|
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | ||||
Auteur: |
|
|
Tolkien (uiteraard) David Eddigs (ben toen in de Diamanten Roos (was t toch?)- trilogie begonnen: erg cool) Terry Goodkind Weisz en Hickman Terry Pratchett: my all-time favourite, heerlijk absurde humor Dan Simmons: met name de Hyperion- boeken, de Shrike: Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
alle tolkien incl silmarilion laatst 2 boek van Anne McCafffrey geleend ik weet niet of het wat is, titels waren leuk; Dragenvlucht en Drakenoog en Winterkrijgers van David Gemmell ben benieuwd verder wat random fantasy zoals dit gelezen |
|
Woensdag twee boeken aangeschaft: Tad Williams - De groene engeltoren deel 1 (de belegering) W. Michael Gear & Kathleen Gear - Het volk van de wolf Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
ik vrees dat ik een ontzettende Raymond E. Feist verslaving heb no text supplied |
|
Fantasy en science fiction doen het altijd goed bij mij. Vooral een combinatie er van. Zoals bijvoorbeeld Dan Simmons - Hyperion. Jack vance is ook een meester in de ehhh... science fantasy? Tschai is een van de mooiste boeken die ik gelezen heb. Ban van de ring is ook heel goed. Die wil ik binnenkort in het engels gaan lezen. Schijnt nog beter te zijn. |
|
Hyperion is inderdaad een erg gaaf boek Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: Jack Vance is een van de beste schrijvers ooit. Stel dat ze Tschai eens fatsoenlijk zouden verfilmen! Dat zou een serieuze concurrent voor L.O.T.R. worden. |
|
Ik zeg dit: Station Perdido - China Mieville Ben pas op de helft, maar wat is dit een goed boek! Het verhaal is tot nog toe goed, maar het is vooral briljant geschreven. Een enorm rijke schat aan beeldspraak zonder in saaie Tolkien-beschrijvingen te vervallen. (Helaas maar waar, LOTR is echt super, maar de landschapsomschrijvingen zijn veelal te langdradig). ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Terry Goodkind is geweldig.. Heel goed, maar op een andere manier als tolkien. Het gaat meer over mensen dan over elven, trollen etc. |
|
Mijn favoriete schrijvers zijn Raymond E. Feist, George R Martin, Tolkien, en Roger Zelazny. Van David Eddings en Julian May heb ik ook aardig wat gelezen. Is H.P. Lovecraft (ook een favoriete schrijver van me) ook niet deels fantasy? Of wordt het meteen in het hokje horror gegooid? |
|
Ik heb laatst Winterkrijgers van de Kronieken van Drenai gekocht en gelezen. Het was een heerlijk boek. Ik ben niet zo iemand die hele serie's kan lezen. En het jammere ( en het mooie voor bijna alle anderen ) is dat fantasy boeken meestal uit meerdere afleveringen bestaan. Ik zag gisteren ook het boek Muddle Earth ofzo. Dat leek me ook wel ontzettend vet. Maar ik ga vandaag eerst even De Alchimist kopen denk ik. Ik moet hem toch ooit gelezen hebben. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote:Goeie tip van mij he? Verder lees ik uiteraard ook nog Tolkien (verslaafde, nog ver voor de film aangekondigd werd) en nog een heleboel ander spul |
|
Ik toevallig gisteren alle boeken van Tolkien besteld (het voordeel van bij een uitgeverij werken) Binnekort ga ik Anne Rice maar eens bestellen. bla...bla...bla... |
|
quote:IMPOSSIBLE! Ook de hele reeks "History of Middle-Earth"? |
|
quote: Nee die bestel ik later, anders krijg ik gezeur. bla...bla...bla... |
|
quote:gaaf! Wel lastiger leesbaar dan (bijvoorbeeld) De Silmarillion! |
|
Tolkien, Robert Jordan, Terry Brooks zijn toch wel de fantasy-schrijvers waar ik veel van lees. Het eerste fantasyboek wat ik las was er eentje uit de "Shannara"-serie van Terry Brooks. [Dit bericht is gewijzigd door Sigrun op 22-08-2003 11:05] Slava! Slava! Heil! Heil! Heil! |
|
Ik wil binnenkort aan een nieuwe serie fantasyboeken beginnen, maar zit te twijfelen tussen die inmiddels 8-delige serie van Terry Goodkind of de Wheel Of Time serie van Robert Jordan.. Heeft er hier iemand goede argumenten voor of tegen?? |
|
hou je van actie en geweld en sex.... Terry Goodkind hou je van intriges, hoofsheid en uitgebalanceerde epos.... Robart Jordan (ikzelf ga meer voor terry goodkind! maar van beide series zul je geen spijt krijgen!) Denk ook eens aan George R R Martin: SOng OF Ice and Fire of Tad Williams - Memory Sorrow And Thorn TERRY ROELS!!!! I Find That I Am Not There... |
|
kheb net dit gelezen: MOOI!!! [Dit bericht is gewijzigd door rvanderholst op 25-08-2003 15:49] I Find That I Am Not There... |
|
Welke van Anne Rice zijn goed ? Heb er 1 (ARGH titel ontschiet me) |
|
quote: Bwaaaaghhh, da's zo slecht... echt pulp vind ik het (Servant of the Bones is de beste) |
|
Maar jij bent Belg ... Servants of the Bones ? Wete je e Nederlandse titel? |
|
Servant of the Bones... moet je in het engels lezen |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |