IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Klachten topic deel 7 Vorige pagina | Volgende pagina
Jebes
Usericon van Jebes
Posted 27-02-2004 15:49 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 27 februari 2004 15:46 schreef Elfensteen het volgende:
Ben ik het totaal niet mee eens! Als je het zegt (of uitlokt) door middel van een geintje, dan willen sommige members nog wel eens iets serieus gaan posten, dat werkt goed en dan hoeven de mods niet 24/7 compleet op te letten!


Hmm, dan heb misschien een verkeerd beeld van ZM op dit punt. Ik heb iig nooit het idee gehad dat een niet- moderater mensen weer 'ontopic kon krijgen'.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-02-2004 15:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 februari 2004 12:58 schreef Elfensteen het volgende:
Mee eens, maar ik ben bang dat mensen dan "flauwekul" topics gaan openen in algemeen, en dat dat dan maar getoleerd moet worden.
Taak aan een goed lopend team moderators (er moet dus constant 1 mod online zijn, maak een planning?) om dan kritisch te kijken naar onderwerpen van topics, zo filter je de onzin er bij voorbaat al uit ...
quote:
Dat is inderdaad waar, maar er ontstaat ook genoeg bullshit..ach, het blijft een probleem/klacht.
zie hierboven

Ik denk dus dat mods kritischer naar topic onderwerpen moeten kijken, en dan onzin wegdoen.

Zo word de workload minder en het forum gezelliger.



Of het kletstopic een sticky topic moet worden twijfel ik nog over ... het moet geen usersaantrekker worden ..


(als de mods dit niet in het klachten topic willen bespreken kunnen we misschien een topic openen over de mening van de users over de toekomst van het ZM forum (in administration dan)

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 27-02-2004 15:51]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-02-2004 15:52 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 februari 2004 15:45 schreef FireFox het volgende:
Dit is een situatieschets en heeft niets met beledigen van doen, steek verder eerst ééns hand in eigen boezem, het is heel makkelijk alles op de moderators af te schuiven maar het zijn ook de users die een sfeer creeëren.


Oh ja, zekers, maar door users te gaan bestempelen als losers doe je de sfeer geen goed, simpel as that. Overigens komt het met de nieuwe regelementen in ogenschouw als erg arrogant over (take it from a master)


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 27-02-2004 15:55 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 27 februari 2004 15:50 schreef Jenje het volgende:
Taak aan een goed lopend team moderators (er moet dus constant 1 mod online zijn, maak een planning?) om dan kritisch te kijken naar onderwerpen van topics, zo filter je de onzin er bij voorbaat al uit ...
Ja, maar dat is erg lastig! Kijk naar Helmet (en ik voorheen)! Wij waren toch zo'n beetje "altijd" online, en dat was nog redelijk goed te doen, maar dankzij het tekortkomen van andere Moderators kreeg ook ik een beetje het gevoel het werk "alleen op te knappen". Kijk..hoevaak kun je (bijvoorbeeld) Morgil inroosteren? Ze is er nooit!
quote:
Ik denk dus dat mods kritischer naar topic onderwerpen moeten kijken, en dan onzin wegdoen.
juist. Maar dan krijg je dingen als "Waarom werd mijn topic dichtgegooid?"

Goed, dat valt nog te overzien inderdaad


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 27-02-2004 15:56 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 27 februari 2004 15:52 schreef Jenje het volgende:
Oh ja, zekers, maar door users te gaan bestempelen als losers doe je de sfeer geen goed, simpel as that. Overigens komt het met de nieuwe regelementen in ogenschouw als erg arrogant over (take it from a master)

Ik geloof dat ik het punt mis waar iemand als loser bestempeld werd? of doel je nu op de situatie schets van Helmet? Die is namelijk absoluut niet zo bedoeld.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-02-2004 15:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 februari 2004 15:55 schreef Elfensteen het volgende:
Ja, maar dat is erg lastig! Kijk naar Helmet (en ik voorheen)! Wij waren toch zo'n beetje "altijd" online, en dat was nog redelijk goed te doen, maar dankzij het tekortkomen van andere Moderators kreeg ook ik een beetje het gevoel het werk "alleen op te knappen". Kijk..hoevaak kun je (bijvoorbeeld) Morgil inroosteren? Ze is er nooit!
Dat is een onderdeel van een goed team, er zijn 2 of 3 mods die veel doen en alle shit over zich heen krijgen en dan geïrriteerd raken, is altijd zo geweest, en ik zie dat daar nog nooit fatsoenlijk overleg is geweest.

Mensen bieden zich aan als mod, en dus mogen ze er ook op aangesproken worden als ze zich niet aan hun beloftes houden ...
quote:
juist. Maar dan krijg je dingen als "Waarom werd mijn topic dichtgegooid?"

Goed, dat valt nog te overzien inderdaad
Dat zal in het begin zijn, maar dat is beter dan nu waarbij de mods via regelementen respect proberen af te dwingen, net alsop scholen werkt dat niet.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 27-02-2004 15:59 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

quote:
Op 27 februari 2004 15:57 schreef Jenje het volgende:
Dat is een onderdeel van een goed team, er zijn 2 of 3 mods die veel doen en alle shit over zich heen krijgen en dan geïrriteerd raken, is altijd zo geweest, en ik zie dat daar nog nooit fatsoenlijk overleg is geweest.

Mensen bieden zich aan als mod, en dus mogen ze er ook op aangesproken worden als ze zich niet aan hun beloftes houden ...
Klopt inderdaad, wat ik ook graag zou zien is dat mensen er wat serieuser over zouden doen ipv: "ja ja! ik wil graag mod worden!" er zit namelijk nogal wat aan vast, wat in het begin totaal niet gerealiseerd wordt!
quote:

Dat zal in het begin zijn, maar dat is beter dan nu waarbij de mods via regelementen respect proberen af te dwingen, net alsop scholen werkt dat niet.
Amen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-02-2004 15:59 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 februari 2004 15:56 schreef FireFox het volgende:
Ik geloof dat ik het punt mis waar iemand als loser bestempeld werd? of doel je nu op de situatie schets van Helmet? Die is namelijk absoluut niet zo bedoeld.
Lees dan ook die mail die Fire naar Invictis heeft gestuurd eens ... die vind ik absoluut belachelijk van toon.

Jullie zijn mods, maar dat maakt je niks meer of minder dan de andere users.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-02-2004 16:01 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 februari 2004 15:59 schreef Jenje het volgende:
Lees dan ook die mail die Fire naar Invictis heeft gestuurd eens ... die vind ik absoluut belachelijk van toon.



Daar ben ik het mee eens.


En verder ga ik me er niet mee bemoeien.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 27-02-2004 16:04 by Dargull Profiel van Dargull

quote:
Op 27 februari 2004 15:39 schreef altx het volgende:
Ach, laat ook maar, jullie willen het gewoon niet begrijpen...
Maar ga dan ook niet zeuren dat er zo veel mensen tegen de moderators in gaan...


Heeft niet te maken met niet willen snappen, heeft te maken met het feit dat wij in de praktijk niet altijd allemaal precies de zelfde mod-beslissingen nemen, dat kan ook niet. We hebben nu al 'n lap mod-policy waar je bang van wordt en nog meer gaat ook niet helpen wordt het alleen nog on-overzichtelijker.

En daarbuiten als mensen zich aan de regels zouden houden dan hoeven wij niet te modden...

En als we eerst alles gaan overleggen komt er een vertraging in die onacceptabel is.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-02-2004 16:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Jammer dat de mods niet reageren als er een poging gedaan wordt om positieve kritiek te leveren ...



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 27-02-2004 16:09 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 27 februari 2004 15:59 schreef Jenje het volgende:
Lees dan ook die mail die Fire naar Invictis heeft gestuurd eens ... die vind ik absoluut belachelijk van toon.

Jullie zijn mods, maar dat maakt je niks meer of minder dan de andere users.

Ah ok, dat was te ruw? er wordt niemand als loser bestempeld, er wordt gezegd waar het op staat. Maar niemand vind het ooit leuk als er iets van hem/haar gezegd wordt. Ik denk dat je het eerder in die hoek kunt zoeken. En je bent zelf mod geweest dus hopelijk weet je dat het mod zijn helemaal niet om het "je beter dan anderen voelen" gaat. Je neemt gewoon een extra shitload aan verantwoordelijkheid en werk op je vork en je zet je in voor het forum.

quote:
Op 27 februari 2004 16:07 schreef Jenje het volgende:
Jammer dat de mods niet reageren als er een poging gedaan wordt om positieve kritiek te leveren ...



Wat wil je hier nu precies mee bereiken? Ik neem aan dat je de positieve kritiek van Altx bedoelt? Er wordt hier wel geluisterd, maar we hebben nog wel een eigen mening.

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 27-02-2004 16:11]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 27-02-2004 16:13 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

Jammer dat de mods zich zoveel aantrekken van zeikende users. Volgens mij kunnen ze zich beter als mod-nazi's gedragen, scheelt een hoop gedoe.
"Bevalt mijn mod-actie je niet? Hoppa geband. Wil je dat ik me verantwoord? Hier heb je een ban. Vind je dat mods users niet mogen beledigen? Hoppa, jij ook een ban."
Met genoeg IP-bans en IP-ranges gebanned bedenken mensen zich wel voor ze weer gaan zeiken


Zenial


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-02-2004 16:13 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 februari 2004 16:09 schreef FireFox het volgende:
Wat wil je hier nu precies mee bereiken? Ik neem aan dat je de positieve kritiek van Altx bedoelt? Er wordt hier wel geluisterd, maar we hebben nog wel een eigen mening.


Ik gaf zelf alleen maar een mogelijk optie om jullie werk wat makkelijker te maken, ook gebaseerd op mijn ervaringen als mod (waar jullie eenmaal graag naar verwijzen). Maar kennelijk is dat niet gewenst, ik zal me de moeite voortaan besparen.



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 27-02-2004 16:18 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 27 februari 2004 16:13 schreef Jenje het volgende:
Ik gaf zelf alleen maar een mogelijk optie om jullie werk wat makkelijker te maken, ook gebaseerd op mijn ervaringen als mod (waar jullie eenmaal graag naar verwijzen). Maar kennelijk is dat niet gewenst, ik zal me de moeite voortaan besparen.
Jenje, je weet dat alle moderators die suggestie gelezen hebben en bekend zijn met dat alternatief. Volgens mij ben jij ook een van de weinige mensen die zelfs op de hoogte is van de mening over dat voorstel van een flink aantal moderators.

Zeg dus niet dat er niets mee gedaan wordt, dat soort suggesties worden zeker meegenomen. Een topic hierover starten vind ik nog niet eens zo'n slecht idee; de reden dat dit nog niet geopend is is juist dat dit weer zoiets is wat onderling eerst besproken moet worden en dat levert dus, zoals je merkt, vertraging op.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-02-2004 16:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 27 februari 2004 16:18 schreef helmet het volgende:
Jenje, je weet dat alle moderators die suggestie gelezen hebben en bekend zijn met dat alternatief. Volgens mij ben jij ook een van de weinige mensen die zelfs op de hoogte is van de mening over dat voorstel van een flink aantal moderators.

Zeg dus niet dat er niets mee gedaan wordt, dat soort suggesties worden zeker meegenomen. Een topic hierover starten vind ik nog niet eens zo'n slecht idee; de reden dat dit nog niet geopend is is juist dat dit weer zoiets is wat onderling eerst besproken moet worden en dat levert dus, zoals je merkt, vertraging op.
Nou dat is dan mooi waarom kan Firefox dit dan niet gewoon zeggen? Ik blij, hij blij, wij blij.


' '
Usericon van ' '
Posted 27-02-2004 16:23 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

[offtopic]

[Dit bericht is gemodereerd door helmet op 27-02-2004 16:23]


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 27-02-2004 16:43 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 27 februari 2004 16:13 schreef Zenial het volgende:
Jammer dat de mods zich zoveel aantrekken van zeikende users. Volgens mij kunnen ze zich beter als mod-nazi's gedragen, scheelt een hoop gedoe.
"Bevalt mijn mod-actie je niet? Hoppa geband. Wil je dat ik me verantwoord? Hier heb je een ban. Vind je dat mods users niet mogen beledigen? Hoppa, jij ook een ban."
Met genoeg IP-bans en IP-ranges gebanned bedenken mensen zich wel voor ze weer gaan zeiken


Dit is inderdaad de meest efficiente oplossing. Aangezien ZM steeds meer op een puber-klasje begint te lijken wil ik graag de volgende vergelijking maken. Op de middelbare school had je altijd wel 1 of 2 leraren er tussen zitten waar je het niet in je hoofd haalde om te kloten. Zo'n soort beleid is EEN oplossing.



Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 27-02-2004 16:49 by Paul (Administrator) Profiel van Paulhttp://https://www.brainoverload.nl/

Ik denk dat ik al in het nieuwe mod beleid hier al een aardige stap in die richting had genomen. Nu moet het nog ten uitvoer worden gebracht. Respect naar de mods is dus uitermate belangrijk, of dat nou uit goed moderatorschap komt of uit angst voor een ban dat zal me niet heel erg kunnen jeuken.


' '
Usericon van ' '
Posted 27-02-2004 16:55 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 27 februari 2004 16:43 schreef Azagthoth het volgende:
Op de middelbare school had je altijd wel 1 of 2 leraren er tussen zitten waar je het niet in je hoofd haalde om te kloten.


Die leraar schoot je neer als je wat flikte? (= ban op ZM)


Bans van 234324643 dagen, dat is erg fout. Weekje bannen moet daarentegen veeeel makkelijker gaan.


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 27-02-2004 17:08 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Ik wil graag klagen dat er geen ignore optie is om bepaalde users te negeren. Is dit mogelijk?



' '
Usericon van ' '
Posted 27-02-2004 17:16 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

[offtopic]

[Dit bericht is gemodereerd door helmet op 27-02-2004 17:23]


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-02-2004 17:17 by Chelman Profiel van Chelman

[offtopic, maar idd ]

[Dit bericht is gemodereerd door helmet op 27-02-2004 17:23]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


' '
Usericon van ' '
Posted 27-02-2004 17:22 by ' ' Profiel van ' 'http://www.aardtmann.tk/

[offtopic]

[Dit bericht is gemodereerd door helmet op 27-02-2004 17:23]


"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 27-02-2004 17:43 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 27 februari 2004 17:08 schreef Azagthoth het volgende:
Ik wil graag klagen dat er geen ignore optie is om bepaalde users te negeren. Is dit mogelijk?

Het resultaat lijkt me een grote chaos. Bijv ik irriteer me aan Jenje, dus bij mij worden al zijn posts geignored. Dan gaan andere mensen weer reageren op Jenje, wat ik wel te zien krijg, en dan klopt voor mij het gesprek al niet meer. Dan krijg je ook reacties van mensen die nergens op slaan of dingen zeggen die al een paar keer zijn gezegd alleen omdat zij een paar mensen op ignore hebben staan. Op zo'n manier wordt er volgens mij heel veel langs elkaar heen geluld.


Zenial


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Administration Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen