IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : 16-01: Temnozor (Rus) + 2 bands @ De Azijnfabriek Vorige pagina | Volgende pagina
Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 06-01-2010 0:38 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 5 januari 2010 23:36 schreef kwelgeest het volgende:
"Er is een uitgebreide discussie hierover op Zware Metalen gaande. Als “Rotzak” persoontje daar, kunnen de jongens van onze oude garde Robert “Razors Edge” herkennen. Inmiddels is hij geen 18 jaar oud meer en uitermate politiek-correct geworden. "

Blijft mooi.



Ja mooi he, lekker anoniem schelden op een forum, het blijft mij verbazen, die wrok ook. Verder kan hij mij niet schelen welke Coroner, Max Adriaanse, Marc Peeters of welke randdebiel wat dan ook zegt. Als ze een probleem hebben dan bellen ze toch lekker, mijn nummer hebben ze. Dus mochten jullie meelezen, bel maar dan maken we een afspraak voor een fittie. Of zet bij de volgende demo van de NVU een extra helm op.

[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 06-01-2010 0:40]


Against God and Government


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 06-01-2010 0:57 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Maar happen doe je.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Argh
Usericon van Argh
Posted 06-01-2010 2:38 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Theo Maassen moet tegenwoordig blijkbaar ook al z'n bakkes houden, waar gaat het heen!

http://frontpage.fok.nl/nieuws/365441/1/1/100/theo-maassen-schokt-met-kindermoordgrap.html


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Ziona
Staaay brrrbrrrr!
Usericon van Ziona
Posted 06-01-2010 9:56 by Ziona Wijzig reactieProfiel van ZionaQuote dit berichthttp://www.myspace.com/kleines_rehlein

Wat een ophef over een concert dat zonder problemen zou zijn verlopen als er niet zo veel aandacht aan was besteed.

Waar ik vooral boos van kan worden is De Limburger met de verschrikkelijk eenzijdige informatie, die ook nog eens trots claimt verantwoordelijk te zijn voor alle heisa.

Nou, goed bezig hoor, stelletje klootzakken.

Ohja en ik blijf erbij, als men echt consequent is dan laten ze ook geen uitvoeringen van Wagner meer toe.


AARSVIJAND
Usericon van AARSVIJAND
Posted 06-01-2010 10:09 by AARSVIJAND Wijzig reactieProfiel van AARSVIJANDQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk

heb 't gisteren ffkes op hun myspace beluisterd..................ik zou zeggen "laat die zanger lekker thuis" , klint 't waarschijnlijk ook nog beter voor zover ik dit soort gejengel Uberhaupt mooi kan vinden.
Kan me nog heugen dat Carnivore ook ooit alleen maar welkom was zonder Peter Steele , was de scum Katwijk volgens mij...............ook ivm de zelfde stieruhpoep.



BIER,PILS,KOUWE KLETS,PROOST


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 06-01-2010 10:10 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 6 januari 2010 2:38 schreef Argh het volgende:
Theo Maassen moet tegenwoordig blijkbaar ook al z'n bakkes houden, waar gaat het heen!

http://frontpage.fok.nl/nieuws/365441/1/1/100/theo-maassen-schokt-met-kindermoordgrap.html

Misschien wel toepasselijk hier:


Boeiender


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-01-2010 10:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 januari 2010 9:56 schreef Ziona het volgende:
Wat een ophef over een concert dat zonder problemen zou zijn verlopen als er niet zo veel aandacht aan was besteed.

Waar ik vooral boos van kan worden is De Limburger met de verschrikkelijk eenzijdige informatie, die ook nog eens trots claimt verantwoordelijk te zijn voor alle heisa.

Nou, goed bezig hoor, stelletje klootzakken.

...


Dat is al jaren zo. Als metal negatief in de publiciteit kan komen dan pakt de media dat maar al te graag op met een TV uitzending ed (Duistere machten etc), in tegenstelling tot wanneer metal positief in het nieuws kan komen: vroeger was er een boycot (Dynamo open air dat na jaren het grootste metalfestival in Europa eindelijk in pers genoemd werd omdat de 1995 editie de langste file had veroorzaakt) en nu rapporteren er alleen de gratis krantjes oftewel de 'lagere knip n'plak media' er wel eens over.

Ik vond het persoonlijk tekenend dat een presentator van de Top 2000 A Gogo en vermeend muziekkenner Mathijs van Nieuwkerk dacht dat Anneke van Giersbergen met The Gathering deathmetal maakte en zij hem daarin moest verbeteren. Tot zover de kenner oftewel de elite die er niets van wil weten, flikker toch op.

Valt er echter zoiets als dit te melden dan duikt de media door het hele land erop. Wat dat betreft is de heisa die antifa probeert te bewerkstelligen 'paarlen voor de zwijnen'.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-01-2010 10:22]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-01-2010 10:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 0:14 schreef Hypnos het volgende:
klopt ja, en een Antifa forum? een AFA forum? nee hoor,


wat wil je

1. de helft kan niet lezen wegens niet afgemaakte studies
2. de helft van de helft die wel kan lezen heeft geen internet/PC wegens geen werk of geen aansluiting in kraakpanden
3. de helft van de helft van de helft die wel kan lezen en werk heeft geeft geen zin wegens bezig met blowen en lijm snuiven met die andere helften
4. wat overschiet is undercover aanwezig op metalconcerten of graffiti aan het spuiten op overheidsgebouwen


Anonimifa

...



"maar ja, ze zouden ons afmaken"


en zelf met lege flessen gooien...

recyclage noemen ze dat dan



heb je ook een ANTIFA in België?? (of is het sowieso een internationale " organisatie"??)
maar goed, dikke shit natuurlijk. Ik denk dat ik mezelf best redelijk links durf te noemen maar ik kots op de ANTIFA met hun ultrabekrompen/fundamentalistisch gebler. Voor mijn part is tremnozor nazistisch, als ze willen spelen doen ze dat maar. Mensen mogen zeggen wat ze willen. Als zo een kutband als RATM op mag treden mag de rechtse variant dat ook.


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 06-01-2010 10:42 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

Antifa zit overal, de webmaster is zelfs een Belg.


Bla


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 06-01-2010 11:08 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2010 20:35 schreef Svartekunst het volgende:
Precies. Bovendien haalt niemand het in zijn hoofd om op die manier met mensen om te gaan, dus dat is gelul. Het gaat om het feit dat mensen die trots zijn op de historie van hun land en daar de bijbehorende (heidense) symbolen bij gebruiken gelijk als nazi's worden afgeschilderd. Heeft niks met een hitlergroet te maken o.i.d.


Ik wacht nog op het moment dat ik me moet laten knippen en scheren omdat ik een Nazi symbool ben geworden....

Op zich past het wel bij het al eeuwen zwart maken van de noordelijke culturen. Een rune, viking helm of keltisch symbool zijn al jaren reden om iemand toegang te weigeren.
Onze nationale driekleur is uiteraard ook zo'n typisch facistennazi symbool.



Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 06-01-2010 11:52 by Morridin Wijzig reactieProfiel van MorridinQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Toch denk ik dat het wel een redelijke weigering kan zijn als iemand daadwerkelijk met een vikinghelm op naar het werkt komt. Je zou dat maar net iemand's ogen spiesen bij het kopieerapparaat



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 06-01-2010 11:53 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Ach ik kreeg een tijdje geleden ook in mijn nette kloffie al de opmerking van een nieuwe collega dat hij mij zo met een bootje aan zag meren om de boel te plunderen


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Rootbaert
Usericon van Rootbaert
Posted 06-01-2010 11:58 by Rootbaert Wijzig reactieProfiel van RootbaertQuote dit bericht

Ach ja, de multi-culturele samenleving staat hoog in het vaandel, zo lang het maar niet de "eigen" cultuur betreft? Niet die eigen cultuur zo boeiend is, overigens ("het gras is altijd groener...").


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 06-01-2010 12:03 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

quote:
Op 6 januari 2010 10:21 schreef Mutilator het volgende:
Dat is al jaren zo. Als metal negatief in de publiciteit kan komen dan pakt de media dat maar al te graag op met een TV uitzending ed (Duistere machten etc), in tegenstelling tot wanneer metal positief in het nieuws kan komen: vroeger was er een boycot (Dynamo open air dat na jaren het grootste metalfestival in Europa eindelijk in pers genoemd werd omdat de 1995 editie de langste file had veroorzaakt) en nu rapporteren er alleen de gratis krantjes oftewel de 'lagere knip n'plak media' er wel eens over.

Ik vond het persoonlijk tekenend dat een presentator van de Top 2000 A Gogo en vermeend muziekkenner Mathijs van Nieuwkerk dacht dat Anneke van Giersbergen met The Gathering deathmetal maakte en zij hem daarin moest verbeteren. Tot zover de kenner oftewel de elite die er niets van wil weten, flikker toch op.

Valt er echter zoiets als dit te melden dan duikt de media door het hele land erop. Wat dat betreft is de heisa die antifa probeert te bewerkstelligen 'paarlen voor de zwijnen'.


Dat Mathijs van Nieuwkerk niet het verschil tussen the Gathering en death metal weet is toch niet zo vreemd man. Hoe moet die kerel dat nou weten? Alsof het een vak is dat op school gegeven wordt......

Over het algemeen komt metal inderdaad niet al te positief in het nieuws maar dat is ook niet zo vreemd aangezien het bepaalde onderwerpen aansnijdt waar veel mensen zich voor afsluiten, van schrikken of gewoonweg van walgen. Hoe vaak wordt door artiesten ook niet aangehaald dat ze een beetje willen provoceren? En als de provocatie dan tot media-aandacht leidt is het doel bereikt (meer cd's verkopen etc). En dan is het echt niet alleen metal wat het moet ontgelden. Negatieve berichtgeving doet het over het algemeen gewoon goed. Mensen lezen gewoon graag negatieve, spectaculaire dingen.

Ik snap dan ook niet wat mensen hier nu liggen te jammeren. Er worden naar mijn mening wel heel willekeurig standpunten ingenomen. Zo een beetje hoe het men uitkomt. Niet alleen in dit topic maar ik merk dit over het algemeen.
De ene keer is de ideologie en teksten van een band de reden waarom metal in alle vormen zo geweldig en superieur is (metal is meer dan alleen wat herrie maken en geschreeuw). Het volgende moment als de negatieve aandacht ze niet uitkomt gaat het ineens alleen om lol hebben op de muziek en moet er niks achter de teksten worden gezocht want die kan je toch niet verstaan en weet ik wat allemaal voor kul.

Ik ben zelf niet zo bekend met Temnozor (behalve dan de muziek, die ik gewoon niet boeiend vindt) maar ik vind het wel erg vreemd dat men van alle kanten nu probeert bepaalde dingen goed te praten of te verzachten. Ben dan ook gewoon eerlijk en zeg hoe het is. Om als niet nazi-band zijnde je cd uit te laten brengen door een label met de naam "Hakenkreuz Productions" is gewoon erg dubieus. Net als de uitspraak die ik hier ergens las dat het doen van de Hitlergroet in Rusland iets anders betekent dan hier. Ik vraag me af wat het strekken van de rechterarm in Rusland dan wel inhoud?

Ik vind het best hoor, ieder zijn ding en mening maar ben aub niet verontwaardigd dat de meeste mensen voor dit soort dingen geen begrip kunnen opbrengen.

[Dit bericht is gewijzigd door NecroNoud op 06-01-2010 12:08]


don't mistake lack of talent for genius


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 13:47 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 12:03 schreef NecroNoud het volgende:
Ik ben zelf niet zo bekend met Temnozor (behalve dan de muziek, die ik gewoon niet boeiend vindt) maar ik vind het wel erg vreemd dat men van alle kanten nu probeert bepaalde dingen goed te praten of te verzachten. Ben dan ook gewoon eerlijk en zeg hoe het is. Om als niet nazi-band zijnde je cd uit te laten brengen door een label met de naam "Hakenkreuz Productions" is gewoon erg dubieus. Net als de uitspraak die ik hier ergens las dat het doen van de Hitlergroet in Rusland iets anders betekent dan hier. Ik vraag me af wat het strekken van de rechterarm in Rusland dan wel inhoud?

Ik vind het best hoor, ieder zijn ding en mening maar ben aub niet verontwaardigd dat de meeste mensen voor dit soort dingen geen begrip kunnen opbrengen.


Hele dikke +1

Ik vind zelf Temnozor' een ontzettend geniale band en zou ze puur op muzikale grond graag eens live zien. Ik ga er van uit dat dat voor de meeste fans hier geldt.

Maar zoals eerder gezegd: er valt niet te ontkennen dat de bandleden (in ieder geval in het verleden) toch behoorlijke foute dingen hebben verwerkt in het product Temnozor'.

En dat zijn dus dingen die hier (in Nederland) worden afgekeurd en grond kunnen zijn om van overheidswege een optreden te verbieden. En om eerlijk te zijn heb ik daar dus wel begrip voor. Want hoe je het ook wendt of keert, de kans is wel degelijk aanwezig dat een dergelijk optreden radicale personen aantrekt. Of dat nou kaalgeschoren witte veter figuren met bomberjacks zijn of stinkende dreadheads met honden aan een touw. Dat risico bestaat gewoon.

Wellicht is dat risico vergroot door alle media aandacht maar het bestond mijns inziens ook al voordat de regionale en landelijke media er lucht van kregen.

Als Temnozor' hier wil spelen zullen ze mijns inziens nadrukkelijk en expliciet afstand moeten nemen van de extreem-rechtse kenmerken die hun product ontsieren. Dat betekent ook dat ze moeten uitleggen waarom platen zijn gereleased door extreem-rechtse labels, waarom er bepaalde dingen in hun boekjes staan, enzovoort.

En als ze dat niet willen dan is dat prima, maar dat is dan hun eigen keuze en als ze daarom hier niet kunnen optreden dan hebben ze dat maar te respecteren.

Verder is het sneu voor Hub & Huey dat hun naam nu zo door het slijk wordt gehaald omdat ik er van uit ga dat ze allebei, net als ik, gewoon fan zijn van de muziek van Temnozor' en verder geen interesse hebben in het politieke aspect. Anderzijds is het natuurlijk wel zo dat beide ook op de hoogte waren van de controverse rond deze band en dat verbod dus niet geheel als verrassing heeft kunnen komen. Althans dat maak je mij niet wijs.

Ik vind het dus enerzijds jammer dat de band niet kan optreden omdat ik denk dat ze geen ander doel hebben gehad dan de fans van de muziek van Temnozor' te verblijden met een live optreden.

Anderzijds ben ik blij dat de overheid in ieder geval haar verantwoordelijkheid neemt als zij denken dat het risico te groot is.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 06-01-2010 13:57 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 6 januari 2010 12:03 schreef NecroNoud het volgende:
Dat Mathijs van Nieuwkerk niet het verschil tussen the Gathering en death metal weet is toch niet zo vreemd man.



Van de man die horror een inferieur genre noemt had ik niet anders verwacht. Ooit Beowulf gelezen!? Dumkopf!


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-01-2010 13:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 10:24 schreef attila_de_hun het volgende:
heb je ook een ANTIFA in België?? (of is het sowieso een internationale " organisatie"??)
maar goed, dikke shit natuurlijk. Ik denk dat ik mezelf best redelijk links durf te noemen maar ik kots op de ANTIFA met hun ultrabekrompen/fundamentalistisch gebler. Voor mijn part is tremnozor nazistisch, als ze willen spelen doen ze dat maar. Mensen mogen zeggen wat ze willen. Als zo een kutband als RATM op mag treden mag de rechtse variant dat ook.



In België zijn vrij veel Hogeschoolstudenten ANTIFA, veel krakers en antiglobalisten ook. Marginaal volk meestal, die je nog een stok van 5 meter niet zou willen aanraken. Bij jullie ziet het er nog georganiseerd uit, hier is het kraakpandvolk, wietaddicts, meat is murder en werkonwillig onhygiënisch volk met minimum 2 loslopende honden, tassen vol graffiti, Anarchy hihi, fluokleurige kapsels of van die "know it all" Marx is Jezus studentjes die nog bij hun moeder wonen of in een krot vol schimmels. Trust me, ik heb er nog tussen rondgelopen als maatschappelijk assistent.


jaren later komen ze dan met hangende pootjes uitkering vragen en zagen dat ze geen kansen krijgen in de maatschappij. Dat ze in de bomen gaan leven zoals die in het Lappersfortbos, dat zijn echte back to nature mensen met idealen.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 06-01-2010 13:59]


signature


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 06-01-2010 13:59 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 13:47 schreef Onweerwolf het volgende:
Hele dikke +1

Ik vind zelf Temnozor' een ontzettend geniale band en zou ze puur op muzikale grond graag eens live zien. Ik ga er van uit dat dat voor de meeste fans hier geldt.

Maar zoals eerder gezegd: er valt niet te ontkennen dat de bandleden (in ieder geval in het verleden) toch behoorlijke foute dingen hebben verwerkt in het product Temnozor'.

En dat zijn dus dingen die hier (in Nederland) worden afgekeurd en grond kunnen zijn om van overheidswege een optreden te verbieden. En om eerlijk te zijn heb ik daar dus wel begrip voor. Want hoe je het ook wendt of keert, de kans is wel degelijk aanwezig dat een dergelijk optreden radicale personen aantrekt. Of dat nou kaalgeschoren witte veter figuren met bomberjacks zijn of stinkende dreadheads met honden aan een touw. Dat risico bestaat gewoon.

Wellicht is dat risico vergroot door alle media aandacht maar het bestond mijns inziens ook al voordat de regionale en landelijke media er lucht van kregen.

Als Temnozor' hier wil spelen zullen ze mijns inziens nadrukkelijk en expliciet afstand moeten nemen van de extreem-rechtse kenmerken die hun product ontsieren. Dat betekent ook dat ze moeten uitleggen waarom platen zijn gereleased door extreem-rechtse labels, waarom er bepaalde dingen in hun boekjes staan, enzovoort.

En als ze dat niet willen dan is dat prima, maar dat is dan hun eigen keuze en als ze daarom hier niet kunnen optreden dan hebben ze dat maar te respecteren.

Verder is het sneu voor Hub & Huey dat hun naam nu zo door het slijk wordt gehaald omdat ik er van uit ga dat ze allebei, net als ik, gewoon fan zijn van de muziek van Temnozor' en verder geen interesse hebben in het politieke aspect. Anderzijds is het natuurlijk wel zo dat beide ook op de hoogte waren van de controverse rond deze band en dat verbod dus niet geheel als verrassing heeft kunnen komen. Althans dat maak je mij niet wijs.

Ik vind het dus enerzijds jammer dat de band niet kan optreden omdat ik denk dat ze geen ander doel hebben gehad dan de fans van de muziek van Temnozor' te verblijden met een live optreden.

Anderzijds ben ik blij dat de overheid in ieder geval haar verantwoordelijkheid neemt als zij denken dat het risico te groot is.
Volledig mee eens!

Behalve het geniale band gedeelte overigens...

[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 06-01-2010 14:01]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 06-01-2010 14:01 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 13:58 schreef Hypnos het volgende:
In België zijn vrij veel Hogeschoolstudenten ANTIFA, veel krakers en antiglobalisten ook. Marginaal volk meestal, die je nog een stok van 5 meter niet zou willen aanraken. Bij jullie ziet het er nog georganiseerd uit, hier is het kraakpandvolk, wietaddicts, meat is murder en werkonwillig onhygiënisch volk met minimum 2 loslopende honden, tassen vol graffiti, Anarchy hihi, fluokleurige kapsels of van die "know it all" Marx is Jezus studentjes die nog bij hun moeder wonen of in een krot vol schimmels. Trust me, ik heb er nog tussen rondgelopen als maatschappelijk assistent.


jaren later komen ze dan met hangende pootjes uitkering vragen en zagen dat ze geen kansen krijgen in de maatschappij. Dat ze in de bomen gaan leven zoals die in het Lappersfortbos, dat zijn echte back to nature mensen met idealen.

De crusties hier hebben ook loslopende honden, al dan niet met 3 poten.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-01-2010 14:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 14:01 schreef Dentz het volgende:
De crusties hier hebben ook loslopende honden, al dan niet met 3 poten.


XD

tripods are the future,

die vierde poot is rudimentair.


kan ook liggen aan het suikergehalte in hondebrokken -> suikerziekte


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 14:05 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 14:03 schreef Hypnos het volgende:
XD

tripods are the future,

die vierde poot is rudimentair.


kan ook liggen aan het suikergehalte in hondebrokken -> suikerziekte




Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 06-01-2010 14:17 by SavitriDevi Wijzig reactieProfiel van SavitriDeviQuote dit bericht

@ Onweerwolf: Waarom zou een optreden verboden moeten worden van een band die er wel voor kiest om (extreem) rechts standpunten uit te dragen?
Iedereen moet zelf weten of ze naar een dergelijk optreden gaan. Ik heb Absurd diverse keren live gezien. Alles is toen uitermate vreedzaam verlopen. Er zijn totaal geen problemen geweest.

Iedereen struikelt over het "NS" aspect van Temnozor. Zover ik weet is Gorruth een van de hogere figuren binnen het Paganfront. Hij zal hier dus niet snel afstand van nemen.
Hakenkreuz productions was een label uit de USA. Als ik me niet vergis van een bandlid van Pantheon (Herr Vultor). Aangezien de Paganfront bands en labels bevriend zijn zal hier ook niet snel afstand van gedaan worden.

Over het nationaal socialisme valt natuurlijk veel te schrijven. Vergeet niet dat er voor de komst van Hitler ook al een soort nationaal socialistische weltanschauung was. Ik heb een aantal jaren terug ook regelmatig mail contact gehad met Gorruth en het kwam op mij over dat hij erg geïnteresseerd was in de theorieën van: Helena Blavatsky, Miguel Serrano e.d. Dit is meer de occulte kant van het Nationaal Socialisme.

Ik denk dat de meeste leden van Temnozor (en ook de overige paganfront folk bandjes uit het oostblok) zeer geïnteresseerd zijn in deze theorieën.
Temnozor verwerkt ze overigens niet in hun lyrics maar wel in hun persoonlijke weltanschauung.

Een band als Der Sturmer gaat hier weer anders mee om. Deze is juist zeer militant en geïnspireerd door de uitspraken van AH zelf. Bij deze band kom je dat ook in de teksten tegen.

Zolang er geen racisme in de teksten naar voren komt moet een band gewoon op kunnen treden. Zolang de persoonlijke denkbeelden van de artiest niet in de muziek naar voren komen moet dat geen probleem zijn.

Verder moet iedereen natuurlijk zelf uitmaken of hij/zij de muziek luistert en de concerten bezoekt.






[Dit bericht is gewijzigd door SavitriDevi op 06-01-2010 14:19]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 14:33 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 14:17 schreef SavitriDevi het volgende:
@ Onweerwolf: Waarom zou een optreden verboden moeten worden van een band die er wel voor kiest om (extreem) rechts standpunten uit te dragen?
Iedereen moet zelf weten of ze naar een dergelijk optreden gaan. Ik heb Absurd diverse keren live gezien. Alles is toen uitermate vreedzaam verlopen. Er zijn totaal geen problemen geweest.


Het sleutelwoord is hier 'extreem'. Dit houdt in dat er sprake is van radicalisering en van het feit dat er mogelijk een ander doel is naast het brengen van muzikale kunst, namelijk het uitdragen van politieke ideeën en wellicht zelfs het werven van individuen die dezelfde ideologie aanhangen. Om dit publiekelijk te doen heb je toestemming nodig, omdat het risico's met zich meebrengt. En aangezien er hier officieel sprake is van slechts een muzikaal optreden zullen er in ieder geval mensen aanwezig zijn die puur voor dat optreden komen en niet voor het eventuele politieke aspect. De overheid heeft de verantwoordelijkheid om de veiligheid van deze mensen te waarborgen en die verantwoordelijkheid wordt dus in deze genomen.

quote:
Iedereen struikelt over het "NS" aspect van Temnozor. Zover ik weet is Gorruth een van de hogere figuren binnen het Paganfront. Hij zal hier dus niet snel afstand van nemen.
Hakenkreuz productions was een label uit de USA. Als ik me niet vergis van een bandlid van Pantheon (Herr Vultor). Aangezien de Paganfront bands en labels bevriend zijn zal hier ook niet snel afstand van gedaan worden.


En ik kan me heel goed voorstellen dat dat een reden is om Temnozor' niet te laten optreden in Nederland.

quote:
Over het nationaal socialisme valt natuurlijk veel te schrijven. Vergeet niet dat er voor de komst van Hitler ook al een soort nationaal socialistische weltanschauung was. Ik heb een aantal jaren terug ook regelmatig mail contact gehad met Gorruth en het kwam op mij over dat hij erg geïnteresseerd was in de theorieën van: Helena Blavatsky, Miguel Serrano e.d. Dit is meer de occulte kant van het Nationaal Socialisme.

Ik denk dat de meeste leden van Temnozor (en ook de overige paganfront folk bandjes uit het oostblok) zeer geïnteresseerd zijn in deze theorieën.
Temnozor verwerkt ze overigens niet in hun lyrics maar wel in hun persoonlijke weltanschauung.


Wellicht niet in hun lyrics, dat weet ik niet, want de meeste zijn in het Russisch en die kan ik niet lezen. Ik ben op zich wel benieuwd naar vertalingen trouwens, die heb ik nog niet gevonden.

quote:
Een band als Der Sturmer gaat hier weer anders mee om. Deze is juist zeer militant en geïnspireerd door de uitspraken van AH zelf. Bij deze band kom je dat ook in de teksten tegen.


Waar leg je de grens?

quote:
Zolang er geen racisme in de teksten naar voren komt moet een band gewoon op kunnen treden. Zolang de persoonlijke denkbeelden van de artiest niet in de muziek naar voren komen moet dat geen probleem zijn.


Dat racisme komt dus wel voor in een statement in een cd boekje van Temnozor'


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-01-2010 14:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik weet niet hoe dat wettelijk zit


de Hiltergroet brengen mag niet, een swastika dragen ook niet, de holocaust ontkennen ook niet, maar wat is er nog bepaald?


signature


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 06-01-2010 14:55 by SavitriDevi Wijzig reactieProfiel van SavitriDeviQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 14:33 schreef Onweerwolf het volgende:
Het sleutelwoord is hier 'extreem'. Dit houdt in dat er sprake is van radicalisering en van het feit dat er mogelijk een ander doel is naast het brengen van muzikale kunst, namelijk het uitdragen van politieke ideeën en wellicht zelfs het werven van individuen die dezelfde ideologie aanhangen.


Tja.. wie bepaald wat extreem is? Als de regering dat moet gaan bepalen dan kunnen we wellicht alle anti christelijke bands vergeten in de toekomst.
Zoals Temnozor in hun statement al aangaf is hun doel om heidense muziek te maken. De (eventuele) ideologie van de bandleden staat daar los van.
ik heb al heel wat "foute" bands zien optreden en nog nooit werd een show voor het werven van individuen gebruikt. Ook "rechtsextremisten" willen weleens van een avondje muziek genieten

quote:
Om dit publiekelijk te doen heb je toestemming nodig, omdat het risico's met zich meebrengt. En aangezien er hier officieel sprake is van slechts een muzikaal optreden zullen er in ieder geval mensen aanwezig zijn die puur voor dat optreden komen en niet voor het eventuele politieke aspect. De overheid heeft de verantwoordelijkheid om de veiligheid van deze mensen te waarborgen en die verantwoordelijkheid wordt dus in deze genomen.


Ik denk dat dit zeer afhankelijk is van de zaal waar het optreden plaats gaat vinden.
Als Temnozor door blood&honour in vlaanderen was neergezet dan zou de sfeer binnen heel anders zijn dan in de Azijnfabriek.
Bovendien had de Azijnfabriek ook een statement gegeven waarin ze aangaven GEEN extremen te tolereren.
Uiteraard zullen er dan nog steeds mensen met een bepaalde ideologie op de muziek afkomen maar dat hoeft niet geuit te worden. (Gelukkig bestaat er nog geen gedachten scan die bij de ingang geplaatst kan worden)

Ik heb er het volste vertrouwen in dat alles in goede orde was verlopen mits het concert doorgang had gekregen.

Het bestuur zal wel verwacht hebben dat er rellen konden uitbreken tussen extreem rechtse bezoekers en AFA. In dit geval ligt de schuld bij AFA. Waarom zouden mensen dit concert niet mogen bezoeken om puur van de muziek te genieten?

Nu stoppen ze de band in een verdomhoekje. De kans is groot dat het optreden op een andere plek wel doorgang vind. Afhankelijk van de locatie zal dat optreden dan wel politiek beladen KUNNEN zijn.


quote:
En ik kan me heel goed voorstellen dat dat een reden is om Temnozor' niet te laten optreden in Nederland.



Wellicht niet in hun lyrics, dat weet ik niet, want de meeste zijn in het Russisch en die kan ik niet lezen. Ik ben op zich wel benieuwd naar vertalingen trouwens, die heb ik nog niet gevonden.



Waar leg je de grens?



Dat racisme komt dus wel voor in een statement in een cd boekje van Temnozor'


Die statements zul je dus niet meer terugvinden in hun merchandise. Wat dat betreft is Temnozor volwassener geworden. De persoonlijke ideologie van de bandleden zal blijven maar muzikaal gezien valt er de laatste 2 albums geen racisme of dubieuze uitspraken meer te bespeuren.


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen