IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Dynamo 2005 Vorige pagina | Volgende pagina
enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 09-05-2005 10:51 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Triest zo'n artikeltje.....

Ze gaan volledig voorbij aan een aantal dingen, o.a. dat de belachelijke ticketprijzen wel eens iets met de teruggang in concertbezoek algemeen te maken zouden kunnen hebben alleen ik ken al twee mensen die dolgraag mee hadden gewild maar vanwege de hoge prijs niet mee konden.

BOvendien als je als bekendste band ANTHRAX hebt staan die vorig jaar nog voor een half leeg NIGHTTOWN stond te spelen, dan vind ik de opkomst zeker niet gek.

LAAZ ROCKIT was eerder een hoogte- dan dieptepunt, evenals ANTHRAX, OBITUARY en TESTAMENT, het is toch eigenlijk te gek als je met die band 4 a 5,000 man op de been krijgt!

Dynamo beleefde zijn hoogtepunt ook in de tweede helft van de 80's dus dit was een mooie "revival" en IMO kicken die oude bands nog steeds de ass van al die jonkies!

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 09-05-2005 10:54 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 10:44 schreef Greycloak het volgende:
*proest*

Je móet hier wel sarcastisch zijn.

Nope!

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 09-05-2005 10:55 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Nou, ik kan me aardig vinden in het stukje van de Volkskrant, al zie ik Laaz Rockit niet als het dieptepunt van de dag. Maar om te zeggen dat het als vanouds was, bepaald niet, want ik vond het wel erg tegenvallen. Vroeger waren ze energieker en scherper live. Ook Testament was een schaduw van wat ze normaal zijn.

D.O.A. 2005 t.o.v. 1987: Testament, veel regen, en ongeveer hetzelfde aantal bezoekers (nu zelfs iets minder). Het grote verschil? Zo'n € 49,55 en toch een hoop minder stemming: jammer!

Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-05-2005 10:58 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ik snap overigens nog steeds niet waarom mensen blijven hangen in het eeuwige.. vroegah was alles betah gebeuren. Bedoel, tuurlijk haalt Dynamo het niet bij vroegah! Dat wist je van te voren al wel lijkt mij, tenminste ik had er wel rekening mee gehouden en ben gegaan voor de bands en gezelligheid. Niet met het idee.. vroegah vroegah...

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 09-05-2005 10:59 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

ze kunnen lullen wat ze willen maar ik heb de dag van mijn leven gehad, sterker het weekend van mijn leven!

Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 09-05-2005 11:03 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

quote:
Op 9 mei 2005 10:58 schreef MindlessMayo het volgende:
Ik snap overigens nog steeds niet waarom mensen blijven hangen in het eeuwige.. vroegah was alles betah gebeuren. Bedoel, tuurlijk haalt Dynamo het niet bij vroegah! Dat wist je van te voren al wel lijkt mij, tenminste ik had er wel rekening mee gehouden en ben gegaan voor de bands en gezelligheid. Niet met het idee.. vroegah vroegah...

Tsja, dit is een ontzettende dooddoener, normaliter ben ik echt niet zo'n 'vroegah-was-alles-beta' type, maar om klakkeloos mee te lullen dat het weer beregoed was, nee. Ik blijf wel kritisch, en dan € 50,00 betalen + een hoop benzine, campinggeld en taxikosten alleen voor de gezelligheid, kan eigenlijk alleen als je geld te veel hebt, en dat heb ik niet (en ikdenk de meesten niet, getuige ook de massale opkomst). Overigens waren vrijwel alle bezoekers gewoon de vaste kern. Waarom ze komen? Ik denk hetzelfde als ik: uit loyaliteit naar het verleden en de roots van het festival, en omdat elke keer wel weer de laatste kan zijn. Valt het niet op dat er meer over het nut van het festival gesproken wordt als over de betekenis van het festival?

Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 09-05-2005 11:05 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ja maar alle concerten zijn peperduur tegenwoordig...

I can't shoot straight unless I've had a pint!

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-05-2005 11:07 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 11:03 schreef Vampire John het volgende:
Tsja, dit is een ontzettende dooddoener, normaliter ben ik echt niet zo'n 'vroegah-was-alles-beta' type, maar om klakkeloos mee te lullen dat het weer beregoed was, nee. Ik blijf wel kritisch, en dan € 50,00 betalen + een hoop benzine, campinggeld en taxikosten alleen voor de gezelligheid, kan eigenlijk alleen als je geld te veel hebt, en dat heb ik niet (en ikdenk de meesten niet, getuige ook de massale opkomst). Overigens waren vrijwel alle bezoekers gewoon de vaste kern. Waarom ze komen? Ik denk hetzelfde als ik: uit loyaliteit naar het verleden en de roots van het festival, en omdat elke keer wel weer de laatste kan zijn. Valt het niet op dat er meer over het nut van het festival gesproken wordt als over de betekenis van het festival?

Een dooddoener misschien, klakkeloos meelullen doet men ook niet. Maar goed, misschien ben ik niet zo kritisch aangezien het voor mij nog geen half uurtje rijden is vanaf mijn woonplaats. Tuurlijk waren er minpunten, meer dan genoeg en ja de prijs van een ticket lag behoorlijk hoog. Toch had ik het niet willen missen, het is gewoon jammer dat zoveel mensen in de negativiteit blijven hangen terwijl het al met al best een leuke dag was.

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 09-05-2005 11:10 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Ja inderdaad! Kzag alleen maar blije menschjes

Jah behalve een verkleumde Krista. Maar Tony heeft d'r heel lief naar huis gebracht en is vervolgens weer teruggekomen

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 09-05-2005 11:15 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Dat het allemaal veel te duur is ben ik het mee eens, dat is denk ook de reden dat het de opkomst lager lag dan verwcaht maar ook het weer zal parten gespeeld hebben.....

Ook bij Priest in de Brabanthallen waren "slechts" 6 a 7,000 man....ok daar was de ticketprijs dik over de € 40....da's wel bijna 100 keiharde guldens!

Daarkon je vroeger twee a drie grote bands van gaan bekijken of minstens 5 clubshows!

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-05-2005 11:16 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 11:10 schreef FRNK het volgende:
Ja inderdaad! Kzag alleen maar blije menschjes

Jah behalve een verkleumde Krista. Maar Tony heeft d'r heel lief naar huis gebracht en is vervolgens weer teruggekomen

Haha Krista met dr handschoenen aan ja, jeeeemig kkkkkk koud! Tony is cute, ik hoorde achteraf dat men er ook koffie had. Damn, ik zou bijna starten met koffie drinken om die kou man!

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 09-05-2005 11:17 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 11:15 schreef enforcer het volgende:
Dat het allemaal veel te duur is ben ik het mee eens, dat is denk ook de reden dat het de opkomst lager lag dan verwcaht maar ook het weer zal parten gespeeld hebben.....

En de twee pre-parties...

Cathalised
Deathrider
Usericon van Cathalised
Posted 09-05-2005 11:22 by Cathalised Wijzig reactieProfiel van CathalisedQuote dit berichthttp://www.probeersel.com

quote:
Op 9 mei 2005 10:38 schreef Dunne_Hein het volgende:

Hij zegt helemaal niks over het optreden van de 'Thrax, dus of'ie nu serieus genomen moet worden...

[Dit bericht is gewijzigd door Cathalised op 09-05-2005 11:25]

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 09-05-2005 11:25 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 11:16 schreef MindlessMayo het volgende:
Haha Krista met dr handschoenen aan ja, jeeeemig kkkkkk koud! Tony is cute, ik hoorde achteraf dat men er ook koffie had. Damn, ik zou bijna starten met koffie drinken om die kou man!

Ze hadden zelfs Irish coffee. Nog een hele tijd geprobeerd om de whiskey puur los te peuteren maar de verkoper was onverwurmbaar. klootzak...

Disciple
Usericon van Disciple
Posted 09-05-2005 11:30 by Disciple Wijzig reactieProfiel van DiscipleQuote dit bericht

De mensen die de artikels hebben geschreven zijn misschien niet de grootste experts maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in.

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 09-05-2005 11:34 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

zou je TESTAMENT, JON OLIVA'S PAIN en ANTHRAX nu echt als "dinosaurussen" willen beschrijven??

Ik denk dan eerder aan bands als PRIEST of MAIDEN.....

TESTAMENT is het clubcircuit nooit ontstegen, ook niet in hun "hoogtij" dagen en ANTHRAX heeft eind jaren 80 begin 90 heel even aan het succes mogen ruiken...

hell zelfs MEGADETH staat in de melkweg te spelen.....

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-05-2005 11:36 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 11:25 schreef Dunne_Hein het volgende:
Ze hadden zelfs Irish coffee. Nog een hele tijd geprobeerd om de whiskey puur los te peuteren maar de verkoper was onverwurmbaar. klootzak...

Ja ik wist het niet, dus ik ben maar aan het bier gegaan en heb me staan uitleven om het maar een beetje warm te krijgen.

Disciple
Usericon van Disciple
Posted 09-05-2005 11:47 by Disciple Wijzig reactieProfiel van DiscipleQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 11:34 schreef enforcer het volgende:
zou je TESTAMENT, JON OLIVA'S PAIN en ANTHRAX nu echt als "dinosaurussen" willen beschrijven??

Ik denk dan eerder aan bands als PRIEST of MAIDEN.....

TESTAMENT is het clubcircuit nooit ontstegen, ook niet in hun "hoogtij" dagen en ANTHRAX heeft eind jaren 80 begin 90 heel even aan het succes mogen ruiken...

hell zelfs MEGADETH staat in de melkweg te spelen.....

Nee idd, als het werkelijk dinosaurussen waren, dan was het wel druk geweest op dynamo. Maar toch is het niet helemaal zeker wat ze met dat woord bedoelen.

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-05-2005 11:57 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 11:47 schreef Disciple het volgende:
Nee idd, als het werkelijk dinosaurussen waren, dan was het wel druk geweest op dynamo. Maar toch is het niet helemaal zeker wat ze met dat woord bedoelen.

*proest*

Stringz
Usericon van Stringz
Posted 09-05-2005 12:23 by Stringz Wijzig reactieProfiel van StringzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/petra_guijtarist

Zoowwww... dat was weer een geweldig feessie!!
Nog wel wat brak maar goed, dat was het wel weer waard.
Wat mij betreft waren Obituary, Testament en Antrax de hoogtepunten!!
Gorefest was tof om weer eens te zien maar ik moet zeggen dat het op gegeven moment wel wat eentonig begon te worden.
In de kleine tent nog een stukje van Evergrey gezien, wel raar dat zo'n band op zo'n klein podium stond!
S'nachts de Arnheimgang op een camping gestaan... ik ff blij dat mijn Ford Courier het nog deed, ik had hem inmiddels al opgegeven, maar ja... zolang het beesje nog rijdt! ... prima slaapplaats achterin geregeld
Alleen.. volgend jaar graag beter weer!!!!!!

Rutan
Deine Mutti
Usericon van Rutan
Posted 09-05-2005 12:25 by Rutan Wijzig reactieProfiel van RutanQuote dit berichthttp://www.derat.nl

Voor de lokatie was 5000 man meer dan genoeg. 8000 had er niet eens opgepast, of mensen hadden in de modder kunnen gaan staan te dabberen. Ik ben op veel festivals geweest, maar zo'n chaos en zooi als op dynamo, heb ik nog NOOIT gezien. En dauwpop nog bedanken in het boekje...Ja, bedankt dat jullie op donderdag met 10000 man het veld helemaal kapot hebben gemaakt. En in plaats dat er LOOPPADEN werden gemaakt op zaterdag, wat ieder festival heeft als het wat modderig is, nee, er werd met stalen platen 1 klein padje gemaakt en wat houtsnippers werden verspreid, verder mocht je het zelf uitzoeken...(in de blubber)
Tevens het feit dat er GEEN pinautomaat was, terwijl dat wel op de site was aangegeven, parkeren op een weiland dat binnen no-time in een blubberzooi veranderde, maar wel 5 euro er voor DURVEN te vragen(dan hadden ze voor dat geld de boel meteen moeten asfalteren) en dat de persoon die over de gastenlijst ging was "even was gaan eten" en mensen dus 2 uur in de kou hebben staan te wachten, maakten het festival een dikke, dikke chaos.
De organisatie zelf was qua communicatie goed (althans, de mensen van de dauwpop-organisatie waren dat, die van dynamo waren nergens te vinden). Dat is dikke duimen omhoog voor hun, ookal was het te merken dat ze door de wanorde die de dynamo-organisatie had gemaakt, niet helemaal lekker in hun vel staken.

Gelukkig maakten de bands voor mij alles weer goed. Tevens was er een gemoedelijke sfeer op het festivalterrein.
Anyway, de bands:
Toen we binnenkwamen, was Masterplan net aan het soundchecken. Halve set gezien, en ondanks dat het geluid in het begin RUK was (je trilde door de bass bijna naar buiten, maar daar stond het te regenen...), was het een erg fijne "opener". Klonk allemaal erg lekker.
Daarna even wat versnaperingen gehaald (een bakje friet met de grootte van een bamihap...), maar op zich was het met 1,50 per bon allemaal goed te doen en waren de andere etenstenten allemaal wel ok.
Even naar de metalmarket, en toen kwam Laaz Rockit. Godver, dat heerste toch weer keihard. Openen met "Fire in the hole", dan kan het al niet meer verkeerd gaan.
Gorefest: minder "nieuwe" nummers dan in Goes, dus dat waren weer pluspunten . De mannen speelden met zichtbaar plezier en sloten af met "confessions of a serial killer".
Daarna Obituary, die had ik nog nooit gezien, maar manman, wat klonk dat vet. Lekker de pit ingedoken en moshen maar.
Testament was wel ok, maar kon toch niet overtuigen. Het feit dat de mannen een ballad speelden, was ook niet echt een pluspunt.(Raging Waters hadden ze dan beter kunnen spelen, dat deden ze de dag ervoor in de Effenaar ook namelijk).
Vervolgens weer eten halen, met op de achtergrond "Jon Olivia's Pain", wat op zich niet eens zo verkeerd was(het was eigenlijk best goed), maar de kou, regen en modder, maakten me erg moe, en ik had honger en wilde bij Anthrax nog een keer losgaan.
Goed, toen kwam dus Anthrax. Een muur van gitaren kwam op je af, en de strot van Joey Belladonna was wonderbaarlijk. Openen met "Among the living", dat zijn alweer 2 duimen omhoog, vooral als je dan nog even doorgaat met "Caught in a mosh". Er ontstonden verschillende pitts vooraan. Bij het nummer "Indians" kwam Chuck Billy ook nog het podium op.

Samengevat: Qua bands was het erg goed, qua sfeer ook, publieksaantal was precies goed, iedereen kon alles goed zien, en er was toch nog ruim genoeg volk om een dikke pitt te starten.
Qua organisatie en weer: dikke onvoldoende
Qua faciliteiten: Dikke pluspunten, alles was ruim voldoende aanwezig (en qua prijzen was het ook schappelijk).
Enige nadeel was, dat het wc gedeelte niet verlicht was 's avonds. Gelukkig waren er bomen genoeg :D.
Wegkomen uit de blubberzooi die de organisatie een parkeerplaats durfde te noemen. was ook geen pretje, maar gelukkig glibberden we er met 1x duwen en veel gas geven er snel uit.

Heb het dus goed naar mijn zin gehad, en ben de komende week ziek thuis! :D

What do you mean I ain't kind? Just not your kind...[Swedish StairSkiing Team]

Stringz
Usericon van Stringz
Posted 09-05-2005 12:25 by Stringz Wijzig reactieProfiel van StringzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/petra_guijtarist

Nou....
quote:
Ja ik wist het niet, dus ik ben maar aan het bier gegaan en heb me staan uitleven om het maar een beetje warm te krijgen.

Van al dat bier + water + kou... moet je toch flink vaak op en neer naar de WC's... dat betekende voor mij iig warmte van het op en neer sjouwen

MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-05-2005 12:27 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2005 12:25 schreef Stringz het volgende:
Nou....

Van al dat bier + water + kou... moet je toch flink vaak op en neer naar de WC's... dat betekende voor mij iig warmte van het op en neer sjouwen

Ja jij ook al zo'n last van? Ben nog nooit zo vaak naar de wc's geweest op festivals, als afgelopen zaterdag. Heineken, pisbier

Stringz
Usericon van Stringz
Posted 09-05-2005 12:28 by Stringz Wijzig reactieProfiel van StringzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/petra_guijtarist

quote:
Tevens het feit dat er GEEN pinautomaat was, terwijl dat wel op de site was aangegeven

Ja damn!

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 09-05-2005 12:30 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 9 mei 2005 12:28 schreef Stringz het volgende:
Ja damn!
Plectrums verkopen

Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com