|
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Hehe, dat was ook z'n eerste fantasy boek geloof ik, dus hij mag nog even Met die karakters is inderdaad nogal wennen en denk maar niet dat dat bij het tweede boek minder is, want het grootste deel van de cast is nieuw. Als je het eerste deel leuk vindt zul je de rest van de serie ook zeker kunnen waarderen! Het wordt alleen maar beter en interessanter! Martin was ook zeker een goede tip! Goed geschreven, mooi uitgewerkt wat je van welke karakters over hun echte gedachtes te weten komt, zodat veel dingen mysterieus blijven. Ik vond het alleen bij tijd en wijle iets te voorspelbaar (ondanks dat mysterieuze), vooral het grote verraad ergens in het eind van het boek (als je weet wat ik bedoel). De stap naar het volgende boek "A Clash of Kings" heeft hij erg duidelijk en logisch neergezet, leuk hoe alle grote spelers in de clash langzaam in hun positie gemanoeuvreerd zijn. Tweede deel is ook aangeschaft, ben benieuwd! quote:Tof! Gebookmarked. Ik heb trouwens Olympos, het vervolg op Illium ondertussen ook maar aangeschaft. Wat me aantrok aan Illium was dat er een interessant toekomstbeeld werd neergezet. Niet zo overtuigend als in bvb. Hyperion, maar nog steeds interessant genoeg om er meer van te willen weten. Vooral omdat er vanuit de originele mensheid eigenlijk 3 nieuwe beschavingen zijn voortgekomen en de interactie tussen die beschavingen eigenlijk geheel verdwenen is. Daarnaast wil de lezen natuurlijk weten hoe dat allemaal gebeurd is. Bij één van de beschavingen is veel kennis van het verleden verdwenen, en de zoektocht naar die kennis doet de lezer ook meer te weten komen over het verleden. De andere twee beschavingen hebben het er helemaal/bijna niet over, omdat het voor hen simpelweg niet relevant is. De zoektocht van de onwetenden legt ook weer dingen bloot van de andere twee en zo vallen de stukjes langzaam op hun plaats. Wat ik minder kon waarderen is dat je het hele boek eigenlijk 2 losstaande verhalen aan het lezen bent, en een groot deel van het boek eigenlijk zelfs 3. Niet alleen is er (lange tijd) geen interactie tussen de verhaallijnen, de dingen die je te weten komt in de ene verhaallijn hebben vaak ook geen toegevoegde waarde voor de andere verhaallijn. Het vertelt bvb. wel wat over de voorgeschiedenis, maar zonder dat een vernieuwd inzicht geeft in de andere verhaallijn. Ondanks dat en dankzij het eerder gestelde wil ik zowel weten hoe het verder gaat als hoe het verleden in elkaar steekt. Dus ik moest deel 2 wel hebben Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Jack Vance gebookmarked, bedankt Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Voorspelbaar? Wacht maar tot het volgende deel. De onverwachte manouvres en de ranzige intriges zullen je om de oren vliegen! She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote:Ik had het dan ook niet over het volgende deel Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Niven's Ringworld is ook gaaf in dat opzicht. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: graag gedaan. Jack vance is wel wat simpeler wat betreft de verhaallijn als de gemiddelde hedendaagse 150-delige fantasy-serie(met prequal, pre-prequal, pre-pre-prequal etc) . ik beveel de volgenden titels aan: Tschai Duivelsprinsen Durdane De ogen van de overwereld Cugel gewroken (is min of meer een opvolging van "de ogen van..." |
|
quote:ken ik niet!!! |
|
Wil ik nog wel even Vance's beste (fantasy, niet SF) werk aan toevoegen dan: de Lyonesse Trilogy. Als je het over intriges en gekonkel aan het hof hebt, dan is Lyonesse toch wel een van de grote pronkstukken van het genre. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: Lezen dan! She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
quote: ja dat is ook ene goede serie. maar ik vind hetniet typisch Vance op een of andere manier. Maar dat doet er eigenlijk niet toe want het is een erg goede serie meer een sprookje eigenlijk (nimrod rules) maar dan wat harder en met meer diepgang. Maar toch, als je de verhalen van Cugel ook als fantasy beschouwd, die zijn nog net iets beter vind ik. (Damn als ze toch een durdane of Tschai zouden verfilmen met een fatsoenlijk budget. ) |
|
Ik lees vrij veel fantasy. Mijn favoriete schrijfster is Laurrel K. Hamilton, bekend van de boeken 'een kus van het duister' en 'een streling van het schemer. Daarnast vind ik Feist ook erg goed . |
|
De Sword of truth serie en de Wheel of time serie zijn genifuckingaal, de Dungeons en dragons boeken (en vooral Dragonlance serie) vind ik ook erg vet, en het standaardboek die elke fantasy liefhebber gelezen heeft natuurlijk ook (nee, de film gezien hebben telt niet, het boek is duizend keer zo goed). Roleplayed er hier nog iemand tussen twee haakjes? edit: Had hem net afgesloten, las het terug en ik vergeet het meesterwerk van de eeuw (okee, het is een overstatement, maar ik vind de serie echt te goed voor woorden) Discworld rockt!!!!!! [Dit bericht is gewijzigd door Rouwend in de Mist op 03-10-2006 12:54] check out: www.myspace.com/darkreign1 |
|
Ik wilde binnekort ook aan de fantasy, ik ben nu nog niet verder dan 'de hobbit'en 'Lord of the Rings' (beiden 2 keer) en 1 Magic-boek. Zouden ze dat in de bieb hebben? Over gebrek aan smaak valt niet te twisten. |
|
Alles van Lord of the rings is in de bieb te vinden (inclusief de zooi die zijn zoon aan de hand van manuscripten later nog heeft gepoogd te schrijven, maar dat kan je links laten liggen, want zijn zoon snapt het gewoon niet en probeert geld te verdienen over zijn vaders rug, terwijl hij het talent zelf simpelweg niet heeft), Magic, zou ik niet weten. check out: www.myspace.com/darkreign1 |
|
Fantasy blijft het beste genre om te lezen, zowel voor volwassenen als kinderen, voor mij. En sprookjes, maar da's eigenlijk ook fantasy. Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! |
|
Trouwens, ik kan Rhapsody ook aanraden.... Geweldig boek! check out: www.myspace.com/darkreign1 |
|
man ik zou graag wat meer willen lezen. maar dat lukt me echt niet. fantasy is erg cool. de mysthiek, en als t goeie fantasy is, die hele wereld in zijn verruimde vorm, is erg apealing. maar in mijn ervaring zijn science fiction schrijvers gewoon van net wat beter niveau. LotR is behoorlijk overrated. (veel te zwart-wit waarbij te veel karakters dezelfde eigenschappen delen etc.) Duin is brilliant. |
|
quote: Is die er al in paperback? Of heb je de HC gekocht? Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
Ik lees wel eens op loonstroken een bedrag van 2500 euro. Dat valt ook onder fantasy. Nee, de enige die ik ooit [met enorm veel] plezier las was Pinkeltje. Ok, kiddie stuff, maar wel fantasy. Toch? |
|
Iemand heeft zijn pillen weer eens vergeten zo te zien. OT hoeren! Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
STFU gnoom, ik noem toch Pinkeltje. |
|
quote: Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
quote: Ik heb hem in paperback gekocht. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Engels lezen is goed voor je. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |