IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : krakers... Vorige pagina | Volgende pagina
1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 31-01-2006 21:18 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

quote:
Op 31 januari 2006 18:17 schreef Chelman het volgende:
Asociaal? Stelen is asociaal. De ruimteproblematiek in Nederland kan simpel opgelost worden. Gedoogde diefstal is geen oplossing.


Wat is asociaal? Laten zien dat er een probleem is, of iets schaars voor jezelf houden. Ik zou het vrij normaal vinden dat als je een groot leegstaand pand hebt en je weet dat er mensen zijn die dringend ruimte nodig hebben, dat je hen d'r gebruik van laat maken tot je hetzelf nodig hebt. Dat bedoel ik met samenleven. (Natuurlijk kun je dan flauw doen en stellen dat ik dan ook wel het gedeelte van mijn inkomen dat ik spaar kennelijk niet nodig heb wel weg kan geven.)

quote:
De NSDAP verwezenlijkte ook een ideaal om maar even een dwarsverband te noemen.
Flauw. Kennelijk toch niet duidelijk geweest. Ik bedoel in dit verband idealen verwezelijken als in een groot leegstaand pand een mogelijkheid te zien van woonruimtes, bedrijfsruimtes, ateliers, oefenruimtes etc. en dat waarmaken. Idealen als in: laten zien dat je samen een broedplaats van sociale en culturele activiteiten kunt creeren. Dat er een manier van wonen bestaat anders dan ieders in zijn eigen huisje, met z'n eigen tuintje en z'n eigen autootje voor de deur.


quote:
En wat heeft dit met kraken te maken? Als men in communes/broedplaatsen/whatever wilt gaan wonen dan kan dat toch ook zonder kraken?
Zoals ik in het begin van mijn vorige reactie zei wilde ik duidelijk maken dat niet alle krakers werkschuw tuig zijn. En dat uit kraken mooie dingen kunnen ontstaat waarvoor keihard wordt gewerkt.




quote:
Ja. Je bent een aanhanger van crusty voddenballen en links tuig.
'Aanhanger'...hehehe....Kennelijk ben je in jouw wereld al snel een aanhanger van het een of ander; in mijn beleving heb ik gewoon een mening over dit onderwerp en zie ik de andere kant van de zaak.



IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 31-01-2006 21:27 by IJsregen Profiel van IJsregen

Stiekem... 1i1ith...
Ben je gewoon een hippie.




Disko Disko Partizani


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 31-01-2006 21:37 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 31 januari 2006 16:33 schreef kwelgeest het volgende:
Hebben jullie het al gelezen dat er vandaag/gisteren door extreem linkse flikkers in Wageningen een gebouw is gekraakt om uitgeprocedeerde asielzoekers een verblijplaats te kunnen geven?
De gemeente Wageningen en de stichting die eigenaar van dit gebouw is gaan in eerste instantie er niets tegen doen.

Krakers zijn tof, links is tof, Wageningen is tof.


Mja. De andere gitarist (Graftak) van mijn voormalige band woont daar in die straat. Al een tijdje.

Eens even meelen, even vragen of hij er ook zo blij mee is.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 31-01-2006 22:14]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-01-2006 21:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 januari 2006 21:18 schreef 1i1ith het volgende:
Wat is asociaal? Laten zien dat er een probleem is, of iets schaars voor jezelf houden.
Met deze redenatie zou ik jouw basgitaar zonder jouw toestemming mogen gaan gebruiken en er mee doen wat ik wil ... als roeispaan gebruiken bijv.

Wat zou jij doen als ik dat bij jou zou doen?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 31-01-2006 22:02 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 31 januari 2006 21:42 schreef Jenje het volgende:
Met deze redenatie zou ik jouw basgitaar zonder jouw toestemming mogen gaan gebruiken en er mee doen wat ik wil ... als roeispaan gebruiken bijv.

Wat zou jij doen als ik dat bij jou zou doen?
Dat lijkt me een wat kromme vergelijking maar toch goed dat je hem maakt. Ze gebruikt haar bas wel degelijk en daarbij zijn er voldoende basgitaren in alle prijsklassen verkrijgbaar en is het dus geen schaars goed.

Het nut van een leegstaand pand in tijden dat duizenden mensen op zoek zijn naar een dak boven mijn hoofd ontgaat me in zo'n geval.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-01-2006 22:03 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 januari 2006 22:02 schreef Judge M. het volgende:
Dat lijkt me een wat kromme vergelijking maar toch goed dat je hem maakt. Ze gebruikt haar bas wel degelijk en daarbij zijn er voldoende basgitaren in alle prijsklassen verkrijgbaar en is het dus geen schaars goed.

Het nut van een leegstaand pand in tijden dat duizenden mensen op zoek zijn naar een dak boven mijn hoofd ontgaat me in zo'n geval.
Misschien gebruikt de eigenaar dat pand als investering en hoopt hij hem op een later tijdstip te verkopen?

Als iets leeg staat is het niet nutteloos, kijk maar naar de bovenkamer van Lain!


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 31-01-2006 22:09 by Vikingblood Profiel van Vikingbloodhttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 31 januari 2006 18:35 schreef Jenje het volgende:
Er is mijns inziens één voordeel van kraken en dat is anti-kraak waardoor studenten goedkoop in leuke panden kunnen wonen, mét toestemming van de eigenaar.

Het illegaal toeëigenen en slopen van een pand (ik heb nog geen kraakpand gezien wat niet op allerlei wijzen in waarde vermindert is) is imho gelijk aan een combinatie van diefstal en inbraak, kortom, oppakken en opsluiten. Als Ali bij je inbreekt en gepakt wordt gebeurd dat (ach soms ..) en bij kraak dient dat ook te gebeuren, maar door de slappe justitie in Nederland wordt het getolereerd.

Oftewel: doe niet iets bij een ander waarvan je zelf niet wilt dat het bij jou gebeurd.


Sorry maar ik moet Jenje gelijk geven...
Blijf met je poten van andermans goed af..


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-01-2006 22:09 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 januari 2006 21:18 schreef 1i1ith het volgende:
Wat is asociaal? Laten zien dat er een probleem is, of iets schaars voor jezelf houden.



Ja. Volgens dezelfde redenatie zijn duizenden mensen in mijn land van hun eigendommen (en soms leven) onteigend door smerige, rode kankergezwellen.

Daarnaast, zoals ik al in een ander topic ooit toelichtte ben ik persoonlijk bekend met de situatie van iemand die een pand kocht maar niet direct de middelen had om het te verbouwen. In de tussentijd is het door smerige krakers 'in gebruik' genomen.

Ook ken ik iemand die in Rotterdam een groot aantal panden bezit. Die heeft zijn handen vol gehad aan dat tuig in de jaren 80. Dat terwijl hij ongeveer 10% van zijn panden GRATIS aan paupers 'verhuurde' en de rest normaal op de vrije markt. Maar toch was hij een 'huisjesmelker' volgens die kakkerlakken. Hij heeft sommige van die gasten wel flink een poepie doen ruiken.

quote:

Ik zou het vrij normaal vinden dat als je een groot leegstaand pand hebt en je weet dat er mensen zijn die dringend ruimte nodig hebben, dat je hen d'r gebruik van laat maken tot je hetzelf nodig hebt. Dat bedoel ik met samenleven.



Dat vindt JIJ normaal. Het is altijd makkelijk over andermans spullen te praten. IK zou het normaal vinden als er een structurele en rechtvaardige oplossing voor de schaarste zou komenm, kraken biedt die oplossing niet.

quote:

Flauw. Kennelijk toch niet duidelijk geweest. Ik bedoel in dit verband idealen verwezelijken als in een groot leegstaand pand een mogelijkheid te zien van woonruimtes, bedrijfsruimtes, ateliers, oefenruimtes etc. en dat waarmaken. Idealen als in: laten zien dat je samen een broedplaats van sociale en culturele activiteiten kunt creeren. Dat er een manier van wonen bestaat anders dan ieders in zijn eigen huisje, met z'n eigen tuintje en z'n eigen autootje voor de deur.



ALLES wat je hierboven beschrijft kan ook ZONDER kraken. Waarom kan zo een collectief van 20-30 'kunstenaars' niet gewoon een groot pand huren?

Omdat het verantwoordelijkheid impliceert. Ze moeten op tijd betalen, kunnen niet zomaar verkassen, kunnen niet zomaar alles gaan verbouwen. Tsja. Ze willen de lusten en niet de lasten. Ze kiezen de weg van de minste weerstand over de rug van eigenaren die flink hard hebben zitten bloeden om dat bezit te verwerven.

quote:

En dat uit kraken mooie dingen kunnen ontstaat waarvoor keihard wordt gewerkt.



Komt het door het kraken? Oftewel: zeg jij dat die mensen niet diezelfde activiteiten hadden kunnen ondernemen als ze niet in een gestolen pand wonen?


quote:

'Aanhanger'...hehehe....Kennelijk ben je in jouw wereld al snel een aanhanger van het een of ander; in mijn beleving heb ik gewoon een mening over dit onderwerp en zie ik de andere kant van de zaak.

Ik zei aanhanger omdat je niet (meer) in een kraakpand woont. Zodoende ben je zelf dus geen kraker meer. Al ben ik het met kwellie eens dat het belonen van dit soort activiteiten eigenlijk wel belachelijk is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Nix
Usericon van Nix
Posted 31-01-2006 22:11 by Nix Profiel van Nix

Rotte vis.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-01-2006 22:11 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 januari 2006 22:02 schreef Judge M. het volgende:
Het nut van een leegstaand pand in tijden dat duizenden mensen op zoek zijn naar een dak boven mijn hoofd ontgaat me in zo'n geval.


Jaja...al die daklozen zijn naarstig op zoek naar woonruimte.

Kom op. De meeste krakers komen echt niet uit de hoek van de daklozen en zwervers (al ruiken ze ongeveer hetzelfde) zonder dak boven hun hoofd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 31-01-2006 22:17 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 31 januari 2006 22:11 schreef Chelman het volgende:
Jaja...al die daklozen zijn naarstig op zoek naar woonruimte.

Kom op. De meeste krakers komen echt niet uit de hoek van de daklozen en zwervers (al ruiken ze ongeveer hetzelfde) zonder dak boven hun hoofd.
Bij mij zijn een dakloze en een woningzoekende die niet genoeg geld heeft een huis te kopen met die exhorbitante prijzen van tegenwoordig nu niet bepaald over 1 kam te scheren. In een groot al lang leegstaand pand een stuk of 20 studenten onderbrengen ten tijde van forse kamernood zie ik niks kwaads in. Jij blijkbaar wel.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-01-2006 22:24 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 januari 2006 22:17 schreef Judge M. het volgende:
Bij mij zijn een dakloze en een woningzoekende die niet genoeg geld heeft een huis te kopen met die exhorbitante prijzen van tegenwoordig nu niet bepaald over 1 kam te scheren.



Bij mij ook niet. Jij had het over duizenden mensen die dakloos zijn.

En over exorbitant hoge prijzen gesproken...zelfs de linkse Zembla dat door VARA geproduceerd wordt heeft een reportage uitgezonden over gemeentes en rijk die met grond speculeren waardoor de huisprijzen zo hoog zijn. De onroerendgoed ontwikkelaars zouden veel liever hebben als de gemeentes dat niet deden. Ze zouden veel meer (goedkopere) huizen kunnen slijten met dezelfde marge (ze verdienen nu zelf geen reet aan de grond) of meer huis voor hetzelfde geld bouwen.

quote:

In een groot al lang leegstaand pand een stuk of 20 studenten onderbrengen ten tijde van forse kamernood zie ik niks kwaads in. Jij blijkbaar wel.


Ik zie daar op zich niks kwaads in. Mits ze huren/kopen. Ook zie ik niet waarom ze niet een tijdje thuis kunnen blijven wonen als er niks binnen hun budget te huur is. Nederland is voldoende klein om een logistiek gedwongen vertrek van je ouderlijk huis niet noodzakelijk te maken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-01-2006 22:38 by M. Profiel van M.

quote:
Op 31 januari 2006 22:02 schreef Judge M. het volgende:
Dat lijkt me een wat kromme vergelijking maar toch goed dat je hem maakt. Ze gebruikt haar bas wel degelijk en daarbij zijn er voldoende basgitaren in alle prijsklassen verkrijgbaar en is het dus geen schaars goed.

Het nut van een leegstaand pand in tijden dat duizenden mensen op zoek zijn naar een dak boven mijn hoofd ontgaat me in zo'n geval.

Wat ik hieruit lees, is dat volgens jou blijkbaar een goed zodra het schaars is, gedeeld dient te worden met de gemeenschap, sterker nog: dat de gemeenschap het recht heeft zich een schaars goed toe te eigenen.

Dat is volgens mij de essentie van de pro-krakers gedachtengang. Die mensen menen te mogen beslissen wat er met het eigendom van anderen gedaan moet worden. Ik vind dat aanmatigend, arrogant en bovendien onrechtmatig (in de juridische zin des woords). Ook ik hoop dus dat krakers behandeld worden zoals ze in ons rechtssysteem verdienen: met een strafzaak en een periode in het gevang.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-01-2006 22:39 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

'Kijk daar, met die auto wordt niet gereden!'


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-01-2006 22:42 by Chelman Profiel van Chelman

Wanner heb jij laatst je zeldzame Dethcrush LP gedraaid?

12 maanden geleden?

Dan neem ik het mee! Het is schaars en je gebruikt het niet.

GNA, GNA, GNA.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 31-01-2006 22:45 by M. Profiel van M.

Nu is het wel zo dat woningruimte een primaire levensbehoefte is een Deathcrush LP niet
Men moet "de anderen" niet de argumenten in de mond leggen heh .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-01-2006 22:48 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 januari 2006 22:45 schreef M. het volgende:
Nu is het wel zo dat woningruimte een primaire levensbehoefte is een Deathcrush LP niet
Men moet "de anderen" niet de argumenten in de mond leggen heh .


Ik maak daar geen onderscheid in. Een economisch goed is een economisch goed. Voedsel is ook een eerste levensbehoefte maar daarom mag je nog niet bij je lokale Albert Heijn gaan jatten.

En een economisch goed is per definitie schaars. Ook de bassen uit een eerder voorbeeld. Die zijn alleen niet voldoende schaars om een ton te kosten. Brood is weer nog minder schaars en daarom kost het maar 2 euro etc. etc.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-01-2006 22:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Economisch goed of niet.

Rehel is simpel: Is het niet van jou? Blijf er dan af, alleen uitgezonderd in geval van nood. Te beroerd zijn om fatsoenlijk voor een huis te betalen vcalt NIET onder een noodgeval.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-01-2006 23:00 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Krakers mogen wat mij betreft gauw even sterven.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 31-01-2006 23:02 by Brujo Profiel van Brujo

Je hebt krakers, en krakers.. De een zoekt een woonruimte knapt het op en opent een cafe en restaurant, de ander kruipt er bij in, breekt het af en schijt de pot vol.

Die laatste soort zijn vrij irritant.


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-01-2006 23:03 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Kraker = kraker = niet bezitter van het gebouw.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 31-01-2006 23:03 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 31 januari 2006 22:45 schreef M. het volgende:
Nu is het wel zo dat woningruimte een primaire levensbehoefte is een Deathcrush LP niet
Juist.. Hetzelfde geldt voor een auto of een basgitaar



Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 31-01-2006 23:04 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 31 januari 2006 23:03 schreef Misanthrope het volgende:
Kraker = kraker = niet bezitter van het gebouw.


und?


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-01-2006 23:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 januari 2006 23:03 schreef Judge M. het volgende:
Juist.. Hetzelfde geldt voor een auto of een basgitaar
Dus als ik jouw douche inneem omdat de mijne het niet doet ist best?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-01-2006 23:06 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 31 januari 2006 23:03 schreef Judge M. het volgende:
Juist.. Hetzelfde geldt voor een auto of een basgitaar
Neem ik voortaan je tv mee als je toch niet kijkt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen