IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Nieuwe Metallica CD, wie kijkt er nog naar uit ?? Vorige pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 30-10-2007 11:15 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2007 11:13 schreef Windir het volgende:
Vwala, dat bedoel ik nu


Kon je geen oudere koe vinden?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 30-10-2007 11:18 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 30 oktober 2007 8:33 schreef attila_de_hun het volgende:
vergelijk het maar als dat Bon Jovi opeens een cd vol blastbeats uit zou brengen of zoiets.


Dát wil ik nog wel meemaken!




Bruce Banner


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 30-10-2007 12:05 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Of Metallica Doom


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-10-2007 19:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 oktober 2007 16:28 schreef TMDC wordfuhrer het volgende:
Punt is: Metallica hoeft niets. Die zijn allang binnen. In Metallica spelen is hun werk dus ze doen precies waar ze zin aan hebben.

Al maken ze nooit meer een cd, dan spelen ze nog tot aan hun dood voor uitverkochte arena's. Ik kan me best voorstellen dat de honger en drive dan minder is.
...


Ze hoeven op zich niets meer te bewijzen, behalve de ereschuld aan hun fans, die hen het succes bezorgd hebben, terug te betalen in nieuwe muziek die in creatief opzicht/heilig vuur hun klassiekers eer aan doet (en dus niet verloochent).

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 30-10-2007 20:14]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 30-10-2007 20:08 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Volgens mij hebben ze met dat zwarte album toch wel de meeste nieuwe fans voor zich gewonnen (lees: hoogste verkoopcijfers) Daar hoor ik niet bij, ik sta dus echt niet te wachten op weer zo'n plaat oid.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 30-10-2007 20:09]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-10-2007 20:17 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 30 oktober 2007 20:08 schreef Wansmaak het volgende:
Volgens mij hebben ze met dat zwarte album toch wel de meeste nieuwe fans voor zich gewonnen (lees: hoogste verkoopcijfers) Daar hoor ik niet bij, ik sta dus echt niet te wachten op weer zo'n plaat oid.


Hun doorbraak naar de mainstream ging met dat album idd, maar tijdens Master of puppets was Metallica al een stadionband; hun 20 year MOP anniversary tour in 2006 geeft hoop dat ze zelf ook weten in welke periode hun creatieve hoogtepunt ligt; voor de verkoopcijfers hoeven ze, zoals TMDC WF al aangeeft, het toch niet meer te doen.



[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 30-10-2007 20:18]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 30-10-2007 21:05 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Ja, die anniversary. Ik wacht nu dus eigenlijk op de "justice" aniversery, hehe.

Begrijp me goed, ik vind mop geweldig, al toen hij uitkwam, maar and justice is ook niet te versmaden imo. Alleen is het geluid op die plaat kut, de nummers zijn er echter niet minder om. Op mop vind ik dat er 4 uitblinkers op staan, te weten battery, mop, disposable heroes en damage inc. Imo heeft and justice 4 net zulke geweldige klassiekers in zijn mars, nl. blackened (wát een mainriff!!!), AJFA, to live is to die en dyers eve.

edit: wat een typfouten weer.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 30-10-2007 21:05]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 30-10-2007 21:07 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

+1
Ik zal die cd's zo weer eens uit de kast trekken; veel te lang geleden dat ik die voor het laatste beluisterd heb.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 31-10-2007 8:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2007 21:05 schreef Wansmaak het volgende:
Ja, die anniversary. Ik wacht nu dus eigenlijk op de "justice" aniversery, hehe.

Op mop vind ik dat er 4 uitblinkers op staan, te weten battery, mop, disposable heroes en damage inc.


*100

en "leper messiah"
en "the thing that should not be"
en " orion"

ik moet nu toch echt even gaan zitten hoor (bij wijze van spreken) straks ga je nog zeggen dat "into the crypts of ray" (van CF)een kutnummer is

maar serieus zo zie je maar dat smaken verschillen. ik vond bij het uitkomen van "and justice for all" de cd een enorme tegenvaller (net als "state of euphoria" van anthrax toen trouwens, die zowat tegelijkertijd uitkwam) maarja, als ik wist wat er nog zou gaan komen...

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 31-10-2007 8:34]


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 31-10-2007 10:27 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Ik heb altijd een enorm zwak gehad voor Justice. Ik vond hem destijds zeker niet tegenvallen. De plaat is ook de persoonlijke piek van Lars Ulrich. Dit niveau heeft hij daarvoor en daarna nooit meer gehaald. Ik weet dat de plaat een 'andere' geluid heeft, maar die productie heb ik al die jaren an sich prima gevonden. Ik vind het bassdrum geluid nog steeds heerlijk en zo ook het gitaar geluid. Ik vind het titelnummer en To Live Is To Die beiden wat langdradig en ook Eye Of The Beholder heeft wat mindere momenten, maar Blackened, Dyers Eve, Shortest Straw kan ik blijven draaien en ik heb altjd een zwak gehad voor Frayed End Of Sanity. Ik weet dat One over de jaren doodgedraaid is, maar het blijft een klassieker


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 31-10-2007 14:47 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2007 10:27 schreef neefherbert het volgende:
Ik heb altijd een enorm zwak gehad voor Justice. Ik vond hem destijds zeker niet tegenvallen. De plaat is ook de persoonlijke piek van Lars Ulrich. Dit niveau heeft hij daarvoor en daarna nooit meer gehaald. Ik weet dat de plaat een 'andere' geluid heeft, maar die productie heb ik al die jaren an sich prima gevonden. Ik vind het bassdrum geluid nog steeds heerlijk en zo ook het gitaar geluid. Ik vind het titelnummer en To Live Is To Die beiden wat langdradig en ook Eye Of The Beholder heeft wat mindere momenten, maar Blackened, Dyers Eve, Shortest Straw kan ik blijven draaien en ik heb altjd een zwak gehad voor Frayed End Of Sanity. Ik weet dat One over de jaren doodgedraaid is, maar het blijft een klassieker


Ik mis de bass.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2007 14:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Bass bij Metallica is er alleen voor om Ulrich niet slechter te laten drummen. Hoor je verder dus ook niet.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 31-10-2007 14:55 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2007 14:53 schreef Jenje het volgende:
Bass bij Metallica is er alleen voor om Ulrich niet slechter te laten drummen. Hoor je verder dus ook niet.


Jen je?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2007 15:37 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 30 oktober 2007 19:21 schreef Mutilator het volgende:
Ze hoeven op zich niets meer te bewijzen, behalve de ereschuld aan hun fans, die hen het succes bezorgd hebben, terug te betalen in nieuwe muziek die in creatief opzicht/heilig vuur hun klassiekers eer aan doet (en dus niet verloochent).


Hmmmmm, een band die een ereschuld naar zijn fans heeft??? Dus door geniale platen te maken mag je nooit mindere platen maken? Lijkt mij toch helemaal aan de muziekant om te kiezen wat hij wil en doet...

En een band kan zijn klassiekers niet verloochenen in mijn ogen... behalve door ze heeeel slecht live te spelen....



spectre
Usericon van spectre
Posted 31-10-2007 15:47 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Mutilator postte weer eens één van zijn meest lachwekkende posts. Kom op.. De jeugd loopt echt weg met het nieuwe werk.. Ik zie zeeeeer regelmatig 15-jarigen met het huidige textiel aan lopen.

Tallica is heel slim met de tijd meegegaan en maakt geen platen die ze al 10x eerder hebben uitgebracht. Dat heeft ook geen zin want ookal deden ze het.. mensen zoals jij willen toch maar 2 of 3 platen horen, moet je die gewoon netjes draaien.

Ze hebben voor mij ook een veel langere houdbaarheidsdatum dan bv een Slayer die al jaren teert op oud spul (door het telkens te herkauwen).

Ik vind het nieuwe werk ook niet te pruimen, dat is een ander verhaal

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 31-10-2007 15:48]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2007 16:05 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

oeps... dubbel dus

[Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 31-10-2007 16:09]



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2007 16:08 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 30 oktober 2007 20:17 schreef Mutilator het volgende:
Hun doorbraak naar de mainstream ging met dat album idd, maar tijdens Master of puppets was Metallica al een stadionband; hun 20 year MOP anniversary tour in 2006 geeft hoop dat ze zelf ook weten in welke periode hun creatieve hoogtepunt ligt; voor de verkoopcijfers hoeven ze, zoals TMDC WF al aangeeft, het toch niet meer te doen.




Ten 1e was Metallica ten tijde van Master of Puppets nooit headliner in stadions, ten 2e, wie zegt dat de muziekanten zelf ook vinden dat ze toendertijd op hun creatieve hoogtepunt zaten?



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 31-10-2007 16:22 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Sodeju, die Lars Ulrich lijkt ook met de dag meer op Bert Visscher he.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-10-2007 16:23 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Als ie nou ook nog zo energiek wordt achter de kit, kan het nog wat worden


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 31-10-2007 16:34 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 31 oktober 2007 15:47 schreef spectre het volgende:
Mutilator postte weer eens één van zijn meest lachwekkende posts. Kom op.. De jeugd loopt echt weg met het nieuwe werk.. Ik zie zeeeeer regelmatig 15-jarigen met het huidige textiel aan lopen.

Tallica is heel slim met de tijd meegegaan en maakt geen platen die ze al 10x eerder hebben uitgebracht. Dat heeft ook geen zin want ookal deden ze het.. mensen zoals jij willen toch maar 2 of 3 platen horen, moet je die gewoon netjes draaien.

Ze hebben voor mij ook een veel langere houdbaarheidsdatum dan bv een Slayer die al jaren teert op oud spul (door het telkens te herkauwen).

Ik vind het nieuwe werk ook niet te pruimen, dat is een ander verhaal


+ik


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 31-10-2007 17:32 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 31 oktober 2007 8:34 schreef attila_de_hun het volgende:
*100

en "leper messiah"
en "the thing that should not be"
en " orion"

ik moet nu toch echt even gaan zitten hoor (bij wijze van spreken) straks ga je nog zeggen dat "into the crypts of ray" (van CF)een kutnummer is

maar serieus zo zie je maar dat smaken verschillen. ik vond bij het uitkomen van "and justice for all" de cd een enorme tegenvaller (net als "state of euphoria" van anthrax toen trouwens, die zowat tegelijkertijd uitkwam) maarja, als ik wist wat er nog zou gaan komen...


Oja, orion, das waar ook. Hehehe, helemaal vergeten. Leper en the thing vind ik ietwat saai, net zoals die andere nummers van justice die ik niet noemde.

Maar vind je zelfs blackened een slecht numer? Die riff, man, die riff! Zo strak, zo perfect.

En into the crypts of rays is één van de beste nummers van frost, dus sta maar weer op.

edit: Ga je nou nog naar massacre, attila?

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 31-10-2007 17:32]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen