IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Apple iPod. Vorige pagina | Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 21-12-2002 1:26 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2002 0:57 schreef Vargen666 het volgende:
Dat is zo. Maar een firewire kaartje erbij, en hij is nogsteeds goedkoper dan een ipod.

Toch maar serieus overwegen dus.
Da's USB 1.1 inderdaad. Moordend langzaam.
USB 2.0 daarentegen schijn fucking snel te zijn.
Effe checken dus of de iPod en je eigen compu 2.0 ondersteunen.


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 21-12-2002 1:30]


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 21-12-2002 1:35 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Ok... Jullie hebben me allemaal overtuigd nog eens goed te gaan zoeken naar de walkman van m'n vader.


11.45: restate my assumptions


RaNk
Usericon van RaNk
Posted 21-12-2002 11:36 by RaNk Wijzig reactieProfiel van RaNkQuote dit bericht

Ik heb 3 maanden geleden een 20GB Apple IPod gekocht, omdat mijn Minidiscspeler erg gammel was geworden na jaren van goed functioneren. Je mag van de vormgeving houden of niet (ik heb overigens liever iets functioneels dan iets dat er leuk uitziet), maar het ding is wel compact (ongeveer zo groot als het doosje van een cassettebandje in tegenstelling tot die van Creative die ongeveer net zo groot is als de oudere Discman's). De bediening is ook makkelijk en functioneel. De accu gaat doorgaans een uurtje of 8 mee. Het is geen goedkoop ding maar als ie het net zo lang volhoudt als mijn Minidiscspeler dan vind ik het allang prima.


Azrael
Move your feet to the electrical body beat
Usericon van Azrael
Posted 23-12-2002 21:58 by Azrael Wijzig reactieProfiel van AzraelQuote dit bericht

De Apple Ipod is echt het perfecte ding. Dankzij firewire is super snel en je kunt hem ook als externe HD gebruiken. Nooit meer CD's wisselen en er zit zelfs een organiser in. Er zijn geen merken die je hetzelfde bieden als de Ipod. Ok , hij kost je wel wat maar dan heb je wel een super dingetje. En als je een goede MD voor 250 pleuro's koopt dan heb je vast wel 500 euro's voor een Ipod over. Prijs / opslag / kwaliteit verhouding ligt bij Ipod nogal hoog. Want hoeveel kost je evenveel ruimte als de Ipod in MD-discs je wel niet?


Kopen dat ding


---A little wicked this way grows---Pestis eram vivius. Moriens tua mors ero---


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-09-2003 14:35 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Argh... Liesbeth (aka Cadaveria) heeft net een IPOD aangeschaft, nieuwe 10GB versie..

Wat een fuckin' onding is dat zeg... als alle muziek er straks eindelijk geordend op staat is het prachtig, compact, veel ruimte, etc... maar tot die tijd.. ...

Zo leveren ze dat ding dus allereerst met alleen een firewirekabel, zodat je als pc-gebruiker een ipod-to-usb kabel moet aanschaffen, van apple, a 22 euro.. Beetje slecht als je toch al die 399,- moet neertellen voor dat apparaat...

Nog iets is dat de 50 cd's die we van te voren alvast naar mp3 hadden gekopieerd met windows media player niet herkend worden door het Magix Jukebox programma ..

Verder is het erg jammer dat het batterijopladen niet automatisch gebeurt wanneer de Ipod op de pc is aangesloten, of dat er een extra ingang op zit zodat je de IPOD terwijl deze aan de pc hangt kan opladen.. dat overzetten van de muziek kost namelijk best wat batterypower.. omslachtig..

Apple.. tsja.. als ik een apple pc had was het allemaal makkelijker geweest..


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 09-09-2003 14:52 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 9 september 2003 14:35 schreef Valorian het volgende:
Nog iets is dat de 50 cd's die we van te voren alvast naar mp3 hadden gekopieerd met windows media player...

Whahahaha... dude... serieus... jij gebruikt daar Windows Media Player voor??? En dan sta je te kijken dat het geen goede mp3's zijn?


Zenial


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 09-09-2003 14:57 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Zenial nam me de woorden uit de mond.
MP3's --> LAME encoder, punt uit.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 09-09-2003 14:59 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Windows "embedt" in de MP3 bestande een DRM stukje als ik mij niet vergis. Dit voorkomt "piracy van je muziek" volgens M$
Kijk, ze spelen onder 1 hoed met de muziekindustrie.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 09-09-2003 15:04 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 14:35 schreef Valorian het volgende:


Zo leveren ze dat ding dus allereerst met alleen een firewirekabel, zodat je als pc-gebruiker een ipod-to-usb kabel moet aanschaffen, van apple, a 22 euro.. Beetje slecht als je toch al die 399,- moet neertellen voor dat apparaat...



LOL, had je beter voor dat geld een firewire kaart kunnen kopen, dat is nog sneller ook.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-09-2003 15:44 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Als reactie op MBMarduk, Zenial en Dunne_Hein:

Onze eigen pc is op dit moment te brak om te gebruiken voor die IPOD (te weinig schijfruimte, geheugen, halfkapot moederboard etc..) .. vandaar dat Cadaveria gekozen heeft om de computer van haar stiefpa te gebruiken, een redelijk mooi apparaat.. Deze laatste is echter nogal huiverig voor nieuwe programma's etc en wil dus niet dat er vanalles wordt geinstalleerd op zijn pc,, daar hebben we dan maar vrede mee. ook een firewirekaart is uit den boze denk ik (aangezien dat ding net nieuw is en hij hem waarschijnlijk niet open wil hebben) ..

Anyway... als ik zelf een nieuwe pc heb gaat het allemaal beter en sneller , en blijft het gebruik van windows programma's waarschijnlijk beperkt tot win-xp en i.e.

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 09-09-2003 15:46]


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 09-09-2003 15:59 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Dude, IE gebruiken is leven met constante security-advisories en eindeloos wachten op een niet-vooruit-te-branden Microschoft met z'n eindeloze patches die nooit goed werken

Use a real reliable browser.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-09-2003 16:02 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 15:59 schreef MBMarduk het volgende:
Dude, IE gebruiken is leven met constante security-advisories en eindeloos wachten op een niet-vooruit-te-branden Microschoft met z'n eindeloze patches die nooit goed werken

Use a real reliable browser.



Ik ben zowiezo ook wel geinteresseerd in een echte goede browser, dus ik mail je wel als ik een pc heb voor wat tips..


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 09-09-2003 16:06 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 9 september 2003 15:44 schreef Valorian het volgende:
Als reactie op MBMarduk, Zenial en Dunne_Hein...

Dan moet je ook niet kankeren op die iPod, maar op je pc's...


Zenial


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 09-09-2003 16:06 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Sure.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-09-2003 17:16 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 16:06 schreef Zenial het volgende:
Dan moet je ook niet kankeren op die iPod, maar op je pc's...


Nou ja,, de gebruikershandleiding van de iPod is ook niet alles bijvoorbeeld.. zo heb ik nog geen 'stop' knop gevonden..


ibanez
RG550desertsunyellow
Usericon van ibanez
Posted 09-09-2003 20:28 by ibanez Wijzig reactieProfiel van ibanezQuote dit bericht

Koop dan toch gewoon een mac!, Ze lopen zelden tot nooit vast, je bent verlost van alle internet/virus paniek (mede hierom gebruikt de us army alleen macs), niks geen spyware of registry gekut. alle paketten die je nodig hebt zijn er ook voor de mac, bestanden uitwisselen met pc gebruikers geen probleem. je bent verlost van micro$oft afgezien van MSoffice voor de mac, macs lijken duurder maar dat valt best mee, ze zijn namelijk standaard voorzien van firewire ingebouwde modem en ethernet en de meeste modellen hebben een voorziening voor een tweedde beeldscherm of een video uit. Standaard een vette geluidskaart. Het macOS (windows voor de mac) was er het eerste dus mswindows is een imitatie en loopt dus qua voorzieningen altijd net iets achter(al moet ik zeggen:windows mx is wel stabiel)en ze zijn schnell! macG4@500Mhz is vergelijkbaar met pentium4@1000Mhz. Door efficienter processorgebruik heb je minder koeling nodig=minder irritant gezoem. En je koopt een stabiel merk=service. (kom daar maar eens om als je moederbord van je naamloze pc is afgefikt)Als je nog niet overtuigd bent zoek dan op internet naar onafhankelijke benchmarks (vergelijkingsscores tussen macs en pcees) Alleen als je deeply into 3d modelling bent zou je een pc (liever een unix bak) kunnen overwegen. Zoals jullie kunnen lezen ben ik een happymac gebruiker: als je nog vragen hebt stel ze gerust, ik wordt namelijk helemaal kregel van al die onware vooroordelen tov mac, de gemiddelde pc verkoper lult gewoon uit z'n nek als ie over macs praat. O ja bij een mac doet alles het ook gewoon!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 16-01-2004 16:27 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Iedereen al op de hoogte van de vaste batterijen van de iPod die na ongeveer 18 maanden kapot gaan? (=geen stroom meer opladen/vasthouden)
Je kunt een nieuwe kopen voor $99 maar dan moet je zelf met een monnikengeduld de casing open krijgen (en weer dicht) zonder 'm te breken.

Ik zou iedereen die een draagbare MP3-speler wil aanschaffen aanraden om een speler van het merk iRiver.

Relatief goedkoop, uitstekend support, actief on-line help forum waar werknemers zelf posten. Ze spelen ook OGG bestanden af!!



DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 16-01-2004 19:37 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

quote:
Op 9 september 2003 20:28 schreef ibanez het volgende:
Koop dan toch gewoon een mac!, Ze lopen zelden tot nooit vast, je bent verlost van alle internet/virus paniek (mede hierom gebruikt de us army alleen macs), niks geen spyware of registry gekut. alle paketten die je nodig hebt zijn er ook voor de mac, bestanden uitwisselen met pc gebruikers geen probleem. je bent verlost van micro$oft afgezien van MSoffice voor de mac, macs lijken duurder maar dat valt best mee, ze zijn namelijk standaard voorzien van firewire ingebouwde modem en ethernet en de meeste modellen hebben een voorziening voor een tweedde beeldscherm of een video uit. Standaard een vette geluidskaart. Het macOS (windows voor de mac) was er het eerste dus mswindows is een imitatie en loopt dus qua voorzieningen altijd net iets achter(al moet ik zeggen:windows mx is wel stabiel)en ze zijn schnell! macG4@500Mhz is vergelijkbaar met pentium4@1000Mhz. Door efficienter processorgebruik heb je minder koeling nodig=minder irritant gezoem. En je koopt een stabiel merk=service. (kom daar maar eens om als je moederbord van je naamloze pc is afgefikt)Als je nog niet overtuigd bent zoek dan op internet naar onafhankelijke benchmarks (vergelijkingsscores tussen macs en pcees) Alleen als je deeply into 3d modelling bent zou je een pc (liever een unix bak) kunnen overwegen. Zoals jullie kunnen lezen ben ik een happymac gebruiker: als je nog vragen hebt stel ze gerust, ik wordt namelijk helemaal kregel van al die onware vooroordelen tov mac, de gemiddelde pc verkoper lult gewoon uit z'n nek als ie over macs praat. O ja bij een mac doet alles het ook gewoon!
Eindelijk iemand die het ook door heeft. Donder die bij elkaar geraapte pc rommel in de container en koop een Mac!


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-01-2004 20:06 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2004 16:27 schreef MBMarduk het volgende:
Iedereen al op de hoogte van de vaste batterijen van de iPod die na ongeveer 18 maanden kapot gaan? (=geen stroom meer opladen/vasthouden)
Je kunt een nieuwe kopen voor $99 maar dan moet je zelf met een monnikengeduld de casing open krijgen (en weer dicht) zonder 'm te breken.

Ik zou iedereen die een draagbare MP3-speler wil aanschaffen aanraden om een speler van het merk iRiver.

Relatief goedkoop, uitstekend support, actief on-line help forum waar werknemers zelf posten. Ze spelen ook OGG bestanden af!!




DELL (ik weet het, niet je favo merk ) is ook op de proppen gekomen met IPOD cloons... en goedkoop (zoals altijd bij Dell)! 15 GB = $249, bij de huidige koers is dat nog geen 200 euro,, voor de 10 GB Ipod betaal je 399 Euro!


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 16-01-2004 22:09 by Muilkorfje Wijzig reactieProfiel van MuilkorfjeQuote dit bericht



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-01-2004 22:41 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 20:28 schreef ibanez het volgende:
Koop dan toch gewoon een mac!, Ze lopen zelden tot nooit vast, je bent verlost van alle internet/virus paniek (mede hierom gebruikt de us army alleen macs), niks geen spyware of registry gekut. alle paketten die je nodig hebt zijn er ook voor de mac, bestanden uitwisselen met pc gebruikers geen probleem. je bent verlost van micro$oft afgezien van MSoffice voor de mac, macs lijken duurder maar dat valt best mee, ze zijn namelijk standaard voorzien van firewire ingebouwde modem en ethernet en de meeste modellen hebben een voorziening voor een tweedde beeldscherm of een video uit. Standaard een vette geluidskaart. Het macOS (windows voor de mac) was er het eerste dus mswindows is een imitatie en loopt dus qua voorzieningen altijd net iets achter(al moet ik zeggen:windows mx is wel stabiel)en ze zijn schnell! macG4@500Mhz is vergelijkbaar met pentium4@1000Mhz. Door efficienter processorgebruik heb je minder koeling nodig=minder irritant gezoem. En je koopt een stabiel merk=service. (kom daar maar eens om als je moederbord van je naamloze pc is afgefikt)Als je nog niet overtuigd bent zoek dan op internet naar onafhankelijke benchmarks (vergelijkingsscores tussen macs en pcees) Alleen als je deeply into 3d modelling bent zou je een pc (liever een unix bak) kunnen overwegen. Zoals jullie kunnen lezen ben ik een happymac gebruiker: als je nog vragen hebt stel ze gerust, ik wordt namelijk helemaal kregel van al die onware vooroordelen tov mac, de gemiddelde pc verkoper lult gewoon uit z'n nek als ie over macs praat. O ja bij een mac doet alles het ook gewoon!


ja leuk betoog, maar er zijn genoeg redenen om het gewoon niet te gebruiken. Er is gewoon veel meer software en ondersteuning voor PC gebruik, veel meer games die draaien op de pc. En veel redenen die jij noemt, stabiliteit problemen e.d. daar heb ik helemaal geen last van. En hoezo naamloos moederbord? Er is tevens veel meer ontwikkeling in PC land dan in mac land. Dat is nog een reden om voor PC te kiezen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 17-01-2004 2:31 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 16 januari 2004 16:27 schreef MBMarduk het volgende:
Iedereen al op de hoogte van de vaste batterijen van de iPod die na ongeveer 18 maanden kapot gaan? (=geen stroom meer opladen/vasthouden)
Je kunt een nieuwe kopen voor $99 maar dan moet je zelf met een monnikengeduld de casing open krijgen (en weer dicht) zonder 'm te breken.

Ik zou iedereen die een draagbare MP3-speler wil aanschaffen aanraden om een speler van het merk iRiver.

Relatief goedkoop, uitstekend support, actief on-line help forum waar werknemers zelf posten. Ze spelen ook OGG bestanden af!!


of een xclef hd500... wel wat groter (2.5"hdd ipv de 1.8" in de ipod en de iriver) maar de hd is wel weer te vervangen door een groter model if needed. standaard voorzien van een 20 gig hdd uitbreidbaar tot 137 staat er bij de specs (heb het zelf nog niet geprobeerd maar er zijn mensen die iig een 60gig hd aan de praat hebben in dat aparaatje.)
maar daarentegen is ie wel een stuk goedkoper dan de ipod of de iriver
450,- voor iriver tegenover 290,- voor de xclef
( http://www.mmport.nl/?doc=categorie&catid=21 )

ik ben er in ieder geval donders tevreden over.

[Dit bericht is gewijzigd door XdeckX op 17-01-2004 2:32]


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 17-01-2004 9:21 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik ga persoonlijk toch liever voor:

1) geen bewegende delen (=minder/geen slijtage, batterijverbruik)
2) OGG support

Dan neem ik maar genoegen met minder geheugen.
Ik wou dat er eentje was met verwisselbare flash RAMs, dan was het helemaal perfect!


XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 17-01-2004 11:25 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2004 9:21 schreef MBMarduk het volgende:
Ik ga persoonlijk toch liever voor:

1) geen bewegende delen (=minder/geen slijtage, batterijverbruik)
2) OGG support

Dan neem ik maar genoegen met minder geheugen.
Ik wou dat er eentje was met verwisselbare flash RAMs, dan was het helemaal perfect!
ik moet zeggen dat de xclef wel verdomd lang doet op 1 oplaadcycle... tot 22 uur. en ja dat is getest door verschillende mensen.
komt door de vrij grote buffer die erin zit. de hd hoeft maar 1x in de 1 a 2 nummers op te spinnen. er zit nl 8mb geheugen is.
en verder heb je nix wat kan slijten, alleen de hd. en die is weer vervangbaar.

ik wil persoonlijk veel muziek meehebben om ui te kunnen kiezen. een mapje met cd's (bv 24 cd's) is mij dus niet genoeg... en dus is een mp3speler met een flashmemory van iets van 128, 256 enzo geheugen niet toerijkend. maar het is maar waar je van houd denk ik.


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 22-01-2004 22:40 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

Heb zelf een Archos Jukebox Recorder 20.

Da's dus een recorder, neemt direct op in MP3 formaat. Een 20 GB harddisk, USB2.0 en komt in windoos gewoon als externe HD in explorer to staan. Je kunt er dus ook gewoon andere bestanden op zetten. Maar alleen MP3 afspelen natuurlijk. Er gaan 4 penlites in, dus als ze leeg zijn (of na een tijd versleten), 20 seconden en je speelt weer.

Ik heb er Rockbox opstaan, dat is nieuwe (graits) besturingssoftware, ontwikkeld door een paar geschifte (op een goeie manier) Zweden, en is veeeel beter dan de troep die Archos zelf levert.



Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen