IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : 16-01: Temnozor (Rus) + 2 bands @ De Azijnfabriek Vorige pagina | Volgende pagina
MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 06-01-2010 17:49 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 17:39 schreef Hub de Gallier het volgende:
Mensen teren nog te veel op het verleden van de band.



Ik niet! Het maakt me geen zak uit wat ze vinden of denken of uitdragen.
Ik vind, denk en draag uit wat ik zelf wil.

Het is bijvoorbeeld van een gemeente disrespect aan de bevolking om een concert te verbieden omdat een band extreem rechts zou zijn. Daarmee geef je aan dat je je mensen zwak vind, en denkt dat ze 'over' zullen lopen of beinvloedbaar zijn als ze naar zo'n concert gaan. Je stelt je op als de ouders van een jong kind. Je maakt keuzes voor iemand anders die niet democratisch zijn. Je duwt mensen juist de extreme kant op door ze deze keuze te ontnemen.

(In dit geval begrijp ik dat het concert vooral uit veiligheids overwegingen gecancelled is i.v.m. extreme groeperingen.)


Bla


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 06-01-2010 18:02 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 17:43 schreef NecRobert het volgende:
Ik vind het expliciet uitdragen van haat jegens een bepaalde bevolkingsgroep op basis van afkomst, ras of huiskleur ook een vorm van agressie. Er zijn altijd grenzen.


Ik ben geen voorstander van haat maar vind dat iedereen vrij moet zijn te haten wat of wie hij wil.
Anders kun je van Gogh ook extreem aressief noemen!
Je kunt mensen de mond snoeren maar dat verandert hun gedachten niet. Het ontneemt je slechts de kans op een discussie en de kans op anticiperen.
Zolang de agressie niet omgezet wordt in fysieke daden ben ik voor complete openheid. In een verdomhoekje nog extremer worden is het andere alternatief.
En waar leg je dan de grens van wat je wel en niet mag zeggen en uitdragen? Dan krijg je nog meer van die onzinnige (dure) rechtszaken over belediging of aanzet tot haat.

Qua religieuze bands, daar ben ik ook geen fan van maar een concert bezoeker heeft zelf de keuze. Het liefst ga ik een stap verder en zag ik totale scheiding van religie en staat. Dus geen christelijke partijen en geen gelovige scholen. Religie in eigen kring, van eigen geld, in complete vrijheid en ver van mijn bed. Muziek scheiden van politiek is nog zo'n mooie utopie ja...


Bla


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-01-2010 18:39 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Geen christelijke partijen is antidemocratisch. Als je als christen bepaalde politieke standpunten hebt maar deze niet als christen mag uiten is het einde zoek. Waarom mag je wel politiek bedrijven volgens de werken van een 19e eeuwse filosoof maar niet volgens een religieus boek? Zolang de wetten niet worden overtreden is er geen probleem en is de participatie van religieuze groepen in de politiek juist een uiting van een gezonde liberale democratie.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 06-01-2010 18:40]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 06-01-2010 20:16 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

iets met een seculier beginsel van de staat.....


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 06-01-2010 21:37 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 6 januari 2010 17:31 schreef WhiteRider het volgende:



we weten hier allemaal dat er wel een verschil tussen tussen Temnozor en, zeg, Darkthrone.


Nou ik weet wel zeker dat als er een concert van Darkthrone georganiseerd zou worden de Afa ook moeilijk
gaat doen. Of ben je die ophef rond Norsk Arisk Black Metal vergeten?

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 06-01-2010 21:38]


Tyfus
Usericon van Tyfus
Posted 06-01-2010 22:33 by Tyfus Wijzig reactieProfiel van TyfusQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 18:02 schreef MischiefMira het volgende:
In een verdomhoekje nog extremer worden is het andere alternatief.


Exactly, en dat gaat nu ook weer gebeuren. Mensen gaan extremer denken (naar beide kanten, frustratie en gebrek aan intellect) en ik zie bepaalde metalconcerten meer en meer de complete undergroundtoer opgaan (je weet wel, de zaal wordt pas duidelijk als je belt naar dit nummer de avond voordien).
Ik heb de indruk dat mensen op dat vlak nog erger zijn bij jullie dan in Vlaanderen... Bij ons zeggen ze meer "het kan mij niet schelen" (uiteraard is dat ook niet altijd voordeliger). De hypocrisie in de algemene reacties vooral: een zekere Geert wil koste wat het kost meningsvrijheid maar dan wel de koran verbieden. Uiteraard krijgt hij hopen stemmen van mensen die openbaar hun zegje niet durven doen, maar dan wel zitten meehuilen dat dit concert moet worden afgelast?

Nederland, ik zal het nooit begrijpen...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 22:48 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 22:33 schreef Tyfus het volgende:
Mensen gaan extremer denken (naar beide kanten, frustratie en gebrek aan intellect) en ik zie bepaalde metalconcerten meer en meer de complete undergroundtoer opgaan (je weet wel, de zaal wordt pas duidelijk als je belt naar dit nummer de avond voordien).


Concerten van onzuivere bands bedoel je. Dat kun je rustig zeggen hoor want met concerten van zuivere bands is hier geen probleem verder.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Tyfus
Usericon van Tyfus
Posted 06-01-2010 22:50 by Tyfus Wijzig reactieProfiel van TyfusQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 22:48 schreef Onweerwolf het volgende:
Concerten van onzuivere bands bedoel je. Dat kun je rustig zeggen hoor want met concerten van zuivere bands is hier geen probleem verder.


Dat is net het probleem. Wanneer is een band nog "zuiver" als je weet welke bands onterecht problemen kregen?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 06-01-2010 22:53 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 6 januari 2010 21:37 schreef Burzum het volgende:
Of ben je die ophef rond Norsk Arisk Black Metal vergeten?


True!

Euh, misschien beter om te zeggen: waar!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-01-2010 22:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 januari 2010 22:50 schreef Tyfus het volgende:
Dat is net het probleem. Wanneer is een band nog "zuiver" als je weet welke bands onterecht problemen kregen?


Precies...God dethroned, Occultfest, Elsrock..en dat gaat na dit debacle alleen maar meer worden vrees ik.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-01-2010 23:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Tja, wat doe je er aan? gaan ze de metalcommunity dwingen om de etter er uit te duwen? metal is vies en vuil, ok, soms wat bedorven, maar "schoonmaak" houden in metalland is als Antifa-leden de basisregels van hygiëne proberen aanleren.


Zeer moeilijk dus.





signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-01-2010 0:19 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 22:59 schreef Mutilator het volgende:
Precies...God dethroned, Occultfest, Elsrock..en dat gaat na dit debacle alleen maar meer worden vrees ik.


??

Een paar christenhonden die tevergeefs roepen dat dat soort bandjes niet mogen spelen is natuurlijk wel wat anders als een overheidsorgaan dat een extreem-rechtse band laat afgelasten.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-01-2010 0:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2010 0:19 schreef Onweerwolf het volgende:
??

Een paar christenhonden die tevergeefs roepen dat dat soort bandjes niet mogen spelen is natuurlijk wel wat anders als een overheidsorgaan dat een extreem-rechtse band laat afgelasten.



Zeker?

wie zegt dat een band die het podium ooit deelde met "foute" bands ook niet zullen bekeken worden als "foute" bands?
blijkbaar is dat besmettelijk


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-01-2010 1:03 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2010 0:24 schreef Hypnos het volgende:
Zeker?

wie zegt dat een band die het podium ooit deelde met "foute" bands ook niet zullen bekeken worden als "foute" bands?
blijkbaar is dat besmettelijk


Daar kan ik me dan best wel weer iets bij voorstellen. Zeker als het gaat om Huldrefolk die het podium delen met een openlijk extreem-rechtse band als Absurd.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 07-01-2010 9:55 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 18:39 schreef Gemene Lepel het volgende:
Geen christelijke partijen is antidemocratisch. Als je als christen bepaalde politieke standpunten hebt maar deze niet als christen mag uiten is het einde zoek.


Ben ik niet met je eens. Je kunt je christelijke standpunten (10 geboden, gezin hoek v/d samenleving etc.) ook politiek nastreven zonder anderen jouw god door de strot te duwen. Je kunt best een conservatieve partij aanhangen als religie en staat gescheiden zijn.
'God zij met ons' staat op ons geld, god weerklinkt in ons volkslied, in kleine dorpen is vaak maar 1 school en die is dan christelijk zodat je geen keuze hebt dan je kinderen te laten indoctrineren. Ik betaal belasting voor al deze onzin. Politiek kan ook democratisch zijn als ieder zijn standpunten nestreeft maar god netjes thuis laat en niet aan anderen opdringt. Betaal je eigen kerk en moskee en indoctrineer je eigen kinderen in je vrije tijd, niet in onze school van ons geld. Religie is een hobby.

Je kunt natuurlijk zeggen: ja maar 25% van de bevolking is christelijk dus betaalt 100% van de bevolking daar een beetje aan mee in een democratie.
In dat geval zeg ik: ok, 5% van de bevolking is extreem rechts dus organiseer eens een extreem rechts festival als we zo democratisch zijn. Zet al die 'foute' bands bij elkaar in een grote feesthal en ik weet zeker dat het uitverkocht raakt. Ook dat is democratie dan! Bang voor rellen? Zet de ME er maar neer. Daar betalen we toch ook massaal aan mee bij het volksvermaak voetbal? Ook daar ben ik geen voorstander van, maar hee, het is democratisch besloten en het volk wil zijn spelen! In een democratrie hoort Temnozor daar ook bij.




Bla


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 07-01-2010 10:32 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 2 januari 2010 13:05 schreef Hub de Gallier het volgende:
Dat ze sommige "foute" figuren aantrekken daar kan de band niks aan doen en zulke figuren worden dus ook bij de poort al geweigerd.


Kan de band daar echt niets aan doen? Ze associëren zich dus niet met extreem rechts en bij iedere willekeurige andere band kan dit ook gebeuren? Ik geloof er niets van: door jezelf een bepaald imago aan te meten en je te associëren met een bepaald gedachtengoed kies je wel degelijk je eigen publiek en moet je niet voor de consequenties van die keuze weglopen. De controverse rondom Temnozor zal dan ook geen verrassing zijn, aangezien het een logische consequentie is van de keuzes die de band zelf heeft gemaakt. Willen ze dat niet, dan kunnen ze zich op een andere manier uiten. Niet dat de Antifa op mijn sympathie kan rekenen, maar laten we niet doen alsof Temnozor de problemen niet zelf heeft opgezocht.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-01-2010 10:49 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik kan je zeggen dat, van welke muzieksoort dan ook, er "foute" mensen met verkeerde bedoelingen komen naar optredens/dance avonden/whatever. Er zullen altijd en overal rechts-extremen wel eens opduiken, of links-extremen, of wie of wat dan ook. In 99% van de gevallen levert dat geen problemen op zolang iedereen mekaar in z'n waarde laat. Laat dat nou net die 1% zijn die wél problemen wil veroorzaken en juist dié mensen willen we weigeren! Tuurlijk is het heel moeilijk om vooraf te zien wie wel of niet kwaad in de zin heeft maar getrainde security mensen met jaren- en jarenlange ervaring zien zulk soort dingen vrij snel en kunnen tijdig ingrijpen.

Daarnaast klopt het dat Temnozor' bewust is van het feit dat ze nog altijd rechts-extremen aantrekken, en ik persoonlijk denk dat dat ook altijd zo zal blijven. Ik bedoel, vanwege eerdere uitspraken en imago is die band erg in aanzien gestegen bij zulk soort mensen en dat is nou eenmaal moeilijk ongedaan te maken. Daarnaast denk ik ook dat dat helemaal niet erg is, iedereen (of je nou extreem-links, extreem-rechts of wat voor politieke overtuiging, geloof of whatever dan ook) heeft het recht op muziek die men zelf goed vind. Wel zeg ik er bij dat men dan dit geloof, poltieke overtuiging of whatever dan niet op andere bezoekers moet opdringen maar gewoon mekaar in z'n waarde laten. Als dat het geval is kan iedereen gewoon genieten van een optreden van een band die men graag aan het werk ziet.

Het leven kan zo eenvoudig zijn, waarom dan zo moeilijk over vanalles en nog wat doen??


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 07-01-2010 10:52 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2010 10:49 schreef Hub de Gallier het volgende:
Wel zeg ik er bij dat men dan dit geloof, poltieke overtuiging of whatever dan niet op andere bezoekers moet opdringen maar gewoon mekaar in z'n waarde laten. Als dat het geval is kan iedereen gewoon genieten van een optreden van een band die men graag aan het werk ziet.


Helemaal mee eens, maar zo zit de wereld helaas niet in elkaar. En zolang dat niet verandert staat het kiezen voor een extreem-rechts imago gelijk aan het niet overal kunnen optreden waar je wilt.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-01-2010 10:59 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2010 10:52 schreef Blueprint het volgende:
Helemaal mee eens, maar zo zit de wereld helaas niet in elkaar. En zolang dat niet verandert staat het kiezen voor een extreem-rechts imago gelijk aan het niet overal kunnen optreden waar je wilt.
Helaas mag extreem-links wel overal optreden.

En nogmaals voor de duidelijkheid (want ja, alle media lezen dit forum): ik ben zelf a-politiek en wil dat ook blijven dus ga niet roepen dat ik het opneem voor extreem-rechts nu!!!!


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Chef
UGH!!
Usericon van Chef
Posted 07-01-2010 11:27 by Chef Wijzig reactieProfiel van ChefQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 16:46 schreef tortyr het volgende:
bänziger is toch die roadie van skyforger en shining en nog wat meer onbeduidende bandjes? Waarom dat doe hij boekingen? Laat hem maar lekker met andermans gitaren slepen ipv amateuristische concerten organiseren die dan worden geannuleerd en maar volhouden dat het niet zijn schuld was.



Uuh jaloers? Volgens mij boekt hij ook al jaren bands en regelt allerlei dingen ipv slepen..

Ik ben blij als dit eindelijk uit de media is die alles 200 keer zo erg maken als het is..



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-01-2010 11:34 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Zo, nu eerst eens effe rust van het hele Temnozor' mediahype gebeuren. Over een uurtje lekker effe op mini-tour met Epica en Trail of Tears door Nederland. Ik zal de merch doen en voor degenen die meer willen weten of willen praten over het hele Temnozor' gebeuren die zijn welkom langs te komen bij de merchstand


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-01-2010 11:35 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2010 9:55 schreef MischiefMira het volgende:
Ben ik niet met je eens. Je kunt je christelijke standpunten (10 geboden, gezin hoek v/d samenleving etc.) ook politiek nastreven zonder anderen jouw god door de strot te duwen.




Sinds wanneer zijn partijen zoals het CDA en CU missionarispartijen?

Als je de 10 geboden politiek nastreeft, dan is dat toch christelijke politiek? Je geeft het beestje gewoon een andere naam. Vooralsnog is de grootste christelijke partij in NL zo gematigd als de pest, zeker als je kijkt naar andere landen, en trekt daarom ook een hoop niet-christelijke kiezers weet ik uit ervaring. Ik heb nog nooit het gevoel gekregen dat mij door een christelijke partij 'god door de strot' werd geduwd.

Nogmaals, ik heb het hier niet over subsidies e.d. Gewoon het simpele feit dat je een partij mag oprichten die 'christelijk' in de naam heeft en waarin 'christelijke' waarden worden uitgedragen is deel van een gezonde democratie. Het lijkt erop dat jij er ook geen probleem mee hebt, aangezien je zegt dat ze wel 10 geboden en hun visie op gezin in de politiek mogen uitdragen. Of jij je kinderen niet een christelijke school wil sturen is een heel ander verhaal.

Al dat extreem-rechtse geblaat staat hier overigens los van, wat mij betreft treed Temnozor gewoon op.




Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-01-2010 11:36 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2010 11:35 schreef Gemene Lepel het volgende:
Al dat extreem-rechtse geblaat staat hier overigens los van, wat mij betreft treed Temnozor gewoon op.



Ik weet dat te tourmanager van Temnozor' druk bezig is met een vervangende show voor de 16e. Hoe of wat dat weet ik momenteel niet!!! Maar er komt iig een show volgens hem (die tourmanager)!!!

Edit: voor de duidelijkheid, Heuy en ik houden ons geheel afzijdig hiervan om meer commotie en geruchten te voorkomen. Dus vraag ons niet voor exacte info want die hebben wij niet!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 07-01-2010 11:43]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 07-01-2010 12:26 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2010 11:35 schreef Gemene Lepel het volgende:
Sinds wanneer zijn partijen zoals het CDA en CU missionarispartijen?

Als je de 10 geboden politiek nastreeft, dan is dat toch christelijke politiek? Je geeft het beestje gewoon een andere naam. Vooralsnog is de grootste christelijke partij in NL zo gematigd als de pest, zeker als je kijkt naar andere landen, en trekt daarom ook een hoop niet-christelijke kiezers weet ik uit ervaring. Ik heb nog nooit het gevoel gekregen dat mij door een christelijke partij 'god door de strot' werd geduwd.

Nogmaals, ik heb het hier niet over subsidies e.d. Gewoon het simpele feit dat je een partij mag oprichten die 'christelijk' in de naam heeft en waarin 'christelijke' waarden worden uitgedragen is deel van een gezonde democratie. Het lijkt erop dat jij er ook geen probleem mee hebt, aangezien je zegt dat ze wel 10 geboden en hun visie op gezin in de politiek mogen uitdragen. Of jij je kinderen niet een christelijke school wil sturen is een heel ander verhaal.

Al dat extreem-rechtse geblaat staat hier overigens los van, wat mij betreft treed Temnozor gewoon op.



Mwa, er zit natuurlijk een verscheel, al is dat, dat verscheel soms flinterdun, maar het is wel essentieel, tussen christelijke politiek en politiek bedrijven geïnspireerd door de bijbel/het christelijke geloof.
Ik denk dat er niets mis is met een seculiere rechtstaat, grondwettelijke scheiding van kerk en staat (iets dat Nederland overigens niet kent), en dus een verbod op religieuze partijen en een stop van overheids(belasting)geld naar religieuze instellingen en bijzondere scholen.
Religie en politiek zijn twee verschillende domeinen en dienen gescheiden te zijn en te blijven.

Edit: Temnozor had van mij overigens op mogen treden. Iets met vrijheid van meningsuiting, maar ik denk wel dat het een verkeerd signaal is om een dergelijke band gesubsidieerd op te laten treden. Net zo goed dat het een verkeerd signaal is om (extreem-)linkse bands of gangsta-rap gesubsidieerd op te laten treden.
Eigenlijk ben ik helemaal tegen subsidies, zeker voor dergelijke doeleinden.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 07-01-2010 12:36]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 07-01-2010 12:37 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Tsja, je kan het proberen te scheiden, maar als de standpunten van christelijke partijen niet ongrondwettelijk zijn komen ze altijd via de achterdeur weer gewoon binnen. En religie en politiek kunnen als twee domeinen worden gezien, maar het probleem is natuurlijk dat sommige mensen dit niet zo zien. In ieder geval dient in zo'n geval ook kritisch naar nationalisme als fenomeen worden gekeken, aangezien het een uiterst emotioneel fenomeen is dat net zoals religie voedt op irrationaliteit en spookverschijningen. Maar wellicht te ver offtopic, er is nog een politiek en een christendom topic .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen