IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Wie leest hier nog meer fantasy? [fantasy/science fiction] Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 09-11-2001 14:19 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hailz.. aan iedereen die nog gaat beginnen met LORD OF THE RINGS:

LEES DIT BOEK IN HET ENGELS als je hiertoe in staat bent,, .. Vertalingen zijn vrijwel nooit zo leuk om te lezen als de originele versie, en ook bij L.O.T.R. is het verschil erg groot!

Verder hoop ik alleen dat ik de serie uit heb voor die film uitkomt, , ik zorg er in iedergeval voor dat ik geen shot van die film te zien krijg voor ik de hele serie uit heb!!



Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 09-11-2001 14:30 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

WAT????! Nog nooit LotR gelezen??? Schandalig! LotR hoort bij je opvoeding!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 09-11-2001 21:03 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Hehe, LOTR moet ik ook nog aan beginnen, heb alleen "The Hobbit" nog gelezen.

Bij vertaalde boeken gaat gewoon heel veel literaire waarde verloren, net als bij nasynchronisatie (humor, verbanden binnen (delen van) teksten, enz).


Volthor Kahn
Wolf among sheep
Usericon van Volthor Kahn
Posted 10-11-2001 14:22 by Volthor Kahn Wijzig reactieProfiel van Volthor KahnQuote dit bericht

the obbit heb ik nooit uitgelezen, vond ik niet echt heel boeiend
toen ben ik maar aan LOTR begonnen, wel fantastisch natuurlijk
hoewel ik Terry Pratchett's Schijfwereld beter en leuker vind


Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 16-11-2001 9:03 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

George R.R. Martin

Ik heb "A Storm of Swords" (book 3 van A song of Fire and Ice) nagenoeg uit, and i must say i'm deeply impressed!

Hierbij kroon ik Martin als de ABSOLUTE GOD van de fantasy!

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 16-11-2001 9:05]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-11-2001 11:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

De serie Dark Matter vind ik erg tof


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 16-11-2001 11:24 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

wie is de schrijver daarvan?


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-11-2001 17:02 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik ben ergens halverwege gekomen ooit in LOTR, en ben dus weer opnieuw begonnen , uiteraard in engels..

Verder vind ik ook de fantasy boeken van Margerett Weiss en Tracy Hickman erg gaaf, die bekendste serie, iets van poort des doods ofzo, ken ik dus weer niet, maar ik lees wel veel AD&D boeken van hen (van de Dragonlance series, voor wie AD&D iets zegt, en ik mag van Rajackar nog een keer een stapeltje Ravenloft boeken lezen).. deze lezen erg makkelijk weg, maar zijn wel heel gaaf en vaak zeer humoristisch..



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 16-11-2001 20:32 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Hmmz, ja ongetwijfeld waren er ook boeken van AD&D ja, als magic the gathering ook al eigen boeken heeft...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-12-2001 21:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Afgelopen zondag heb ik het tweede deel van de Dark Matter serie uitgelezen.
Ik heb nu deel 2 t/m 4 uit, en elk deel is weer fantastisch, erg goeie dark fantasy.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 03-12-2001 21:21 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Als ik lees is het fantasy. Eddings vooral. Verder wat losse rommel.



Paulien.broeren
Deth for Life
Usericon van Paulien.broeren
Posted 04-12-2001 23:25 by Paulien.broeren Wijzig reactieProfiel van Paulien.broerenQuote dit bericht

Leest er hier ook iemand Elfquest toevallig?? Of Thorgal?


Cower you weaklings, tremble in fear, I am the ruler of land, sea and air


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 04-12-2001 23:26 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Dat zijn strips... Maar nee. Vroeger wel eens een Elfquest gelezen.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2003 20:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2001 23:10 schreef Lord Morgoth het volgende:
Aanrader voor iedereen die van wat 'diepere' fantasy houdt: George R.R. Martin 'A game of Thrones'.

Fantastische serie, die helaas 2 kleine nadelen heeft:

- incest is aande orde van dag (net als trouwen met je broer/zus) -

- de 'goodguys' lijken iedere keer de verkeerde beslissingen te nemen...

Voordelen:

- George is niet bang (zoals bijvoorbeeld Robert Jordan) om hoofdpersonen dood te laten gaan; dit hou het verhaal zeer spannend;

- ieder hoofdstuk is vanuit het oogpunt van 1 bepaald persoon geschreven. Zo zal 1 hoofdstuk focussen (en verteld worden vanuit het standpunt van) een van de 'goede', zo zal het volgende hoofdstuk verteld worden uit het oogpunt van zijn aartsrivaal!



Okee dan, dan ga ik hier verder (Mijn topic werd dichtgegooid):

Zijn er buiten Lord Morgoth en Dwaallicht nog meer liefhebbers van George R.R. Martin??? Hij heeft een serie uit van vier delen die van begin tot het einde boeien. En in tegenstelling tot Jordan zijn zijn karakters WEL boeiend en niet van die standaardtypen.

Echt een superschrijver en een vette aanrader voor iedere Fantasy fan


Lies
Usericon van Lies
Posted 22-02-2003 20:51 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

'k Heb daar twee jaar geleden The Hedge Knight van gelezen (gisteren trouwens over gedroomd ), maar ik vond het toen blijkbaar niet interessant genoeg om er verder op in te gaan.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-02-2003 20:55 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2003 20:51 schreef Lies het volgende:
'k Heb daar twee jaar geleden The Hedge Knight van gelezen (gisteren trouwens over gedroomd ), maar ik vond het toen blijkbaar niet interessant genoeg om er verder op in te gaan.


Die ken ik nog niet. Ik heb het vooral over de ""A song of fire and Ice " serie. Ik dacht dat "the hedge knight " in dezelfde wereld afspeelt maar dan op een eerder tijdstip. Overigens komt er een strip van "the hedgeknight".

Hier is trouwens een link over de schrijver voor de liefhebber:


http://www.georgerrmartin.com/home.html


Lies
Usericon van Lies
Posted 22-02-2003 20:58 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2003 20:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Die ken ik nog niet. Ik heb het vooral over de ""A song of fire and Ice " serie. Ik dacht dat "the hedge knight " in dezelfde wereld afspeelt maar dan op een eerder tijdstip. Overigens komt er een strip van "the hedgeknight".

The Hedge Knight is ook maar een kortverhaal hoor, dus je mist niet veel.

Maar als er een strip van komt, wil ik die toch wel 'ns zien. Staat er iets van op die site?

edit-- ja dus, bedankt voor de tip!

[Dit bericht is gewijzigd door Lies op 22-02-2003 20:59]


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 23-02-2003 21:06 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

ik


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 23-02-2003 21:07 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

psyche,fidessa van couperus is wel leuk, kweenie of het onder fantasy valt...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 23-02-2003 21:12 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Ik lees o.a. Raymond E. Feist, Dave Duncan, Robert Jordan, L.E. Modesitt Jr. en David B. Coe en dan ook nog tich andere fantasy boeken, waarvan ik de schrijvers reeds lang weer vergeten ben...

p.s. Tolkien zuigt! m.u.v. De Simarillion.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-02-2003 21:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 februari 2003 21:12 schreef Dargull het volgende:


p.s. Tolkien zuigt! m.u.v. De Simarillion.


En blok beton op je hoofd gehad of zo Dargull??????

(Ik kan geen enkele andere reden verzinnen waarom iemand zo iets raar zou typen)

ps: Lees eens iets van George R.R. Martin.


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 26-02-2003 17:52 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

LotR heb ik 2 keer gelezen in 2 jaar, en the Hobbit ben ik nou voor de 2e keer in bezig (Ik ben verslaafd aan Tolkien). De Silmarillion heb ik ook gelezen, maar voor de rest heb ik volgens mij geen fantasy-boeken van andere schrijvers gelezen. Dune heb ik ook geprobeerd, maar ik ben ergens opgehouden....Ik kwam er niet doorheen....


Do or do not. There is no try.


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 27-02-2003 13:12 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Ik vind dit toch eigenlijk best wel een topic die in het Algemeen gedeelte past...

Maar ik lees heel soms wel eens per ongeluk fantasy... Clive Barker's Everville is toch wel behoorlijk fantasy, gaaf boek!


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 27-02-2003 13:27 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Vrouwe van Avalon besteld.

Mists of Avalon is toch veruit mijn favorite boek


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Arachnia
"de hippie"
Usericon van Arachnia
Posted 27-02-2003 14:18 by Arachnia Wijzig reactieProfiel van ArachniaQuote dit bericht

Ik heb een keer de hobbit in het nederlands gelezen, later in het engels, en dat was echt veel en veel leuker!
Ik heb de eerste 2 delen van LotR in het nederlands gelezen, maar ik denk dat ik ze maar eens in het engels ga lezen.


HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen