IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Wie leest hier nog meer fantasy? [fantasy/science fiction] Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 12-10-2008 23:24 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2008 9:21 schreef Litha het volgende:
Robin Hobb - De boeken van de levende schepen (hele serie dikke pillen ) Top schrijver, top boeken!


Zie deze post nu pas, maar: schrijfster, niet schrijver.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 03-03-2011 19:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

atilla_de_hun, ga even rustig zitten. Hou je hart vast. Adem diep in.

Klik: http://shelf-life.ew.com/2011/03/03/dance-with-dragons-date/


I wish I was a butterfly


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 03-03-2011 19:25 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Ben een groot Pratchett fan.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-03-2011 20:14 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 maart 2011 19:25 schreef Dentz het volgende:
Ben een groot Pratchett fan.


Ik ook nog steeds.


Boeiender


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 03-03-2011 20:34 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Alleen de Engelse uitvoeringen, Nederlandse vertaling trekt me niet.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-03-2011 20:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2011 19:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
atilla_de_hun, ga even rustig zitten. Hou je hart vast. Adem diep in.

Klik: http://shelf-life.ew.com/2011/03/03/dance-with-dragons-date/





en dan nog in juli (er staat alleen geen jaar bij vermeld!)

maar erg goed nieuws!!!


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 03-03-2011 23:36 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

Heeft er intussen al iemand wat van China Mieville gelezen?
Helaas zijn tot op heden Station Perdido (Perdido Streetstation (als ik me niet vergis) en Armada (The Scar) in het Nederlands verschenen. Station Perdido is geniaal (ik heb zojuist ontdekt dat het onder steampunk fantasy geschaard kan worden) en prachtiche poetische proza.

The Iron Counsel ga ik misschien maar eens in het Engels lezen.... dat lijkt me ook een pracht verhaal over rebellen die een trein kapen en de rails van achter de trein voor de trein leggen om hem te smeren.....



Not Invented Here
Usericon van Not Invented Here
Posted 05-03-2011 20:40 by Not Invented Here Wijzig reactieProfiel van Not Invented HereQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2011 23:36 schreef White Tree het volgende:
Heeft er intussen al iemand wat van China Mieville gelezen?
Helaas zijn tot op heden Station Perdido (Perdido Streetstation (als ik me niet vergis) en Armada (The Scar) in het Nederlands verschenen. Station Perdido is geniaal (ik heb zojuist ontdekt dat het onder steampunk fantasy geschaard kan worden) en prachtiche poetische proza.

The Iron Counsel ga ik misschien maar eens in het Engels lezen.... dat lijkt me ook een pracht verhaal over rebellen die een trein kapen en de rails van achter de trein voor de trein leggen om hem te smeren.....


Yep, heb de meeste boeken van CM hier staan. Speciale stijl. Iron council is zeker de moeite... Ik heb ze trouwens allemaal in het Engels, ik erger me nogal vaak aan vertalingen.

[Dit bericht is gewijzigd door Not Invented Here op 05-03-2011 20:41]


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 21-03-2011 3:49 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2011 19:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Klik: http://shelf-life.ew.com/2011/03/03/dance-with-dragons-date/



quote:
Op 3 maart 2011 23:36 schreef White Tree het volgende:
Heeft er intussen al iemand wat van China Mieville gelezen?
Helaas zijn tot op heden Station Perdido (Perdido Streetstation (als ik me niet vergis) en Armada (The Scar) in het Nederlands verschenen. Station Perdido is geniaal (ik heb zojuist ontdekt dat het onder steampunk fantasy geschaard kan worden) en prachtiche poetische proza.

The Iron Counsel ga ik misschien maar eens in het Engels lezen.... dat lijkt me ook een pracht verhaal over rebellen die een trein kapen en de rails van achter de trein voor de trein leggen om hem te smeren.....

Ik ben er eindelijk aan begonnen. Net 'King Rat' - leest als een trein - en de verhalenbundel 'Looking For Jake' gelezen. Erg leuk! In die bundel staat ook een verhaaltje dat zich afspeelt in New Crebuzon, over Jack Half-a-Prayer.
Perdido Street Station heb ik een paar jaar geleden al eens gelezen, maar dat zit alweer ver weg, dus nu eerst die weer, en daarna The Scar en Iron Council. En dan de rest nog! Ik heb er best wel zin in.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-11-2012 16:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik heb de afgelopen maanden weer redelijk wat fantasy gelezen, en wel het volgende:

Joe Abercrombie - The First Law trilogy (The Blade Itself, Before They Are Hanged & Last Argument Of Kings)

R. Scott Bakker - Prince of Nothing Trilogy (The Darkness That Comes Before, The Warrior Prophet & The Thousandfold Thought)

Scott Lynch - The Lies of Locke Lamora & Red Seas Under Red Skies (deel 1 en 2 van een beoogde zeven-delige reeks)

Ik vond ze allemaal zeker wel wat hebben. Wat de drie auteurs gemeenschappelijk hebben is dat ze allemaal relatief jong & nieuw zijn en (kennelijk) behoorlijk veel aandacht hebben gekregen. In ieder geval heeft elk van de drie zeker originele elementen ingebouwd, al valt er op elk van de drie ook zeker wel iets af te dingen.

Hoe dan ook, ik zou ze alle drie aanraden aan mensen die wel aardigheid hebben in dit genre. Voor de mensen die bovenstaande boeken al kennen: zijn er nog andere kwalitatief goede auteurs in een soortgelijk straatje? Ik ben al bekend met Steven Erikson & George R.R. Martin.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 01-11-2012 16:56 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

China Miéville
Adrian Tchaikovsky
Patrick Rothfuss
quote:
Op 1 november 2012 16:32 schreef M. het volgende:
Wat de drie auteurs gemeenschappelijk hebben is dat ze allemaal relatief jong & nieuw zijn en (kennelijk) behoorlijk veel aandacht hebben gekregen.

Geldt voor deze drie ook, denk ik.
Die die jij opsomt vind ik ook leuk, dus misschien kun je met deze ook iets.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-11-2012 17:02 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ow ja, Rothfuss, die was ik nog vergeten! Die twee boeken over Kvothe van hem heb ik ook gelezen.

Dus het lijstje is:
Joe Abercrombie
R. Scott Bakker
Scott Lynch
Patrick Rothfuss

En ik vond Rothfuss nog het origineelst/best! Ik zal die andere namen eens checken, dank.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 01-11-2012 17:05 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Geen probleem!
Robert V.S. Redick is ook nog een goeie.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-11-2012 20:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2012 17:02 schreef M. het volgende:
Ow ja, Rothfuss, die was ik nog vergeten! Die twee boeken over Kvothe van hem heb ik ook gelezen.

Dus het lijstje is:
Joe Abercrombie
R. Scott Bakker
Scott Lynch
Patrick Rothfuss

En ik vond Rothfuss nog het origineelst/best! Ik zal die andere namen eens checken, dank.


Ik vind de serie "A tale of Ketty Jay" erg van Chris wooding erg goed. Het heeft wel wat weg van Firefly (maar speelt niet af in de ruimte maar op een planeet).
Verder ben ik ook erg te spreken over de "Shadows of the apt" reeks van Adrian Tchaikovsky. Zijn Universum is erg origineel in de zin dat er geen dwergen, trollen etc. etc. meedoen of dat het nu eens niet in een soort van alternatieve middeleeuwen afspeelt. Zijn "rassen"hebben elk kenmerken van insecten (geleedpotigen). Dus je hebt beetles, spiders, wasps etc.
Verder is de serie van Peter V. Brett ook erg gaaf.
Als je een goed zombieboek wil lezen moet je World war Z te pakken zien te krijgen (echt super), een ander goed boek over een post-apocalyptische wereld is "The passage" van Justin Cronin.



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 01-11-2012 20:39]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-11-2012 20:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2012 16:32 schreef M. het volgende:
zijn er nog andere kwalitatief goede auteurs in een soortgelijk straatje?


verder zijn de boeken van Robin Hobb ook een dikke aanrader.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 01-11-2012 21:49 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Tales of the Ketty Jay: ik vond de eerste nogal tegenvallen, maar daarna gaat het wel in stijgende lijn. Peter V. Brett was ik eerst ook wel enthousiast over, maar dat is ondertussen al wat afgezwakt.
Robin Hobb is natuurlijk een klassieker. The Rain Wild Chronicles moet ik nog lezen.

Als je nóg tips hebt, hoor ik ze ook graag, attila.

edit: Nog even wat extra lof voor Adrian Tchaikovsky: groot pluspunt is dat hij in sneltreinvaart boeken voor de Shadows of the Apt-reeks blijft schrijven, die stuk voor stuk érg goed zijn. In 2008 begonnen, nu al 8 verschenen, in totaal zullen het er 10 zijn.
Ook veel bonusmateriaal op zijn site: http://shadowsoftheapt.com/


[Dit bericht is gewijzigd door Bleh? op 01-11-2012 21:55]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 01-11-2012 22:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2012 21:49 schreef Bleh? het volgende:
Tales of the Ketty Jay: ik vond de eerste nogal tegenvallen, maar daarna gaat het wel in stijgende lijn. Peter V. Brett was ik eerst ook wel enthousiast over, maar dat is ondertussen al wat afgezwakt.
Robin Hobb is natuurlijk een klassieker. The Rain Wild Chronicles moet ik nog lezen.

Als je nóg tips hebt, hoor ik ze ook graag, attila.



zeker

Marc Charan newton
Daniel Abrahams

quote:

edit: Nog even wat extra lof voor Adrian Tchaikovsky: groot pluspunt is dat hij in sneltreinvaart boeken voor de Shadows of the Apt-reeks blijft schrijven, die stuk voor stuk érg goed zijn. In 2008 begonnen, nu al 8 verschenen, in totaal zullen het er 10 zijn.
Ook veel bonusmateriaal op zijn site: http://shadowsoftheapt.com/



helemaal mee eens (en thalric is een eindbaas!)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 01-11-2012 22:04]


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 01-11-2012 22:09 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Thalric is gaaf, ja!

Aanraders van Daniel Abraham? Ik heb het eerste deel van The Long Price Quartet gelezen maar daar vond ik niet veel aan, heb het daarna opgegeven.
Die andere ken ik niet, zal ik eens checken!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-11-2012 22:52 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Lyonesse serie van Jack Vance is ook een klassiekertje.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 01-11-2012 23:30 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Elric!

De Venom onder de Fantasy reeksen!


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-11-2012 12:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 1 november 2012 22:09 schreef Bleh? het volgende:
Thalric is gaaf, ja!

Aanraders van Daniel Abraham? Ik heb het eerste deel van The Long Price Quartet gelezen maar daar vond ik niet veel aan, heb het daarna opgegeven.
Die andere ken ik niet, zal ik eens checken!


Ik heb "The dragon's path" gelezen. Die vond ik goed (net een niveautje onder de eerdergenoemde auteurs maar zeker de moeite waard).
Ik las ook Lyonsse van Jack Vance. Ik kan alleen maar beamen dat dat een schitterden reeks is (alhoewel met enigszins een trage start). Maar goed nagenoeg ALLES van Jack Vance is klasse. (maar dat is vaak weer wel SF en M. vroeg om Fantasy)


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-06-2013 14:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2013 13:57 schreef Mark het volgende:
Over vooruitwijzingen gesproken, had jij bij het lezen van A Dance With Dragons in eerste instantie de 'three pies' van Manderly door?

Nee

De precieze betekenis is nergens in het boek expliciet gemaakt, toch? Dat zou wel beteken dat het (formeel) nog speculatief is

Erg vette lijn vind ik dat trouwens, die van Manderly! Sowieso in dat boek en Feast of Crows vet hoe bepaalde lui 'nieuwe' grote spelers worden (Martell! ).


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-06-2013 14:06 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2013 14:01 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee

De precieze betekenis is nergens in het boek expliciet gemaakt, toch? Dat zou wel beteken dat het (formeel) nog speculatief is


Zal ook niet gebeuren, want het is niet belangrijk voor het plot. Maar ja, drie vermiste Freys, etc...


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-06-2013 15:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 juni 2013 14:06 schreef Mark het volgende:
Zal ook niet gebeuren, want het is niet belangrijk voor het plot. Maar ja, drie vermiste Freys, etc...

Ja, het ligt er (in retrospect) wel duimendik bovenop


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-10-2013 23:23 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik vond Abercrombie al goed, maar zijn laatste - "Red Country" - is echt te gek. Stand alone, al gaat het pas echt leven als je de rest van zijn werk kent (sowieso dik aan te raden, check wikipedia voor een lijstje).

Maar die laatste... fantasy á la Sergio Leone, en gewoon heeeeeel vet (dinges en danges zitten erin). Wow.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 23-10-2013 12:22]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen