|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
Dat is bewezen? Cijfers, feiten, onderzoeken, conclusies? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Nee, het gaat er niet om of je het weet of niet. Dit verhaal heb ik ooit gehoord van Engelse toen ik daar op vakantie was maar ik zou even de bron opzoeken over energievelden. Post het vanavond wel ergens. Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. |
|
Ik ben altijd uitermate sceptisch geweest ten opzichte van dit soort zaken. Tot ik de volgende ervaring opdeed: Het was een uur of acht 's morgens, en ik lag in bed in het huis van mijn vriendin, die ik ongeveer een maand kende. Ik werd langzaam wakker, en terwijl ik me er bewust van werd van waar ik was, realiseerde ik me dat ik het geluid van een hartslag hoorde. Het klonk zachtjes, maar duidelijk. In eerste instantie dacht ik dat het de nasleep van een droom was, maar terwijl ik verder bij mijn positieven kwam, bleef ik die hartslag even duidelijk horen. Ik was onderhand klaarwakker, maar nog lui, en begon me ongemakkelijk te voelen. Toen besloot ik helder en nuchter dat het genoeg was en richtte me op om de vermeende nachtmerrie los te laten. De hartslag was weg, en in plaats daarvan hoorde ik het zachte rumoer van wat er beneden in de woonkamer gebeurde. Gerustgesteld en nog steeds niet bereid om uit bed te komen ging ik weer liggen, en prompt was dat kloppende geluid er weer. Hoe hard ik me ook afvroeg of ik me nog in een soort slaapdelirium bevond, het antwoord was toch echt nee. Ik was echt klaarwakker, en toen ik weer ging zitten was het geluid weer weg. Ik ben weer gaan liggen en het was terug. Nadat ik voor de derde keer overeind was gekomen was het voorbij. Ik heb achteraf meer verhalen gehoord over vreemde zaken die zich in dat huis zouden hebben afgespeeld, en daar reageerde ik net zo sceptisch op als de meeste mensen die dit verhaal lezen waarschijnlijk zullen doen, maar zo nuchter als ik was zal ik nooit meer zijn. |
|
quote: Ik vind het niet snugger om vast te houden aan het idee dat de westerse, empirische wijze van bewijzen de enige sleutel tot de waarheid is. Daarmee bedoel ik ook de neiging om alles wat niet te bewijzen is, uit te sluiten of te verwaarlozen. Het menselijk brein is naar mijn mening te beperkt om zich zo'n arrogantie te kunnen veroorloven. [Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 16-03-2006 2:07] |
|
ik ben het met je eens dat je zeker niet alles van de huidige wetenschap moet aannemen, maar zeker ook niet niks. Veel geestendenkers zien dat er iets onjuist of niet compleet is aan de wetenschap en verwerpen het gelijk helemaal. bovendien is er eigenlijk nergens een sluitend bewijs. Maar als het vaak getest is kan je er wel mee werken. altijd skeptisch blijven, maarja eigenlijk is alles onzeker, zelfs deze stelling. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-03-2006 12:43] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Geesten geloof ik niet in. Wel Entiteiten Suck my piss |
|
Ik geloof alleen de Discovery-documentaires over geesten, SBS6 geesten zijn vet nep. |
|
Ik zie het wel als het mijn tijd is om de oven in te gaan. Een kleine snol zit zo vol. |
|
Ik zag er net nog 1, in de spiegel AAAHAHAHAHAHAHA |
|
quote:Zeker zo wit als sneeuw nu? Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. |
|
quote: P'sies! Wel lekker gothic |
|
quote: als de wetenschap niks kan vinden wat het kan ontkrachten accepterr ik het ook wel als vaagheid. maar als er duidelijk een wetenschappelijke verklaring ergens voor is, ga ik wel daarvoor Je moeder. |
|
quote: Wat ben je toch een heerlijke academicus, af en toe. |
|
quote: leuke subtitel! |
|
|
|
Gister ff foto's aan t bekijken bij een vriendin van me, wees ze me ineens op iets wat leek op een heel raar gezicht in een foto! Deze is genomen in een kasteel in Zwitserland die ik heb bekeken op vakantie dit jaar. Zou dit gewoon een rare verdraaing van iets normaals zijn of zou het iets vreemders kunnen zijn? Links van mijn vriend zie je een harnas, kijk maar eens naar het buikgedeelte van dat harnas... [Dit bericht is gewijzigd door Aphrodite op 05-09-2007 10:23] |
|
Ja, een geest. Duidelijk. spelfout weggehaald... |
|
Iets met licht en glas. Zoek het eens op in je middelbare-school boeken. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Een weerspiegeling wil je zeggen?? Dat is wel heeeeel vergezocht hoor.... spelfout weggehaald... |
|
Het kan iig niet de weerspiegeling van de muur achter me zijn want die zaal was teringgroot, en achter me stond niet iets waar gezichten in voor kwamen... Vind het gewoon wat vaag, niet dat ik per se denk dat het een geest is, maar ik kan het iig niet verklaren. |
|
Ik kan je helaas ook niet verder helpen. Zou het niet weten... spelfout weggehaald... |
|
Nee idd, dat snap ik. Ik wilde graag wat meningen hierover hebben, snap dr nl zelf ook helemaal niets van. |
|
quote: quote: KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Je bent creatief Chelman, dat moet ik je nageven! Een heldere, nuchtere geest zoals jij zorgt ervoor dat we altijd weer met beide benen op de grond staan [Dit bericht is gewijzigd door Aphrodite op 05-09-2007 10:37] |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |