![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: ![]() ![]() |
|
quote: over king arthur en zijn vrouw(-en) enzo nevelen van avalon = het nederlandse boek... ik wilde er vorig jaar aan beginnen, maar toen begon ik met the last houres of ancient sunlight boeiend boek dat man!!! (ik kan nou eigenlijk wel weer dat nevelen van avalon boek pakken...) sweetened horizons dance away the pain tonight, just like you and I... ![]() |
|
quote: wed van de magie ![]() ![]() |
|
quote: Die reeks staat dus al een hele tijd in m'n kast op mij te wachten, maar telkens ik tijd heb om erin te beginnen, verzin ik altijd wel een reden om het uit te stellen. Héél vreemd, vooral omdat ik die boeken heel graag gelezen wil hebben. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. ![]() |
|
iemand hier gek van de serie ENDERS GAME?? door Orson Scott Card!! Magistraal! zeer mooi geschreven en vele levenswijsheden!! Heerlijk lezen met Arjen Anthony Lucassens STAR ONE - Space Metal!! ![]() I Find That I Am Not There... ![]() |
|
quote: Het staat al in de boeken-topic. Ga je het nu ook nog in de andere fantasy-topic en in de aan-te-raden-boeken-topic zetten? (de i.p.v. het) [Dit bericht is gewijzigd door Lies op 07-05-2003 14:07] [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. ![]() |
|
De wetten van de magie, van Jerry Goodkind. Beste boeken die er zijn. ook LotR is vet, maar iedereen leest die nou al. ![]() |
|
quote: Terry Goodkind ![]() ![]() |
|
quote: Ik moet nog steeds de laatste 2 boeken van de sword of truth serie lezen *zucht* maar ik heb zo weinig tijd ![]() Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. ![]() |
|
Ik ben nu Tigana van Guy Gavriel Kay aan het lezen. Leuk boekje. Leuke review: http://www.brightweavings.com/reviews/revtigana.htm [Dit bericht is gewijzigd door filosofem op 20-05-2003 9:14] ![]() |
|
Fantasy ![]() Lees ik al zolang ik me kan herinneren (niet de volwassen versie natuurlijk...Leana & Heksenkind, verhalen van de ijsheks e.d. ben ik mee begonnen) Nu lees ik vooral Raymond Feist, maar ook talloze anderen (ben slecht in namen ![]() Lees eigenlijk niks anders ![]() ![]() |
|
quote: Oh das vrij simpel hoor; Saai moralistisch drama over het grote kwaad dat wordt neergehaald door het kleine kabouterje dat het goede vertegenwoordigt. Waar bij de schrijver dan ook nog eens vervalt in het oneindig lang door zeveren over details... De eerste 300 paginas van LotR zijn een ramp en zelf daarna komt het verhaal nooit echt van de grond af, Kwaad doet iets - Goed doet iets - Goed heeft tegenslag - Goed haalt het met hulp toch nog net - Kwaad wordt vernietigd... nou, nou, wat een diepgang... En ja het is mooi verfilmd dat zeker, en als film is het ook goed aan te zien maar das omdat ik me dan niet door alinea's van nutteloze details heen hoef te werken ov halfslachtig drama... Tolkien is aan mij niet besteed. p.s. tolkien was ook niet de grootvader van het genre das een fabeltje dat door recenten die hun huiswerk niet doen de wereld in is gebracht. Nee geef mij maar Edgar Allan Poe of Guy de Maupassant. ![]() |
|
quote: ach, smaken verschillen nu eenmaal. ![]() ![]() |
|
Hmm... de vraag had volgens mij beter kunnen zijn: Wie leest er GEEN fantasy? Ik lees eigenlijk ook alleen maar fantasy/sience fiction en dan het liefst de boeken van Tolkien, Roger Zalazney (Amber) of David Gemmell (Waylander). Dat zijn echt hele goede series vind ik zelf. FREEZE ![]() |
|
Waylander is inderdaad super! Geweldig verhaal en personage. Binnenkort 'Held in de schaduw' (David Gemmel) eens lezen; het derde boek over Waylander. Nog een aanrader (of 2): Het Malazijnse Rijk - Steven Erikson De Poorten van het Dodenhuis - Steven Erikson (hmmm, dit heb ik eerder aangeraden, maar is er iemand die het gelezen heeft?) ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm ![]() |
|
Ik ben nu bezig in 'de kronieken van de ijstijd' van David Eddings. Zijn absoluut goede boeken, leuk verhaal er gebeurt veel en het leest makkelijk weg ![]() Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - ![]() |
|
Ik ben WEER bezig in The History of Middle-Earth ![]() ![]() |
|
Me moeder heeft net een boek gehuurd van Terry Goodkind. Hmm, is het wat? ![]() |
|
Ben hooked aan de schrijver FEIST ![]() Heb nog niet al zn boeken, maar wel de hele serie van "de oorlog van de grote scheuring" (6 boeken), "de slangenoorlog" (5 boeken), de "krondor trilogy" (raad maar hoeveel boeken), de "keizerrijk trillogy", "elfensprook" en het eerste boek van de nieuwste serie: "het conclaaf der schaduwen". Wat ik nog mis zijn 3 boeken van "de legende van de oorlog van de grote scheuring". Topschrijver ![]() ![]() ![]() |
|
Ik ben nu bezig in de Dark Elf trilogie van R.A. Salvatore. Damn, the underdark / drow elves rule! ![]() Echt een zieke individualistische maatschappij, die drow community. Treachery alom. Gecombineerd met veel black magic is het erg tof om over te lezen. ![]() |
|
The Underdark en de Drow zijn inderdaad een (van de weinige) gafe creatie(s) van het AD&D wereldje. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
quote: Goodkind is gaaf ![]() ![]() |
|
Ben momenteel bezig in Smoke and Mirrors, Neil Gaiman z'n kortverhalen. Het fijne daaraan is dat ik kan doseren, en dus nog tijd overhou voor andere dingen. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. ![]() |
|
quote:Ik heb hero in the shadow gelezen (in het engels dus) en hij is zeker aan te raden... ![]() ![]() FREEZE ![]() |
![]() |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
![]() |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |