IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : krakers... Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-01-2006 16:37 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 januari 2006 16:36 schreef kwelgeest het volgende:
Stond vandaag zowel in de Spits al de Metro. Ik kon het op nu.nl net zo snel niet vinden.


Wel op FlikkerMedia



[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 31-01-2006 16:40]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 31-01-2006 16:37 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ga nooit met de trein en mijd de stations, dus niet meegekregen.

In plaats van dat ze het probleem vergroten zouden ze er juist iets aan moeten doen, maar nee, het is Nederland, da's liberaal, die mensen moeten we helpen.
Uitgerpocederrd, zit het woord uit in
Uit --> weg hier, hoe moeilijk kan het zijn?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 31-01-2006 16:40 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 31 januari 2006 16:24 schreef Murdering Monk het volgende:
Heiden het spijt me geweldig, maar met deze post heb je je wat mij betreft op het zelfde niveau als krakers en steuntrekkers geplaatst.

Wat nou werkpauze, wat nopu 12 jaar gewerkt?
Ik heb de 12 jaar nog niet gehaald, zit nu op de 10 jaar, maar de kreet van ik wil wat terugzien van mn belastingcenten die schit echt verkeerd, ik ben ook 1,5 maand geleden ontsklagen, maar had wel binnen een dag ander werk.

Verbaast me zelfs deze post van je, normaal kan ik me wel vinden in je standpunten, deze niet, en deze instelling valt me zelfs van je tegen na je vorige oposts gelezen te hebben


Het is echt geen instelling te noemen, hoor. Ik heb nog nooit langer als een werkweek thuisgezeten tussen twee banen. Ik heb een sterke werkmentaliteit.
Denk maar wat jullie willen, ik doe wat ik nodig acht en wat mijn hart me ingeeft en dat breekt misschien een principe van me, je weet nooit wat er op je levensweg ligt en dat je ergens ook wel eens tijdelijk de kots van kunt krijgen. Zo gaat het leven, die meid waar je ooit smoorverliefd op was kun je nu misschien ook wel schieten. Er is een tijd van geven en nemen.
En ik heb zoveel gegeven dat ik nu even neem en daar ga ik me geen seconde schuldig over voelen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 31-01-2006 16:42 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

aar heb je ook gelijk in, het was ook geen aanval he
Het was iets wat ik vreemd vond als ik je andere posts lag, wie ben ik om te zeggen wat je wel of nie moet doen?
Off-topic: had je dat mailtje van me nog doorgestuurd naar Rancor? Heb dr niks meer van gehoord.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-01-2006 16:43 by Chelman Profiel van Chelman

Er is ook goed nieuws:

Het Parool - Dekker wil verbod op kraken


En de reactie op indymedia:
quote:
Op het extreem-rechtse Geenstijl lopen ze het al te vieren (nee ik link niet naar die smerige fascistensite, zoek het zelf maar op).



ROFL!!!!

Ik link het natuurlijk wel: Geenstijl.NL


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-01-2006 16:44 by MMayo Profiel van MMayo



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-01-2006 16:45 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Geenstijl extreem rechts.

Ik vind ze daar afentoe best links.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 31-01-2006 16:52 by Heiden Profiel van Heiden

Ja, ik heb alles doorgestuurd.
Je zei dat je mij gelijkstelde met krakers en werkschuw tuig, als dat geen aanval is, dan moet je mij eens uitleggen wat het wel is.
Ik ben absoluut niet werkschuw, integendeel. Ik heb een arbeidersmentaliteit waar menigeen een puntje aan kan zuigen.
Maar hoeveel mensen zijn er niet die bij schades het bedrag wat overdrijven richting verzekeringsmaatschappij onder het mom van; "Ik betaal elke maand dikke premies, nu wil ook een swat ervan terugzien."
Dat is te vergelijken. Ik kwam van school, flikkerde buiten het schoolplein gelijk mijn boeken in de eerste prullebnbak die ik zag en liep om de hoek gelijk een fabriek in en daar ben ik altijd gebleven tot nu toe. Dus ga me niet werkschuw noemen of gelijk stellen met luie krakers als je tanden je lief zijn.
Geen persoonlijke bedreiging, gewoon algemeen bedoeld.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 31-01-2006 16:54 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 31 januari 2006 16:52 schreef Heiden het volgende:
Ja, ik heb alles doorgestuurd.
Je zei dat je mij gelijkstelde met krakers en werkschuw tuig, als dat geen aanval is, dan moet je mij eens uitleggen wat het wel is.
Ik ben absoluut niet werkschuw, integendeel. Ik heb een arbeidersmentaliteit waar menigeen een puntje aan kan zuigen.
Maar hoeveel mensen zijn er niet die bij schades het bedrag wat overdrijven richting verzekeringsmaatschappij onder het mom van; "Ik betaal elke maand dikke premies, nu wil ook een swat ervan terugzien."
Dat is te vergelijken. Ik kwam van school, flikkerde buiten het schoolplein gelijk mijn boeken in de eerste prullebnbak die ik zag en liep om de hoek gelijk een fabriek in en daar ben ik altijd gebleven tot nu toe. Dus ga me niet werkschuw noemen of gelijk stellen met luie krakers als je tanden je lief zijn.
Geen persoonlijke bedreiging, gewoon algemeen bedoeld.


Hehe, ik snap je instelling, ik ken m

Dat ik je gelijkstelde kwam door die kreet van ik wil wat terugzien etc..
at soort kreten schieten bij mij altijd verkeerd, maakt niet uit wie m maakt, maar vond t vreemd om m bij jouw te lezen terwijl je normaal idd zo'n voorstander van arbeiders en werken bent


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 31-01-2006 18:12 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

Ik schrik toch wel van bovenstaande reacties. Wat ontzettend kortzichtig allemaal.

Niet alle krakers zijn werkschuw tuig. Tuurlijk d'r zitten er tussen die de hele dag niks doen onder het mom van 'tegen het systeem'. Maar er zijn ook een heel stel die proberen de wereld wat beter te maken door zich in te zetten voor het beschikbaar maken van betaalbare woonruimtes, bedrijfsruimtes, ateliers e.d. Daaruit kunnen hele mooie dingen voortvloeien. Ik woon zelf in een voorbeeld hiervan: het ORKZ. Een voormalig ziekenhuis dat in 1979 leeg kwam te staan. Toen werd het gekraakt. Na een paar jaar is met de gemeente overeen gekomen dat er een woonexperiment mocht komen. Inmiddels huren we het gebouw van een woningbouw vereniging, maar hebben we het in volledig eigen beheer. Het gebouw biedt betaalbare woonruimtes (kamers met gedeelde voorzieningen, maar ook enkele zelfstandige woonruimtes) en is een broedplaats voor allerlei vormen van cultuur. Er zijn oefenruimtes, ateliers, expositie ruimtes, een muziekpodium, eethuis en een bioscoop.

Blijft over dat er wordt gesteld dat je niet iemands bezit mag afpakken. Maar ik vind dat de beperkte ruimte die er in dit land is wel netjes verdeeld moet worden. En dat lieden die een stuk ruimte bezet houden en er niets mee doen vanwege het geld, best wel asociaal bezig zijn als het op hetzelfde moment mensen zijn die die ruimte heel goed kunnen gebruiken. Er moet dan actie komen om aandacht te vragen voor de problemen rond verdeling van ruimte.

Daarnaast kan ik het verwezelijken van idealen alleen maar toejuichen. Er wordt te veel geschikt naar hoe het is en te weinig naar hoe het zou kunnen zijn. Je hoeft niet met zijn allen keurig in een rijtje in afzonderlijke huisjes te wonen. Door middel van zelfwerkzaamheid en samenwerking kun je in mooie grote panden wonen waar je veel ruimte hebt voor weinig geld.

En zo kan ik nog een tijdje doorgaan, maar ik denk dat jullie nu wel een beetje een idee hebben van wat ik bedoel.



O ja, voor een overzicht van o.m. woon/werkpanden in Nederland: http://www.orkz.net/tiki-index.php?page=OrkzLinks



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-01-2006 18:17 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 januari 2006 18:12 schreef 1i1ith het volgende:
Blijft over dat er wordt gesteld dat je niet iemands bezit mag afpakken. Maar ik vind dat de beperkte ruimte die er in dit land is wel netjes verdeeld moet worden. En dat lieden die een stuk ruimte bezet houden en er niets mee doen vanwege het geld, best wel asociaal bezig zijn als het op hetzelfde moment mensen zijn die die ruimte heel goed kunnen gebruiken. Er moet dan actie komen om aandacht te vragen voor de problemen rond verdeling van ruimte.



Asociaal? Stelen is asociaal. De ruimteproblematiek in Nederland kan simpel opgelost worden. Gedoogde diefstal is geen oplossing.

quote:

Daarnaast kan ik het verwezelijken van idealen alleen maar toejuichen.


De NSDAP verwezenlijkte ook een ideaal om maar even een dwarsverband te noemen.

quote:

Je hoeft niet met zijn allen keurig in een rijtje in afzonderlijke huisjes te wonen.


En wat heeft dit met kraken te maken? Als men in communes/broedplaatsen/whatever wilt gaan wonen dan kan dat toch ook zonder kraken?


quote:

En zo kan ik nog een tijdje doorgaan, maar ik denk dat jullie nu wel een beetje een idee hebben van wat ik bedoel.



Ja. Je bent een aanhanger van crusty voddenballen en links tuig.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 31-01-2006 18:20 by Schaep Profiel van Schaep

Voddebalen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-01-2006 18:21 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 januari 2006 18:20 schreef Schaep het volgende:
Voddebalen.
http://www.voddebalen.nl/

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 31-01-2006 18:23]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 31-01-2006 18:26 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

ahahahahahaha

ja die edit was duidelijk!

anygay, don't believe the hype. Chelman, ben je wel eens in ORKZ geweeSSt?


Suck my piss


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 31-01-2006 18:26 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 31 januari 2006 18:17 schreef Chelman het volgende:
Asociaal? Stelen is asociaal. De ruimteproblematiek in Nederland kan simpel opgelost worden. Gedoogde diefstal is geen oplossing.



De NSDAP verwezenlijkte ook een ideaal om maar even een dwarsverband te noemen.



En wat heeft dit met kraken te maken? Als men in communes/broedplaatsen/whatever wilt gaan wonen dan kan dat toch ook zonder kraken?




Ja. Je bent een aanhanger van crusty voddenballen en links tuig.


Waar 1i1ith woont was vroeger kraak, dat was een oud ziekenhuis, die leegstond. In ik dacht de jaren 50 hebben krakers daar hun intrek gedaan. Op een gegeven moment hebben ze daar legale woonruimte van gemaakt. Met als voorwaarde dat alle bewoners het hele pand zelf zouden onderhouden. En zo werkt het nog steeds. Ze hebben op die manier de kans om hele lage huur te betalen. Iedereen doet iets in het pand. Dat is ook een voorwaarde. Hoe meer mensen doen, hoe beter het wonen is daar. En er wonen nu studenten, werkende, gezinnen en zelfs iets oudere mensen. Ze hebben daar een cafe, bioscoop eetcafe, concertzaaltje. En alles doet iedereen samen.

Het werkt....


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 31-01-2006 18:27 by Schaep Profiel van Schaep

Ja, zoiets las ik geloof ik ook al van 1i1ith.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 31-01-2006 18:29 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 31 januari 2006 18:27 schreef Schaep het volgende:
Ja, zoiets las ik geloof ik ook al van 1i1ith.

Oh sorry, heb niet meer alles gelezen. Ben ondertussen een beetje op mijn zelfverdiende eten aan het letten


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-01-2006 18:31 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ik vind de oplossings bij het gebouw waar L1l1th in woont compleet kut en onacceptabel. Kraken mag nooit beloond worden met dit soort toezeggingen. Zo wakker parasiterend gedrag alleen maar aan.

Heil mijn genuanceerde mening.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 31-01-2006 18:32]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 31-01-2006 18:33 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 31 januari 2006 18:31 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vind de oplossings bij het gebouw waar L1l1th in woont compleet kut en onacceptabel. Kraken mag nooit beloond worden met dit soort toezeggingen. Zo wakker parasiterend gedrag alleen maar aan.

Heil mijn genuanceerde mening.




hoe lang onderhoud jij je gezin al?


Suck my piss


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-01-2006 18:35 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Er is mijns inziens één voordeel van kraken en dat is anti-kraak waardoor studenten goedkoop in leuke panden kunnen wonen, mét toestemming van de eigenaar.

Het illegaal toeëigenen en slopen van een pand (ik heb nog geen kraakpand gezien wat niet op allerlei wijzen in waarde vermindert is) is imho gelijk aan een combinatie van diefstal en inbraak, kortom, oppakken en opsluiten. Als Ali bij je inbreekt en gepakt wordt gebeurd dat (ach soms ..) en bij kraak dient dat ook te gebeuren, maar door de slappe justitie in Nederland wordt het getolereerd.

Oftewel: doe niet iets bij een ander waarvan je zelf niet wilt dat het bij jou gebeurd.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-01-2006 18:35 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 31 januari 2006 18:33 schreef skullfuck het volgende:


hoe lang onderhoud jij je gezin al?
Doet er niet toe. En ik zie mijzelf ook niet zo snel een gezin stichten voordat ik een vast inkomen en een woning heb.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 31-01-2006 18:36]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-01-2006 18:41 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 31 januari 2006 18:35 schreef kwelgeest het volgende:
Doet er niet toe. En ik zie mijzelf ook niet zo snel een gezin stichten voordat ik een vast inkomen en een woning heb.


en zo draagt zowaar kwelgeest een steentje bij aan de remmende groei van de bevolking van Nederland......


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 31-01-2006 18:50 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 31 januari 2006 18:35 schreef kwelgeest het volgende:
Doet er niet toe. En ik zie mijzelf ook niet zo snel een gezin stichten voordat ik een vast inkomen en een woning heb.


*Wouter Bos vindt jou lief*


Suck my piss


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 31-01-2006 18:51 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 31 januari 2006 18:50 schreef skullfuck het volgende:
*Wouter Bos vindt jou lief*
Gezien de frequentie dat ik roep dat hij een hersenbloeding 'mag' krijgen denk ik dat dat wel meevalt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 31-01-2006 20:39 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 31 januari 2006 18:31 schreef kwelgeest het volgende:
Ik vind de oplossings bij het gebouw waar L1l1th in woont compleet kut en onacceptabel. Kraken mag nooit beloond worden met dit soort toezeggingen. Zo wakker parasiterend gedrag alleen maar aan.

Heil mijn genuanceerde mening.

Je kan zo'n kortzichtige mening houden maar dan zou ik als ik jouw was je even gaan verdiepen in de geschiedenis van ORKZ, want zoals jij het zegt is het niet gegaan. Het was geen beloning. Anders zou het afgebroken worden, terwijl het niet nodig was. Hun manier is vrij uniek en werkt heel goed.
Jij woont nog bij je ouders dat is ook lekker makkelijk
En ik bedoel het allemaal goed hoor. Maar je weet wie ik ben.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen