IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Wie leest hier nog meer fantasy? [fantasy/science fiction] Vorige pagina | Volgende pagina
PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 28-02-2005 1:19 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Op 28 oktober 2004 21:51 schreef varanus het volgende:
Ik fantaseer weleens dat ik lees

Heb ik ook last van gehad, m'n psychiater zei dat ut geen kwaad kon trouwes... Zolang het bij fantaseren bleef, natuurlijk, want de inhoud van "And The Ass Saw The Angel" van Nick Cave vond ie vrij onverdraagzaam gnahahaha....


Edit: Auteur gemixed

[Dit bericht is gewijzigd door PHeMoX op 28-02-2005 1:20]


Another Day, Another Way ....


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 28-02-2005 9:51 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Op het moment bezig in CHAINFIRE van Terry Goodkind. Geweldig!!!


I Find That I Am Not There...


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 28-02-2005 19:59 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Hou me zo nu en dan wel eens bezig met Fighting Fantasy Gamebooks, voornamelijk door Steve Jackson en Ian Livingstone.
Om het erg beknopt en te onuitgebreid te zeggen; jij speelt er de hoofdrol en bepaalt zo hoe het verhaal verdergaat. Frustrerend soms, want eenmaal dood moet je alles weer opnieuw doen, maar vaak best leuk en verslavend!

Qua andere fantasy ben ik nu bezig in 'Salem's Lot van Stephen King.



"Obras son amores y no buenas razones"


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 08-03-2005 20:36 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

quote:
Op 28 februari 2005 19:59 schreef Malekith het volgende:


Qua andere fantasy ben ik nu bezig in 'Salem's Lot van Stephen King.




Da's horror, geen fantasy.
Donkere toren-serie dan weer wel.




Schaep
Usericon van Schaep
Posted 08-03-2005 20:36 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik las net fantasy, in de topic titel zelfs.


invictis
Usericon van invictis
Posted 08-03-2005 20:38 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

Robin Hobb; verplichte kost voor elk zelf respecterend Fantasylezer

[Dit bericht is gewijzigd door invictis op 08-03-2005 20:38]


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 08-03-2005 20:38 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2005 20:36 schreef Schaep het volgende:
Ik las net fantasy, in de topic titel zelfs.


Schaepje toch.

Anyways, verscheidene D&D boeken aan het doornemen en moment. Ga binnenkort een campaign beginnen als het aan mij ligt.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


watery black
Usericon van watery black
Posted 08-03-2005 20:40 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2005 20:36 schreef Jezebel het volgende:
Da's horror, geen fantasy.
Donkere toren-serie dan weer wel.





de donkere toren cycus heerscht


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


invictis
Usericon van invictis
Posted 08-03-2005 20:40 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

Forgotten realms,Dragonlance, Ravenloft,AD&D; hatseflats!


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 08-03-2005 20:44 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2005 20:36 schreef Jezebel het volgende:
Da's horror, geen fantasy.
Donkere toren-serie dan weer wel.


Nou, word Stephen King algemeen dan niet als fantasy auteur aanschouwd, of zit ik dan mis..?


"Obras son amores y no buenas razones"


watery black
Usericon van watery black
Posted 08-03-2005 20:44 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2005 20:44 schreef Malekith het volgende:
Nou, word Stephen King algemeen dan niet als fantasy auteur aanschouwd, of zit ik dan mis..?


nope


horror


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 08-03-2005 20:48 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2005 20:44 schreef watery black het volgende:
nope


horror
Oh.

Ach. Alleszins goede schrijver.


"Obras son amores y no buenas razones"


watery black
Usericon van watery black
Posted 08-03-2005 20:50 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2005 20:48 schreef Malekith het volgende:
Oh.

Ach. Alleszins goede schrijver.



dat is t ook. ik kan me ook wel voorstellen dat je t als fantasy ziet. veel elementen uit de verhalen zijn ook fantastisch. maar King's belangrijkste doel is om en lekker horrorverhaal te schrijven. Behalve bij de donkere toren-cyclus. wat trouwens echt een aanrader is. heb je er al in gelezen?


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 08-03-2005 20:53 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2005 20:50 schreef watery black het volgende:
dat is t ook. ik kan me ook wel voorstellen dat je t als fantasy ziet. veel elementen uit de verhalen zijn ook fantastisch. maar King's belangrijkste doel is om en lekker horrorverhaal te schrijven. Behalve bij de donkere toren-cyclus. wat trouwens echt een aanrader is. heb je er al in gelezen?
Een aantal delen wel vastgehad, maar nooit gevonden waar die reeks begon en eindigde.

Vandaar eerst even andere boeken van hem aan 't lezen, dan zien hoe die donkere toren reeks in elkaar zit. Sowieso lijkt ie me in 't Engels geen malse brok.


"Obras son amores y no buenas razones"


watery black
Usericon van watery black
Posted 08-03-2005 20:58 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2005 20:53 schreef Malekith het volgende:
Een aantal delen wel vastgehad, maar nooit gevonden waar die reeks begon en eindigde.

Vandaar eerst even andere boeken van hem aan 't lezen, dan zien hoe die donkere toren reeks in elkaar zit. Sowieso lijkt ie me in 't Engels geen malse brok.



als je er eenmaal inzit ga je er behoorlijk rap doorheen. tis absoluut niet als een normale stephen king.maar ik heb m dan wel in t nederlands gelezen. T begint met The gunslinger (de scherpschutter). je moet dan ook echt daarmee beginnen want anders snap je er geen reet meer van. t verhaal wijst zich daarna gewoon vanzelf. tis goed te volgen, en t vreet je zogezegd helemaal op. ik kon mn boek tenminste nooit weg leggen


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 12-03-2005 0:10 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

Ja,Donkere toren leest lekker weg. Alleen - ik heb een paar maanden geleden deel 7 uit en het einde...

Ben nu in een boek van Clive Barker bezig. Abarat. Het is eigenlijk bedoeld voor oudere kinderen, ach wat, ik behoor wel tot de doelgroep.
*sabbelt driftig op gummibeertje*

Voor de liefhebbers van wat oudere fantasy; probeer Melville Peak eens (Ghormengast).
Zelf vind ik Tanith Lee ook wel aardig. En Jane Routley. Alleen van die laatste zijn de boeken niet altijd even gemakkelijk meer te krijgen.






Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-03-2005 11:24 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik ben een jaar of 15 geleden (?) begonnen aan die donkere toren cyclus, maar deel 4 was toen nog niet uit en na zo'n 2 jaar wachten op het uitkomen van deel 4 heb ik het opgegeven. Goed om te horen dat die hele serie nu alsnog af is. Ik moet de hele zooi dus nog maar een keer herlezen, want de eerste drie delen vond ik destijds erg gaaf.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 12-03-2005 11:26 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Nog steeeeeeds bezig met de boeken van R.A. Salvatore.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


watery black
Usericon van watery black
Posted 17-03-2005 4:07 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 12 maart 2005 11:24 schreef Mark het volgende:
Ik ben een jaar of 15 geleden (?) begonnen aan die donkere toren cyclus, maar deel 4 was toen nog niet uit en na zo'n 2 jaar wachten op het uitkomen van deel 4 heb ik het opgegeven. Goed om te horen dat die hele serie nu alsnog af is. Ik moet de hele zooi dus nog maar een keer herlezen, want de eerste drie delen vond ik destijds erg gaaf.


stephen king is idd al een eeuwigheid bezig aan die serie. dat t laatste deel al uit is wist ik ook nog niet, BTW, moet ik zeker es gaan halen binnenkort dan! DT HEERSCHT


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 17-03-2005 7:42 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Ik begin me langzaamaan helemaal dood te ergeren aan Robert Jordan en George Martin, die toch wel de beste fantasyschrijvers van dit moment zijn, maar die pertinent weigereren enige vaart achter het schrijven te zetten.

Als Jordan in dit tempo doorschrijft is hij overleden tegen de tijd dat hij nog aan t laatste boek moet beginnen.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-03-2005 8:22 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Laatst maar weer eens Good Omens gelezen van Pratchett/Gaiman, maar of dat nu volledig te scharen valt onder de noemer fantasy?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 17-03-2005 12:00 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 8 maart 2005 20:38 schreef invictis het volgende:
Robin Hobb; verplichte kost voor elk zelf respecterend Fantasylezer


Farseer Trilogy


Bruce Banner


watery black
Usericon van watery black
Posted 17-03-2005 13:22 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2005 8:22 schreef Ralph Plug het volgende:
Laatst maar weer eens Good Omens gelezen van Pratchett/Gaiman, maar of dat nu volledig te scharen valt onder de noemer fantasy?


je kan zeggen wat je wil, maar die heeerscht de pan uit


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-03-2005 13:22 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Net Chainfire van Terry Goodkind uit. Wizards Ninth Rule!!!! Sword Of Truth Series zijn helemaal geweldig!!!

Chainfire heerscht weer de pannen van het dak!


I Find That I Am Not There...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-03-2005 16:03 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2005 7:42 schreef Rasputin het volgende:
Ik begin me langzaamaan helemaal dood te ergeren aan Robert Jordan en George Martin, die toch wel de beste fantasyschrijvers van dit moment zijn



Nou ja, die Wheel of Time serie is na deel 3 toch wel een beetje aan het versloffen hoor. Ik kan er niet echt warm meer voor lopen.

Song of Ice en Fire daarentegen heerscht den pan uit! Martin moet inderdaad echt eens vaart maken met deel 4. Is nou toch al een jaar of twee (?) geleden dat deel 3 uitkwam.

Lichtpuntje is dat deel 5 naar verluid al bijna helemaal af is, dus als deel 4 uitkomt dan kan deel 5 er binnen een half jaartje ook achteraan.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen