IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : krakers... Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2003 19:36 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 augustus 2003 19:33 schreef ghoulliette het volgende:
om jezelf te verrijken, je weet wel verlichting enzo, homo universalis. Een paar honderd jaar geleden draaide het hele leven zelfs nog daarom.


Jij hebt wel een zeer romantisch en vertekend beeld van 'vroeger'. Want de gemiddelde mens had geen idee van 'de verlichting'. De verlichting was aan een zeer selecte kleine groepje voorbehouden.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2003 19:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 augustus 2003 19:34 schreef attila_de_hun het volgende:
hmmm, ik vind toch eigenlijk dat je moet studeren uit interesse(maar goed, ik soms nu eenmaals naiëf idelalistisch) en dan hopen datje een baan krijgt in je interesse-veld<--dom woord. Ik vind dat omdat de staat redelijk wat bijdraagt(ook al wordt het met de dag minder) en dus gemotiveerde studenten moet hebben. Okee,ik zal het anders zeggen: je moet studeren als je gemotiveerd bent.
hoeveel van die gefrusteerde/ongemotiveerde studenten lopen er rond die alleen maar studerren omdat het "moet".
Dat is de idealistische manier van zien ja, maar al jij van te voren weet dat je alleen maar op je krent gaat zitten na 4, 5 jaar studeren dan ga je niet studeren, dan ga je dan al op je kent zitten.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 19:39 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 19:35 schreef Jenje het volgende:
Oh dus je bent helemaal geen kraker, doe dan ook niet alsof.


waar doe ik dat dan?
quote:


Wat ik doe in mijn tijd is mijn zaak, ik heb geen baan, maar ik hou ook mijn handje niet op bij de regering.

Ik ben hard aan het zoeken naar een baan, maar op dit moment is het kut om werk te vinden. Ik neem alles aan wat er is, maar aangezien ik een goede opleiding heb is werk wat onder mijn niveau ook niet te krijgen aangezien die iemand wilen hebben die wel lang blijft.

Jij kunt met gemaak een kamer vinden voor minder dan 300 euro p/m, dat weetik zeker, want ik heb zelf ook op een kamertje gezeten.[quote]
honderd jaar terug zeker, wake up darling. In nijmegen is dat zo goed als onmogelijk. En het is een beetje onlogisch om in Staphorst naar een kamer te gaan zoeken als ik daar niet studeer he. Bovendien is bij mijn ouders wonen geen optie.

quote:

En als je het zo zwaar had qua centen had je geen kabel, dus ga nu niet de zieligerd uithangen.

dat zit bij mijn huur in omdat het een pand van de stichting is, ik heb het verplicht en betaal er gelukkig slecht 15 euro per uur voor. (dat is drie uur werken trouwens voor een 19 jarige)

en ik zeg toch niet dat ik het slecht heb, ik zeg alleen dat ik geen arrogante luie flikker ben. Ik werk gvd harstikke hard voor mijn geld.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2003 19:39 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 augustus 2003 19:34 schreef attila_de_hun het volgende:
hmmm, ik vind toch eigenlijk dat je moet studeren uit interesse(maar goed, ik soms nu eenmaals naiëf idelalistisch) en dan hopen datje een baan krijgt in je interesse-veld<--dom woord. Ik vind dat omdat de staat redelijk wat bijdraagt(ook al wordt het met de dag minder) en dus gemotiveerde studenten moet hebben. Okee,ik zal het anders zeggen: je moet studeren als je gemotiveerd bent.
hoeveel van die gefrusteerde/ongemotiveerde studenten lopen er rond die alleen maar studerren omdat het "moet".


Hier ben ik het mee eens. Maar dan moet je consequent zijn en niet over de 'kapitalistische maatschappij' gaan zeiken nadat je afgestudeerd bent, aangezien je dankzij die 'gruwel' wel je studie voor een luttele bedrag van 1400 eurootjes p/j heb kunnen doen. (met je bedoel ik niet jou maar 'men' )


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 19:40 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 19:36 schreef Chelman het volgende:
Jij hebt wel een zeer romantisch en vertekend beeld van 'vroeger'. Want de gemiddelde mens had geen idee van 'de verlichting'. De verlichting was aan een zeer selecte kleine groepje voorbehouden.



Het meerdendeel van de mensheid is gewoon ook erg dom. Zeker als je nagaat dat maar 10% van de Nederlandse bevolking een Wo studie daadwerkelijk weet af te ronden.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2003 19:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 augustus 2003 19:40 schreef ghoulliette het volgende:
Het meerdendeel van de mensheid is gewoon ook erg dom. Zeker als je nagaat dat maar 10% van de Nederlandse bevolking een Wo studie daadwerkelijk weet af te ronden.
Oh ja, een titel zegt wat over je intelligentie ....

Ik ken genoeg mensen die WO doen en waarbij ik me afvraag of ze wel weten hoe ze hun schoenen moeten strikken.

Slim zijn is niet alleen goed kunnen leren.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 25-08-2003 19:42 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

Een kleine illustratie:



KPN naar rechter om krakers Canadalaan

groningen - KPN stapt dinsdag naar de rechter om te eisen dat actiegroep WIER het kraakpand aan de Canadalaan verlaat. ''Dat moet wel'', aldus voorlichter Caroline Ubachs na het kort geding dat KPN vrijdag verloor. Het telecombedrijf moet het kantoorgebouw binnen twee weken gaan gebruiken of een onderhuurder vinden. Anders moet KPN eigenaar Dévété een dwangsom van €5000 per dag betalen.

Dévété had in een kort geding geëist dat KPN zijn intrek in het pand zou nemen. De rechter deelde de mening van Dévété dat KPN niet had mogen vertrekken. Volgens het huurcontract is KPN verplicht om het pand te blijven gebruiken.

KPN verweerde dat het opnieuw huisvesten van personeel veel geld en moeite kost. ''Maar'', zo stelt de rechter in het vonnis, ''het kostenaspect mag niet de doorslag geven''. Nu KPN binnen twee weken het pand weer moet gebruiken, is er een spoedeisend belang om in een kort geding het vertrek van de krakers te eisen, aldus woordvoerster Ubachs.

Mocht dinsdag de rechter beslissen dat de krakers weg moeten dan heeft KPN twee opties: zelf het pand gebruiken of een onderhuurder te vinden. Lukt het laatste niet, dan stationeert KPN een team van 20 medewerkers, uitgerust met laptop en gsm, in het pand. Momenteel zitten zij nog in het kantoor aan de Atoomweg.




lord Kaas
Usericon van lord Kaas
Posted 25-08-2003 19:44 by lord Kaas Profiel van lord Kaas

quote:
Op 25 augustus 2003 19:26 schreef Chelman het volgende:
dat blijkt.....

Kaas zegt in de ene post dat hij mensen die het huidig beleid links vinden nazis en in de volgende post heeft hij het opeens over niet-nationalistisch rechts.... enige discrepantie misschien?


[kwoot]Ghouliette[/kwoot]

Moeilijk he, lezen?



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 19:44 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 19:39 schreef Chelman het volgende:
Hier ben ik het mee eens. Maar dan moet je consequent zijn en niet over de 'kapitalistische maatschappij' gaan zeiken nadat je afgestudeerd bent, aangezien je dankzij die 'gruwel' wel je studie voor een luttele bedrag van 1400 eurootjes p/j heb kunnen doen. (met je bedoel ik niet jou maar 'men' )

mag ik dat dan wel, de staat betaald mij namelijk maar 220 per maand. Dat is een uitwonende beurs. Diezelfde staat zorgt ervoor dat mijn kamer 300 p/m is (mijn kamer is namelijk van een stichting).

dit betekend dat ik die 150 p/m voor mijn studie, plus boeken geheel zelf bekostig dmv mijn hema centjes waarvoor ik lekker de hele zomer mag werken.

Ik ben daarom erg voor kraken, er is gvd geen normale huurwoning te krijgen. ^16 jaar!!! moet je ingeschreven staan om een huurwoning te krijgen in nijmegen centrum of Oost. Dan ben je godverdomme minmaal 34 jaar voordat je enigzins normaal kunt gaan wonen, dat is toch niet normaal of wel soms. En dat allemaal omdat de overheid in hun bestemmingsplannen liever voor het snelle geld kiest dan voor de starters.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2003 19:44 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 augustus 2003 19:40 schreef ghoulliette het volgende:
Het meerdendeel van de mensheid is gewoon ook erg dom. Zeker als je nagaat dat maar 10% van de Nederlandse bevolking een Wo studie daadwerkelijk weet af te ronden.


Afronden van studie staat bij mij niet gelijk aan dom of niet dom. Ken genoeg mensen die echt niet creatief kunnen nadenken (en dat is voor mij het belangrijkste kenmerk van intelligentie) en die in principe dezelfde titel als ik dragen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2003 19:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

KPN is niet de eigenaar, zij verhuren het, de eigenaar gebruikt de KPN/het huurcontract (logiserwijze) om niet zelf de krakers eruit te trappen.

gaat eigenlijk niet eens om de krakers in dat bericht maar om het feit dat KPN het contract niet ged nakomt.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 19:45 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 19:42 schreef Jenje het volgende:
Oh ja, een titel zegt wat over je intelligentie ....

Ik ken genoeg mensen die WO doen en waarbij ik me afvraag of ze wel weten hoe ze hun schoenen moeten strikken.

Slim zijn is niet alleen goed kunnen leren.

Nee dat is waar, maar veel mensen ontbreekt het aan beide vormen van intelligentie. En daarnaast om die 10% kun je gewoon niet heen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2003 19:46 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 augustus 2003 19:44 schreef ghoulliette het volgende:
mag ik dat dan wel, de staat betaald mij namelijk maar 220 per maand. Dat is een uitwonende beurs. Diezelfde staat zorgt ervoor dat mijn kamer 300 p/m is (mijn kamer is namelijk van een stichting).

dit betekend dat ik die 150 p/m voor mijn studie, plus boeken geheel zelf bekostig dmv mijn hema centjes waarvoor ik lekker de hele zomer mag werken.



Ik vind dan ook dat de overheid alleen voor de studie kosten en niet voor de huisvesting moet zorgen. Niet-studenten moeten zich namelijk ook zelf gaan onderhouden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 19:46 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 19:42 schreef 1i1ith het volgende:
Een kleine illustratie:



KPN naar rechter om krakers Canadalaan

groningen - KPN stapt dinsdag naar de rechter om te eisen dat actiegroep WIER het kraakpand aan de Canadalaan verlaat. ''Dat moet wel'', aldus voorlichter Caroline Ubachs na het kort geding dat KPN vrijdag verloor. Het telecombedrijf moet het kantoorgebouw binnen twee weken gaan gebruiken of een onderhuurder vinden. Anders moet KPN eigenaar Dévété een dwangsom van €5000 per dag betalen.

Dévété had in een kort geding geëist dat KPN zijn intrek in het pand zou nemen. De rechter deelde de mening van Dévété dat KPN niet had mogen vertrekken. Volgens het huurcontract is KPN verplicht om het pand te blijven gebruiken.

KPN verweerde dat het opnieuw huisvesten van personeel veel geld en moeite kost. ''Maar'', zo stelt de rechter in het vonnis, ''het kostenaspect mag niet de doorslag geven''. Nu KPN binnen twee weken het pand weer moet gebruiken, is er een spoedeisend belang om in een kort geding het vertrek van de krakers te eisen, aldus woordvoerster Ubachs.

Mocht dinsdag de rechter beslissen dat de krakers weg moeten dan heeft KPN twee opties: zelf het pand gebruiken of een onderhuurder te vinden. Lukt het laatste niet, dan stationeert KPN een team van 20 medewerkers, uitgerust met laptop en gsm, in het pand. Momenteel zitten zij nog in het kantoor aan de Atoomweg.



Nou dan hebben de Krakers toch juist iets super positief gebruikt of niet dan? Zonder hen had KPN nog gewoon doorkunnen gaan.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 19:47 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 19:46 schreef Chelman het volgende:
Ik vind dan ook dat de overheid alleen voor de studie kosten en niet voor de huisvesting moet zorgen. Niet-studenten moeten zich namelijk ook zelf gaan onderhouden.

Die krijgen huursubsidie schat, en dat is meestal nog wel meer.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2003 19:47 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 augustus 2003 19:45 schreef ghoulliette het volgende:
Nee dat is waar, maar veel mensen ontbreekt het aan beide vormen van intelligentie. En daarnaast om die 10% kun je gewoon niet heen.


Arbeidsmarktechnisch ben ik eigenlijk niet om de 10% rouwig.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-08-2003 19:48 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 25 augustus 2003 19:37 schreef Jenje het volgende:
Dat is de idealistische manier van zien ja, maar al jij van te voren weet dat je alleen maar op je krent gaat zitten na 4, 5 jaar studeren dan ga je niet studeren, dan ga je dan al op je kent zitten.


Maar:

interesse--> gemotiveerd--> goed zijn in je vak --> bazen zijn geïntereseerd in uitblinkers. Zelfs die ene die uitblinkt in chinees drummen ofzo. En studeren heeft op zich niks met op je krent te gaan zitten. Als je bent afgestudeerd moet je gewoon gaan werken. Als het kan in je richting anders is er werk zat. Daar moeten regels voor komen.
Overigens ook voor de bazen. Die nemen zo iemand niet aan, liever een 16-jarige die nagenoeg voor niks werkt.

Nog wat studeren betreft: het moet mensen onmogelijk worden gemaakt te gaan studeren en dan hun tijd voldoen met popiejopie te zijn in een of andere (ballen-)studentenclub. Studeren is voor mensen die iets van een bepaalde materie willen weten en daar in willen gaan exceleren. Dus selectie tijdens je studie en bij het niet behalen van je quota of je beurs omzetten in een lening of wegwezen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2003 19:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 augustus 2003 19:44 schreef ghoulliette het volgende:
mag ik dat dan wel, de staat betaald mij namelijk maar 220 per maand. Dat is een uitwonende beurs. Diezelfde staat zorgt ervoor dat mijn kamer 300 p/m is (mijn kamer is namelijk van een stichting).

dit betekend dat ik die 150 p/m voor mijn studie, plus boeken geheel zelf bekostig dmv mijn hema centjes waarvoor ik lekker de hele zomer mag werken.

Ik ben daarom erg voor kraken, er is gvd geen normale huurwoning te krijgen. ^16 jaar!!! moet je ingeschreven staan om een huurwoning te krijgen in nijmegen centrum of Oost. Dan ben je godverdomme minmaal 34 jaar voordat je enigzins normaal kunt gaan wonen, dat is toch niet normaal of wel soms. En dat allemaal omdat de overheid in hun bestemmingsplannen liever voor het snelle geld kiest dan voor de starters.
Dat jij geen huis kunt krijgen is deels je eigen schuld, als je ergens anders gaat wonen lukt het met gemak!

Dan kom je misschien niet in een gebied wat je zelf graag had gewillen te wonen, maar je hebt wel goedkoop een huis onder je kont.

Voorbeeld, ik ben ergens gaan wonen (delfzijl) en daar zoek ik werk ipv andersom (werk krijgen is overal beroerd) ik betaal hier maar net iets meer huur als jij voor een eensgezinswoning en dat alles hebben we in 2 weken geregeld.

kortom als jij persé in nijmege wilt wonen moet je ook niet zeuren dat je lang moet wachten.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 19:48 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 19:44 schreef Chelman het volgende:
Afronden van studie staat bij mij niet gelijk aan dom of niet dom. Ken genoeg mensen die echt niet creatief kunnen nadenken (en dat is voor mij het belangrijkste kenmerk van intelligentie) en die in principe dezelfde titel als ik dragen.

welke titel heb jij dan? Of nam je jezelf als voorbeeld? Bedoel je hebt immers al gedemonstreed dat lezen erg moeilijk voor je is. Dus verras me, of kun je gewoon goed feitjes stampen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2003 19:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 augustus 2003 19:47 schreef ghoulliette het volgende:
Die krijgen huursubsidie schat, en dat is meestal nog wel meer.
WHAHAHAHAHA NOT
huursubsidie krijgen is verdomd lastig en verdomd weinig.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-08-2003 19:49 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 25 augustus 2003 19:47 schreef ghoulliette het volgende:
Die krijgen huursubsidie schat, en dat is meestal nog wel meer.


Dat vind ik ook belachelijk.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-08-2003 19:49 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 25 augustus 2003 19:48 schreef Jenje het volgende:
WHAHAHAHAHA NOT
huursubsidie krijgen is verdomd lastig en verdomd weinig.

Is altijd nog beter als het praktisch NIET kunnen krijgen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 19:50 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 19:48 schreef Jenje het volgende:
Dat jij geen huis kunt krijgen is deels je eigen schuld, als je ergens anders gaat wonen lukt het met gemak!

Dan kom je misschien niet in een gebied wat je zelf graag had gewillen te wonen, maar je hebt wel goedkoop een huis onder je kont.

Voorbeeld, ik ben ergens gaan wonen (delfzijl) en daar zoek ik werk ipv andersom (werk krijgen is overal beroerd) ik betaal hier maar net iets meer huur als jij voor een eensgezinswoning en dat alles hebben we in 2 weken geregeld.

kortom als jij persé in nijmege wilt wonen moet je ook niet zeuren dat je lang moet wachten.

In Groningen hebben ze mijn studie niet. Daar zit mijn baan niet.
waarom moet ik in het nergens wonen en al mijn kansen in het leven vergooien omdat een stel eikels de huurprijzen hoog houdt en kantoor panden bouwt ipv huizen.

waarom in godsnaam?? Wat heeft dat van zin, maak me dan meteen maar dood. Echt werkelijk waar als ik niets zou kunnen doen wat ik wil pleeg ik liever zelfmoord, of ik wordt moordenaar uit pure frustratie.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2003 19:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 25 augustus 2003 19:45 schreef ghoulliette het volgende:
Nee dat is waar, maar veel mensen ontbreekt het aan beide vormen van intelligentie.
gelukkig wel, er zijn hard mensne nodig die het 'simpele' werk doen, er zin in nederland namelijk teveel hog opgeleide
quote:
En daarnaast om die 10% kun je gewoon niet heen.
die 10% is prima, moet niet meer woren, alleen maar slecht voor Nederland.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-08-2003 19:51 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 25 augustus 2003 19:48 schreef Jenje het volgende:
WHAHAHAHAHA NOT
huursubsidie krijgen is verdomd lastig en verdomd weinig.


Maar je wilt het wel gebruiken dus? Waarom mag jij dat wel en vind jij dat uitkering trekken niet mag. Je maakt in beide gevallen gebruik van overheidsgelden.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen