IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Wie leest hier nog meer fantasy? [fantasy/science fiction] Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2006 11:32 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Nou, vort, zoek de naam eens op dan


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-07-2006 11:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 11:27 schreef ZelThoR het volgende:
Hehehe

edit: al laten vertalen en importeren?


Misschien toch maar eens doen. Hehe.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2006 11:40 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Tsja, volgens mij is er prima markt voor dat soort dingen. Het hele marketingnetwerk ligt er al met de nerds die op dat soort dingen zitten te wachten


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-07-2006 11:44 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 11:23 schreef ZelThoR het volgende:
Het gaat dan ook meestal niet om die duistere wereld, maar dat er een bedreiging (duistere zaken) is in de (meestal) vredige) wereld. Kijk maar naar LotR, dat begint ook in het paradijs (the Shire), terwijl de bedreiging uit de hel (Mordor) komt.


Tsja, ik vind LOTR ongeveer net zo duister als Kleinduimpje, Sneeuwwitje en Doornroosje. Niet echt dus.
LOTR is overigens wel prachtig geschreven, die Tolkien tovert zo hele landschappen in je verbeelding, echt een briljant verteller. Toch is LOTR iets te sprookjesachtig, mak, voorspelbaar, cliché en oudbollig naar mijn smaak. Ik hou niet van verhalen met een happy ending, typische helden en schurken, belerende moraaltjes en meer van hetzelfde.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2006 11:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 11:32 schreef ZelThoR het volgende:
Nou, vort, zoek de naam eens op dan
Zal ik doen, weet wel dat de serie voortijdig gestopt werd .. maar 4 delen van


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2006 11:48 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 11:44 schreef Heiden het volgende:
Tsja, ik vind LOTR ongeveer net zo duister als Kleinduimpje, Sneeuwwitje en Doornroosje. Niet echt dus.
LOTR is overigens wel prachtig geschreven, die Tolkien tovert zo hele landschappen in je verbeelding, echt een briljant verteller. Toch is LOTR iets te sprookjesachtig, mak, voorspelbaar, cliché en oudbollig naar mijn smaak. Ik hou niet van verhalen met een happy ending, typische helden en schurken, belerende moraaltjes en meer van hetzelfde.

Nou ja, er zitten onmiskenbaar duistere dingen in, zeker de stukken in Mordor, verhalen over verraad, vervloekingen, etc. Het valt als geheel inderdaad wel mee. Zelf houd ik ook niet echt van LotR om ongeveer die redenen die jij noemt.

En ik blijf erbij dat ik iedereen Steven Erikson kan aanraden: ondanks het feit dat hier ook magie/goden enzovoorts inzit weet hij een van de meest realistische werelden te schetsen die ik ook in fantasy gezien heb (a world as messy as our own, quote). Daarnaast geen typische helden, belerende moralen, wel verraad, intrige, domme fouten, domme heldhaftige daden. Gekoppeld aan originele concepten wat betreft magie en goden, sterke karakters, sterke dialogen en suspense.

Zover het zoveelste reclameverhaaltje van mijn kant


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2006 11:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 11:45 schreef Jenje het volgende:
Zal ik doen, weet wel dat de serie voortijdig gestopt werd .. maar 4 delen van

Weet je dan zeker dat het wel zo goed was?

Ander onderwerp:
Waarom staat dit topic eigenlijk in "Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek"? Je kunt het ook overdrijven, zeg


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-07-2006 13:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 11:48 schreef ZelThoR het volgende:
.... weet hij een van de meest realistische werelden te schetsen die ik ook in fantasy gezien heb (a world as messy as our own, quote).


ken je George R.R. Martin dan???

(en ik zag dat je Dan simmons noemde; de hyperion-reeks is inderdaad erg mooi)


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 19-07-2006 13:29 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2006 19:18 schreef VodeVilicious het volgende:
Ik ben nu bezig in De wetten van de magie van Terry Goodkind.



De Sword of Truth serie is inderdaad erg goed. Ik neem aan dat dat deel 1 is (gok op vertaling van de titel...)

Ik zit ondertussen op het nieuwe boek van Janny Wurts te wachten in de mistwraith/wars of light and shadow serie.
Zeker een aanrader. Al was het maar omdat er eigenlijk alleen good guys zijn die toch conflicten hebben door diverse misverstanden / vloeken / etc.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-07-2006 13:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Kent iemand de boeken van Tad Williams???


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 19-07-2006 13:40 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 19 juli 2006 13:32 schreef attila_de_hun het volgende:
Kent iemand de boeken van Tad Williams???


Anderland bedoel je? Zo ja, dat zijn wel goede boeken.

Ik ben momenteel, naast de andere boeken die ik aan het lezen ben, in het laatste deel van de Chung Kuo serie bezig (geschreven door David Wingrove).


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-07-2006 14:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 13:40 schreef Jebes het volgende:
Anderland bedoel je? Zo ja, dat zijn wel goede boeken.



Is dat ook een fantasytitel?? Ik meen wel eens met een boek in mijn handen te hebben gestaan dat voldeed aan alle "fantasy eisen". (ik ken nu alleen niet op titels komen).


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2006 14:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 13:21 schreef attila_de_hun het volgende:
ken je George R.R. Martin dan???

(en ik zag dat je Dan simmons noemde; de hyperion-reeks is inderdaad erg mooi)

Ik ken Martin niet, ik zei ook "die ik ben tegengekomen" Maar ken jij Erikson dan?

Ja, Hyperion-reeks is vet, laatst Illium van hem gelezen, een soort Illiad in Space, met een tweede verhaallijn over de mensheid in de toekomst. Zitten allemaal hele vette ideeën in, en de beide verhalen (want eigenlijk zijn ze gewoon apart, op een crosslink na) zijn ook leuk, maar ik had liever gezien dat er één verhaal was en dan wat meer diepgang. Evengoed leuk om te lezen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 19-07-2006 16:21 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 13:29 schreef Argus het volgende:
De Sword of Truth serie is inderdaad erg goed. Ik neem aan dat dat deel 1 is (gok op vertaling van de titel...)

Ik zit ondertussen op het nieuwe boek van Janny Wurts te wachten in de mistwraith/wars of light and shadow serie.
Zeker een aanrader. Al was het maar omdat er eigenlijk alleen good guys zijn die toch conflicten hebben door diverse misverstanden / vloeken / etc.


Wizard's first rule dacht ik dat hij noemde in het engels, Het zwaard van de waarheid in het nederlands.

Ik ben tot Pillars of creation/Zuilen der schepping gekomen, en de rest hadden ze niet in de bieb. Balen, ik was echt verslaafd aan die boeken. Ik heb vaak moeite met lange series, maar deze kon ik in 1 ruk uitlezen.

Binnenkort maar naar de bieb in a'pen gaan, daar zullen ze wel hebben.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-07-2006 17:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 14:42 schreef ZelThoR het volgende:
Ik ken Martin niet, ik zei ook "die ik ben tegengekomen" Maar ken jij Erikson dan?



het was ook meer een algemene vraag van mij overigens (maar nam stiekum toch aan dat jij George R.R. Martin wel zou kennen, gezien zijn, terechte, populariteit ).
Ik ken "jou" schrijver niet maar heb hem erg hoog op mijn "moet-ik-gaan-lezen"lijst gezet. Ik lees graag fantasy-boeken die redelijk de realiteit benaderen. Jij ook zo te lezen en dan kan ik je George R.R. Martin alleen maar met klem aanbevelen. Hij ontstijgt het fantasy genre met gemak. Ook maken zijn hoofdpersonen dingen mee die niet standaard zijn (ik zal niet teveel zeggen om niks te veraden) en ze zijn zeker niet karikaturaal goed of slecht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/George_R.R._Martin. Hier is wat info over hem. Knap is hij niet maar hij schrijft als de beste. Nogmaals, de "song of fire and ice cyclus" beveel ik je met klem aan.

wat raad je mij aan van erikson?? (binnenkort wat vakantie dus het is de meest geschikte tijdstip nu voor wat aanraders.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 19-07-2006 17:52 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

A song of ice and fire is inderdaad een grote aanrader!!


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 20-07-2006 12:52 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 19 juli 2006 13:32 schreef attila_de_hun het volgende:
Kent iemand de boeken van Tad Williams???


Ja, en vooral het boek Oorlog der bloemen, en de heugenis, smart, en het sterrenzwaard serie heersen de pan uit!!


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 12:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 17:50 schreef attila_de_hun het volgende:
wat raad je mij aan van erikson?? (binnenkort wat vakantie dus het is de meest geschikte tijdstip nu voor wat aanraders.

Martin heeft ook een hogere plaats gekregen bij mij

Dat is vrij makkelijk, hij heeft maar één fantasy serie: the Malazan Book of the Fallen, met tot nu toe 6 delen en 2 spinoff boeken. Het eerste boek uit die serie is "Gardens of the Moon", die is iets meer standaard dan de boeken erna.

Serie:
Gardens of the Moon
Deadhouse Gates
Memories of Ice
House of Chains
Midnight Tides
Bonehunters

Spin off's:
Blood Follows
the Healthy Dead

De serie is niet per se chronologisch, ook verschilt sterk per boek welke karakters je al kent of niet. Ik geloof dat in het boek Midnight Tides welgeteld 2 eerder bekende karakters voorkomen (goden uitgezonderd). Samenhang tussen de boeken is er altijd, soms wat sterker, soms wat minder sterk, maar het maakt allemaal niet uit, je zit zo in het verhaal


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chimaira
Usericon van Chimaira
Posted 20-07-2006 12:56 by Chimaira Wijzig reactieProfiel van ChimairaQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 11:48 schreef ZelThoR het volgende:
Nou ja, er zitten onmiskenbaar duistere dingen in, zeker de stukken in Mordor, verhalen over verraad, vervloekingen, etc. Het valt als geheel inderdaad wel mee. Zelf houd ik ook niet echt van LotR om ongeveer die redenen die jij noemt.

En ik blijf erbij dat ik iedereen Steven Erikson kan aanraden: ondanks het feit dat hier ook magie/goden enzovoorts inzit weet hij een van de meest realistische werelden te schetsen die ik ook in fantasy gezien heb (a world as messy as our own, quote). Daarnaast geen typische helden, belerende moralen, wel verraad, intrige, domme fouten, domme heldhaftige daden. Gekoppeld aan originele concepten wat betreft magie en goden, sterke karakters, sterke dialogen en suspense.

Zover het zoveelste reclameverhaaltje van mijn kant


Silmarillion vind ik veel leuker om te lezen.

Straks even op zoek naar een boek van George RR Martin. Ik ben benieuwd.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-07-2006 13:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2006 12:54 schreef ZelThoR het volgende:
Martin heeft ook een hogere plaats gekregen bij mij

ik hoop dat de serie zal bevallen. ik denk het haast wel. als je die serie gaat lezen, dan kun je beter wel bij deel I beginnen overigens.

quote:

Dat is vrij makkelijk, hij heeft maar één fantasy serie: the Malazan Book of the Fallen, ...


bedankt. morgen ga ik het eerste deel kopen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-07-2006 13:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2006 12:52 schreef Murdering Monk het volgende:
Ja, en vooral het boek Oorlog der bloemen, en de heugenis, smart, en het sterrenzwaard serie heersen de pan uit!!
bedankt!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 13:14 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2006 13:02 schreef attila_de_hun het volgende:
ik hoop dat de serie zal bevallen. ik denk het haast wel. als je die serie gaat lezen, dan kun je beter wel bij deel I beginnen overigens.

Dat doe ik altijd wel, ja. Evengoed bedankt voor de tip
quote:
bedankt. morgen ga ik het eerste deel kopen
Ja, dat was ik vergeten te zeggen, ook al is het niet per se chronologisch is het wel handig om het in de volgorde te lezen die ik stelde. Onder andere omdat bepaalde rare dingen namelijk een boek later verklaard worden, en dat geeft een tof effect


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-07-2006 13:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2006 13:14 schreef ZelThoR het volgende:
Dat doe ik altijd wel, ja. Evengoed bedankt voor de tip

hahaha, ja ik vermelde het maar he omdat bij sommige series het inderdaad niet zo heel veel uitmaakt. (en bij andere series is deel I weer niet het chronologische begin bijv.)

ik hoop dat jou aanbeveling de aandacht erbij kan houden (nogal een lange serie). IK moet nu effe aan Robert Jordan denken , ik ken geen schrijver die zo vakkundig zijn eigen serie heeft verpest door het na een flitsend begin te vervallen in zeer langdradig gedoe.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 20-07-2006 14:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2006 13:29 schreef attila_de_hun het volgende:
hahaha, ja ik vermelde het maar he omdat bij sommige series het inderdaad niet zo heel veel uitmaakt. (en bij andere series is deel I weer niet het chronologische begin bijv.)

ik hoop dat jou aanbeveling de aandacht erbij kan houden (nogal een lange serie). IK moet nu effe aan Robert Jordan denken , ik ken geen schrijver die zo vakkundig zijn eigen serie heeft verpest door het na een flitsend begin te vervallen in zeer langdradig gedoe.

Hij kan zeker de aandacht erbij houden over die zes boeken Sterker nog, zijn serie is nog niet klaar, er komt sowieso nog een deel 7 en 8, en ik had bij deel 5 pas echt het gevoel dat het op gang kwam, haha. Ik denk dat het hem lukt omdat hij zijn verhaal zo fragmentarisch over de boeken heen verteld, daardoor heb je niet het gevoel dat hij afdwaalt, omdat hij bij elk boek een ander pad betreedt. Daarnaast; hij laat ook (de achtergronden van) veel facties en veel historie lang in het duister, waardoor je altijd maar door wil lezen zodat je te weten komt wat er speelt/speelde.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-07-2006 11:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2006 14:49 schreef ZelThoR het volgende:
Hij kan zeker de aandacht erbij houden over die zes boeken Sterker nog, zijn serie is nog niet klaar, er komt sowieso nog een deel 7 en 8, en ik had bij deel 5 pas echt het gevoel dat het op gang kwam, haha. Ik denk dat het hem lukt omdat hij zijn verhaal zo fragmentarisch over de boeken heen verteld, daardoor heb je niet het gevoel dat hij afdwaalt, omdat hij bij elk boek een ander pad betreedt. Daarnaast; hij laat ook (de achtergronden van) veel facties en veel historie lang in het duister, waardoor je altijd maar door wil lezen zodat je te weten komt wat er speelt/speelde.


deel I is aangeschaft en leest lekker weg!!!! Maar nogmaals, probeer George RR Martin eens want die is nog vele malen meer realistisch.


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen