IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Wie leest hier nog meer fantasy? [fantasy/science fiction] Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-10-2013 8:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2013 23:23 schreef M. het volgende:
Ik vond Abercrombie al goed, maar zijn laatste - "Red Country" - is echt te gek. Stand alone, al gaat het pas echt leven als je de rest van zijn werk kent (sowieso dik aan te raden, check wikipedia voor een lijstje).

Ninefingers..


Lamb??? (ben net begonnen in het boek). Ik hoop dat Bayaz en Glokta nog eens een keer opduiken ineen later boek.

Na red country ga ik beginnen aan de nieuwe van Scott Lynch (The republic of thieves, die serie zeker een kans geven als je die nog niet kent).


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-10-2013 11:50 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ben benieuwd. Ik vond de First Law trilogie eerlijk gezegd een beetje teleurstellend, na alle hype eromheen. Goed geschreven, maar het verhaal stortte mijns inziens na boek twee helemaal in elkaar (na de terugkeer van de edge of the world). 'Best served cold' was goed te doen, maar werd richting het einde ook wat irritant met onrealistisch karaktergedrag.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 23-10-2013 12:01 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

Beste spoiler, M.
Ik vond Red Country nogal tegenvallen. The Heroes vond ik wel heel leuk, als er nog nieuwe komen lees ik die vast ook wel weer.

Ook erg benieuwd naar de nieuwe Scott Lynch, ja!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-10-2013 12:24 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ai, excuus.

Ja Lynch is ook fijn. Staat op de lijst. En ik hoop dat Rothfuss zijn trilogie afrondt, die is toch ook alweer een tijdje bezig.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 23-10-2013 19:42 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Ben afgelopen zondag getipt om de Mazalan Book of the Fallen serie eens te proberen.

Iemand ervaring mee?


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-10-2013 21:08 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja hopen. Probeer het, maar probeer het wel minstens de eerste twee delen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-10-2013 22:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 19:42 schreef powertieke het volgende:
Ben afgelopen zondag getipt om de Mazalan Book of the Fallen serie eens te proberen.

Iemand ervaring mee?

Wat M. zei. Persoonlijk was ik met boek 1 al binnen, maar veel mensen hebben juist moeite met dat boek.

Beste serie ooit.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-10-2013 22:40]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-10-2013 18:14 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 19:42 schreef powertieke het volgende:
Ben afgelopen zondag getipt om de Mazalan Book of the Fallen serie eens te proberen.

Iemand ervaring mee?


Ik heb het ergens halverwege boek 1 opgegeven. Niet door te komen zo saai.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 24-10-2013 20:23 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 19:42 schreef powertieke het volgende:
Ben afgelopen zondag getipt om de Mazalan Book of the Fallen serie eens te proberen.

Iemand ervaring mee?


Geniale serie, misschien wel de beste fantasy serie ooit in mijn optiek.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-10-2013 8:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2013 22:40 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat M. zei. Persoonlijk was ik met boek 1 al binnen, maar veel mensen hebben juist moeite met dat boek.

Beste serie ooit.

waarom is dit nu de beste serie ooit? Waarom beter dan "Game of thrones", "wheels of time", of "lord of the rings" of noem maar op verder? Ik ben benieuwd naar waarop jij (en anderen) dat nu vinden (originaliteit, verhaallijn, karakters, impact op de fantasy in het algemeen,...).


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 29-10-2013 8:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik vind het niet de "beste serie ooit", maar zo benader ik het ook niet (ik heb ook geen "favoriete plaat ooit" of zo).

Ik vind het wel een goede serie, al vond ik het laatste deel wat ondermaats. Originele invalshoeken, (heel) veel complexe verhaallijnen en elementen uit vier boeken terug die opeens opduiken en wél belangrijk blijken te zijn (veel "AHA!!!"-momenten als je het voor de tweede keer leest) en erg veel heroiek (grote zwaarden, indrukwekkende gevechten, vette quotes, enz.).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-10-2013 8:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 8:46 schreef M. het volgende:
Ik vind het niet de "beste serie ooit", maar zo benader ik het ook niet (ik heb ook geen "favoriete plaat ooit" of zo).

Ik vind het wel een goede serie, al vond ik het laatste deel wat ondermaats. Originele invalshoeken, (heel) veel complexe verhaallijnen en elementen uit vier boeken terug die opeens opduiken en wél belangrijk blijken te zijn (veel "AHA!!!"-momenten als je het voor de tweede keer leest) en erg veel heroiek (grote zwaarden, indrukwekkende gevechten, vette quotes, enz.).

oke, bedankt. Ik vraag het mij gewoon af waarom iemand zo uitgesproken een beste serie ooit vindt, ikzelf kan dat niet toekennen.Er zijn veel boeken/films/cd's etc. die ik fantastisch vind maar welke daar nu de beste ooit vind, is moeilijk te bepalen.
Maar wat betreft deze serie(malazan)..ik vond het hak op de tak springen van wel erg lastig soms en soms is het verhaal moeilijk te volgen (ook omdat ik makkelijk kleine dingen vergeet als ik een boek lees). Maar ik kan mij wel voorstellen dat men er helemaal lyrisch over is of totaal haat..


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2013 9:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 8:28 schreef attila_de_hun het volgende:
waarom is dit nu de beste serie ooit? Waarom beter dan "Game of thrones", "wheels of time", of "lord of the rings" of noem maar op verder? Ik ben benieuwd naar waarop jij (en anderen) dat nu vinden (originaliteit, verhaallijn, karakters, impact op de fantasy in het algemeen,...).

Weet ik veel Sowieso moeilijk vast te stellen, zoals terecht wordt opgemerkt. Het is een gevoel, het is de serie waar ik het meest aan terug denk, en waar ik de sterkste drang heb nieuw werk te verorberen. En dat ondertussen al 15+ boeken lang (incl. aanpalende minder sterke serie van ICE, en de geweldige prequel).

Wheel of Time ken ik niet, maar ik vind MBoTF beter dan LotR en ASOIAF. Dat, als ik het dan toch moet rationaliseren, vanwege de originaliteit, complexiteit, de zéér rijk uitgewerkte wereld, enkele fenomenale karakters en een zooi aardig goede, diepe emotionele impact her en der, en de hele manier van verhalen vertellen.
quote:
Op 29 oktober 2013 8:56 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar wat betreft deze serie(malazan)..ik vond het hak op de tak springen van wel erg lastig soms en soms is het verhaal moeilijk te volgen (ook omdat ik makkelijk kleine dingen vergeet als ik een boek lees). Maar ik kan mij wel voorstellen dat men er helemaal lyrisch over is of totaal haat..

Het is hak op de tak soms. Het is vervelend complex. Als lezer weet je erg weinig, terwijl het verhaal lekker voortdendert. Tegelijkertijd zijn de dingen die je hoort van de karakters niet per se waar. Je bent dus een puzzel in elkaar aan het zetten met stukjes waarvan je niet weet of ze nu precies die vorm hebben. En waarbij je ook heel wat stukjes boeken geleden hebt laten liggen omdat je dacht dat ze bij een andere puzzel hoorden. Maar dat is juist wat het voor mij zo interessant maakt, je leeft mee in hoe de wereld over moet komen op de karakters zelfs, en de boeken als geheel lezen vanwege de relatieve vaagheid meer als mythologie dan als fictie (mythologie is natuurlijk evengoed fictie, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel).

En het meest geweldige tot nu toe is het eerste boek van de prequel-trilogie gelezen te hebben. Dat is in een best andere schrijfstijl geschreven, het voelt veel monumentaler op de een of andere manier. En daarbij heb ik nog nooit zo'n prequel gelezen als deze. Het speelt zich bizar ver voor de main verhaallijn af (300.000 jaar), zou een soort origin story voor allerlei rassen, goden en Ascendants moeten zijn, maar het is inhoudelijk absoluut niet wat ik me daarmee heb voorgesteld Erikson is antropoloog, en levert een mooie antropologische streek door te laten zien dat men nu (de Main series) gelooft, niet per se is wat er vroeger (Forge of Darkness) daadwerkelijk gebeurd is

Kan niet wachten op deel 2 van de prequel-trilogie


Quis moderabat ipsos moderatores?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-10-2013 10:14 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 9:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Weet ik veel Sowieso moeilijk vast te stellen, zoals terecht wordt opgemerkt. Het is een gevoel, het is de serie waar ik het meest aan terug denk, en waar ik de sterkste drang heb nieuw werk te verorberen. En dat ondertussen al 15+ boeken lang (incl. aanpalende minder sterke serie van ICE, en de geweldige prequel).

Wheel of Time ken ik niet, maar ik vind MBoTF beter dan LotR en ASOIAF. Dat, als ik het dan toch moet rationaliseren, vanwege de originaliteit, complexiteit, de zéér rijk uitgewerkte wereld, enkele fenomenale karakters en een zooi aardig goede, diepe emotionele impact her en der, en de hele manier van verhalen vertellen.

Het is hak op de tak soms. Het is vervelend complex. Als lezer weet je erg weinig, terwijl het verhaal lekker voortdendert. Tegelijkertijd zijn de dingen die je hoort van de karakters niet per se waar. Je bent dus een puzzel in elkaar aan het zetten met stukjes waarvan je niet weet of ze nu precies die vorm hebben. En waarbij je ook heel wat stukjes boeken geleden hebt laten liggen omdat je dacht dat ze bij een andere puzzel hoorden. Maar dat is juist wat het voor mij zo interessant maakt, je leeft mee in hoe de wereld over moet komen op de karakters zelfs, en de boeken als geheel lezen vanwege de relatieve vaagheid meer als mythologie dan als fictie (mythologie is natuurlijk evengoed fictie, maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel).

En het meest geweldige tot nu toe is het eerste boek van de prequel-trilogie gelezen te hebben. Dat is in een best andere schrijfstijl geschreven, het voelt veel monumentaler op de een of andere manier. En daarbij heb ik nog nooit zo'n prequel gelezen als deze. Het speelt zich bizar ver voor de main verhaallijn af (300.000 jaar), zou een soort origin story voor allerlei rassen, goden en Ascendants moeten zijn, maar het is inhoudelijk absoluut niet wat ik me daarmee heb voorgesteld Erikson is antropoloog, en levert een mooie antropologische streek door te laten zien dat men nu (de Main series) gelooft, niet per se is wat er vroeger (Forge of Darkness) daadwerkelijk gebeurd is

Kan niet wachten op deel 2 van de prequel-trilogie
bedankt! en maar te hopen dat je nu, op jonge leeftijd, al niet hebt "gepiekt". ik bedoel hiermee dat er in de toekomst hopelijk series uitkomen waar je nog meer van gaat genieten en daarmee deze serie van de troon stoot.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-10-2013 10:19 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 8:56 schreef attila_de_hun het volgende:
oke, bedankt. Ik vraag het mij gewoon af waarom iemand zo uitgesproken een beste serie ooit vindt, ikzelf kan dat niet toekennen.


Blijft natuurlijk een persoonlijk gevoel. George Martin's SoIaF is ook een prima serie, maar die is nog niet af, dus het is erg moeilijk om die te vergelijken met een afgerond geheel als de Malazan serie. In beide series word je als lezer serieus genomen en voel je je 'beloond' als je goed oplet, maar Erikson slaagt erin om de lezer per boek meerdere keren te plezieren met 'Aha!' erlebnissen en slimme vondsten die terugslaan op eerdere gebeurtenissen, terwijl George Marin dat veel sporadischer heeft. Ondanks de enorme setting van SoIaF, voelt de Malazan serie ook een stuk groter en epischer. Wheel of Time ben ik na drie boeken mee gestopt, omdat ik dat gedurende boek twee al helemaal vond inkakken. Al ben ik wel van plan om die serie een keer opnieuw te proberen, nu ook die helemaal 'af' is.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 29-10-2013 10:19]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-10-2013 10:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 10:19 schreef Mark het volgende:
Blijft natuurlijk een persoonlijk gevoel. George Martin's SoIaF is ook een prima serie, maar die is nog niet af, dus het is erg moeilijk om die te vergelijken met een afgerond geheel als de Malazan serie. In beide series word je als lezer serieus genomen en voel je je 'beloond' als je goed oplet, maar Erikson slaagt erin om de lezer per boek meerdere keren te plezieren met 'Aha!' erlebnissen en slimme vondsten die terugslaan op eerdere gebeurtenissen, terwijl George Marin dat veel sporadischer heeft. Ondanks de enorme setting van SoIaF, voelt de Malazan serie ook een stuk groter en epischer. Wheel of Time ben ik na drie boeken mee gestopt, omdat ik dat gedurende boek twee al helemaal vond inkakken. Al ben ik wel van plan om die serie een keer opnieuw te proberen, nu ook die helemaal 'af' is.


ik ben ook gestopt met WOT omdat ik het echt te saai voor woorden vond na een paar delen. Maar we hebben nu de hele serie in huis dus die zal ik te zijner tijd ook weer eens gaan lezen. Ik vind, helaas, dat George Martin ook wel wat aan rekken is. Ook al ben ik groot fan van de serie, ik hoop dat er niet al te veel delen meer volgen.
Verder niemand te spreken over Hobb? Die heeft ook goede boeken geschreven vind ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2013 10:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 10:40 schreef attila_de_hun het volgende:
Verder niemand te spreken over Hobb? Die heeft ook goede boeken geschreven vind ik.

Liveship Traders Trilogy heb ik gelezen. Erg goed werk, wat mij betreft. Zeer solide boeken.
quote:
Op 29 oktober 2013 10:14 schreef attila_de_hun het volgende:
bedankt! en maar te hopen dat je nu, op jonge leeftijd, al niet hebt "gepiekt". ik bedoel hiermee dat er in de toekomst hopelijk series uitkomen waar je nog meer van gaat genieten en daarmee deze serie van de troon stoot.

Ha! Dat hoop ik ook Aan de andere kant kan ik met MBoTF herlezen de rest van m'n leven best goed slijten.
quote:
Op 29 oktober 2013 8:46 schreef M. het volgende:
Ik vind het wel een goede serie, al vond ik het laatste deel wat ondermaats. Originele invalshoeken, (heel) veel complexe verhaallijnen en elementen uit vier boeken terug die opeens opduiken en wél belangrijk blijken te zijn (veel "AHA!!!"-momenten als je het voor de tweede keer leest) en erg veel heroiek (grote zwaarden, indrukwekkende gevechten, vette quotes, enz.).

Het laatste deel vind ik ook minder, al ben ik die wel in retrospect meer en meer gaan waarderen en vind ik hem niet ondermaats.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 29-10-2013 10:54]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-10-2013 10:56 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 10:40 schreef attila_de_hun het volgende:
Verder niemand te spreken over Hobb? Die heeft ook goede boeken geschreven vind ik.


Absoluut, voor mij mag de Farseer trilogie ook zo in dat rijtje. De Liveship serie vond ik zelf iets minder, maar nog steeds goed te doen, en de Fools serie vond ik eerlijk gezegd weinig toevoegen en eerlijk gezegd zelfs een beetje afbreuk doen aan de originele Farseer serie. Heb de rest van haar daarna niet meer gelezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 29-10-2013 10:57]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-10-2013 10:58 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 10:44 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ha! Dat hoop ik ook Aan de andere kant kan ik met MBoTF herlezen de rest van m'n leven best goed slijten.


Of gewoon de Tor re-reads doen

http://www.tor.com/features/series/malazan-reread-of-the-fallen


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 29-10-2013 12:20 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 9:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
En het meest geweldige tot nu toe is het eerste boek van de prequel-trilogie gelezen te hebben. Dat is in een best andere schrijfstijl geschreven, het voelt veel monumentaler op de een of andere manier. En daarbij heb ik nog nooit zo'n prequel gelezen als deze. Het speelt zich bizar ver voor de main verhaallijn af (300.000 jaar), zou een soort origin story voor allerlei rassen, goden en Ascendants moeten zijn, maar het is inhoudelijk absoluut niet wat ik me daarmee heb voorgesteld Erikson is antropoloog, en levert een mooie antropologische streek door te laten zien dat men nu (de Main series) gelooft, niet per se is wat er vroeger (Forge of Darkness) daadwerkelijk gebeurd is

Kan niet wachten op deel 2 van de prequel-trilogie
Prequels voor Dune ook gelezen? Erg gaaf allemaal.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2013 14:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 12:20 schreef bokkie666 het volgende:
Prequels voor Dune ook gelezen? Erg gaaf allemaal.

Veel wel, niet alles. Over het algemeen zeker leuke boeken, maar lang niet zo goed als "Dune". Nu was de rest van de trilogiën van pa Herbert ook minder dan "Dune", maar dat spul is nóg wat minder Het is vooral allemaal wat minder diepgaand/complex, en dat vond ik juist leuk.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 29-10-2013 17:01 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 14:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Veel wel, niet alles. Over het algemeen zeker leuke boeken, maar lang niet zo goed als "Dune". Nu was de rest van de trilogiën van pa Herbert ook minder dan "Dune", maar dat spul is nóg wat minder Het is vooral allemaal wat minder diepgaand/complex, en dat vond ik juist leuk.
Ik vond het vooral tof dat het veel van de diepgaande/complexe zaken verder uitdiepte, meer achtergrondinformatie over het Duneuniversum.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 29-10-2013 17:03 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 oktober 2013 17:01 schreef bokkie666 het volgende:
Ik vond het vooral tof dat het veel van de diepgaande/complexe zaken verder uitdiepte, meer achtergrondinformatie over het Duneuniversum.

Achtergrondinformatie, dat zeker. Verder wat minder.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-11-2013 19:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Grappig, ik dacht dat de boeken van George Martin telkens langer werden, maar qua word count valt dat best wel mee:

GOT - 298k
ACOK - 326k
ASOS - 424k
AFFC - 300k
ADWD - 422k

Komt denk ik omdat 'mijn' A Storm of Swords in twee losse delen uitgebracht is, dat vertekent het wat Maar er zit dus niet echt een duidelijk verloop in. Dacht serieus dat 4 en 5 de langste twee zouden zijn; onzin dus


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 12-11-2013 14:18 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 11 november 2013 19:35 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
word count


Ik vind het behoorlijk inkakken bij Een feest voor kraaien.


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen