IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Wie leest hier nog meer fantasy? [fantasy/science fiction] Vorige pagina | Volgende pagina
Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 25-03-2006 13:25 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 25 maart 2006 9:45 schreef blonde rockgod het volgende:
hij heeft wel kinderboeken geschreven, zoals Johnny and the Bomb, en een paar boeken die niet in de discworld serie staan, maar wel over de discworld gaan, zoals The Wee Free Man. Als je het boek hebt geleend, zet hier de titel dan even neer, ik ben benieuwd. En de hitchhikers guide Rules!

Het speelde zich inderdaad op Discworld af, geloof ik. Hij vertelde dat het ging over mensen die planeten maakten en op een platte schijf planeet kwamen en dat maar raar vonden oid. Ik zal het eens navragen maandag.
Hij heeft geloof ik ook het boekje Where Is My Cow geschreven, wat ook weer terugkomt in Thud.

En je usericon: de Dood van Discworld toch?



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 25-03-2006 13:45 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com




blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 25-03-2006 13:47 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

ben je nu trouwens niet in de war? In the hitchhikers guide gaat het ook over mensen die werelden maken.... Maar ja, als je de titel hebt lees ik het wel!



Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 25-03-2006 14:08 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 25-03-2006 16:04 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

oh, die ken ik niet... Even kijken of ik die ook op de kop kan tikken! Thanx!



Supay
Usericon van Supay
Posted 11-07-2006 15:45 by Supay Wijzig reactieProfiel van SupayQuote dit bericht

Ik lees eigenlijk alleen maar fantasy, zo af en toe iets anders maar dat komt dan omdat ik voor mijn verjaardag ofzo een boek krijg van familie en soms zomaar van mijn moeder, vind het wel best, heb ik weer wat te doen


if you never seek what you want, you'll never find what belongs to you


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-07-2006 15:51 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Bezig in Deel 4 van George Martin's Song of Ice and Fire: A feast for crows. Ben al driekwart op weg, maar ik snap nog steeds niet helemaal waarom er zo nodig een 4e boek tussen gepropt moest worden. En zeker niet met zo'n omvang. Het zijn bepaald niet de meest interessante karakters die aan bod komen en er is zelfs nog geen enkel hoofdstuk van Daenerys geweest. Al zijn die Ironmen lekker aan het rossen nu, dat is wel bruut.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 11-07-2006 15:55 by Cpt.Chaos Wijzig reactieProfiel van Cpt.ChaosQuote dit berichthttp://www.chaos.antisociaal.nl

ik bne momenteel bezig met de trilogien van Robin Hobb... erg leuk geschreven vind ik...


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 11-07-2006 15:58 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Welk van de trilogien? Ik vond de assassin serie geweldig, Liveship Traders was helaas iets minder en de Fool-serie is wel okay maar haalt het ook niet bij de eerste serie helaas. Desalniettemin inderdaad een hele goede schrijfster! Heb nog een gesigneerd exemplaar van het eerste Assassin-boek in mijn kast staan


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Cpt.Chaos
No antivenom available...
Usericon van Cpt.Chaos
Posted 11-07-2006 16:00 by Cpt.Chaos Wijzig reactieProfiel van Cpt.ChaosQuote dit berichthttp://www.chaos.antisociaal.nl

quote:
Op 11 juli 2006 15:58 schreef Mark het volgende:
Welk van de trilogien? Ik vond de assassin serie geweldig, Liveship Traders was helaas iets minder en de Fool-serie is wel okay maar haalt het ook niet bij de eerste serie helaas. Desalniettemin inderdaad een hele goede schrijfster! Heb nog een gesigneerd exemplaar van het eerste Assassin-boek in mijn kast staan


ben nu bij boek 2 van de liveschip traders. ik moet zeggen dat ik tot nu toe de assassin serie ook beter vond, alhoewel dit ook wel wat heeft. ben heel erg benieuwd naar de fool serie. dan komt fitz teminste weer echt in het verhaal.


if testing is the art of finding bugs, programming must be the art of inserting them


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 11-07-2006 16:09 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

liveship serie vond ik ook niet zo denderend, maar die fool serie is echt fucking geweldig!!


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 11-07-2006 18:09 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

De Verheven Steen serie van Weis en Hickman


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


FlamingTsunami
Audio Addicted
Usericon van FlamingTsunami
Posted 19-07-2006 10:22 by FlamingTsunami Wijzig reactieProfiel van FlamingTsunamiQuote dit bericht

Ik ben op het moment door het vierde deel van The Dark Tower reeks van Steven King gekomen. Moet zeggen dat het een heel erg lekkere serie is, maar dat geen van de tot nu toe vier gelezen boeken deel 2 kan overtreffen, wat was die goed.


Via Dolorosa, memento mori.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 19-07-2006 10:23 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Dit forum is fantasy genoeg...


spelfout weggehaald...


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-07-2006 11:00 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Precies. Elfjes en trollen genoeg op ZM.
Ik vind fantasy over het algemeen bijzonder homoseksueel. Utopistische droomwereldjes voor dagdromers en mietjes, ik wil deze wereld eerst tot de grond toe afbreken voordat ik aan iets nieuws wil denken.
Lord of the Rings vond ik wel te doen, maar dat las ik toendertijd puur uit interesse voor de (lichte) heidense invloeden in het verhaal.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2006 11:13 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Fantasy gaast juist heel vaak over de duistere dingen in een (niet per se utopische) wereld.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 19-07-2006 11:19 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Wilde net zeggen, zovaak kom ik geen utopische wereldjes tegen in zo'n boeken..


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-07-2006 11:22 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

O.
Ik lees te weinig fantasy om dat te hebben kunnen weten. Maar bij duistere werelden denk ik zelf eerder aan de term science fiction. Niet dat het nou zo belangrijk is.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2006 11:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Wat dan vaak wel gay is, is hoe de held zich gedraagt. Het gebeurt nog al eens dat ze gewoon té goed zijn, bah. Dat trek ik ook slecht.

Doe maar Steven Erikson


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2006 11:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 11:22 schreef Heiden het volgende:
O.
Ik lees te weinig fantasy om dat te hebben kunnen weten. Maar bij duistere werelden denk ik zelf eerder aan de term science fiction. Niet dat het nou zo belangrijk is.

Het gaat dan ook meestal niet om die duistere wereld, maar dat er een bedreiging (duistere zaken) is in de (meestal) vredige) wereld. Kijk maar naar LotR, dat begint ook in het paradijs (the Shire), terwijl de bedreiging uit de hel (Mordor) komt.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2006 11:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Je kunt dat soort dingen ook lezen puur om de ontspanning .... of om even aan de dagelijkse sleur te ontduiken.

LotR was gaaf ... heb nog een amerikaanse dark fantasy/sci-fi reeks liggen die erg tof is waar ik naam van kwijt ben.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-07-2006 11:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 11:22 schreef ZelThoR het volgende:
Wat dan vaak wel gay is, is hoe de held zich gedraagt. Het gebeurt nog al eens dat ze gewoon té goed zijn, bah. Dat trek ik ook slecht.

Doe maar Steven Erikson


Of Kossakowska.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2006 11:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 11:25 schreef Chelman het volgende:
Of Kossakowska.
Hehehe

edit: al laten vertalen en importeren?

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 19-07-2006 11:30]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2006 11:29 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2006 11:24 schreef Jenje het volgende:
Je kunt dat soort dingen ook lezen puur om de ontspanning .... of om even aan de dagelijkse sleur te ontduiken.

LotR was gaaf ... heb nog een amerikaanse dark fantasy/sci-fi reeks liggen die erg tof is waar ik naam van kwijt ben.

Dat KAN, ja. Feist is vaak ook te gay voor woorden, maar als vakantie tijdverdrijf voer wil het nog wel. Als het toch te heet is om moeilijke dingen te lezen

LotR vind ik niet zo geweldig, wel leuk om te lezen, maar ik vind het op de een of andere manier iets te makkelijk gaan.

Niet toevallig de Hyperion-reeks van Dan Simmons? Eerst waar ik aan moest denken bij dark-fantasty. Erg beklemmende serie, dat.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2006 11:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

nee, leuke is dat elke uitgave van een andere schrijver is, alleen de grote lijnen en de karakters zijn het zelfde


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen