IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Wie leest hier nog meer fantasy? [fantasy/science fiction] Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-07-2006 11:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

George R.R. Martin is de bom, helemaal te gek. Geweldig wat een smerige lijers in zijn boeken en wat gaat hij nietsontziend om met hoofdpersonen. Toen dat met ********* gebeurde kon ik maar moeilijk in slaap komen!

Bruut bloederig ook, soms. Ik lees al jaren geen fantasy meer, behalve dit .

*edit* samenvattende quote van Wikipedia:

quote:
In 1996 ging GRRM, zoals hij bij fans bekend staat, weer romans schrijven. Hij begon toen met de cyclus A Song of Ice and Fire, het werk dat hem immens populair heeft gemaakt. Dit is een fantasy-werk dat zich onderscheidt door zijn realisme. Bij Martin zijn er geen volstrekt slechte tegenstanders of puur goede personen. Veel sympathieke hoofdpersonen sterven, vaak op gruwelijke wijze, niet zelden na verraden te zijn. Ook het lijden van de gewone bevolking onder de oorlogen van de koningen wordt zonder medelijden in beeld gebracht. Martin gebruikt magie heel spaarzaam, maar met grote gevolgen.




[Dit bericht is gewijzigd door M. op 26-07-2006 11:35]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-07-2006 11:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 11:32 schreef M. het volgende:
...en wat gaat hij nietsontziend om met hoofdpersonen...


juist dat . toen ik zijn boeken voor het eerst las, dacht ik echt van "what the fuck....".
maar ook magie/bovenatuurlijk dingen/ etc wordt zeer spaarzaam gebruikt en als het al gebruikt wordt is het zeer doeltreffend (lees de scene maar eens waar die castraat, "the spider", uitlegt hoe zijn "operatie" tot stand is gekomen, dan lopen de koude rillingen over je rug, zelfs nu en dit los van de "operatie" zelf).


Asphyxiated
Usericon van Asphyxiated
Posted 26-07-2006 18:12 by Asphyxiated Wijzig reactieProfiel van AsphyxiatedQuote dit bericht

Straks maar verder lezen in Het spel der tronen. Lekker buiten zitten met een pilsje.


Asphyxiated
Usericon van Asphyxiated
Posted 26-07-2006 18:41 by Asphyxiated Wijzig reactieProfiel van AsphyxiatedQuote dit bericht

Agh godver. Ik had het boek dus geleend van de bieb. Blijken er nogal wat pagina's te ontbreken.

Heb gelijk maar het boek aangeschaft.


just before dawn
Usericon van just before dawn
Posted 26-07-2006 22:30 by just before dawn Wijzig reactieProfiel van just before dawnQuote dit bericht

Mijn mooiste fantasy boek was van stephen king de ogen van de draak



VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 26-07-2006 22:57 by VodeVilicious Wijzig reactieProfiel van VodeViliciousQuote dit bericht

Die is inderdaad heel mooi.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-07-2006 14:51 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2006 11:23 schreef attila_de_hun het volgende:
deel I is aangeschaft en leest lekker weg!!!! Maar nogmaals, probeer George RR Martin eens want die is nog vele malen meer realistisch.
Ik heb het eerste deel van Song of Fire and Ice inmiddels ook aangeschaft, ga er morgen in de trein naar Duitsland aan beginnen! Ben benieuwd!

Nog wat over realisme: Erikson is inderdaad wat betreft de aanwezigheid van magie/goden etc. niet bijzonder realistisch, het ging mij meer om hoe de personages zijn en hoe hij sociale en militaire processen beschrijft. Voor wat dat eerste betreft lijkt het wel wat op wat jij en M. hier postten over Martin.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 29-07-2006 16:04 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 29 juli 2006 14:51 schreef ZelThoR het volgende:
Ik heb het eerste deel van Song of Fire and Ice inmiddels ook aangeschaft, ga er morgen in de trein naar Duitsland aan beginnen! Ben benieuwd!

Nog wat over realisme: Erikson is inderdaad wat betreft de aanwezigheid van magie/goden etc. niet bijzonder realistisch, het ging mij meer om hoe de personages zijn en hoe hij sociale en militaire processen beschrijft. Voor wat dat eerste betreft lijkt het wel wat op wat jij en M. hier postten over Martin.


not to mention hoe hij gruwelijke gebeurtenissen kan beschrijven



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-07-2006 16:29 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2006 16:04 schreef chriz het volgende:
not to mention hoe hij gruwelijke gebeurtenissen kan beschrijven
Dramatio in Extremis


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-08-2006 15:08 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Robert Rankin...wie kan mij iets van hem aanraden?

En wie kan mij iets over Illium van Dan Simmons (Hyperion) vertellen?


Ik kan verder Andrzej Sapkowski aanraden met zijn Hexer saga. Het is een donkere, bloedige en zeer realistisch omschreven saga die zich in een min of meer 'standaard' fantasy afspeelt zij het dat de monsters, mythes en legendes zich vooral op Slavische mythes stoelen. Het mooiste aan dit alles is dat de fantasy hier duidelijk vooral voor een setting zorgt en is geen doel op zich. Zijn verhalen (de meeste althans) zijn interessante studies op politiek, maatschappelijk en ethisch gebied met een Renegade-Conservative insteek. Het is zeker een aanrader, dit jaar komt bij mijn weten een Engelse vertaling van een van zijn verhalenbundels uit. Tsjek iet aut.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 07-08-2006 15:17]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-08-2006 15:34 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Robert Rankin is tof, al is de humor soms een tikkeltje simpel/cheesy. Als aanraders zou ik noemen: "The hollow chocolate bunnies of the Apocalypse" (vooral aardig als je redelijk thuis bent in engelse nursery rhymes) en alles uit de Brentford trilogie (7 boeken in totaal, Engelsen nemen het nooit zo nauw met de term 'trilogie'), vooral "The Brentford Chainsaw Massacre" . Die Brentford serie gaat over 2 doorgaans bezopen Engelsen die allerlei soorten onheil bevechten, bijna een beetje Shaun of the Dead-achtige stijl.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-08-2006 15:36 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Overigens, als er mensen zijn die schrijvers als Pratchett en Rankin kunnen waarderen, dan zou je ook eens Tom Holt moeten proberen. En Neil Gaiman natuurlijk, maar dat spreekt vanzelf lijkt me.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-08-2006 18:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2006 15:08 schreef Chelman het volgende:
En wie kan mij iets over Illium van Dan Simmons (Hyperion) vertellen?

Is aardig boek, idee is leuk, uitvoering iets minder.

Ik had er al eens iets over geschreven, zal het later eens opzoeken.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-08-2006 13:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

OK THX

Tsjek die Sapkowski als het uitkomt. Die ga je waarderen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2006 16:47 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2006 13:47 schreef Chelman het volgende:
OK THX

Tsjek die Sapkowski als het uitkomt. Die ga je waarderen.
Wanneer komt die uit dan? Of loop je me lekker te maken met een mus die nog geboren moet worden
?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-08-2006 10:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2006 16:47 schreef ZelThoR het volgende:
Wanneer komt die uit dan? Of loop je me lekker te maken met een mus die nog geboren moet worden
?


19 April 2007


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-08-2006 10:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2006 16:47 schreef ZelThoR het volgende:
Wanneer komt die uit dan? Of loop je me lekker te maken met een mus die nog geboren moet worden
?

en..boe bevalt Martin??? Ik ben in ieder geval dik tevreden over jou aanbeveling!! Het was er wel een beetje lastig teinkomen (wat een groot aantal karakters zeg; lang leve de personen-en begrippenlijst aan het begin en het einde van het boek) maar het is makkelijk geschreven en gewoon goed. Nog geen Martin maar wel veel beter als alle Feist's, Jordan's etc etc


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-08-2006 10:39 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik vond a Feast for Crows overigens wel een beetje tegenvallen; zie niet waarom het nou zo dringend nodig was om er een heel boek tussen te douwen met zeer beperkte ontwikkelingen. Ik dacht dat de intentie was om het 10-jaren gat te dichten tussen boek 3 en het oorspronkelijke boek 4, maar daar is geen sprake van. Het is meer losse eindjes vastknopen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-08-2006 10:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2006 10:39 schreef Mark het volgende:
Ik vond a Feast for Crows overigens wel een beetje tegenvallen; zie niet waarom het nou zo dringend nodig was om er een heel boek tussen te douwen met zeer beperkte ontwikkelingen. Ik dacht dat de intentie was om het 10-jaren gat te dichten tussen boek 3 en het oorspronkelijke boek 4, maar daar is geen sprake van. Het is meer losse eindjes vastknopen.

nou, ik vond het een heel goed boek met als enige nadeel dat je aan het einde meer wil!!!!! nee, als je langdradige, saaie, boeken wil lezen met een minimum aan "character development"en andere ontwikkelingen, dan moet je eens wat boeken van Jordan lezen. ik ken geen enkele schrijver die een zo veelbelovende start zo knap om zeep heeft geholpen.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 17-08-2006 10:47]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-08-2006 10:54 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een grote Song of Ice and Fire fan, alleen waren mijn verwachtingen na zo'n 2 jaar wachten op deel 4 dusdanig hooggespannen dat ik het uiteindelijke resultaat lichtelijk vond tegenvallen (wat niet betekent dat het slecht was, er zitten weer retegave stukken in (Biter! Much much mmm face )). Alleen strookte de opgegeven reden voor de vertraging niet met de inhoud (overbruggen 10-jaar gat tussen Jon op de Muur en de komst van de Others). En ik wilde verdorie meer over Thyrion, jon en Daenerys!

Nou ja, deel 5 was al bijna af dus hopelijk verschijnt die snel.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-08-2006 10:57 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ja, deel 4 en 5 waren toch gezamelijk geschreven? op zich wel OK dat nu enkele personen de aandacht kregen en in het volgende deel de overigen. Het zal mij vooral benieuwen hoe het met tyrion zal verder gaan...


Eragon
Usericon van Eragon
Posted 17-08-2006 11:24 by Eragon Wijzig reactieProfiel van EragonQuote dit bericht

Vannacht in deel 1 begonnen "Het lied van IJs en Vuur" lekkere opening.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 17-08-2006 11:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

"eragon"is toch ook gebaseerd op een fantasy verhaal?? is dat wat??


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 17-08-2006 11:30 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Eerste wet van de magie uit. Tijd om nieuwe te halen


Eragon
Usericon van Eragon
Posted 17-08-2006 11:30 by Eragon Wijzig reactieProfiel van EragonQuote dit bericht

quote:
Op 17 augustus 2006 11:27 schreef attila_de_hun het volgende:
"eragon"is toch ook gebaseerd op een fantasy verhaal?? is dat wat??


Al gelezen, bijde delen die al uit zijn.


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen