IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Wie leest hier nog meer fantasy? [fantasy/science fiction] Vorige pagina | Volgende pagina
mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 27-02-2003 14:30 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Clark Ashton Smith
Jack Vance


eh...

Die gast die "de eersten van rissan" heeft geschreven.

En ik weet niet of de Huurling ook telt, aangezien het hier over strip gaat (nou ja, strip, schilderijen, dat wel....)


Dit slaat nergens op.


Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 27-02-2003 15:49 by Nemesis Wijzig reactieProfiel van NemesisQuote dit bericht

Ik lees bijna aleen maar fantasy. Tolkien, Feist en Eddings zijn favoriet. Verder ben ik nu bezig met een serie van Katherine Kerr (naam vergeten). Ik heb alles behalve Tolkien in het Nederlands gelezen maar ik ben van plan om ooit nog eens in het Engels te beginnen.


"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".


Arachnia
"de hippie"
Usericon van Arachnia
Posted 27-02-2003 16:01 by Arachnia Wijzig reactieProfiel van ArachniaQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2003 15:49 schreef Nemesis het volgende:
Ik lees bijna aleen maar fantasy. Tolkien, Feist en Eddings zijn favoriet. Verder ben ik nu bezig met een serie van Katherine Kerr (naam vergeten). Ik heb alles behalve Tolkien in het Nederlands gelezen maar ik ben van plan om ooit nog eens in het Engels te beginnen.

[offtopic]hebben wij geen msn meer?[/offtopic]


HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip HIP hip


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 27-02-2003 16:19 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

Terry brooks is erg goed



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-03-2003 16:05 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2001 21:02 schreef Lord Morgoth het volgende:
ook dit topic hadden we geloof ik al eens gehad...

Mensen aub gebruik de 'search' voordat je een nieuw topic opent


jamaar de search werkt niet..


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 12-03-2003 16:31 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

-> Spiritualiteit

Zo'n onzin is dit niet .


valdrgalga
Usericon van valdrgalga
Posted 12-03-2003 20:09 by valdrgalga Wijzig reactieProfiel van valdrgalgaQuote dit bericht

Na enkele van deze posts gelezen te hebben heb ik wel zin gekregen om iets te lezen van George R.R. Martin. Kan iemand een boek van hem aanraden of serie? Wat is de beste serie van hem ("A Song of Ice and Fire"?)? Ik heb namelijk net een verzameling van 'Comic Fantasy' uit en nu zou ik weer iets zwaarwichtigers willen, maar weet niet precies wat.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-03-2003 19:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2003 14:30 schreef mörke het volgende:
Clark Ashton Smith
Jack Vance


eh...

Die gast die "de eersten van rissan" heeft geschreven.

En ik weet niet of de Huurling ook telt, aangezien het hier over strip gaat (nou ja, strip, schilderijen, dat wel....)


Morke, jij noemt de naam:Jack Vance. Dat maakt jou in een klap een goede vriend van mij. VAnce is de beste SF schrijver ooit. En "de eersten van Rissan "is geschreven door Wim Gijssen (Een van de betere Jack Vance klonen).


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 13-03-2003 20:27 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Ik heb ooit lang geleden een keer een lijst gemaakt met schrijvers waarvan ik de boeken/series nog wel wil lezen.
Heb nu na zes jaar nog lang niet zoveel gelezen als ik eigenlijk zou willen...

Degene die ik wel heb gelezen en erg aanraad zijn o.a. (sommige zijn al opgenoemd, maar ik wil ze toch nogmaals noemen )

David Eddings - 2 series, 1 los boek, totaal 15 boeken ofzo
Robert Jordan - Wheel of Time (Duh?) 10 nu onderhand?
Katherine Kerr - Deverry Cycle, nu iets van 14 boeken ook
Terry Pratchett - Discworld !! Geweldig, maar je moet wel van humor houden
Melanie Rawn - Dragon Prince, erg mooi geschreven. 6 boeken ofzo.
Weis & Hickman - Death Gate Cycle (ook best bekend, 7 boeken)

Oh ja, (edit Hoeveel mensen lezen hier eigenlijk in het engels? Persoonlijk vind ik vertalingen maar niets, en ik vind engels ook lekkerder lezen eigenlijk... Hoe is dat bij de anderen?


[Dit bericht is gewijzigd door Astaroth op 13-03-2003 20:29]


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 13-03-2003 20:30 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2003 14:30 schreef mörke het volgende:

Jack Vance




DURDAINE!


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 14-03-2003 0:26 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

De heersers der Duisternis van Tanith Lee is ook geweldig..wie kan me aan alles behalve deel 1 helpen?


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 14-03-2003 9:22 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2003 20:27 schreef Astaroth het volgende:
Ik heb ooit lang geleden een keer een lijst gemaakt met schrijvers waarvan ik de boeken/series nog wel wil lezen.
Heb nu na zes jaar nog lang niet zoveel gelezen als ik eigenlijk zou willen...

Degene die ik wel heb gelezen en erg aanraad zijn o.a. (sommige zijn al opgenoemd, maar ik wil ze toch nogmaals noemen )

David Eddings - 2 series, 1 los boek, totaal 15 boeken ofzo
Robert Jordan - Wheel of Time (Duh?) 10 nu onderhand?
Katherine Kerr - Deverry Cycle, nu iets van 14 boeken ook
Terry Pratchett - Discworld !! Geweldig, maar je moet wel van humor houden
Melanie Rawn - Dragon Prince, erg mooi geschreven. 6 boeken ofzo.
Weis & Hickman - Death Gate Cycle (ook best bekend, 7 boeken)

Oh ja, (edit Hoeveel mensen lezen hier eigenlijk in het engels? Persoonlijk vind ik vertalingen maar niets, en ik vind engels ook lekkerder lezen eigenlijk... Hoe is dat bij de anderen?


ik begon met Engels lezen omdat dat goedkoper was en de boeken waren vaak eerder beschikbaar (meeste fantasy schrijvers zijn volgens mij Engels/ Amerikaans)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-03-2003 16:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2003 20:30 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
DURDAINE!


Idd,

en: Tschai
Ogen van de overwereld
De Duivelsprinsen
De lyonesse reeks
De Kronieken van Cadwall reeks



Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-03-2003 17:36 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Damn, die gast is wel fucking geniaal (Helaarsch niet zo geniaal als mr. Tolkien, maar toch...(is eigenlijk een heel andere genre))


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-03-2003 17:50 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2003 14:30 schreef mörke het volgende:
Die gast die "de eersten van rissan" heeft geschreven.



das als het goed is van Wim Gijsen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-03-2003 20:25 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2003 17:36 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
Damn, die gast is wel fucking geniaal (Helaarsch niet zo geniaal als mr. Tolkien, maar toch...(is eigenlijk een heel andere genre))


Dat vind ik dus wel. Maar dat komt omdat ik meer van dat soort SF hou als van Fantasy (maar begrijp me niet verkeerd: Tolkien is nummer twee). Wat ook voor Vance spreekt is dat hij vele malen meer boeken als Tolkien heeft geschreven en dat die allemaal van een (zeer )hoog niveau zijn. Dta is toch wel moeilijk om vele malen een topprestatie te leveren.

Godver, wat zou een verfilming van Tschai super zijn (als er een vet budget voor zou worden uitgetrokken).

PS; Wim Gijsen had ik ook al eerder gezegd


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-03-2003 20:29 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Ik hou dus meer van Fantasy dus vandaar , maar JV komt zeker op een 2e plaats...

en die verfilming: dat zou HEEL veel geld kosten denk ik zomaar


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-03-2003 20:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2003 20:29 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
Ik hou dus meer van Fantasy dus vandaar , maar JV komt zeker op een 2e plaats...




Dara kan ik mee leven Wat vind je van George R.R. Martin?? Zijn fantasy reeks is erg erg erg erg goed!!!!(en duizend maal zo goed als Jordan en Feist)


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-03-2003 20:38 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2003 20:35 schreef attila_de_hun het volgende:
Dara kan ik mee leven Wat vind je van George R.R. Martin?? Zijn fantasy reeks is erg erg erg erg goed!!!!(en duizend maal zo goed als Jordan en Feist)


A Game of Thrones vond ik erg goed (en eigenlijk ook het enige boek ) wat ik van George Martin heb gelezen.

Feist vind ik ook erg goed, maar de schrijfstijl van G. Martin vind ik relaxter lezen


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-03-2003 20:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2003 20:38 schreef Ellesar of Gondor het volgende:
A Game of Thrones vond ik erg goed (en eigenlijk ook het enige boek ) wat ik van George Martin heb gelezen.

Feist vind ik ook erg goed, maar de schrijfstijl van G. Martin vind ik relaxter lezen


absoluut!! verder zijn de karakters bij Martin wat boeiender en durft Martin als schrijver veel meer buiten het standaardpad te treden. Bijna Vance dus


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-03-2003 20:46 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

ik zal morgen eens even de bibliotheek doorspitten

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 14-03-2003 20:47]


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 14-03-2003 20:47 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Jack Vance en David Gemmel zijn de Goden


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-03-2003 20:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

David Gemmel??? Nog nooit van gehoord dus....vertel!!!! Info AUB.


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 14-03-2003 20:57 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2003 20:50 schreef attila_de_hun het volgende:
David Gemmel??? Nog nooit van gehoord dus....vertel!!!! Info AUB.
Tja verhalen waar het bloed van de pagina's je toegemoed vliegt. Het speelt zich af in de tijd van bijlvechters en ridders. De verhalen zijn verheven met een touch van mystiek. Ik zou zeggen probeer er eens een. Vooral de boeken over Druss de bijlvechter zijn geweldig.

http://www.deboekenplank.nl/naslag/aut/g/gemmell_d/gemmell_d.htm

Veel plezier ermee


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-03-2003 21:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2003 20:57 schreef gummibeer het volgende:
Tja verhalen waar het bloed van de pagina's je toegemoed vliegt. Het speelt zich af in de tijd van bijlvechters en ridders. De verhalen zijn verheven met een touch van mystiek. Ik zou zeggen probeer er eens een. Vooral de boeken over Druss de bijlvechter zijn geweldig.

http://www.deboekenplank.nl/naslag/aut/g/gemmell_d/gemmell_d.htm

Veel plezier ermee


Hey, klinkt interessant!! bedankt!


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen