IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Nieuwe Metallica CD, wie kijkt er nog naar uit ?? Vorige pagina | Volgende pagina
Nencke
Usericon van Nencke
Posted 09-06-2006 15:10 by Nencke Wijzig reactieProfiel van NenckeQuote dit bericht

En of ik er naar uitkijk
En hopelijk weer een nieuwe tour ook!


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 09-06-2006 17:37 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 9 juni 2006 14:52 schreef XXL het volgende:
Sterke riffjes??

De laatste die bij Metallica met sterke riffjes op de proppen kwam was toch Cliff Burton?



Ja maar Cliff heerschte dan ook!! (Echt bagger van de verleden tijdsvorm )



watery black
Usericon van watery black
Posted 09-06-2006 17:38 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

cliffje!!!


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-06-2006 17:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nieuwe bassist is minstens zo goed ... als ze die nou eens wat nummers laten maken ..


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 09-06-2006 17:45 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

quote:
Op 9 juni 2006 17:38 schreef Jenje het volgende:
Nieuwe bassist is minstens zo goed ... als ze die nou eens wat nummers laten maken ..

Rob is inderdaad ook goed! Hoop dat hij inderdaad wat (of veel) invloed op het schrijven heeft gehad.



axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 09-06-2006 18:23 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Als Metallica moest doorbreken met hun laatste 3 studioplaten dan hadden ze het nooit gered ,de aankomende studioplaat hetzelfde.
Ze weten hezelf ook, want ze speelden in 2003 praktisch alleen oud werk.Cliff had bij dit gezelschap niet meer gepast.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 09-06-2006 18:49 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 juni 2006 14:52 schreef XXL het volgende:
Sterke riffjes??

De laatste die bij Metallica met sterke riffjes op de proppen kwam was toch Cliff Burton?




De eerste 3 releases zijn toch vnl geschreven door hetfield en ulrich, de eerste al helemaal met sommige nummers bijdrages van mustaine. Burton en hammett hebben hooguit wat mee geschreven bij sommige nummers, heb ik het idee.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-06-2006 18:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dat is wel wat tijdens de docu verteld werd ...

Maar hoe zit het dan met dat bas-solo nr ...


watery black
Usericon van watery black
Posted 09-06-2006 18:56 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

pulling teeth is wel geschreven door burton


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 09-06-2006 18:59 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 juni 2006 18:55 schreef Jenje het volgende:
Dat is wel wat tijdens de docu verteld werd ...

Maar hoe zit het dan met dat bas-solo nr ...


Die bassolo is idd wel van Burton. Ik dacht juist dat ik had gezien hoe ze vertelden dat zij met zo ongeveer alles al gereed op de proppen kwamen en dan aan de andere 2 vertelden wat ze moesten doen?!?

Maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben. Maar niet wat betreft alle nummers -1 van kill 'em all.



Mies
...
Usericon van Mies
Posted 09-06-2006 19:07 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

quote:
Op 9 juni 2006 18:49 schreef Oud Vuil het volgende:
De eerste 3 releases zijn toch vnl geschreven door hetfield en ulrich, de eerste al helemaal met sommige nummers bijdrages van mustaine. Burton en hammett hebben hooguit wat mee geschreven bij sommige nummers, heb ik het idee.

dat dacht ik ook ja



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-06-2006 19:49 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ik schreef dan ook niet dat hij de grote componist achter Metallica was.

Sterke riffjes ging het over.

quote:
He co-wrote several Metallica songs, including "Master of Puppets," "Orion," "For Whom The Bell Tolls," and "Fade to Black." The best examples of his unique bass playing style are:

* The intro of "For Whom The Bell Tolls" (Which is usually mistaken for a guitar.)
* The epic bass solo "(Anesthesia) Pulling Teeth" from the album Kill 'Em All
* The lead bass in the instrumental "The Call of Ktulu" from Ride the Lightning
* The lead bass in the instrumental "Orion" from Master of Puppets.
* The intro of "Damage Inc."

He wrote many of the riffs used in "To Live is to Die" which is featured on the ...And Justice for All album


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 09-06-2006 19:58 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 9 juni 2006 10:03 schreef Skyggesang het volgende:
Ja maar dat zegt niks, Battery is door Metallica zelf al een zwaar heerschend nummer.


Ik wilde er niets mee zeggen... behalve dat ik het een hele coole uitvoering vind van een vet nummer


But there is no real me: only an entity, something illusory................


Mies
...
Usericon van Mies
Posted 09-06-2006 20:01 by Mies Wijzig reactieProfiel van MiesQuote dit berichthttp://www.terrafyght.com

Kill 'Em All

HIT THE LIGHTS (Hetfield, Ulrich)
THE FOUR HORSEMEN (Hetfield, Ulrich, Mustaine)
MOTORBREATH (Hetfield)
JUMP IN THE FIRE (Hetfield, Ulrich, Mustaine)
(ANESTHESIA)-PULLING TEETH (Burton)
WHIPLASH (Hetfield, Ulrich)
PHANTOM LORD (Hetfield, Ulrich, Mustaine)
NO REMORSE (Hetfield, Ulrich)
SEEK AND DESTROY (Hetfield, Ulrich)
METAL MILITIA (Hetfield, Ulrich)

Ride The Lightning

FIGHT FIRE WITH FIRE (Hetfield, Ulrich, Burton)
RIDE THE LIGHTNING (Hetfield, Ulrich, Burton, Mustaine)
FOR WHOM THE BELL TOLLS (Hetfield, Ulrich, Burton)
FADE TO BLACK (Hetfield, Ulrich, Burton, Hammett)
TRAPPED UNDER ICE (Hetfield, Ulrich, Hammett)
ESCAPE (Hetfield, Ulrich, Hammett)
CREEPING DEATH (Hetfield, Ulrich, Burton, Hammett)
THE KALL OF THE KTULU (Hetfield, Ulrich, Burton, Mustaine)

Master of Puppets

BATTERY (Hetfield, Ulrich)
MASTER OF PUPPETS (Hetfield, Ulrich, Burton, Hammett)
THE THING THAT SHOULD NOT BE (Hetfield, Ulrich, Hammett)
WELCOME HOME (SANITARIUM) (Hetfield, Ulrich, Hammett)
DISPOSABLE HEROES (Hetfield, Ulrich, Hammett)
LEPER MESSIAH (Hetfield, Ulrich)
ORION (Hetfield, Ulrich, Burton)
DAMAGE, INC. (Hetfield, Ulrich, Burton, Hammett)



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 09-06-2006 21:12 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 juni 2006 19:49 schreef XXL het volgende:
Ik schreef dan ook niet dat hij de grote componist achter Metallica was.

Sterke riffjes ging het over.




De riffs van to live is to die (wat er niet heel veel zijn), ok, maar de rest van de opsomming die je post zijn min of meer bassolo's.

"He co-wrote several Metallica songs, including "Master of Puppets," "Orion," "For Whom The Bell Tolls," and "Fade to Black." Dit zei ik dus ook al in mijn eerdere post, alleen zonder nummervermelding, dat ben ik dus ook met je eens.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 09-06-2006 21:24]



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2006 21:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

burton had iet wat input natuurlijk maar de ware breinen waren natuurlijk hetfield/ulrich (en mustaine in den beginne).(boze tongen beweren overigens dat hetfield de riffs van "hit the lights"en "motorbreath" heeft gepikt van een gitarist waarmee hij eerder in een andere band heeft samengespeeld en dat "leper messiah "een mustaine compositie was)


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-06-2006 21:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Inspirationeel gezien was met de dood van Cliff wel de bezieling uit de band weggeebt; lijkt me geen toeval...

Dat nieuwe nummer klinkt trouwens behoorlijk slap, maar mijn indruk is dat ze het wel proberen; ik hoop dat het een onaf nummer is en dus een live probeersel, anders vrees ik dat het er allemaal niet meer in zit...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-06-2006 21:49]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2006 21:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2006 21:43 schreef Mutilator het volgende:
Inspirationeel gezien was met de dood van Cliff wel de bezieling uit de band weggeebt; lijkt me geen toeval...

weet je, dat heeft allemaal geen zin om zulke dingen te gaan "analyseren". We zullen nooit weten hoe het had gegaan als Cliff Burton niet was gestorven. Ik zelf denk ongeveer hetzelfde. Ik vind dat,mensen niet in de val moeten gaan trappen om een dode zowat heilig te gaan verklaren. Burton was een enorme goede bassist en had ongetwijfeld veel talent, maar Metallica zal altijd een Hetfield/Ulrich -kwestie blijven.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2006 21:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

het was overigens vele interessanter geweest hoe metallica zich had ontwikkeld als dave mustain in de band had gebleven (Als we toch fictieve scenario's gaan vergelijken)


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-06-2006 22:01 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 juni 2006 21:52 schreef attila_de_hun het volgende:
het was overigens vele interessanter geweest hoe metallica zich had ontwikkeld als dave mustain in de band had gebleven (Als we toch fictieve scenario's gaan vergelijken)


Idd, want Megadeth krijgt het toch voor elkaar om qua niveau niet -te ver- af te glijden (Risk uitgezonderd uiteraard)


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2006 22:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Wat vind je van het nieuwe metallica nummer??


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-06-2006 22:07 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 juni 2006 22:05 schreef attila_de_hun het volgende:
Wat vind je van het nieuwe metallica nummer??


Check mijn edit in mijn post van 21.43


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-06-2006 22:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2006 22:07 schreef Mutilator het volgende:
Check mijn edit in mijn post van 21.43

ja, ik me wel vinden in je beschrijving. Als de hele nieuwe cd van dit peil is, is het over en uit denk ik (en zal de band waarschijnlijk gewoon blijven teren op "black" en het oude materiaal tijdens de komende tours.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-06-2006 15:26 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2006 21:12 schreef Oud Vuil het volgende:
De riffs van to live is to die (wat er niet heel veel zijn), ok, maar de rest van de opsomming die je post zijn min of meer bassolo's.

"He co-wrote several Metallica songs, including "Master of Puppets," "Orion," "For Whom The Bell Tolls," and "Fade to Black." Dit zei ik dus ook al in mijn eerdere post, alleen zonder nummervermelding, dat ben ik dus ook met je eens.


Vergeet niet dat Hammet ook in Exodus heeft gespeeld en o.a. het nummer Impaler had geschreven, heerschend nummer btw.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Windir
Usericon van Windir
Posted 20-08-2006 23:07 by Windir Wijzig reactieProfiel van WindirQuote dit bericht

Om op de topic titel te reagere ja ik kijk er wel naar uit. ook al vond ik st anger geen al te goede plaats, was toch beter dan load en reload.
beste albums natuurlijk: ride the lightning en master of puppets. Maar het beste van de 2: kan ni kieze? Wie geeft de doorbraak?


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen