IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : 16-01: Temnozor (Rus) + 2 bands @ De Azijnfabriek Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 15:19 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 14:55 schreef SavitriDevi het volgende:
Tja.. wie bepaald wat extreem is? Als de regering dat moet gaan bepalen dan kunnen we wellicht alle anti christelijke bands vergeten in de toekomst.


Je afzetten tegen religie is natuurlijk iets compleet anders als je afzetten tegen mensen van een bepaald ras, want laten we wel wezen: daar draait het uiteindelijk om. Je mag hier in Nederland zo anti-christelijk zijn als je wilt, maar aan racisme doen we niet.

quote:
Zoals Temnozor in hun statement al aangaf is hun doel om heidense muziek te maken. De (eventuele) ideologie van de bandleden staat daar los van.
ik heb al heel wat "foute" bands zien optreden en nog nooit werd een show voor het werven van individuen gebruikt. Ook "rechtsextremisten" willen weleens van een avondje muziek genieten


Tsja prima. Wellicht is het risico assessment niet juist. Daar kan ik verder niet over oordelen.

quote:
Ik denk dat dit zeer afhankelijk is van de zaal waar het optreden plaats gaat vinden.
Als Temnozor door blood&honour in vlaanderen was neergezet dan zou de sfeer binnen heel anders zijn dan in de Azijnfabriek.
Bovendien had de Azijnfabriek ook een statement gegeven waarin ze aangaven GEEN extremen te tolereren.
Uiteraard zullen er dan nog steeds mensen met een bepaalde ideologie op de muziek afkomen maar dat hoeft niet geuit te worden. (Gelukkig bestaat er nog geen gedachten scan die bij de ingang geplaatst kan worden)

Ik heb er het volste vertrouwen in dat alles in goede orde was verlopen mits het concert doorgang had gekregen.

Het bestuur zal wel verwacht hebben dat er rellen konden uitbreken tussen extreem rechtse bezoekers en AFA. In dit geval ligt de schuld bij AFA. Waarom zouden mensen dit concert niet mogen bezoeken om puur van de muziek te genieten?


Nee! Als er rellen uitbreken dan ligt dan aan beide partijen.

quote:
Nu stoppen ze de band in een verdomhoekje. De kans is groot dat het optreden op een andere plek wel doorgang vind. Afhankelijk van de locatie zal dat optreden dan wel politiek beladen KUNNEN zijn.


Ik geloof er geen fuck van dat het optreden ergens anders kan gaan plaatsvinden in Nederland.

quote:
Die statements zul je dus niet meer terugvinden in hun merchandise. Wat dat betreft is Temnozor volwassener geworden. De persoonlijke ideologie van de bandleden zal blijven maar muzikaal gezien valt er de laatste 2 albums geen racisme of dubieuze uitspraken meer te bespeuren.


Prima, maar dat wil nog niet zeggen dat ze daarmee expliciet afstand nemen van hun eerdere statements en uitleg geven over het hoe en wat en waarom achter die statements.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 06-01-2010 15:32 by SavitriDevi Wijzig reactieProfiel van SavitriDeviQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 15:19 schreef Onweerwolf het volgende:
Je afzetten tegen religie is natuurlijk iets compleet anders als je afzetten tegen mensen van een bepaald ras, want laten we wel wezen: daar draait het uiteindelijk om. Je mag hier in Nederland zo anti-christelijk zijn als je wilt, maar aan racisme doen we niet.

Zolang het racisme puur in de persoonlijke beleving en ideologie van de bandleden blijft is er toch niets aan de hand?
Gedachten kun je gelukkig niet controleren. Zolang er in de muziek en op het podium niets uitgedragen word is er wat mij betreft niets aan de hand.


quote:

Tsja prima. Wellicht is het risico assessment niet juist. Daar kan ik verder niet over oordelen.



Nee! Als er rellen uitbreken dan ligt dan aan beide partijen.


Nee, dat ligt aan AFA. Dat volk komt puur en alleen om de boel te verzieken. Dat kan dan een tegenreactie oproepen van de concertgangers.



quote:

Ik geloof er geen fuck van dat het optreden ergens anders kan gaan plaatsvinden in Nederland.


Ik denk dat ook meer aan Vlaanderen. Zowel Absurd, Ad hominem,Der Sturmer e.d. hebben daar al opgetreden.
De kans is helaas groot dat het dan wel in een schimmige zaal gaat plaatsvinden. Bij de azijnfabriek had het een gecontroleerd optreden kunnen zijn zonder politiek van zowel band als bezoekers.


quote:

Prima, maar dat wil nog niet zeggen dat ze daarmee expliciet afstand nemen van hun eerdere statements en uitleg geven over het hoe en wat en waarom achter die statements.


Zoals ik de band inschat zullen ze dat ook nooit doen. Ze zijn ons geen uitleg verschuldigd. Er is een duidelijk statement dat er GEEN racisme of politiek in de muziek of op het podium plaats vind.
Uitleg over hoe het "vroeger" zat zullen we niet krijgen.



[Dit bericht is gewijzigd door SavitriDevi op 06-01-2010 15:33]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 15:38 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 15:32 schreef SavitriDevi het volgende:
Zolang het racisme puur in de persoonlijke beleving en ideologie van de bandleden blijft is er toch niets aan de hand?


Maar dat is dus niet het geval. Was dat wel zo dan zouden we hier niet hoeven discussiëren.

quote:
Nee, dat ligt aan AFA. Dat volk komt puur en alleen om de boel te verzieken. Dat kan dan een tegenreactie oproepen van de concertgangers.


Het ligt net zo goed aan de neonazi's.

quote:
Zoals ik de band inschat zullen ze dat ook nooit doen. Ze zijn ons geen uitleg verschuldigd. Er is een duidelijk statement dat er GEEN racisme of politiek in de muziek of op het podium plaats vind.
Uitleg over hoe het "vroeger" zat zullen we niet krijgen.


Tsja, als ze hier willen spelen dus blijkbaar wel. En dat lijkt me ook wel logisch ook.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 06-01-2010 15:43 by SavitriDevi Wijzig reactieProfiel van SavitriDeviQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 15:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Maar dat is dus niet het geval. Was dat wel zo dan zouden we hier niet hoeven discussiëren.

In het verleden was dat niet het geval. Nu is dat wel het geval
Discussie over?




quote:
Het ligt net zo goed aan de neonazi's.

Als AFA daar blokkades op komt werpen en mensen tegenhoud die gewoon van de muziek willen genieten dan ligt het aan de neonazi's?
Kromme redenatie.



quote:
Tsja, als ze hier willen spelen dus blijkbaar wel. En dat lijkt me ook wel logisch ook.

Ik vind van niet. Ze hebben duidelijk aangegeven hoe ze er NU tegenover staan. Momenteel zit er geen racisme/politiek in de lyrics of op het podium.

[Dit bericht is gewijzigd door SavitriDevi op 06-01-2010 15:44]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-01-2010 15:52 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 15:43 schreef SavitriDevi het volgende:
Momenteel zit er geen racisme/politiek in de lyrics of op het podium.

Maar wel in het aangesloten zijn van Temnozor bij dat Pagan Front.

Wat is het hele probleem toch? De band kan toch afstand doen van alle politieke dingen inclusief Pagan Front? Daar verloochent geen van de bandleden zijn persoonlijke ideeën toch mee? Dan heb je dit soort gezeik niet meer, of in ieder geval heb je dan wél een poot om op te staan als je dit verder juridisch of via de media gaat uitvechten.

Nu zorgt de band er dus mede zelf voor dat fans teleurgesteld raken en -mogelijk- radicaliseren


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 15:53 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 15:43 schreef SavitriDevi het volgende:
In het verleden was dat niet het geval. Nu is dat wel het geval
Discussie over?


Nou lijkt me niet. De racistische statements waren er, de cd's zijn gereleased op neonazi labels. Slechts het feit dat dit bij de laatste 2 platen niet het geval is lijkt mij niet voldoende om expliciet afstand te nemen van een ideologie die in Nederland niet door de beugel kan.

quote:
Als AFA daar blokkades op komt werpen en mensen tegenhoud die gewoon van de muziek willen genieten dan ligt het aan de neonazi's?
Kromme redenatie.


Je hebt het over rellen tussen AFA en Neonazi's. Als die rellen er zijn hebben beiden schuld. Geen van die mensen hebben namelijk iets te zoeken bij een concert in die hoedanigheid.

Als ik samen met Greycloak naar een concert ga dan gaan we toch ook niet moeilijk tegen elkaar doen omdat hij Wilders stemt en ik Groen-Links? Als ik naar een concert ga dan ga ik om van de muziek te genieten en niet omdat de band dezelfde of juist de tegenovergestelde politieke ideologie aanhangt als ik.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 15:54 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 15:52 schreef ZelThoR het volgende:
Maar wel in het aangesloten zijn van Temnozor bij dat Pagan Front.

Wat is het hele probleem toch? De band kan toch afstand doen van alle politieke dingen inclusief Pagan Front? Daar verloochent geen van de bandleden zijn persoonlijke ideeën toch mee? Dan heb je dit soort gezeik niet meer, of in ieder geval heb je dan wél een poot om op te staan als je dit verder juridisch of via de media gaat uitvechten.

Nu zorgt de band er dus mede zelf voor dat fans teleurgesteld raken en -mogelijk- radicaliseren


Exact!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 06-01-2010 15:56 by SavitriDevi Wijzig reactieProfiel van SavitriDeviQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 15:52 schreef ZelThoR het volgende:
Maar wel in het aangesloten zijn van Temnozor bij dat Pagan Front.

Wat is het hele probleem toch? De band kan toch afstand doen van alle politieke dingen inclusief Pagan Front? Daar verloochent geen van de bandleden zijn persoonlijke ideeën toch mee? Dan heb je dit soort gezeik niet meer, of in ieder geval heb je dan wél een poot om op te staan als je dit verder juridisch of via de media gaat uitvechten.

Nu zorgt de band er dus mede zelf voor dat fans teleurgesteld raken en -mogelijk- radicaliseren


Zoals ik al aangaf: Zover ik weet is Gorruth een van de hogere figuren binnen het Paganfront. Hij zal hier dus niet snel afstand van nemen.
Bovendien spelen veel vrienden van de band in andere paganfront bands of hebben labels.
Temnozor doet ook geen afstand van het gedachtengoed. Ze dragen het niet langer uit.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 06-01-2010 16:01 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Eh, dat is geen weerwoord hoor?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-01-2010 16:02 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 15:56 schreef SavitriDevi het volgende:
Zoals ik al aangaf: Zover ik weet is Gorruth een van de hogere figuren binnen het Paganfront. Hij zal hier dus niet snel afstand van nemen.

Hij hoeft dat ook niet te doen, de band moet het doen (/zou het beter kunnen doen). Als hij dit niet wil betekent dat dus dat hij wél wil dat Temnozor een NS-affiliatie heeft. Tsja.
quote:

Bovendien spelen veel vrienden van de band in andere paganfront bands of hebben labels.

Ja, und?
quote:
Temnozor doet ook geen afstand van het gedachtengoed. Ze dragen het niet langer uit.

Tsja, als je vindt dat je band nu apolitiek is dan kun je toch prima afstand nemen van de politiek? Al deze dingen laten alleen maar zien dat ze blijkbaar wél een politiek doel hebben, anders hadden ze prima afstand kunnen doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook NS-gedachtegoed niet direct een reden om het te verbieden (hangt ervan af welke delen van het gedachtegoed worden uitgedragen). Maar ik weet nu eenmaal dat NS-activiteiten beladen zijn en voor problemen kunnen zorgen. Ik vind het dus heel begrijpelijk dat Temnozor dit gezeik nu heeft en ik vind dat ze zich niet volledig hebben ingezet om het van hun kant goed te laten gaan. Die antifa-aapjes zouden vast nog steeds zeiken als ze wél afstand deden, maar goed, zoals ik al zei heb je dan in ieder geval qua media en (nmogelijk) wetgeving wel een stuk sterkere zaak.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-01-2010 16:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 15:52 schreef ZelThoR het volgende:
Maar wel in het aangesloten zijn van Temnozor bij dat Pagan Front.

Wat is het hele probleem toch? De band kan toch afstand doen van alle politieke dingen inclusief Pagan Front? Daar verloochent geen van de bandleden zijn persoonlijke ideeën toch mee? Dan heb je dit soort gezeik niet meer, of in ieder geval heb je dan wél een poot om op te staan als je dit verder juridisch of via de media gaat uitvechten.

Nu zorgt de band er dus mede zelf voor dat fans teleurgesteld raken en -mogelijk- radicaliseren

Ik vermoed dat ze wel gebaat zijn bij een beetje reclame. Negatieve publiciteit is ook aandacht, voordien had, behalve een paar fluitliefhebbers, nauwelijks iemand van de band gehoord. De Onkelz liepen honderd jaar na Türker raus toch ook nog steeds te klagen over hoeveel last ze hadden van de antifa? Natuurlijk deden ze dat, het legde ze immers geen windeieren. Af en toe dat vuurtje opstoken zorgde weer voor de nodige publiciteit, en daarmee weer voor cd- en prullaria-verkoop.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-01-2010 16:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 16:02 schreef ZelThoR het volgende:


Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook NS-gedachtegoed niet direct een reden om het te verbieden (hangt ervan af welke delen van het gedachtegoed worden uitgedragen). Maar ik weet nu eenmaal dat NS-activiteiten beladen zijn en voor problemen kunnen zorgen. Ik vind het dus heel begrijpelijk dat Temnozor dit gezeik nu heeft en ik vind dat ze zich niet volledig hebben ingezet om het van hun kant goed te laten gaan. Die antifa-aapjes zouden vast nog steeds zeiken als ze wél afstand deden, maar goed, zoals ik al zei heb je dan in ieder geval qua media en (nmogelijk) wetgeving wel een stuk sterkere zaak.

Sinds de privatisering weet ik niet of je wel van NS-gedachtengoed kunt spreken. Prorail heeft b.v. ook een flink aandeel in de trammelant van de laatste tijd.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-01-2010 16:07 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 16:05 schreef bastianus het volgende:
Ik vermoed dat ze wel gebaat zijn bij een beetje reclame. Negatieve publiciteit is ook aandacht, voordien had, behalve een paar fluitliefhebbers, nauwelijks iemand van de band gehoord. De Onkelz liepen honderd jaar na Türker raus toch ook nog steeds te klagen over hoeveel last ze hadden van de antifa? Natuurlijk deden ze dat, het legde ze immers geen windeieren. Af en toe dat vuurtje opstoken zorgde weer voor de nodige publiciteit, en daarmee weer voor cd- en prullaria-verkoop.

Dat werkt zeker. Gezien ze zelf niet alle moeite doen om het op te schonen denk ik ook dat er secundaire motieven zijn; ofwel de extra publiciteit en inkomsten ofwel het politieke motief (of allebei natuurlijk).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-01-2010 16:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 16:07 schreef bastianus het volgende:
Sinds de privatisering weet ik niet of je wel van NS-gedachtengoed kunt spreken. Prorail heeft b.v. ook een flink aandeel in de trammelant van de laatste tijd.

Toch wel raar dat er zoveel trammelant op dat gebied is eigenlijk, gezien ome Adolf dat prima voor elkaar kreeg. De NS is ook niet meer wat het geweest is...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 06-01-2010 16:11 by SavitriDevi Wijzig reactieProfiel van SavitriDeviQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 15:53 schreef Onweerwolf het volgende:
Nou lijkt me niet. De racistische statements waren er, de cd's zijn gereleased op neonazi labels. Slechts het feit dat dit bij de laatste 2 platen niet het geval is lijkt mij niet voldoende om expliciet afstand te nemen van een ideologie die in Nederland niet door de beugel kan.

Tja.. meer gaan we niet krijgen.



quote:
Je hebt het over rellen tussen AFA en Neonazi's. Als die rellen er zijn hebben beiden schuld. Geen van die mensen hebben namelijk iets te zoeken bij een concert in die hoedanigheid.


Ik gaf niet expliciet aan dat er rellen zouden komen tussen neonazi's en afa. Ook een gewone metalhead kan z'n buik vol hebben van de afa actie's.
Feit is dat de afa alles wil doen om het concert te voorkomen en blokkades kan opwerpen.
Iemand met "extreem rechts" gedachtengoed kan langkomen om van de muziek te genieten. Zolang de denkbeelden niet uitgedragen worden lijkt me dat ook geen probleem.


quote:
Als ik samen met Greycloak naar een concert ga dan gaan we toch ook niet moeilijk tegen elkaar doen omdat hij Wilders stemt en ik Groen-Links? Als ik naar een concert ga dan ga ik om van de muziek te genieten en niet omdat de band dezelfde of juist de tegenovergestelde politieke ideologie aanhangt als ik.



Vandaar dat de azijnfabriek ook perfect was. iedereen was gewoon voor de muziek gekomen. Politiek was buiten de deur gebleven.
Mocht een andere organisatie Temnozor nu boeken dan is dat wellicht niet meer het geval.


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 06-01-2010 16:13 by SavitriDevi Wijzig reactieProfiel van SavitriDeviQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 16:01 schreef Gemene Lepel het volgende:
Eh, dat is geen weerwoord hoor?


Ik geef ook geen weerwoord. Ik geef alleen aan hoe ik verwacht dat de band er over denkt.
Mijn persoonlijke mening staat hier los van.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 06-01-2010 16:14 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Dat is jammer ja want ik ben nog steeds overtuigd dat het optreden gewoon zonder problemen zou zijn verlopen als de antifa niet overal was gaan steuken en mensen tegen mekaar op was gaan jagen.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 16:15 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

De vraag is dan of ze die publiciteit graag willen omdat meer mensen dan met hun gedachtegoed in aanraking komen of omdat ze meer fans krijgen?

Want laten we wel wezen, blokfluitmetal uit Rusland zal niet snel in de top 40 komen, ook al besteed CNN er uit een uitgebreide reportage aan.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 06-01-2010 16:17 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 16:15 schreef Onweerwolf het volgende:
De vraag is dan of ze die publiciteit graag willen omdat meer mensen dan met hun gedachtegoed in aanraking komen of omdat ze meer fans krijgen?

Want laten we wel wezen, blokfluitmetal uit Rusland zal niet snel in de top 40 komen, ook al besteed CNN er uit een uitgebreide reportage aan.
Van de antifa is het puur tijdverdrijf. Die gasten hebben niks anders te doen (een kennis heeft bij de antifa gezeten en verteld hoe het er daar aan toe gaat, Hypnos kwam zeer dicht bij de werkelijkheid een pagina of 1 a 2 terug).


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 06-01-2010 16:20 by SavitriDevi Wijzig reactieProfiel van SavitriDeviQuote dit bericht

Gezien het statement van Temnozor was na de release van Horizons kwam hebben ze er absoluut geen problemen mee als de fans zich meer van verdiepen is de esoterische kans van NS en het heidendom.

Nogmaals: De band draagt geen politiek meer uit maar kan dit nog wel steunen.

Het paganfront is een ideologische mengeling van heidendom en de esoterische kant van NS.
Als de band daarbij aangesloten wil blijven moeten ze dat zelf weten.

In een live show vind IK het belangrijker dat er niets uitgedragen word in lyrics of podium presentatie.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 16:21 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 16:11 schreef SavitriDevi het volgende:

Ik gaf niet expliciet aan dat er rellen zouden komen tussen neonazi's en afa. Ook een gewone metalhead kan z'n buik vol hebben van de afa actie's.


Dan is die gewone metalhead nog steeds net zo schuldig als die afa's

quote:
Feit is dat de AFA alles wil doen om het concert te voorkomen en blokkades kan opwerpen.


En wat wil je dan? De proeg maar op de som nemen, wachten tot er slachtoffers vallen en dan vervolgens achteraf zeggen dat het de schuld van de AFA's is? Die eventuele slachtoffers worden nu voorkomen en dat is terecht. En natuurlijk ben ik het met je eens dat de de middelen die de AFA's gebruiken niet goedgekeurd kunnen worden maar inhoudelijk hebben ze dus wel een punt.

quote:
Iemand met "extreem rechts" gedachtengoed kan langkomen om van de muziek te genieten. Zolang de denkbeelden niet uitgedragen worden lijkt me dat ook geen probleem.


Mij ook niet.

quote:
Vandaar dat de azijnfabriek ook perfect was. iedereen was gewoon voor de muziek gekomen. Politiek was buiten de deur gebleven.


Ik snap deze stelling niet hoor, er is toch nu juist bewezen dat dit niet zo is?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 16:22 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 16:17 schreef Hub de Gallier het volgende:
Van de antifa is het puur tijdverdrijf. Die gasten hebben niks anders te doen (een kennis heeft bij de antifa gezeten en verteld hoe het er daar aan toe gaat, Hypnos kwam zeer dicht bij de werkelijkheid een pagina of 1 a 2 terug).


Mja, ik bedoelde van Temnozor' in dit geval dus.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2010 16:25 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 16:20 schreef SavitriDevi het volgende:
Gezien het statement van Temnozor was na de release van Horizons kwam hebben ze er absoluut geen problemen mee als de fans zich meer van verdiepen is de esoterische kans van NS en het heidendom.

Nogmaals: De band draagt geen politiek meer uit maar kan dit nog wel steunen.

Het paganfront is een ideologische mengeling van heidendom en de esoterische kant van NS.
Als de band daarbij aangesloten wil blijven moeten ze dat zelf weten.

In een live show vind IK het belangrijker dat er niets uitgedragen word in lyrics of podium presentatie.


Kijk dit is dus onzin. Waarom zou je als 'band' een politieke ideologie aanhangen? Daar is maar één reden voor en dat is omdat je hoopt dat liefhebbers van jouw muziek daarna ook volgers van je ideologie worden.

Je misbruikt een uiting van een kunstvorm voor politieke doeleinden.

Muziek en politiek hebben in essentie geen fuck met elkaar te maken.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 06-01-2010 16:26 by SavitriDevi Wijzig reactieProfiel van SavitriDeviQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 16:21 schreef Onweerwolf het volgende:
Dan is die gewone metalhead nog steeds net zo schuldig als die afa's



En wat wil je dan? De proeg maar op de som nemen, wachten tot er slachtoffers vallen en dan vervolgens achteraf zeggen dat het de schuld van de AFA's is? Die eventuele slachtoffers worden nu voorkomen en dat is terecht. En natuurlijk ben ik het met je eens dat de de middelen die de AFA's gebruiken niet goedgekeurd kunnen worden maar inhoudelijk hebben ze dus wel een punt.



Mij ook niet.



Ik snap deze stelling niet hoor, er is toch nu juist bewezen dat dit niet zo is?


Nog 1x heel duidelijk. In de live shows van Temnozor zitten geen politieke statements. in de songteksten zitten geen racistische teksten.

Ja, enkele bandleden hebben een NS weltanschauung. Ja, de band is een prominent lid van het paganfront.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom wat er tijdens een live show gebeurd. Daar gebeurd niets wat volgens de wet niet mag plaatsvinden.

Neem je aanstoot aan de denkwijze of aan het PF lidmaatschap dan moet je de muziek en het concert links laten liggen.

Heel simpel. Ieder z'n meug.

En zolang de AFA niet komt rellen vallen er geen slachtoffers. Dit soort concerten zijn in het verleden netjes en zonder problemen verlopen.
Neem bijvoorbeeld Arkona. Momenteel is daar ook ophef over. Toch verliep het concert in de azijnfabriek zonder problemen. Het was zelfs enorm gezellig

Als de AFA daar ook was gaan klagen en blokkades had opgeworpen had het heel anders kunnen verlopen.
Wiens schuld is dat nou?




SavitriDevi
Usericon van SavitriDevi
Posted 06-01-2010 16:29 by SavitriDevi Wijzig reactieProfiel van SavitriDeviQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2010 16:25 schreef Onweerwolf het volgende:
Kijk dit is dus onzin. Waarom zou je als 'band' een politieke ideologie aanhangen? Daar is maar één reden voor en dat is omdat je hoopt dat liefhebbers van jouw muziek daarna ook volgers van je ideologie worden.

Je misbruikt een uiting van een kunstvorm voor politieke doeleinden.

Muziek en politiek hebben in essentie geen fuck met elkaar te maken.


je snapt overduidelijk de definitie van "weltanschauung" niet. Enkele leden hebben een bepaalde kijk op de wereld. Zoals ik al aangaf is dit een mengeling van esoterisch NS gedachtegoed met heidendom. Dit is voor hun niet zomaar een ideologie maar een levenswijze. In hun statement geven ze duidelijk aan dat ze ervoor kiezen om dit niet langer in muziek/live show/merchandise tot uiting te brengen.
Dat de band zelf toch lig blijft van een organisatie moeten ze zelf weten. het draait er uiteindelijk om dat er geen illegale zaken plaats vinden.


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen