![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | ||||
Auteur: |
|
|
WAT????! Nog nooit LotR gelezen??? ![]() ![]() Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar ![]() |
|
Hehe, LOTR moet ik ook nog aan beginnen, heb alleen "The Hobbit" nog gelezen. Bij vertaalde boeken gaat gewoon heel veel literaire waarde verloren, net als bij nasynchronisatie (humor, verbanden binnen (delen van) teksten, enz). ![]() |
|
the obbit heb ik nooit uitgelezen, vond ik niet echt heel boeiend toen ben ik maar aan LOTR begonnen, wel fantastisch natuurlijk hoewel ik Terry Pratchett's Schijfwereld beter en leuker vind Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes ![]() |
|
George R.R. Martin ![]() Ik heb "A Storm of Swords" (book 3 van A song of Fire and Ice) nagenoeg uit, and i must say i'm deeply impressed! Hierbij kroon ik Martin als de ABSOLUTE GOD van de fantasy! ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 16-11-2001 9:05] Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar ![]() |
|
De serie Dark Matter vind ik erg tof ![]() |
|
wie is de schrijver daarvan? Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar ![]() |
|
Ik ben ergens halverwege gekomen ooit in LOTR, en ben dus weer opnieuw begonnen , uiteraard in engels.. Verder vind ik ook de fantasy boeken van Margerett Weiss en Tracy Hickman erg gaaf, die bekendste serie, iets van poort des doods ofzo, ken ik dus weer niet, maar ik lees wel veel AD&D boeken van hen (van de Dragonlance series, voor wie AD&D iets zegt, en ik mag van Rajackar nog een keer een stapeltje Ravenloft boeken lezen).. deze lezen erg makkelijk weg, maar zijn wel heel gaaf en vaak zeer humoristisch.. ![]() |
|
Hmmz, ja ongetwijfeld waren er ook boeken van AD&D ja, als magic the gathering ook al eigen boeken heeft... ![]() |
|
Afgelopen zondag heb ik het tweede deel van de Dark Matter serie uitgelezen. Ik heb nu deel 2 t/m 4 uit, en elk deel is weer fantastisch, erg goeie dark fantasy. ![]() |
|
Als ik lees is het fantasy. Eddings vooral. Verder wat losse rommel. ![]() |
|
Leest er hier ook iemand Elfquest toevallig?? Of Thorgal? Cower you weaklings, tremble in fear, I am the ruler of land, sea and air ![]() |
|
Dat zijn strips... Maar nee. Vroeger wel eens een Elfquest gelezen. ![]() |
|
quote: Okee dan, dan ga ik hier verder (Mijn topic werd dichtgegooid): Zijn er buiten Lord Morgoth en Dwaallicht nog meer liefhebbers van George R.R. Martin??? Hij heeft een serie uit van vier delen die van begin tot het einde boeien. En in tegenstelling tot Jordan zijn zijn karakters WEL boeiend en niet van die standaardtypen. Echt een superschrijver en een vette aanrader voor iedere Fantasy fan ![]() |
|
'k Heb daar twee jaar geleden The Hedge Knight van gelezen (gisteren trouwens over gedroomd ![]() [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. ![]() |
|
quote: ![]() Hier is trouwens een link over de schrijver voor de liefhebber: http://www.georgerrmartin.com/home.html ![]() |
|
quote: The Hedge Knight is ook maar een kortverhaal hoor, dus je mist niet veel. Maar als er een strip van komt, wil ik die toch wel 'ns zien. Staat er iets van op die site? edit-- ja dus, bedankt voor de tip! ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Lies op 22-02-2003 20:59] [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. ![]() |
|
ik ![]() ![]() |
|
psyche,fidessa van couperus is wel leuk, kweenie of het onder fantasy valt... wait for me dragon, we'll meet in the sky ![]() |
|
Ik lees o.a. Raymond E. Feist, Dave Duncan, Robert Jordan, L.E. Modesitt Jr. en David B. Coe en dan ook nog tich andere fantasy boeken, waarvan ik de schrijvers reeds lang weer vergeten ben... p.s. Tolkien zuigt! m.u.v. De Simarillion. ![]() |
|
quote: En blok beton op je hoofd gehad of zo Dargull?????? (Ik kan geen enkele andere reden verzinnen waarom iemand zo iets raar zou typen) ![]() ps: Lees eens iets van George R.R. Martin. ![]() |
|
LotR heb ik 2 keer gelezen in 2 jaar, en the Hobbit ben ik nou voor de 2e keer in bezig (Ik ben verslaafd aan Tolkien). De Silmarillion heb ik ook gelezen, maar voor de rest heb ik volgens mij geen fantasy-boeken van andere schrijvers gelezen. Dune heb ik ook geprobeerd, maar ik ben ergens opgehouden....Ik kwam er niet doorheen.... Do or do not. There is no try. ![]() |
|
Ik vind dit toch eigenlijk best wel een topic die in het Algemeen gedeelte past... Maar ik lees heel soms wel eens per ongeluk fantasy... Clive Barker's Everville is toch wel behoorlijk fantasy, gaaf boek! ![]() |
|
Vrouwe van Avalon besteld. Mists of Avalon is toch veruit mijn favorite boek ![]() Some cause happiness wherever they go , others whenever they go ![]() |
|
Ik heb een keer de hobbit in het nederlands gelezen, later in het engels, en dat was echt veel en veel leuker! Ik heb de eerste 2 delen van LotR in het nederlands gelezen, maar ik denk dat ik ze maar eens in het engels ga lezen. HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip ![]() |
![]() |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
![]() |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |