IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : krakers... Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2003 19:53 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 augustus 2003 19:48 schreef ghoulliette het volgende:
welke titel heb jij dan? Of nam je jezelf als voorbeeld? Bedoel je hebt immers al gedemonstreed dat lezen erg moeilijk voor je is. Dus verras me, of kun je gewoon goed feitjes stampen.


Jij hebt daarentegen aangetoond dat je met name goed ben in schelden op mensen die niet met je eens zijn.

Ik heb de drs en MBA titels. En die MBA heb ik zelf bekostigd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2003 19:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 augustus 2003 19:50 schreef ghoulliette het volgende:
In Groningen hebben ze mijn studie niet. Daar zit mijn baan niet.
waarom moet ik in het nergens wonen en al mijn kansen in het leven vergooien omdat een stel eikels de huurprijzen hoog houdt en kantoor panden bouwt ipv huizen.
Net buiten Nijmegen gaan wonen? De kleine steden en dorpjes eromheen zijn stukken goedkoper (ik kom zelf daar uit de buurt)

quote:
waarom in godsnaam?? Wat heeft dat van zin, maak me dan meteen maar dood. Echt werkelijk waar als ik niets zou kunnen doen wat ik wil pleeg ik liever zelfmoord, of ik wordt moordenaar uit pure frustratie.

Je kunt alles doen wat je wil in NL hoor, alleen aan alles keuzes kleven nadelen, en als je die keuze maakt, kies je voor die nadelen en moet je niet later gaan klagen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-08-2003 19:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 augustus 2003 19:46 schreef Chelman het volgende:
Ik vind dan ook dat de overheid alleen voor de studie kosten en niet voor de huisvesting moet zorgen. Niet-studenten moeten zich namelijk ook zelf gaan onderhouden.


Ik vind zelfs dat de overheid alleen de studie moet betalen bij behaalde resultaten, dus na afronden van je studie in ongeveer 4-5 jaar wordt je lening omgezet in een gift.
Verder mag een universiteit wel als service goedkope woningen(kamers) aanbieden aan studenten.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2003 19:54 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 augustus 2003 19:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind zelfs dat de overheid alleen de studie moet betalen bij behaalde resultaten, dus na afronden van je studie in ongeveer 4-5 jaar wordt je lening omgezet in een gift.
Verder mag een universiteit wel als service goedkope woningen(kamers) aanbieden aan studenten.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 19:56 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 19:53 schreef Jenje het volgende:
Net buiten Nijmegen gaan wonen? De kleine steden en dorpjes eromheen zijn stukken goedkoper (ik kom zelf daar uit de buurt)


Je kunt alles doen wat je wil in NL hoor, alleen aan alles keuzes kleven nadelen, en als je die keuze maakt, kies je voor die nadelen en moet je niet later gaan klagen.

keuze, ik kan in Lent gaan wonen, waar de prijzen net zo hoog liggen. en ik moet 30 min. meer reizen voor school en werk. Geen optie.

Elst dan, ook vol.

wijchen ook vol en een uur meer reistijd.

Ravenstein, bijna vol, maar net zulke hoge prijzen. 1,5 uur meer reistijd. Hierdoor niet meer op zaterdag ochtend kunnen beginnen met werken ivm treinen.

welk dorp bedoel je precies?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2003 19:56 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 augustus 2003 19:51 schreef ghoulliette het volgende:
Maar je wilt het wel gebruiken dus? Waarom mag jij dat wel en vind jij dat uitkering trekken niet mag. Je maakt in beide gevallen gebruik van overheidsgelden.
Omdat een deel van ons loon opgaat aan uitkeringen, dus hebben wij er ook recht op. Van die lamzakken die thuis zitten die betalen niets, die vangen alleen maar.
Zodra ik ook een baan heb is die huursubsidie ook pleitte hoor, ik geniet er niet van dat ik het krijg, ik btaal met alle liefde het volle pond, maar op het moment hebben we die subsidie nodig, wij hebben namelijk ook kabel!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 19:57 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 19:53 schreef Chelman het volgende:
Jij hebt daarentegen aangetoond dat je met name goed ben in schelden op mensen die niet met je eens zijn.

Ik heb de drs en MBA titels. En die MBA heb ik zelf bekostigd.

MBA is? en in wat ben je drs?

schelden, geloof me dat is nog een stapje hoger op de ladder van frustratie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2003 19:58 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 augustus 2003 19:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind zelfs dat de overheid alleen de studie moet betalen bij behaalde resultaten, dus na afronden van je studie in ongeveer 4-5 jaar wordt je lening omgezet in een gift.
gebeurt toch al of niet?
quote:
Verder mag een universiteit wel als service goedkope woningen(kamers) aanbieden aan studenten.
dat vind ik ook, gebeurt hier en daar ook, maar die prijzen zijn te hoog vind ik.

Als de unie's en hgecolen nou ens voor goedkope woonruimtes zorgen (kostprijs ofzo) en de studiekosten gaan ook fiks omlaag, dan kan de stufi ook fiks omlaag ...

regering houd meer geld over, kunnen banen door gecreeƫrd worden die opgevuld kunnen worden door de afstuderende studenten. HOP!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 19:58 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 19:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind zelfs dat de overheid alleen de studie moet betalen bij behaalde resultaten, dus na afronden van je studie in ongeveer 4-5 jaar wordt je lening omgezet in een gift.[quote]
ook als je je studie niet haalt

[quote]
Verder mag een universiteit wel als service goedkope woningen(kamers) aanbieden aan studenten.

helemaal mee eens!! kom maar op!!

alleen jammer dat het nooit en tenever zal gebeuren.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2003 19:58 by Chelman Profiel van Chelman

drs bedrijfskunde. MBA = Master Of Business Administration, zegmaar een soort postdoctorale opleiding voor mensen met enkele jaren praktijk ervaring.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-08-2003 19:59 by altx Profiel van altx

quote:
Op 25 augustus 2003 19:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind zelfs dat de overheid alleen de studie moet betalen bij behaalde resultaten, dus na afronden van je studie in ongeveer 4-5 jaar wordt je lening omgezet in een gift.



Ooit van de prestatiebeurs gehoord? Alleen is de tijd dat je erover mag doen om je diploma te halen om de eerste vijf jaar niet terug te hoeven betalen, momenteel 10 jaar. Na 5 jaar studeren is je beurs sowieso een lening.

quote:
Op 25 augustus 2003 19:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Verder mag een universiteit wel als service goedkope woningen(kamers) aanbieden aan studenten.


In Delft hebben we studentenflats waar je voor een redelijk normale huur een kamer kan krijgen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 20:00 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Bij ons is een Master gewoon je 4e studie jaar/ scriptie. Niets post docteraals

De bachelor beer en de Master beer (sorry intro grapje)

edit: bedrijfskunde is trouwens een veredelde HBO studie. En heet trouwens tegenwoordig bedrijfswetenschappen.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 25-08-2003 20:01]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-08-2003 20:00 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 augustus 2003 19:58 schreef ghoulliette het volgende:


alleen jammer dat het nooit en tenever zal gebeuren.



Waarom niet?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 20:02 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 20:00 schreef attila_de_hun het volgende:
Waarom niet?

kort antwoord: ruimte/ geld.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2003 20:02 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 augustus 2003 20:00 schreef ghoulliette het volgende:
Bij ons is een Master gewoon je 4e studie jaar/ scriptie. Niets post docteraals

De bachelor beer en de Master beer (sorry intro grapje)


Dat klopt, zo is het ook in Engeland en de VS. Een MBA is echter een aparte soort studie die toevalliger hetzelfde naam draagt.

Je kan het vergelijken met bijvoorbeeld een RA voor accountants.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-08-2003 20:03 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 25 augustus 2003 19:58 schreef Jenje het volgende:
gebeurt toch al of niet?

Jep, na de 5 jaar krijg je een lening , die je moet terugbetalen (tegen een voordelig rente (3,73%) dan wel ).


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 20:03 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

klinkt ubersaai. Veel mensen gaan trouwens bedrijfwetenschappen studeren voor het geld. Weinig kraakvolk die deze studie doet trouwens.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 25-08-2003 20:03 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

Krakers zijn de luizen in de pels van mensen die via ontroerendgoed veel geld willen verdienen. Alleen daarom wijs ik kraken niet af. Woonruimte is een heel elementair iets voor een mens, en dat moet eerlijk verdeeld zijn. Zijn er mensen die zich veel woonruimte toe eigenen en er veel geld voor vragen, dan is het goed dat er ook mensen zijn die die mensen alert houden en het niet toestaan dat er mensen zijn geen of beroerde woonruimte hebben en dat er tegelijker tijd grote panden leeg staan.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 20:04 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 20:03 schreef Iskariot het volgende:
Jep, na de 5 jaar krijg je een lening , die je moet terugbetalen (tegen een voordelig rente (3,73%) dan wel ).

*kuch* 4 jaar (normaal gesproken)



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-08-2003 20:04 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 25 augustus 2003 20:04 schreef ghoulliette het volgende:
*kuch* 4 jaar (normaal gesproken)


5 jaar voor beta's, die opleidingen duren ook allemaal 5 jaar dus...

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 25-08-2003 20:05]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 20:05 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 20:03 schreef 1i1ith het volgende:
Krakers zijn de luizen in de pels van mensen die via ontroerendgoed veel geld willen verdienen. Alleen daarom wijs ik kraken niet af. Woonruimte is een heel elementair iets voor een mens, en dat moet eerlijk verdeeld zijn. Zijn er mensen die zich veel woonruimte toe eigenen en er veel geld voor vragen, dan is het goed dat er ook mensen zijn die die mensen alert houden en het niet toestaan dat er mensen zijn geen of beroerde woonruimte hebben en dat er tegelijker tijd grote panden leeg staan.

idd. Bovendien is dat de taak van de staat in een verzorgingstaan: Voor de primaire levensbehoeften van de mens zorgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2003 20:05 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 augustus 2003 20:00 schreef ghoulliette het volgende:
Bij ons is een Master gewoon je 4e studie jaar/ scriptie. Niets post docteraals

De bachelor beer en de Master beer (sorry intro grapje)

edit: bedrijfskunde is trouwens een veredelde HBO studie. En heet trouwens tegenwoordig bedrijfswetenschappen.


In rotterdam heet het bij mijn weten nog steeds Faculteit der Bedrijfskunde.

Als het bedrijfswetenschappen zou heten dan duidt het toch juist op een wetenschappelijk karakter?

Alle studies in de sociale wetenschappen kan je moeilijk vergelijken met exacte wetenschappen a la TU. Feit blijft wel dat ze zich onderscheiden van HBO studies door de nadruk op analytische vaardigheden en de wetenschappelijke methode. Dat is namelijk de kern van een WO studie en niet de feitjes die je daar wel of niet leert.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-08-2003 20:05 by altx Profiel van altx

quote:
Op 25 augustus 2003 20:03 schreef Iskariot het volgende:
Jep, na de 5 jaar krijg je een lening , die je moet terugbetalen (tegen een voordelig rente (3,73%) dan wel ).


En eerste vijf jaar is in eerste instantie een lening die in een gift omgezet wordt als je binnen de 10 jaar je diploma haalt. Haal je je diploma niet binnen 10 jaar of helemaal niet, dan mag je al je stufi terugbetalen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 20:06 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 20:04 schreef Iskariot het volgende:
5 jaar voor beta's, die opleidingen duren ook allemaal 5 jaar dus...

volgens mij zijn het maar een paar studies waar dat voor geld. Meeste studies zijn namelijk ingekort. Zoal IO (industrieel ontwerpen) die is officieel nu 4 jaar, maar in de praktijk 5.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 20:07 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 20:05 schreef Chelman het volgende:


Als het bedrijfswetenschappen zou heten dan duidt het toch juist op een wetenschappelijk karakter?


dat maakt het juist zo grappig. Die studie wordt echt uitgelachen door de rest van de Management faculteit.
quote:

analytische vaardigheden en de wetenschappelijke methode.

erg grappig dat jij dit zegt


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen