te voelen en na de 4de ronde was het echt einde verhaal. Zelf wandelen ging moeizaam. En dat terwijl het conditioneel perfect ging. Godverdomme

Hopelijk haal ik half oktober nog..



Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 20-07-2009 0:09 by Count Steel Profiel van Count Steel

Jawel man, oktober gaat zeker lukken.
Geduld is nu wel even een schone zaak, maar ik denk dat met nog een tijdje fysio en misschien wel extreem rekken (ofzoiets) je gewoon herstelt.
Dit zeg ik omdat ik dit bij een aantal collega's bij de Landmacht heb gezien. Hopelijk werkt 't ook bij jou

En je conditie hou je gewoon op peil met andere dingen hehe.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-07-2009 11:13 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

We gaan het zien zei de blinde. Misschien ook maar eens een keer een sportmassage laten doen. Er zit een boel flink op slot heb ik het idee.

Zodadelijk maar eens een studentensportkaart gaan scoren en meteen een rondje gaan zwemmen



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-07-2009 11:18 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Af en toe trainen in het zand is daar ook goed voor, dan heb je veel meer demping.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 20-07-2009 11:24 by Count Steel Profiel van Count Steel

quote:
Op 20 juli 2009 11:18 schreef ElitE het volgende:
Af en toe trainen in het zand is daar ook goed voor, dan heb je veel meer demping.


Idd, wordt je gestel een stuk sterker van (als 't goed is )


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-07-2009 11:26 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Zo, net weer terug uit de sportschool. Veel krachttraining gedaan; alles dat met m'n schouders te maken heeft, heeft nog héél veel training nodig hehe.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 20-07-2009 11:28 by Count Steel Profiel van Count Steel

Maar je krijgt de smaak wel te pakken zie ik?


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 20-07-2009 11:28 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Jep, maandag en woensdag vaste fitnessdagen, donderdag judo. Na de zomerstop (begin september) komt daar ook jiujutsu bij. Het is nu afgelopen met het ja-ik-ga-sporten-maar-weet-nog-niet-wanneer.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen