IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Nieuwe Metallica CD, wie kijkt er nog naar uit ?? Vorige pagina | Volgende pagina
Orion
Usericon van Orion
Posted 10-05-2003 9:00 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2003 20:18 schreef 0Tolerence het volgende:
Er is zoiets als, illegale copien, geleaked op internet etc. :D

oja vertel ( geloof er namelij kgeen snars van)

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

Orion
Usericon van Orion
Posted 10-05-2003 9:02 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2003 20:21 schreef AgonY het volgende:
mocht nr luistersessie hier in belgië (ben stagaire bij mindview)

nou vertel dan ik ben benieuwd (die lusitersessie moet toch nog komen? tenminste had ik ergens gelezen

Orion
Usericon van Orion
Posted 10-05-2003 9:11 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

weer nieuw stukje te beluisteren van frantic ofzo *tja ik vind het live stukje mooier
mms://demand.stream.aol.com/wmg/us/eeg/metallica/metallica_com/wm/aud/56/frantic_asf.asf
ik ben niet zo weg van de zang van james hier nu

Orion
Usericon van Orion
Posted 14-05-2003 8:38 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

A European promotional video clip for Metallica's new album, "St Anger", containing what appears to be a 20-second audio snippet of an undisclosed track from the much-anticipated CD

http://www.directmedia.ch/music/specials/div/Metallica.asf

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-05-2003 8:51 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Drum klonk wel aardig

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 14-05-2003 11:00 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

Nou, ik kan er eigenlijk wéér nix uit opmaken

Orion
Usericon van Orion
Posted 14-05-2003 11:03 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

ja er was hier toch iemand die het album al gehoord had?

VERTEL DAN GODVERDOMME!!

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 14-05-2003 11:11 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

He easy Hebben geen haast, komt wel, nog minder als een maandje!

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-05-2003 11:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2003 11:03 schreef Orion het volgende:
ja er was hier toch iemand die het album al gehoord had?

VERTEL DAN GODVERDOMME!!

hee Orion, heb je het nieuws al gehoord??? de release wordt drie maanden uitgesteld!

grapje natuurlijk

Metal
Usericon van Metal
Posted 14-05-2003 11:50 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

Tien mensen verden door de VUM (Vlaamse uitgevers maatschappij) uitgenodigd om de cd te beluisteren en commentaar te geven.
btw er is maar één cd in europa en die gaat van land naar land

Hier enkele citaten uit het review:

Super! reageren een kerel van 26j 32j en 42j. "Wat een teleurstelling" zuchten twee 19-jarigen en iemand van 21 j.
Dit is Metallica nieuwe stijl klinkt het bij de liefhebbers, de drums klinken zoals ze nog nooit geklonken hebben...dit geluid kan je met niets vergelijken.
één van de dingen waar de onthoochelden over vallen: Er zit geen enkele gitaarsolo op de plaat ....en dat nieuwe geluid? Verschrikkelijk. De plaat begint loeihard, maar ze maken het niet af. Na verloop van tijd begint het afgezaagd te klinken.
de teleurgestelden: 6/10
de liefhebbers: 9/10

Ik zou zo de liefhebbers geloven maar er zit een contradictie aan vast: de ouderen vonden hem super en de jongeren maar niets

After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)

Orion
Usericon van Orion
Posted 18-05-2003 22:48 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

bij jongeren is het toch altijd zo van hoe harder en sneller hoe beter?
mensne verw88 een nieuwe MOP maar die komt niet en dat zou ook nooit gebeuren.
ik laat het tot me komen,al weet ik al dat ik het 100% vind.

dit is zeker van een liefhebber:

ST. ANGER REVIEW

Metal detectors greet you at the entrance. This is no normal album review. Metallica's new release is under such secrecy that the head of Mercury UK records personally flew to Sydney so as to ensure that no music is leaked. Jokes were made about a black market copy being worth 2 million to a music pirate. It put things into perspective about just how huge this album is.

This number is guaranteed to skyrocket on June 9 as this new album is all that we have hoped for and have waited so patiently for.

We were given the opportunity to listen to 6 track off St. Anger, and view 1 of the DVD live tracks that the band recently recorded.

Here's what you are reading this for.....

The Review

Track 1 - FRANTIC

The silence is broken with a machine gun type intro, guitars thrashing along with the drums as the intro rumbles in, stopped in it's tracks by a stripped down clean guitar, playing a eastern sounding riff. This reprieve doesn't last long as the drums bass and guitars all enter with a heavy version of the same riff. Dynamically this song has a really flowy feel for the verses and crushing metal for the chorus. "My lifestyle, determines my deathstlye" pierces through the palm muted chug of Metallica's guitars. A variation of the same heavy riff is introduced late in the song, and it all crunches to a halt at 5:50.

Track 2 - ST. ANGER

The forthcoming single, and title track of the album has a clean guitar intro, though the drumming hints at the mayhem that's about to follow. A heavy riff is then broken up with a clean verse with syncopated drums filling the room. Vocally this is quite impressive with the chorus vocals reminding me slightly of the vocals from "Outlaw Torn". Around 3 minutes in, some serious double kick drives this song to the next level. Quick drums are countered by slow heavy chugging guitars and eerie lyrics. "I need to set my anger free". The album verion runs 7:28 though it was said the single will be edited down to around 5 minutes.

Track 3 - DIRTY WINDOW

Military style drums kick off Dirty Window with a riff that is grooved in a C.O.C style, with the drums in double time behind the same riff the some thunders away. "This house is clean" Hetfield claims as the heavy guitars chug away in the background. Big thick heavy riffs. A constant kick drum beat is mixed with a spacey clean section, reminiscent of the clean part in "Astronomy". Chanting lyrics, and some more great double kick awaits as this song stops the clock at 5:25

Track 4 - INVISIBLE KID

Invisible Kid brings with it memories of the "Holier than Thou" intro with a galloping riff which sounds like it could easily have been from the 'Puppets' era. Guitars take turns, almost talking to each other with their riffs. This song sounds like many other songs have had their best parts removed, put in a cauldron and spat out the other side. Imagine "The Wait" crossed the "Battery" crossed with System of a Downs "Jet pilot" and you have Invisible Kid. "Open you heart, I'll be right there" rings out as Lars pounds more double kick over the final verse, in a Dyers Eve type fashion until ringing the bell at 8:30

Track 5 - MY WORLD

This songs sounds like the guitars have been seriously down tuned and the fat riff played this low rumbles the room we're in. Vocals are quick with a really groove based riff. "It's my world now, you can't have it" James's voice cracks as he chants "I don't even know what the question is. Lyrically a very loud strong song. This was close to my favourite song of the lot although it's so hard to digest them all at once. 5:45

Track 6 - SHOOT ME AGAIN

Guitar harmonics float in the background similar to the pre chorus section of "Ain't My Bitch" 40 seconds in, Metallica reclaim their throne as the Kings of Metal. The doubts should have been quashed by the five previous tracks, but even the most hardened critic, would have to agree that this is metal at it's absolute heaviest. A flowing laid back verse makes the dynamics of this song so much more apparent, making the heaviest riff even heavier. Drums and guitars have an almost "Pantera" type groove to them. A totally new riff comes in and annihilates all around 5 minutes in and puts the exclamation point on this song

All in attendance walked out knowing that on June 9, the music world will be changed forever....

[Dit bericht is gewijzigd door Orion op 18-05-2003 22:49]

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-05-2003 22:50 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Bron ???
Zonder bron is er geen waarde aan te hechten

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-05-2003 22:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

"My lifestyle, determines my deathstyle"
"I need to set my anger free"
"I don't even know what the question is"

profetisch

Orion
Usericon van Orion
Posted 18-05-2003 22:52 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2003 22:50 schreef Jenje het volgende:
Bron ???
Zonder bron is er geen waarde aan te hechten

Universal Music St. Anger listening party

metallica fan site : http://www.thefrayedendsofsydney.com/

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 19-05-2003 12:03 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Vorige week was er op MTV ( ) een special gewijd aan Metallica: Icon.
Verschillende (kut)bands speelden nummers van Metallica, er waren interviews en op het einde gaf de band zelf nog een medley van oude, snelle krakers (blackened, battery, hit the lights,...).
Op het einde speelden ze 'Frantic' van de nieuwe plaat.

Ik kijk in ieder geval uit naar StAnger.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

AmmAr_GGedoN
Unholy pimply scrotum boy
Usericon van AmmAr_GGedoN
Posted 19-05-2003 12:08 by AmmAr_GGedoN Wijzig reactieProfiel van AmmAr_GGedoNQuote dit berichthttp://www.enforcermetal.com

IK OOK!! kan niet wachten .. haha ... Wil ook wel graag die MtvIcon zien, alleen jammer dat er alleen maar van die kolere Nu"metal" bands kwamen, wat hebben die er nou weer mee te maken! Ze konden beter de wat oudere bands nemen die ook echt zijn beinvloed door Metallica.!

some come here to sit and think, some come here to ponder ... I come here to shit and stink and fart like fuckin' THUNDER!!!

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 19-05-2003 12:09 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2003 12:08 schreef AmmAr_GGedoN het volgende:
IK OOK!! kan niet wachten .. haha ... Wil ook wel graag die MtvIcon zien, alleen jammer dat er alleen maar van die kolere Nu"metal" bands kwamen, wat hebben die er nou weer mee te maken! Ze konden beter de wat oudere bands nemen die ook echt zijn beinvloed door Metallica.!

Ik heb het op video...

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

DCLXVI
Usericon van DCLXVI
Posted 19-05-2003 12:17 by DCLXVI Wijzig reactieProfiel van DCLXVIQuote dit bericht

Avril Lavigne ging echt Fuel spelen

AmmAr_GGedoN
Unholy pimply scrotum boy
Usericon van AmmAr_GGedoN
Posted 19-05-2003 12:37 by AmmAr_GGedoN Wijzig reactieProfiel van AmmAr_GGedoNQuote dit berichthttp://www.enforcermetal.com

het zal vast nog wel hier worden uitgezonden, en misschien is het al wel op internet te vinden ... Wat heeft Avril Lavigne nou met metal te maken?????????

Schijnt dat die kale knikkers van Stained ofzo een acoustische versie van Nothing else Matters wilde spelen, dit hadden ze 2 keer overmoeten doen, ging de laatste keer ook mis .. moraal van het verhaal .. als je het niet kan, DOE HET DAN NIET!

some come here to sit and think, some come here to ponder ... I come here to shit and stink and fart like fuckin' THUNDER!!!

Orion
Usericon van Orion
Posted 19-05-2003 13:13 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 19 mei 2003 12:09 schreef Count Usher het volgende:
Ik heb het op video...

vette icon

ik ook heb de hele uitzending gedownload via DC

watery black
Usericon van watery black
Posted 19-05-2003 14:10 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

ik kijk er niet naar uit (wat ik als ex-ultieme metallica-fan eigenlijk toch wel triest vind, maar das hun eigen schuld.) maar ik ben wel erg benieuwd

"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."

Orion
Usericon van Orion
Posted 19-05-2003 15:19 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

ik hoor net dat 9 juni ook 2de pinksterdag is , dus dan heb ik hem GODVERDOMME pas de 10de

Orion
Usericon van Orion
Posted 19-05-2003 16:11 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

playlist van hun optreden gisteren:

Hit The Lights
The 4 Horsemen
Harvester Of Sorrow
Sanitarium
Frantic
Sad But True
Phantom Lord
Leper Messiah
No Remorse
Fade To Black
Master Of Puppets
Damage Inc
Ride The Lightning
Bellz
Blackened
Last Caress
Am I Evil?
Motorbreath

hammer
Usericon van hammer
Posted 19-05-2003 16:15 by hammer Wijzig reactieProfiel van hammerQuote dit berichthttp://www.naxtstage.nl

quote:
Op 19 mei 2003 16:11 schreef Orion het volgende:
playlist van hun optreden gisteren:

Hit The Lights
The 4 Horsemen
Harvester Of Sorrow
Sanitarium
Frantic
Sad But True
Phantom Lord
Leper Messiah
No Remorse
Fade To Black
Master Of Puppets
Damage Inc
Ride The Lightning
Bellz
Blackened
Last Caress
Am I Evil?
Motorbreath

GAAF!!!

Orion
Usericon van Orion
Posted 19-05-2003 16:17 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

als ze dat ook op fields of rock spelen

Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com