|
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik lees bijna aleen maar fantasy. Tolkien, Feist en Eddings zijn favoriet. Verder ben ik nu bezig met een serie van Katherine Kerr (naam vergeten). Ik heb alles behalve Tolkien in het Nederlands gelezen maar ik ben van plan om ooit nog eens in het Engels te beginnen. "True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust". |
|
quote: [offtopic]hebben wij geen msn meer?[/offtopic] HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip |
|
Terry brooks is erg goed |
|
quote: jamaar de search werkt niet.. Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
-> Spiritualiteit Zo'n onzin is dit niet . |
|
Na enkele van deze posts gelezen te hebben heb ik wel zin gekregen om iets te lezen van George R.R. Martin. Kan iemand een boek van hem aanraden of serie? Wat is de beste serie van hem ("A Song of Ice and Fire"?)? Ik heb namelijk net een verzameling van 'Comic Fantasy' uit en nu zou ik weer iets zwaarwichtigers willen, maar weet niet precies wat. |
|
quote: Morke, jij noemt de naam:Jack Vance. Dat maakt jou in een klap een goede vriend van mij. VAnce is de beste SF schrijver ooit. En "de eersten van Rissan "is geschreven door Wim Gijssen (Een van de betere Jack Vance klonen). |
|
Ik heb ooit lang geleden een keer een lijst gemaakt met schrijvers waarvan ik de boeken/series nog wel wil lezen. Heb nu na zes jaar nog lang niet zoveel gelezen als ik eigenlijk zou willen... Degene die ik wel heb gelezen en erg aanraad zijn o.a. (sommige zijn al opgenoemd, maar ik wil ze toch nogmaals noemen ) David Eddings - 2 series, 1 los boek, totaal 15 boeken ofzo Robert Jordan - Wheel of Time (Duh?) 10 nu onderhand? Katherine Kerr - Deverry Cycle, nu iets van 14 boeken ook Terry Pratchett - Discworld !! Geweldig, maar je moet wel van humor houden Melanie Rawn - Dragon Prince, erg mooi geschreven. 6 boeken ofzo. Weis & Hickman - Death Gate Cycle (ook best bekend, 7 boeken) Oh ja, (edit Hoeveel mensen lezen hier eigenlijk in het engels? Persoonlijk vind ik vertalingen maar niets, en ik vind engels ook lekkerder lezen eigenlijk... Hoe is dat bij de anderen? [Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 13-03-2003 20:29] "None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free." |
|
quote: DURDAINE! |
|
De heersers der Duisternis van Tanith Lee is ook geweldig..wie kan me aan alles behalve deel 1 helpen? Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote: ik begon met Engels lezen omdat dat goedkoper was en de boeken waren vaak eerder beschikbaar (meeste fantasy schrijvers zijn volgens mij Engels/ Amerikaans) Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
quote: Idd, en: Tschai Ogen van de overwereld De Duivelsprinsen De lyonesse reeks De Kronieken van Cadwall reeks |
|
Damn, die gast is wel fucking geniaal (Helaarsch niet zo geniaal als mr. Tolkien, maar toch...(is eigenlijk een heel andere genre)) |
|
quote: das als het goed is van Wim Gijsen |
|
quote: Dat vind ik dus wel. Maar dat komt omdat ik meer van dat soort SF hou als van Fantasy (maar begrijp me niet verkeerd: Tolkien is nummer twee). Wat ook voor Vance spreekt is dat hij vele malen meer boeken als Tolkien heeft geschreven en dat die allemaal van een (zeer )hoog niveau zijn. Dta is toch wel moeilijk om vele malen een topprestatie te leveren. Godver, wat zou een verfilming van Tschai super zijn (als er een vet budget voor zou worden uitgetrokken). PS; Wim Gijsen had ik ook al eerder gezegd |
|
Ik hou dus meer van Fantasy dus vandaar , maar JV komt zeker op een 2e plaats... en die verfilming: dat zou HEEL veel geld kosten denk ik zomaar |
|
quote: Dara kan ik mee leven Wat vind je van George R.R. Martin?? Zijn fantasy reeks is erg erg erg erg goed!!!!(en duizend maal zo goed als Jordan en Feist) |
|
quote: A Game of Thrones vond ik erg goed (en eigenlijk ook het enige boek ) wat ik van George Martin heb gelezen. Feist vind ik ook erg goed, maar de schrijfstijl van G. Martin vind ik relaxter lezen |
|
quote: absoluut!! verder zijn de karakters bij Martin wat boeiender en durft Martin als schrijver veel meer buiten het standaardpad te treden. Bijna Vance dus |
|
ik zal morgen eens even de bibliotheek doorspitten [Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 14-03-2003 20:47] |
|
Jack Vance en David Gemmel zijn de Goden |
|
David Gemmel??? Nog nooit van gehoord dus....vertel!!!! Info AUB. |
|
quote:Tja verhalen waar het bloed van de pagina's je toegemoed vliegt. Het speelt zich af in de tijd van bijlvechters en ridders. De verhalen zijn verheven met een touch van mystiek. Ik zou zeggen probeer er eens een. Vooral de boeken over Druss de bijlvechter zijn geweldig. http://www.deboekenplank.nl/naslag/aut/g/gemmell_d/gemmell_d.htm Veel plezier ermee |
|
quote: Hey, klinkt interessant!! bedankt! |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |