IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Voor de 2e keer naar de stembus [politiek topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-07-2010 15:03 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 20 juli 2010 22:47 schreef Lainedil het volgende:
Herverkiezingen vind ik vrij achterlijk.

"Oh ja, we komen er nu niet uit, dus we doen het maar opnieuw. Misschien laten makke schaapjes (sorry Bram) zich nu door een ander overtuigen, en dan komen we er wél uit."

...

En als iedereen de volgende keer PRECIES hetzelfde stemt? Wa doe je dan? Herstemmen totdat er wat anders uitkomt?


Het geeft niet.

Ik blijf wel bij mijn stem.

Ach, we wonen tenminste niet in Suriname.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 21-07-2010 19:13 by Yirroth Profiel van Yirroth

Een VVD-CDA-PvdA kabinet? C'est l'enfer...

(En hoewel ik progressief-midden ben qua politiek vind ik de VVD de meest betrouwbare van die drie partijen.)


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-07-2010 0:15 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Bij PvdA en CDA staan indd partijbelang iets te hoog in het vaandel.

Eigenlijk is tot nu toe die gehele uitslag verkeerd aangepakt. VVD en CDA moeten met z'n twee-en een stevige as vormen en dan kijken of het via rechts (PVV (en SGP) of over midden (PvdA (en eventueel D'66 om PvdA binnen boord te krijgen/houden) lukt.

Paars+ doet VVD niet, zeker niet zo land D'66 zich als linkse partij blijft manifesteren. VVD + PVV heeft maar een optie. Daarom is het veel zinniger om VVD en CDA eerste te laten onderhandelen dan eerst VVD & PVV. VVD & CDA heeft immers twee opties.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 23-07-2010 2:16 by Yirroth Profiel van Yirroth

D66 als links? Volgens mij waren zij met GroenLinks rechtser dan de PvdA bij de onderhandelingen. Hoewel de PvdA naar rechts verschuift als ze eenmaal in het pluche zitten.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-07-2010 11:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 juli 2010 0:15 schreef kwelgeest het volgende:
D'66 zich als linkse partij blijft manifesteren.
Waar zeg ik dat D'66 links is?
Tijdens BalkenendeIV waren ze zelfs met regelmaat rechtser dan het CDA.

Die partij schaart zichzelf echter steeds nadrukkelijk, onterecht, in links-progressieve hoek. Als D'66 dat niet zo doen en/of een keer wat meer haar rechtse kant zou benadrukken dan is ze interessanter partner voor VVD dan nu ze steeds met Groen-Links en toch ook PvdA optrekt.
D'66 wilde zelf een kleine 15 miljard bezuinigd hebben in 2015. PvdA en G-L maar een ruime 10 miljard.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-07-2010 12:08 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 juli 2010 11:49 schreef kwelgeest het volgende:
Waar zeg ik dat D'66 links is?
Tijdens BalkenendeIV waren ze zelfs met regelmaat rechtser dan het CDA.

Die partij schaart zichzelf echter steeds nadrukkelijk, onterecht, in links-progressieve hoek. Als D'66 dat niet zo doen en/of een keer wat meer haar rechtse kant zou benadrukken dan is ze interessanter partner voor VVD dan nu ze steeds met Groen-Links en toch ook PvdA optrekt.
D'66 wilde zelf een kleine 15 miljard bezuinigd hebben in 2015. PvdA en G-L maar een ruime 10 miljard.
Volgens mij is dat vooral allemaal om zich duidelijk te kunnen profileren t.o.v. PVV en consorten. Door een gezamenlijke vijand te creëren komt je eigen gezicht "beschaafder" voor de dag. Dit leverde Pechtold in het verleden ook behoorlijk wat stemmen op.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 23-07-2010 12:16 by bokaj Profiel van bokaj

Maxime Verhagen heeft ook wel wat Guido-igs met zijn oranjekop.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-07-2010 12:18 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 juli 2010 12:16 schreef bokaj het volgende:
Maxime Verhagen heeft ook wel wat Guido-igs met zijn oranjekop.
En volgens mij werkt hij ook in de ijscowinkel in Uden. Twee druppels water.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 27-07-2010 20:58 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Kom ik net tegen, lekker origineel.

http://devrijetegenpartij.blogspot.com/

Ze hebben een stukje van wim de bie's log over genomen:

Is de Tegenpartij terug?
In Den Haag (en in Almere) kijkt men met spanning uit naar de gemeenteraadsverkiezingen. Hoe groot wordt de PVV?

Al eerder is gewezen op overeenkomsten tussen de PVV en de Tegenpartij.
(PVV: ‘De mensen zijn het spuugzat’ vs. de Tegenpartij: ‘Mag ik eve overgeve!’)

De Tegenpartij was ultra-rechts-radicaal. De PVV verkondigt ultra-rechtse standpunten, maar traint zeker geen para-militaire groepjes, waarop toentertijd de Tegenpartij werd betrapt.

De Tegenpartij deed mee met de landelijke verkiezingen in mei 1981. De prognoses hielden het op 26 zetels, maar de beide leiders kwamen bij een couppoging daags voor de verkiezingen om het leven.

Aan de Haagse verkiezingen van maart 2010 wordt deelgenomen door de Vrije Tegenpartij. Is dit een poging de PVV rechts te passeren?

Nee. Neem alleen dit punt uit het partijprogramma van de Vrije Tegenpartij:

‘Ongeveer de helft van de Haagse inwoners heeft al 2 paspoorten.
Daarom een tweede paspoort voor een land naar keuze voor alle meerderjarige Hagenaars die dat ook willen en nog geen tweede paspoort hebben.’

De initiatiefnemers hebben gebruik gemaakt van de naamsbekendheid die de Tegenpartij, zeker in Den Haag, nog altijd heeft.
Maar het is niet de partij van de oorspronkelijke Vrije Jongens. Of van hun nabestaanden.

bron: Wim de Bie
http://weblogs.vpro.nl/wimdebie/2010/02/16/is-de-tegenpartij-terug/


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-07-2010 1:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 juli 2010 20:58 schreef De Tegenpartij het volgende:
Kom ik net tegen, lekker origineel.

http://devrijetegenpartij.blogspot.com/

Ze hebben een stukje van wim de bie's log over genomen:

Is de Tegenpartij terug?
In Den Haag (en in Almere) kijkt men met spanning uit naar de gemeenteraadsverkiezingen. Hoe groot wordt de PVV?

Al eerder is gewezen op overeenkomsten tussen de PVV en de Tegenpartij.
(PVV: ‘De mensen zijn het spuugzat’ vs. de Tegenpartij: ‘Mag ik eve overgeve!’)

De Tegenpartij was ultra-rechts-radicaal. De PVV verkondigt ultra-rechtse standpunten, maar traint zeker geen para-militaire groepjes, waarop toentertijd de Tegenpartij werd betrapt.

De Tegenpartij deed mee met de landelijke verkiezingen in mei 1981. De prognoses hielden het op 26 zetels, maar de beide leiders kwamen bij een couppoging daags voor de verkiezingen om het leven.

Aan de Haagse verkiezingen van maart 2010 wordt deelgenomen door de Vrije Tegenpartij. Is dit een poging de PVV rechts te passeren?

Nee. Neem alleen dit punt uit het partijprogramma van de Vrije Tegenpartij:

‘Ongeveer de helft van de Haagse inwoners heeft al 2 paspoorten.
Daarom een tweede paspoort voor een land naar keuze voor alle meerderjarige Hagenaars die dat ook willen en nog geen tweede paspoort hebben.’

De initiatiefnemers hebben gebruik gemaakt van de naamsbekendheid die de Tegenpartij, zeker in Den Haag, nog altijd heeft.
Maar het is niet de partij van de oorspronkelijke Vrije Jongens. Of van hun nabestaanden.

bron: Wim de Bie
http://weblogs.vpro.nl/wimdebie/2010/02/16/is-de-tegenpartij-terug/


Toen ik de naam tegen kwam besloot ik me niet meer in de gemeentepolitiek te verdiepen en heb ik daar gewoon op gestemd hehe.

Wel vreemd dat ik van de week een Haags gemeenteraadslid(van een andere partij ) in Belgie ben tegen gekomen, die een aantal anarchistische artikelen kocht.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 03-08-2010 16:10 by bokaj Profiel van bokaj

Het is geen minderheidskabinet, maar een bijzonder meerderheidskabinet. Juist.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-08-2010 20:01 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Waar is Kwellie? Nu we hoogst waarschijnlijk een rechts kabinet krijgen, met een grote rol voor de PVV blijft het zomaar akelig stil. Ik maak me zowaar ongerust. Het is hem toch niet teveel geworden??


herrie
Usericon van herrie
Posted 03-08-2010 20:04 by herrie Profiel van herrie

mmm, ergens doet me de houding van de PVV denken aan de manier vwaarop een bekend figuur en zijn volgelingen midden jaren 30 de boel bij onze ooster-buren wisten te saboteren... met ons, EN, zonder ons, geen kabinet...


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 03-08-2010 20:28 by Schaffelaer Profiel van Schaffelaer

Op zich een interessant experiment, maar wel dodelijk voor de nederlandse economie en verzorgingsstaat. Mijn voorspelling: als deze formatie al gaat lukken, gaat de PVV vechtend ten onder in opsplitsingen binnen enkele maanden. Het gedoogakkoord (wat nu gemaakt gaat worden) is dan prompt niets meer waard. CDA-VVD mag dan beslissen of ze uberhaupt nog aanblijven en dan een meerderheid voor nieuwe wetten proberen te krijgen met de partijen die nu buitenspel staan. Dan wordt het echt interessant en wordt het plots geven en nemen voor de regering!

Want 18mrd bezuiningen zonder aan de hypotheekrente-aftrek te komen is natuurlijk totaal en volstrekt BEZOPEN.


Dear dirty delightful old drunken old days


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-08-2010 20:53 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Ik heb er moeite mee dat de PVV niet daadwerkelijk mee gaat regeren. Als ze nu als gelijkwaardige partners mee in de regering hadden gestapt had ik het al een stuk meer gewaardeerd. Zowel de lusten als de lasten. Ik snap dan ook niet dat de VVD en het CDA er mee in stemmen. Die gaan nu voor alles opdraaien.Ik vermoed dat beide partijen dan ook fikse klappen gaan krijgen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-08-2010 20:58 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

Inderdaad, dit is het droomscenario van Wilders, zo kan hij lekker blijven schreeuwen en als dingen niet goed gaan heeft hij alle macht in handen.

Jammer dat het zo gespeeld wordt.


Boeiender


WMP
Usericon van WMP
Posted 03-08-2010 22:20 by WMP Profiel van WMP

Blijkbaar drong het wel tot Wilders door dat zijn partij ministers had moeten leveren bij een volwaardig kabinet, en dat hij toen maar lafbekte.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 03-08-2010 22:46 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 3 augustus 2010 22:20 schreef WMP het volgende:
Blijkbaar drong het wel tot Wilders door dat zijn partij ministers had moeten leveren bij een volwaardig kabinet, en dat hij toen maar lafbekte.


Uit welke informatie concludeer je dat? Ik dacht dat dat vrnl vanuit het CDA kwam.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-08-2010 23:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 augustus 2010 22:46 schreef Mutilator het volgende:
Uit welke informatie concludeer je dat? Ik dacht dat dat vrnl vanuit het CDA kwam.
Die gasten hebben echt boter op het hoofd. Eerst de moraalridder uithangen en niet met PVV willen onderhandelen, en nou wel deze zijsprong. Typisch de dubbele moraal die wel bij een christelijke achtergrond past.
Ik zou het wel jammer vinden voor het "liberalisme" van de VVD als ze bepaalde PVV-ideeën in beleid om zouden gaan zetten. Het uitsluiten of apart behandelen van mensen met een bepaalde geloofs- of cultuurachtergrond vind ik niet bij een liberale partij passen. Ook zou ik als liberaal niet willen regeren met gedoogsteun van een partij die artikel 1 van de grondwet wil veranderen bijvoorbeeld.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 03-08-2010 23:17]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


herrie
Usericon van herrie
Posted 03-08-2010 23:40 by herrie Profiel van herrie

maar ja, jij hebt dan ook gezond verstand, en dat is nou net wat kiezers van de PVV en CDA niet hebben (geen grap).



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 04-08-2010 8:08 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 augustus 2010 23:17 schreef bastianus het volgende:
Die gasten hebben echt boter op het hoofd. Eerst de moraalridder uithangen en niet met PVV willen onderhandelen, en nou wel deze zijsprong. Typisch de dubbele moraal die wel bij een christelijke achtergrond past.
Ik zou het wel jammer vinden voor het "liberalisme" van de VVD als ze bepaalde PVV-ideeën in beleid om zouden gaan zetten. Het uitsluiten of apart behandelen van mensen met een bepaalde geloofs- of cultuurachtergrond vind ik niet bij een liberale partij passen. Ook zou ik als liberaal niet willen regeren met gedoogsteun van een partij die artikel 1 van de grondwet wil veranderen bijvoorbeeld.


Sja, eigenlijk past het CDA beter dan de VVD bij de PVV.


Boeiender


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-08-2010 21:46 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 augustus 2010 20:01 schreef attila_de_hun het volgende:
Waar is Kwellie? Nu we hoogst waarschijnlijk een rechts kabinet krijgen, met een grote rol voor de PVV blijft het zomaar akelig stil. Ik maak me zowaar ongerust. Het is hem toch niet teveel geworden??
Ik ben op vakantie.
Maar mooi om te lezen dat jullie nog geen twee weken zonder mij kunnen.



Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-08-2010 21:58 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 augustus 2010 23:17 schreef bastianus het volgende:
Die gasten hebben echt boter op het hoofd. Eerst de moraalridder uithangen en niet met PVV willen onderhandelen, en nou wel deze zijsprong. Typisch de dubbele moraal die wel bij een christelijke achtergrond past.
Ik zou het wel jammer vinden voor het "liberalisme" van de VVD als ze bepaalde PVV-ideeën in beleid om zouden gaan zetten. Het uitsluiten of apart behandelen van mensen met een bepaalde geloofs- of cultuurachtergrond vind ik niet bij een liberale partij passen. Ook zou ik als liberaal niet willen regeren met gedoogsteun van een partij die artikel 1 van de grondwet wil veranderen bijvoorbeeld.
Artikel 1 van de grondwet is een beperking in mijn vrijheid als individu. Waarom zou ik als vrij individu niet mogen discrimineren? Waarom mag ik niet naar alle vrijheid zelf bepalen wie ik in mijn stichting wel of niet wil, wie ik wel of niet wil aannemen voor mij bedrijf?
Als iets niet liberaal is, is het artikel 1 van de grondwet wel. Sopwieso nooit begrepen waarom de vrijheid van meningsuiting niet artikel 1 is.

Je draait trouwens iets om: de PVV is er niet op uit om mensen die een bepaalde cultuur/religie aanhangen apart te behandelen; De PVV is er op uit de liberale rechtstaat en het vrije westerse individu (de Nederlander) te verdedigen tegen een totalitaire cultuurreligie die met die rechtstaat en dat individu in botsing is en bedreigt. De bal ligt bij die cultuurreligie, niet bij de PVV.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-08-2010 22:01 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 3 augustus 2010 20:28 schreef Schaffelaer het volgende:
Bladiebla

Want 18mrd bezuiningen zonder aan de hypotheekrente-aftrek te komen is natuurlijk totaal en volstrekt BEZOPEN.
Ja, echt BEZOPEN, kosten gemaakt voor een post die belast wordt als inkomensbron mogen aftrekken, gebeurt anders noooooooooooooooooiiiiiiiiitttttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 04-08-2010 22:18 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 3 augustus 2010 20:04 schreef herrie het volgende:
mmm, ergens doet me de houding van de PVV denken aan de manier vwaarop een bekend figuur en zijn volgelingen midden jaren 30 de boel bij onze ooster-buren wisten te saboteren... met ons, EN, zonder ons, geen kabinet...
Als ik Schaep was zou ik nu iets over Godwin mompelen.



En vooral mannetje Pechtold zit ermee, gezien zijn bladibla de afgelopen paar dagen.
Blijkbaar.



En kan iemand Cohen een doosje tissues aangeven? Wát een jankerd zeg...

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 04-08-2010 22:19]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen