IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : 16-01: Temnozor (Rus) + 2 bands @ De Azijnfabriek Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-01-2010 12:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Spreek nederlands aub ..


Chef
UGH!!
Usericon van Chef
Posted 05-01-2010 12:27 by Chef Wijzig reactieProfiel van ChefQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 12:13 schreef Anti-fascist het volgende:
Why do you defend nazi bastards?

Read this about Gorruth:

http://ulvhedin-grom.livejournal.com/149108.html?thread=1203060

Very nice guy! I'd like to have him as a friend too....


Met de link die je hier post, geef je het perfecte voorbeeld van personen die totaal geen verstand van politiek, ethiek en muziek hebben.



MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 05-01-2010 12:32 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

Zonde dat het zo moet lopen allemaal en zo extreem politiek benaderd is.

Toen ik Horna boekte in Groningen stond ik ook met naam en toenaam in de krant als 'organisator van extreem rechtse evenementen'.
Het concert ging op het nippertje door.

Het is extra klote om op die manier genoteerd te staan i.v.m. lijsten waar je op komt en toekomstige werkgevers die jou even googelen etc.

Je wordt daarna gewoon in de gaten gehouden en betaalt daarvoor ook nog zelf via de belasting > AIVD.

(kom je uit Nigeria en sta je op een lijst van potentiele terroristen dan kun je gewoon boarden op Schiphol zonder controle) [pardon dat is off topic]



Bla


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-01-2010 12:41 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 12:13 schreef Anti-fascist het volgende:
Why do you defend nazi bastards?

Read this about Gorruth:

http://ulvhedin-grom.livejournal.com/149108.html?thread=1203060

Very nice guy! I'd like to have him as a friend too....
Ga je ons behalve een bepaalde denkwijze nu ook een bepaalde taal opleggen?

Ik vind jou een steeds enger mannetje worden!



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 12:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 12:27 schreef Chef het volgende:
Met de link die je hier post, geef je het perfecte voorbeeld van personen die totaal geen verstand van politiek, ethiek en muziek hebben.

Als dat inderdaad door die gast van Temnozor geschreven is, is hij zelf in ieder geval een behoorlijk foute kerel

Maar goed, dat maakt Temnozor nog geen band om te verbieden.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


nakooma
Usericon van nakooma
Posted 05-01-2010 13:16 by nakooma Wijzig reactieProfiel van nakoomaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/nakooma .  http://nakooma666.hyves.nl/

quote:
Op 5 januari 2010 12:32 schreef MischiefMira het volgende:
Zonde dat het zo moet lopen allemaal en zo extreem politiek benaderd is.

Toen ik Horna boekte in Groningen stond ik ook met naam en toenaam in de krant als 'organisator van extreem rechtse evenementen'.
Het concert ging op het nippertje door.




Ik was er bij toen Horna in de ORKZ speelde. En ik heb de hele avond geen enkele vorm van extreem rechtse uitingen of fascisme gezien bij zowel publiek als Horna zelf. Wat er wel was? er hing een gezellige sfeer. en de muziek en de optredens van Horna en de andere bands waren geniaal. Ik vond het een geslaagde avondje. Misschien wat offtopic maar ik wou het ff kwijt


www.myspace.com/nakooma Ik spoor lekker nog minder dan jij!


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 05-01-2010 14:11 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

quote:
Op 5 januari 2010 12:42 schreef ZelThoR het volgende:
Als dat inderdaad door die gast van Temnozor geschreven is, is hij zelf in ieder geval een behoorlijk foute kerel

Maar goed, dat maakt Temnozor nog geen band om te verbieden.

+1 Ik denk dat er heus wel wat bijzonder foute jongens tussen zitten, maar dat wil niet zeggen dat ze geen muziek mogen maken. Het is wel lastig dat veel muzikanten bij hun optredens vaak wél politieke statements maken, maar zolang deze bands dat niet doen, en ik vind dat daar best op toegezien mag worden als daar reden toe is, dan staat het ze toch vrij om op te treden.


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 05-01-2010 14:33 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Niet om het één of andere he, maar dit had je toch kunnen verwachten, hoe je het wend of keert en hoe alles mooi ontkent wordt Temnozor is gewoon een nazi band, punt! Een sieg heilende kale neet met een white power shirtje in het cd boekje spreek uiteraard boekdelen.


Against God and Government


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2010 14:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



your point being?


signature


TNW
Usericon van TNW
Posted 05-01-2010 14:42 by TNW Wijzig reactieProfiel van TNWQuote dit berichthttp://www.julietmikebravo.nl

quote:
Op 5 januari 2010 12:32 schreef MischiefMira het volgende:
Toen ik Horna boekte in Groningen stond ik ook met naam en toenaam in de krant als 'organisator van extreem rechtse evenementen'.

...

Het is extra klote om op die manier genoteerd te staan i.v.m. lijsten waar je op komt en toekomstige werkgevers die jou even googelen etc.

Je wordt daarna gewoon in de gaten gehouden en betaalt daarvoor ook nog zelf via de belasting > AIVD.




Had je daar geen zaak van kunnen maken, ivm smaad e.d.? De AFA is een obscure organisatie maar de kopstukken en woordvoerders zijn echt wel ergens bekend. De AIVD zal ook wel het een en ander van ze weten.

De AFA is trouwens weer lekker spijkers op laag water aan het zoeken. Ze moesten eens weten dat er bij zo'n beetje ieder black metalconcert wel een paar twijfelachtige figuren rondlopen. Hell, misschien wel bij ieder "normaal" metal concert

Verder heeft de AFA totaal geen gevoel over hoe muziekscenes werken, men lijkt zich maar moeilijk te beseffen dat het niet zonder meer is vast te stellen of bands en/of personen dingen daadwerkelijk menen of gewoon proberen te shockeren.

Ook denken ze door concerten te dwarsbomen denkbeelden van mensen te kunnen beïnvloeden. Het uiteindelijke effect is vaak het tegenovergestelde, men maakt zich boos over de bemoeienis van de AFA en verzet zich tegen hun mening, of deze nu klopt of niet.

Typisch trouwens dat er weer AFA's in het Engels lopen te krakelen. Zijn dat "geïmporteerde" activisten of moet de hele wereld hun moreel superieure mening kunnen lezen?





ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 14:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 14:11 schreef kaliumhyperoxide het volgende:
+1 Ik denk dat er heus wel wat bijzonder foute jongens tussen zitten, maar dat wil niet zeggen dat ze geen muziek mogen maken.

Waar houdt het dan ook op voor de antifa, vraag ik me dan af. Mogen ze niet meer met andere mensen praten? Moeten ze apart gehouden worden van de rest van de wereld? Mogen ze geen baan meer hebben? Mogen ze geen brood meer kopen?
quote:
Het is wel lastig dat veel muzikanten bij hun optredens vaak wél politieke statements maken, maar zolang deze bands dat niet doen, en ik vind dat daar best op toegezien mag worden als daar reden toe is, dan staat het ze toch vrij om op te treden.

Tsja, hangt een beetje van het politieke statement af of ik het wel/niet vind kunnen. In principe vind ik alles kunnen zolang ze maar niet aanzetten tot dingen die wettelijk verboden zijn of dat ze het op zo'n manier zeggen dat die weg heel erg wordt opengezet.

Als iemand daar gaat staan roepen dat het blanke ras superieur is, prima, moet je doen. Lekker belangrijk. Verziekt de sfeer wel een beetje voor me Maar als het niet-aflatende stromen bagger zijn over dat niet-blanken varkens zijn en op moeten rotten of gewauwel zoals die kerel op dat blog heeft gezet begint het voor mij snel op te houden. Dan zet je misschien nog niet direct aan tot onwettelijke dingen, maar je legt wel alvast de springstof naast de bankkluis

Maar goed, voor zover ik begrijp heeft Temnozor net als vele andere pagan bands wel geleerd dat het heeft geen zin heeft om alles met politiek te vermengen en zingen ze nu alleen blij en vrij over het Slavische heidendom


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2010 14:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

misschien


als ze nu eens iedere goa-hip hop-rap party zouden gaan infiltreren, en iedere Ché-zak doorzoeken op spuitbussen,
hoeveel zou dat de gemeenschap niet opleveren!


signature


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 05-01-2010 14:56 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

En als je de letters in DrDoom omgooit krijg je toch mooi het woord Room, wat al snel slaat op lebensraum, dus het is maar afwachten voor ook wij geweigerd worden NSGR hehe

En wat Rotzak zegt..


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 05-01-2010 15:04 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 5 januari 2010 14:34 schreef Hypnos het volgende:


your point being?


Temnozem, zoals Burzum dat zo mooi kon zeggen zit bij het Paganfront, aanschouw het Paganfront



Point taken??


Against God and Government


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2010 15:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Het is toch niet omdat je lid bent van de Stichting Martijn, dat je kindjes verkracht. Misschien wil je gewoon bij je papa zijn...



... ok, ik begrijp het


dat is een beetje "ondoordacht" ja

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 05-01-2010 15:07]


signature


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 05-01-2010 15:13 by SavitriDevi Wijzig reactieProfiel van SavitriDeviQuote dit bericht

@ Rotzak, als ik me niet vergis was jij ook ooit erg actief op Stormfront. Mensen kunnen veranderen.. toch?
Ik neem aan dat je ook niet de rest van je leven met je uitspraken uit die tijd geconfronteerd wil worden.


@ AFA jankerd: De betreffende post op dat blog is al enkele jaren oud. In ieder geval ouder dan 9 okt 2008.
Nu is er de afgelopen tijd ook in de NSBM scene voor ophef over Gorruth geweest. Zijn moeder of oma zou joods zijn of joods bloed hebben. Of deze geruchten waar zijn weet ik niet.
Ik heb daarna geen rascistische uitspraken meer gezien van Gorruth of Temnozor.
Wat Hub aangeeft lijkt dus te kloppen. De band is momenteel niet meer politiek.
Jammer dat je een oud artikel moet plaatsen om de gemoederen nog wat te verhitten.



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 05-01-2010 15:19 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 5 januari 2010 15:13 schreef SavitriDevi het volgende:
@ Rotzak, als ik me niet vergis was jij ook ooit erg actief op Stormfront. Mensen kunnen veranderen.. toch?
Ik neem aan dat je ook niet de rest van je leven met je uitspraken uit die tijd geconfronteerd wil worden.




Klopt, dus de Paganfront is nu helemaal geen nazistische organisatie meer? Daarom heeft het als sub label natuurlijk "Totenkopf Propaganda" en heeft men ook de Band "Der Sturmer" onder hun hoede.

Ik lach me een kriek, begrijp me niet verkeerd hoor, van mij part boeken die gasten een bioscoop en gaan zich massaal kruislings aftrekken op de "Euwige Jude" Maar geef dan verdomme gewoon toe dat je een bruin hemd bent



Leuk bandje, dat teken is zeker een vizier en zingen ze over hoe ze edelherten afschieten



Against God and Government


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 15:20 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 15:13 schreef SavitriDevi het volgende:
@ Rotzak, als ik me niet vergis was jij ook ooit erg actief op Stormfront. Mensen kunnen veranderen.. toch?
Ik neem aan dat je ook niet de rest van je leven met je uitspraken uit die tijd geconfronteerd wil worden.


Temnozor is nú toch lid van dat Pagan Front?
quote:

@ AFA jankerd: De betreffende post op dat blog is al enkele jaren oud. In ieder geval ouder dan 9 okt 2008.

Ah, da's wel flauw. Hoe oud precies dan wel? Nogmaals, maakt mij niet uit wat die persoon zegt/vindt. Temnozor zou dan nog z'n ding moeten kunnen blijven doen.
quote:

Nu is er de afgelopen tijd ook in de NSBM scene voor ophef over Gorruth geweest. Zijn moeder of oma zou joods zijn of joods bloed hebben. Of deze geruchten waar zijn weet ik niet.

Dat zijn de ergsten! Hitler was ook maar een mislukte Ariër (en jood, homo en zigeuner natuurlijk ).
quote:
Ik heb daarna geen rascistische uitspraken meer gezien van Gorruth of Temnozor.

Lol, da's dan weer jammer. Werden die uitspraken alleen gedaan om erbij te horen? Dat klinkt als scene-points sprokkelen
quote:
Wat Hub aangeeft lijkt dus te kloppen. De band is momenteel niet meer politiek.



Behalve dat Pagan Front gebeuren dan.
quote:
Jammer dat je een oud artikel moet plaatsen om de gemoederen nog wat te verhitten.

Hij verstaat je niet.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 05-01-2010 15:21 by SavitriDevi Wijzig reactieProfiel van SavitriDeviQuote dit bericht

Artikel uit de Limburger.

Sterkte aan Hub & Heuy. Ik walg van deze suggestieve berichtgeving.
Een onhoudbaar concert

Het afblazen van het optreden van ‘naziband’ Temnozor in Roermond was onvermijdelijk. Het poppodium en de gemeente liepen van begin af aan achter de feiten aan.

Niki van der Naald / Roel Ophelders

‘Zeer verstandig, een
wijs besluit’. De woor-
den van burgemeester
Henk van Beers van
Roermond aan het adres van De
Azijnfabriek mogen dan onvermin-
derd positief zijn, de handelswijze
van het gesubsidieerde poppodium
en de gemeente verdient geen
schoonheidsprijs.
Bestuursvoorzitter Richard Heij-
mann van De Azijnfabriek geeft rui-
terlijk toe dat hij afgelopen week
achter de feiten aan heeft moeten
lopen. De publicitaire vlucht die de
aankondiging van het omstreden
optreden van de Russische black
metal band Temnozor nam, leek al
niet meer te stoppen. Maar de op
het eerste oog knullige handelswij-
ze van gemeente en Azijnfabriek
droeg niet bij aan het beperken van
verdere imagoschade. De communi-
catie tussen bestuursleden onder-
ling en richting gemeente kwam
pas op gang, nadat de pers lucht
had gekregen van het optreden.
Vervolgens duurde het dagen voor-
dat knopen werden doorgehakt.
Het was deze krant die afgelopen
30 december, na een anonieme tip,
voor het eerst vragen stelde over
het geplande optreden van Temno-
zor in Roermond. Een korte zoek-
tocht op internet duidde gelijk op
het omstreden, neonazistische ima-
go van de Russische groep en sup-
port-act Huldrefolk. De kans dat op
z’n concert tegen- en voorstanders
af komen om de openbare orde te
verstoren was niet ondenkbaar. Al-
leen dat al zou een signaal voor De
Azijnfabriek zelf en de gemeente
moeten zijn om aan de bel te trek-
ken. Toch gebeurde dat niet direct.
De Azijnfabriek nam in een verkla-
ring wel afstand van ex-
treem-rechts gedachtegoed en kon-
digde de inzet van extra beveili-
gingsmensen aan. Voor het eerst
nam het bestuur van het poppo-
dium contact op met de gemeente,
maar de voorzitter ontkende nog
dat er sprake was van een poten-
tieel probleem-optreden. Ook de
gemeente liet donderdagochtend 31
december nog weten dat op basis
van ‘contact met de Azijnfabriek’
er nog geen reden was om aan te
nemen dat het optreden van Tem-
nozor bij voorbaat afgeblazen
moest worden. Hoewel meerdere
medewerkers van het poppodium
tegenover deze krant hebben ver-
klaard dat ze al op 24 december vra-
gen hebben gesteld over het omstre-
den concert, claimde het bestuur
op 30 december nog niets te weten
over het beladen imago van de Rus-
sische groep.

Programmeur
verdedigde band
op internetfora

De bandprogrammeur, een vrijwil-
liger die bevriend is met een band-
lid van Temnozor, bleef vervolgens
op internetfora het concert verdedi-
gen. Het viel allemaal wel mee het
geheven-rechterarm-gehalte van
Temnozor, aldus de organisator die
tot voor kort dacht dat er geen
haan zou kraaien naar de groep.
De Azijnfabriek claimde bovendien
dat de band wel degelijk gescreend
was. Naar nu blijkt, hield die scree-
ning louter in dat één van de drie
bestuursleden die bij de politie
werkt, via een collega heeft ge-
vraagd of Temnozor voorkwam in
de monitor die de politie van dit
soort groepen bij houdt. Een offici-
eel onderzoek heeft nooit plaats ge-
vonden.
Pas nadat de gemeente alsnog zelf
ook op internet had gekeken, com-
municeerde een woordvoerder dat
de AIVD de zaak bekijkt en het
concert mogelijk toch verboden
zou worden. Het kon niet anders
dan dat het optreden gecanceld
werd. Door de aanhoudende publi-
citeitsstroom kon De Azijnfabriek
niet langer de ogen sluiten voor het
feit dat ze niet is geïnformeerd over
een band die zich op z’n minst in
een grijs gebied bevindt en de dis-
cussie daarover niet zomaar zou
over waaien. Inderdaad ‘een wijs
besluit’, in die zin dat de publicitai-
re schade niet nog groter kon wor-
den. Financieel gezien betekent het
afgelasten een strop, publicitair ge-
zien kan De Azijnfabriek - dat toch
al knokt voor z’n bestaansrecht -
zich niet nog meer negatieve aan-
dacht veroorloven. Intern zullen in
ieder geval harde noten gekraakt
moeten worden over de solo-actie
van een van de programmeurs. Dat
geldt ook voor de gemeente, die nu
té lang leunde op gebrekkige en
eenzijdige informatie.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-01-2010 15:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Bij de moedertepels


er bestaat toch ook zoiets als "niet-praktiserend"' zijn


signature


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 05-01-2010 15:28 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hub krijgt dus gewoon een bak stront over zich heen hier

Linkste tyfushonden lijken weer eens te winnen hier.


spelfout weggehaald...


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 05-01-2010 15:30 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ja het spiet mien donders, als het aan mij had gelegen was het gewoon door gegaan hoor, iedere lullo zijn feestje. Maar bij zon band weet je gewoon dat het mis gaat.


Against God and Government


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-01-2010 15:34 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 15:28 schreef Hypnos het volgende:
Bij de moedertepels


er bestaat toch ook zoiets als "niet-praktiserend"' zijn

Als je als band niet meer mee wil doen aan de politieke rotzooi lijkt het me bijzonder verstandig om ook met zoiets als dat Pagan Front te kappen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 05-01-2010 15:36 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Overigens blijkt maar weer eens hoeveel onzin er in de krant staat. Journalisten hebben vaak geen achtergrond kennis over de onderwerpen waar ze over schrijven. Wetenschappelijke onderzoeken worden ook vaak vekracht. Ben benieuwd hoe Vrij Nederland met dit onderwerp zal omgaan.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


herrie
Usericon van herrie
Posted 05-01-2010 15:42 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

...het lijkt wel of er mensen alles aan doen om het nazi-gedachtengoed "goed" te praten. mijn inziens heeft dat soort tuig geen enkel recht van spreken, aangezien zij bepaalde bevolkingsgroepen ook geen recht van spreken gunnen. 1-1 lijkt me dat.

verder, als je als band in het verleden sympatiseerde met een bepaalde ideologie en je bent er vanaf gestapt, wordt het niet eens tijd om dan ook van je bandnaam af te stappen? gewoon effe lekker fris opnieuw beginnen...

kortom: vrijheid van meningsuiting is een belangrijk recht, echter alleen als je andere dan ook een mening gunt (en ze niet deporteert naar een "werkkamp").


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen