IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Apple iPod. Vorige pagina | Volgende pagina
___
Usericon van ___
Posted 25-01-2004 10:43 by ___ Wijzig reactieProfiel van ___Quote dit berichthttp://www.aaaarco.cjb.net

mac is de baas - dat zowiezo

ipod werkt t beste door m te koppelen aan itunes ( heeser der mp3-archievering/speler/organizer)

itunes is er ook voor windows... nix aan de hand dus

maar nu iets anders

http://www.mdcenter.nl/redirect.php?file=http://www.mdcenter.nl/artikelen/himd/

das de nieuwe vorm voor md spelers... das wellicht intressanterder


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 25-01-2004 10:45 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

die i-pod is alleen zo focking duur!
400 pluro voor een mp3 speler, mij iets te duur


My madness, my sadness


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2004 10:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

er komt ook een mini iPod ter grootte van een creditcard ofzo met een HD van 2Gb, gaat rond de $250 kosten.. Uiteraard ook met firewire en USB2 poorten.

Interessant!


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 25-01-2004 12:02 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Ikzelf wil ook graag eeen i-pod 15 gig.
Hij kost in de states 299$ das 237€ en ik heb het voordeel dat ik nogwel eens in de states kom.
maar ik heb ergens een raportje gelezen van een nederlandse die haar i-pod al na 18 maanden defect had omdat de accu niet meer op te laden was, de accu is echter niet uit te wisselen voor weinig geld en apple had als comentaar dat ze het extra jaar garantie dan maar had moeten kopen.

zijn er meer met slechte ervaringen?


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 25-01-2004 12:03 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

lees eens een paar posts terug, staan meerdere links


My madness, my sadness


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 25-01-2004 17:25 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Mensen staren zich blind op die stomme iFock.
iRiver heeft veel betere producten, GOEDKOPER en bovendien met ondersteuning voor OGG bestanden die je niet in de klauwen drijven van DRM en de RIAA.


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 25-01-2004 18:25 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

als ik nou eens zou weten wat de fock ogg is


My madness, my sadness


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 26-01-2004 12:05 by Sloeber Wijzig reactieProfiel van SloeberQuote dit berichthttp://home.planet.nl/~fuzzbass

quote:
Op 25 januari 2004 18:25 schreef winters rage het volgende:
als ik nou eens zou weten wat de fock ogg is


Net als MP3 en WMA een audio codec, maar dan licentievrij en open source. Ook bekend als Vorbis. De geluidskwaliteit schijnt beter te zijn dan MP3 en WMA, maar ik kan dit niet bevestigen. Ik heb er geen ervaring mee, want mijn MP3 apparaat (Archos Jukebox Recorder 20GB ) kan dat niet afspelen. Die speler kostte trouwens 320 euro. Krijg je 20 gig voor en geen gezeik met iTunes......


[Dit bericht is gewijzigd door Sloeber op 26-01-2004 12:07]


Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 31-01-2004 18:46 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

Feit is dat de meeste mensen (90%) het niks uit maakt of je mp3 speler Ogg support of niet. Een ander feit is dat AAC ook gewoon goed klinkt en is op zichzelf een open formaat, dus niet zoals WMA.

In elk geval een tip voor de studenten: koop je iPod bij de Apple store voor education, dan krijg je korting.

Zie de volgende URL: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlInd

Als je hier je Apple producten koopt, kan men vragen naar bewijs van inschrijving, dus bijv. je studentenkaart. Bij mij is dit nooit gedaan trouwens.

Nog een tip voor iedere student die geinteresseerd is in het kopen van een Apple computer: wordt lid van de Apple Developer Connection voor $99,00 per jaar, dan kan je éénmalig een computer en monitor aanschaffen met een zeer forse korting.

[Dit bericht is gewijzigd door Emperor op 31-01-2004 18:46]


Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 31-01-2004 21:50 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Zo zo, ben jij een official Apple pimp?
I EAT Apples!


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 31-01-2004 21:51 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 31 januari 2004 21:50 schreef MBMarduk het volgende:
Zo zo, ben jij een official Apple pimp?
I EAT Apples!

peren ook hoor,bananen.


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


WarMaster
HARSES OF CHAOS
Usericon van WarMaster
Posted 31-01-2004 21:52 by WarMaster Wijzig reactieProfiel van WarMasterQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2004 21:50 schreef MBMarduk het volgende:
Zo zo, ben jij een official Apple pimp?
I EAT Apples!




dure bezigheid zeker


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-01-2004 23:24 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2004 18:46 schreef Emperor het volgende:
Feit is dat de meeste mensen (90%) het niks uit maakt of je mp3 speler Ogg support of niet. Een ander feit is dat AAC ook gewoon goed klinkt en is op zichzelf een open formaat, dus niet zoals WMA.

In elk geval een tip voor de studenten: koop je iPod bij de Apple store voor education, dan krijg je korting.

Zie de volgende URL: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlInd

Als je hier je Apple producten koopt, kan men vragen naar bewijs van inschrijving, dus bijv. je studentenkaart. Bij mij is dit nooit gedaan trouwens.

Nog een tip voor iedere student die geinteresseerd is in het kopen van een Apple computer: wordt lid van de Apple Developer Connection voor $99,00 per jaar, dan kan je éénmalig een computer en monitor aanschaffen met een zeer forse korting.


Die krengen zijn veel te duur man, voor dat geld koop ik een top pc.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 01-02-2004 1:40 by Emperor Wijzig reactieProfiel van EmperorQuote dit bericht

Ik zal niet ontkennen dat ik Apple liefhebber ben.

Maar een goed artikel waarin mp3 spelers worden vergeleken is:
http://www.arstechnica.com/etc/mac/index.html

De prijs is cuncurrerend met flash spelers en je krijgt er veel meer schijfruimte voor.


Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-02-2004 22:36 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2004 17:25 schreef MBMarduk het volgende:
Mensen staren zich blind op die stomme iFock.
iRiver heeft veel betere producten, GOEDKOPER en bovendien met ondersteuning voor OGG bestanden die je niet in de klauwen drijven van DRM en de RIAA.

Zijn hier objectieve tests van? Is bekend of iRiver producten een significant langere levensduur hebben?
Je gaat mij niet vertellen dat het prijsverschil puur vanwege het logo is -- het moet ergens in zitten. Bovendien vind ik de iPod niet eens zo duur meer tegenwoordig, is flink in prijs gedaald.

Ik wil dus ook zo'n ding, lekker harde techno draaien tijdens het trainen, m'n discman trekt het allemaal niet zo.
En hoe duur is een Firewire kaart eigenlijk? Ik weet niet eens hoe zo'n ding eruit ziet...

(OGG support is erg heerschend, maar voor de iPod moet gewoon ff een firmware update komen en dan kan-ie ook OGG draaien, of zie ik dat verkeerd?)


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-02-2004 22:52 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2004 22:36 schreef Dwaallicht het volgende:
Zijn hier objectieve tests van? Is bekend of iRiver producten een significant langere levensduur hebben?
Je gaat mij niet vertellen dat het prijsverschil puur vanwege het logo is -- het moet ergens in zitten. Bovendien vind ik de iPod niet eens zo duur meer tegenwoordig, is flink in prijs gedaald.

Ik wil dus ook zo'n ding, lekker harde techno draaien tijdens het trainen, m'n discman trekt het allemaal niet zo.
En hoe duur is een Firewire kaart eigenlijk? Ik weet niet eens hoe zo'n ding eruit ziet...

(OGG support is erg heerschend, maar voor de iPod moet gewoon ff een firmware update komen en dan kan-ie ook OGG draaien, of zie ik dat verkeerd?)


Hmm.. hier wat pluspunten voor IPOD, waar naar mijn idee ook een deel van het prijsverschil mee te verklaren is:

- De ipod blijft nog altijd een van de compactste mp3spelers met HD,
- heeft een minimalistische maar geniale vormgeving, vooral het scrollgedeelte is tien keer handiger dan zo'n wieltje of andere omslachtige oplossingen om snel door alle mp3's te scrollen..

Het grootste en enige minpunt van de IPOD is naar mijn idee (naast de prijs misschien) het op je IPOD zetten van de mp3's .. damn wat is dat omslachtig zeg.. maarja, als je het allemaal voor elkaar hebt dan kan je ook wel een tijdje luisteren voor je wat nieuws wilt.

@Dwaallicht: Volgens mij is zo'n kaartje maar een euro of 10, 20 .. in ieder geval niet veel duurder dan een aparte kabel van Apple die ze je willen aansmeren om je USB poort te gebruiken (a 19,95 geloof ik) .. en dan moet je nog USB 2.0 hebben anders gaat het echt teringtraag.

Garantieafhandeling hebben we ook net mee te maken gehad: Liesbeth haar IPOD was kapot, opgestuurd, vier weken later een geheel nieuwe gekregen, blijkt hiervan (waarschijnlijk) het display niet goed.. Argh..

Ook fraai zijn trouwens de spelers van Phillips (al een tijdje in de winkel) en Dell (weet niet of deze al uit is, maar wordt in ieder geval 100 euro goedkoper dan IPOD)


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-02-2004 22:59 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

IRIVER 20 GB:

CREATIVE ZEN 30 GB:

DELL:



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 04-02-2004 23:02 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Die van Creative ziet er wel geil uit, maar wat minder solide dan dat Apple ding. Die andere twee vind ik echt lelijk en zien er ook wat crappy uit.

Ik heb genoeg aan een paar gigabyte (10 is eigenlijk al veel te veel) en wat ik wil is ermee kunnen hardlopen, vooral. Stevigheid is dus een pré. Jammer dat die memory modules nog te klein zijn.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-02-2004 23:05 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2004 23:02 schreef Dwaallicht het volgende:
Die van Creative ziet er wel geil uit, maar wat minder solide dan dat Apple ding. Die andere twee vind ik echt lelijk en zien er ook wat crappy uit.

Ik heb genoeg aan een paar gigabyte (10 is eigenlijk al veel te veel) en wat ik wil is ermee kunnen hardlopen, vooral. Stevigheid is dus een pré. Jammer dat die memory modules nog te klein zijn.


Yep, je zou eigenlijk een gb of 4, 5 willen in de vorm van een memory module , .. ik geloof dat ze nu tot 1500MB gaan, nog net te weinig als je de kwaliteit van je muziek een beetje ok wilt houden.. klein, en vooral DUUR

De 10GB Ipods zijn nog altijd 300 euro..


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-02-2004 11:09 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ik zit eigenlijk te wachten op een betaalbare 1Gb flash mp3 speler.


"This one is older than shit, heavier than time!"


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-02-2004 11:44 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2004 22:36 schreef Dwaallicht het volgende:
Zijn hier objectieve tests van? Is bekend of iRiver producten een significant langere levensduur hebben?


Bedoel je mechanisch of vanwege de energiebron?
Mechanisch is het met alles wel gokken want je zal maar een brakke exemplaar uit de fabriek krijgen ongeacht de merk/model...
Bovendien: zoals ik al zei, hoe minder bewegende delen, hoe minder energie je gebruikt en hoe minder onderdelen aan slijtage onderheving zijn.
Flash-speichern uber harddisk forever!
(Tja, veel ruimte boeit mij niet zo)

Qua energiebron vertrouw IK verwisselbrae batterijen boven een vaste (built-in) Li-ion ANY DAY!!! Je zal maar dat ding 2 jaar lang intensief gebruiken en ineens begeeft je accu-tje het
quote:

Je gaat mij niet vertellen dat het prijsverschil puur vanwege het logo is -- het moet ergens in zitten. Bovendien vind ik de iPod niet eens zo duur meer tegenwoordig, is flink in prijs gedaald.

Ik wil dus ook zo'n ding, lekker harde techno draaien tijdens het trainen, m'n discman trekt het allemaal niet zo.


Geen idee hoe de prijsopbouw is voor zo'n iPod. Hanteer anders gewoon Euro/GB. als criterium?
quote:

En hoe duur is een Firewire kaart eigenlijk? Ik weet niet eens hoe zo'n ding eruit ziet...


Cheapest I could find: http://www.tweakers.net/pricewatch/71368?Landfilter=Benelux
quote:

(OGG support is erg heerschend, maar voor de iPod moet gewoon ff een firmware update komen en dan kan-ie ook OGG draaien, of zie ik dat verkeerd?)

Hahaha FAT chance.
Apple heeft bij heel veel andere corporations belangen en vice versa.
NO WAY dat Apple dus een firmware uit zal brengen om een DRM-loze OGG te gaan ondersteunen. Daar zullen de RIAA, MPAA en hun EIGEN advocaten en ingenieurs niet blij mee zijn.
Apple heeft nl. hun eigen compressie codec wat ze de markt in willen "pushen" for obvious reasons (AAC als ik mij niet vergis) Apple vecht o.a. tegen WMA (op het DRM veld, over WMA moeten rechten betaald worden voor decoderen) en MP3 (non-DRM maar daar betaal je ook gebruiksrechten aan Thomson multimedia)

Bovendien is het allemaal niet eens zeker dat het uberhaupt KAN omdat OGG veel CPU-intesiever is dan andere codecs en de ene chip is de andere niet. Ik meen bovendien iets gelezen te hebben dat OGG-decodering iets speciefieks nodig heeft van de host CPU.
(lees: kostenbesparing)


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 05-02-2004 11:48]


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-02-2004 11:46 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2004 11:09 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik zit eigenlijk te wachten op een betaalbare 1Gb flash mp3 speler.

My thoughts exactly!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 05-02-2004 12:45 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik heb de nieuwste Ipod (10gig ongeveer 2000 mp3tjes) maar na 1 maand er mee rond gelopen te hebben wilde dat ding niet meer aan. Ik heb hem in de garantie terug gestuurd en ik kreeg een spiksplinter nieuwe. Maar nu blijkt dat het schermpje het van die nieuwe niet doet. Kan ik weer terug. Het is een superfijn systeem maar voor 400 euro had ik toch een apparaat verwacht wat software matig het gewoon blijft doen. En wat uberhaupt gewoon werkt. Want 2 kappote ipods in een korte tijd vind ik belachelijk. Verder is de ipod verschrikkelijk kras gevoelig. Je kunt er een hoesje omheen kopen (40 euro) maar dan kun je het disign van de ipod niet meer zien. je moet hem dan ook continu uit het hoesje halen als je op een knopje wilt drukken. verder is het een gekloot om de muziek er op te zetten. Je krijgt er een standaard firewire kabeltje bij maar ik heb een USB poort dus moest ik een nieuw kabeltje a 20 euro er bij bestellen. Dat kabeltje bestaat uit een 1 fire wire en een USB stekkertje .. nu heb ik dus 2 fire wire stekkertjes. In plaats dat ze dat er nu meteen bij stoppen.

Voor de rest is het een erg prettig dingetje. Het menu is heel praktisch en je kunt zo'n 8 uur muziek non stop luisteren. Het ultra fijne is dat dat ding niet overslaat en je hem gewoon in je broekzak ofzo kunt doen.

Je mag hem wel eens bij me aanschouwen arjen..Maar helaas moet ik dus vanmiddag weer naar de RAF om hem weer terug te brengen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 05-02-2004 18:21 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik heb ff wat info opgezocht en ik neig momenteel naar de iRiver iHP-120. 20GB opslagruimte, OGG support, betere reviews, unanieme verkondigingen dat het geluid beter is EN een langere levensduur van de batterij hebben mij dit besluit doen nemen.

Hij is overigens nauwelijks goedkoper dan de iPod en ik vind hem lelijk (maar dat laatste maakt uiteraard niet zoveel uit).
Een flashable-speler waar 1 of 2 gig aan muziek opkan is misschien nog wel beter... zijn die er al?
Hopelijk hebben die wél OGG support, de ruimtebesparing scheelt dan immers enkele uren muziek.

Pfffff moeilijk. Wordt nog even verder zoeken/wachten...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-02-2004 18:25 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2004 18:21 schreef Dwaallicht het volgende:
...
Een flashable-speler waar 1 of 2 gig aan muziek opkan is misschien nog wel beter... zijn die er al?
...


Ben er nog geen tegengekomen...ik ben een fel voorstander van flash geheugen (of het nou wel- of niet-verwisselbaar is) maar ben hooguit 512MB exemplaren tegengekomen. EN DUUR!


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen