IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Wie leest hier nog meer fantasy? [fantasy/science fiction] Vorige pagina | Volgende pagina
Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 10-07-2003 15:17 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 20 juni 2003 14:29 schreef Heidenreich het volgende:
Agamidion:> Dark Elf Trilogy he!

Ik ken bijna niemand die ook die boeken heeft gelezen.
Echt super goed! Vooral Soujorn.
Heb je ook de Icewind dale trilogy gelezen?


Ik heb ze gelezen

Sojourn is idd über, mar de 1e 2 ook zeekersch. Ben nu bezig in Icewind Dale boek 1 (Crystal Shard als ik me niet vergis?).

Ik heb beide trilogieën in een collectors item-achtig iets, met een mooie box eromheen. (en ook nog goedkoper dan 3 boeken los kopen raar maar waar)

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 10-07-2003 15:17]


Bruce Banner


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 10-07-2003 22:46 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Tolkien (uiteraard)
David Eddigs (ben toen in de Diamanten Roos (was t toch?)- trilogie begonnen: erg cool)
Terry Goodkind
Weisz en Hickman
Terry Pratchett: my all-time favourite, heerlijk absurde humor
Dan Simmons: met name de Hyperion- boeken, de Shrike:


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 11-07-2003 10:49 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

alle tolkien incl silmarilion
laatst 2 boek van Anne McCafffrey geleend ik weet niet of het wat is, titels waren leuk; Dragenvlucht en Drakenoog
en Winterkrijgers van David Gemmell
ben benieuwd verder wat random fantasy zoals dit gelezen


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 11-07-2003 10:59 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Woensdag twee boeken aangeschaft:

Tad Williams - De groene engeltoren deel 1 (de belegering)

W. Michael Gear & Kathleen Gear - Het volk van de wolf



Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 14-07-2003 22:12 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

ik vrees dat ik een ontzettende Raymond E. Feist verslaving heb


no text supplied


Heerschende Basch
Usericon van Heerschende Basch
Posted 17-07-2003 21:12 by Heerschende Basch Wijzig reactieProfiel van Heerschende BaschQuote dit bericht

Fantasy en science fiction doen het altijd goed bij mij. Vooral een combinatie er van. Zoals bijvoorbeeld Dan Simmons - Hyperion. Jack vance is ook een meester in de ehhh... science fantasy? Tschai is een van de mooiste boeken die ik gelezen heb. Ban van de ring is ook heel goed. Die wil ik binnenkort in het engels gaan lezen. Schijnt nog beter te zijn.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 17-07-2003 21:12 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Hyperion is inderdaad een erg gaaf boek


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-07-2003 22:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2003 21:12 schreef Heerschende Basch het volgende:
Jack vance is ook een meester in de ehhh... science fantasy? Tschai is een van de mooiste boeken die ik gelezen heb.


Jack Vance is een van de beste schrijvers ooit. Stel dat ze Tschai eens fatsoenlijk zouden verfilmen! Dat zou een serieuze concurrent voor L.O.T.R. worden.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 21-08-2003 23:30 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Ik zeg dit:

Station Perdido - China Mieville

Ben pas op de helft, maar wat is dit een goed boek! Het verhaal is tot nog toe goed, maar het is vooral briljant geschreven. Een enorm rijke schat aan beeldspraak zonder in saaie Tolkien-beschrijvingen te vervallen. (Helaas maar waar, LOTR is echt super, maar de landschapsomschrijvingen zijn veelal te langdradig).



wladimir
Usericon van wladimir
Posted 21-08-2003 23:40 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Terry Goodkind is geweldig..
Heel goed, maar op een andere manier als tolkien. Het gaat meer over mensen dan over elven, trollen etc.


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 22-08-2003 8:26 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Mijn favoriete schrijvers zijn Raymond E. Feist, George R Martin, Tolkien, en Roger Zelazny.
Van David Eddings en Julian May heb ik ook aardig wat gelezen.
Is H.P. Lovecraft (ook een favoriete schrijver van me) ook niet deels fantasy? Of wordt het meteen in het hokje horror gegooid?


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 22-08-2003 10:06 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik heb laatst Winterkrijgers van de Kronieken van Drenai gekocht en gelezen. Het was een heerlijk boek. Ik ben niet zo iemand die hele serie's kan lezen. En het jammere ( en het mooie voor bijna alle anderen ) is dat fantasy boeken meestal uit meerdere afleveringen bestaan.
Ik zag gisteren ook het boek Muddle Earth ofzo. Dat leek me ook wel ontzettend vet. Maar ik ga vandaag eerst even De Alchimist kopen denk ik. Ik moet hem toch ooit gelezen hebben.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 22-08-2003 10:08 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2003 23:40 schreef wladimir het volgende:
Terry Goodkind is geweldig..
Heel goed, maar op een andere manier als tolkien. Het gaat meer over mensen dan over elven, trollen etc.
Goeie tip van mij he?

Verder lees ik uiteraard ook nog Tolkien (verslaafde, nog ver voor de film aangekondigd werd) en nog een heleboel ander spul


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 22-08-2003 10:20 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

Ik toevallig gisteren alle boeken van Tolkien besteld (het voordeel van bij een uitgeverij werken)
Binnekort ga ik Anne Rice maar eens bestellen.


bla...bla...bla...


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 22-08-2003 10:21 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2003 10:20 schreef Lady Rose het volgende:
Ik toevallig gisteren alle boeken van Tolkien besteld
IMPOSSIBLE! Ook de hele reeks "History of Middle-Earth"?


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 22-08-2003 10:23 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2003 10:21 schreef Elfensteen het volgende:
IMPOSSIBLE! Ook de hele reeks "History of Middle-Earth"?


Nee die bestel ik later, anders krijg ik gezeur.


bla...bla...bla...


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 22-08-2003 10:24 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2003 10:23 schreef Lady Rose het volgende:
Nee die bestel ik later, anders krijg ik gezeur.
gaaf! Wel lastiger leesbaar dan (bijvoorbeeld) De Silmarillion!


Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 22-08-2003 11:05 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

Tolkien, Robert Jordan, Terry Brooks zijn toch wel de fantasy-schrijvers waar ik veel van lees. Het eerste fantasyboek wat ik las was er eentje uit de "Shannara"-serie van Terry Brooks.

[Dit bericht is gewijzigd door Sigrun op 22-08-2003 11:05]


Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-08-2003 15:23 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik wil binnenkort aan een nieuwe serie fantasyboeken beginnen, maar zit te twijfelen tussen die inmiddels 8-delige serie van Terry Goodkind of de Wheel Of Time serie van Robert Jordan..

Heeft er hier iemand goede argumenten voor of tegen??


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 25-08-2003 15:25 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

hou je van actie en geweld en sex.... Terry Goodkind

hou je van intriges, hoofsheid en uitgebalanceerde epos.... Robart Jordan

(ikzelf ga meer voor terry goodkind! maar van beide series zul je geen spijt krijgen!)

Denk ook eens aan George R R Martin: SOng OF Ice and Fire

of Tad Williams - Memory Sorrow And Thorn

TERRY ROELS!!!!


I Find That I Am Not There...


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 25-08-2003 15:49 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

kheb net dit gelezen:

MOOI!!!



[Dit bericht is gewijzigd door rvanderholst op 25-08-2003 15:49]


I Find That I Am Not There...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2003 15:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Welke van Anne Rice zijn goed ?
Heb er 1 (ARGH titel ontschiet me)


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 25-08-2003 15:59 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 25 augustus 2003 15:57 schreef Jenje het volgende:
Welke van Anne Rice zijn goed ?
Heb er 1 (ARGH titel ontschiet me)


Bwaaaaghhh, da's zo slecht... echt pulp vind ik het

(Servant of the Bones is de beste)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2003 15:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar jij bent Belg ...

Servants of the Bones ?

Wete je e Nederlandse titel?


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 25-08-2003 16:00 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Servant of the Bones... moet je in het engels lezen


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen