IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : geesten Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-03-2006 17:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Dat is bewezen? Cijfers, feiten, onderzoeken, conclusies?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 15-03-2006 17:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 15 maart 2006 17:22 schreef Creepmime het volgende:
Hmm, geesten bestaan niet in de vorm van gedaantes of iets. Maar energievelden (wat allang bewezen is) bestaan wel, wanneer er in een kamer jarenlang ruzie is geweest of mensen zijn vermoord en je komt daarna in die kamer dat voel je de negatieve sfeer en voel je je gewoon niet op je gemak. Tenzij je die negatieve energie weet te overwinnen met meer positieve energie door bijvoorbeeld met meerdere mensen er naar toe te gaan.
Energievelden kan je meten, en in bijvoorbeeld oude kastelen, huizen (vooral in Engeland) heb je dat veel meer. Wanneer je je ongemakelijk voelt, en het is ook nog is donker ga je op alles heel nauwletten en dus ook wanneer er maar iets gebeurd, dingen inbeelden.
Toch zijn er nog heel veel dingen onverklaarbaar, maar verhalen van mensen hier over dit soort dingen enz geloof ik maar weinig tot niks van.

even een psychologische verklaring:

Die negatieve sfeer komt door de inrichting ten gevolge van die jarenlange ruzie.
Als jij een verhaal hoort dat iemand vermoord is in een huis dan voel je je daar natuurlijk minder op je gemak omdat je daar meer op je hoede bent voor gevaar.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 15-03-2006 17:41 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2006 17:37 schreef ElitE het volgende:
even een psychologische verklaring:

Die negatieve sfeer komt door de inrichting ten gevolge van die jarenlange ruzie.
Als jij een verhaal hoort dat iemand vermoord is in een huis dan voel je je daar natuurlijk minder op je gemak omdat je daar meer op je hoede bent voor gevaar.

Nee, het gaat er niet om of je het weet of niet. Dit verhaal heb ik ooit gehoord van Engelse toen ik daar op vakantie was maar ik zou even de bron opzoeken over energievelden. Post het vanavond wel ergens.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 16-03-2006 1:43 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

Ik ben altijd uitermate sceptisch geweest ten opzichte van dit soort zaken.
Tot ik de volgende ervaring opdeed:
Het was een uur of acht 's morgens, en ik lag in bed in het huis van mijn vriendin, die ik ongeveer een maand kende. Ik werd langzaam wakker, en terwijl ik me er bewust van werd van waar ik was, realiseerde ik me dat ik het geluid van een hartslag hoorde. Het klonk zachtjes, maar duidelijk. In eerste instantie dacht ik dat het de nasleep van een droom was, maar terwijl ik verder bij mijn positieven kwam, bleef ik die hartslag even duidelijk horen. Ik was onderhand klaarwakker, maar nog lui, en begon me ongemakkelijk te voelen. Toen besloot ik helder en nuchter dat het genoeg was en richtte me op om de vermeende nachtmerrie los te laten. De hartslag was weg, en in plaats daarvan hoorde ik het zachte rumoer van wat er beneden in de woonkamer gebeurde. Gerustgesteld en nog steeds niet bereid om uit bed te komen ging ik weer liggen, en prompt was dat kloppende geluid er weer. Hoe hard ik me ook afvroeg of ik me nog in een soort slaapdelirium bevond, het antwoord was toch echt nee. Ik was echt klaarwakker, en toen ik weer ging zitten was het geluid weer weg.
Ik ben weer gaan liggen en het was terug. Nadat ik voor de derde keer overeind was gekomen was het voorbij. Ik heb achteraf meer verhalen gehoord over vreemde zaken die zich in dat huis zouden hebben afgespeeld, en daar reageerde ik net zo sceptisch op als de meeste mensen die dit verhaal lezen waarschijnlijk zullen doen, maar zo nuchter als ik was zal ik nooit meer zijn.


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 16-03-2006 2:04 by skarmoon Wijzig reactieProfiel van skarmoonQuote dit berichthttp://www.myspace.com/skarmoon

quote:
Op 24 juni 2004 22:18 schreef ElitE het volgende:

bovendien vind ik het niet snugger om te geloven in iets wat op "geen enkele manier" te bewijzen/bewezen is.

)


Ik vind het niet snugger om vast te houden aan het idee dat de westerse, empirische wijze van bewijzen de enige sleutel tot de waarheid is. Daarmee bedoel ik ook de neiging om alles wat niet te bewijzen is, uit te sluiten of te verwaarlozen. Het menselijk brein is naar mijn mening te beperkt om zich zo'n arrogantie te kunnen veroorloven.

[Dit bericht is gewijzigd door skarmoon op 16-03-2006 2:07]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-03-2006 12:41 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik ben het met je eens dat je zeker niet alles van de huidige wetenschap moet aannemen, maar zeker ook niet niks.
Veel geestendenkers zien dat er iets onjuist of niet compleet is aan de wetenschap en verwerpen het gelijk helemaal. bovendien is er eigenlijk nergens een sluitend bewijs. Maar als het vaak getest is kan je er wel mee werken.

altijd skeptisch blijven, maarja eigenlijk is alles onzeker, zelfs deze stelling.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-03-2006 12:43]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 16-03-2006 12:54 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Geesten geloof ik niet in.

Wel Entiteiten


Suck my piss


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-03-2006 12:57 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik geloof alleen de Discovery-documentaires over geesten, SBS6 geesten zijn vet nep.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 16-03-2006 14:17 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Ik zie het wel als het mijn tijd is om de oven in te gaan.


Een kleine snol zit zo vol.


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 16-03-2006 17:07 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

Ik zag er net nog 1, in de spiegel AAAHAHAHAHAHAHA


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 16-03-2006 17:37 by Creepmime Wijzig reactieProfiel van CreepmimeQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2006 17:07 schreef Sneeuwwitje het volgende:
Ik zag er net nog 1, in de spiegel AAAHAHAHAHAHAHA
Zeker zo wit als sneeuw nu?


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 16-03-2006 17:51 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2006 17:37 schreef Creepmime het volgende:
Zeker zo wit als sneeuw nu?

P'sies! Wel lekker gothic


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 16-03-2006 18:23 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 16 maart 2006 12:41 schreef ElitE het volgende:
ik ben het met je eens dat je zeker niet alles van de huidige wetenschap moet aannemen, maar zeker ook niet niks.
Veel geestendenkers zien dat er iets onjuist of niet compleet is aan de wetenschap en verwerpen het gelijk helemaal. bovendien is er eigenlijk nergens een sluitend bewijs. Maar als het vaak getest is kan je er wel mee werken.

altijd skeptisch blijven, maarja eigenlijk is alles onzeker, zelfs deze stelling.


als de wetenschap niks kan vinden wat het kan ontkrachten accepterr ik het ook wel als vaagheid. maar als er duidelijk een wetenschappelijke verklaring ergens voor is, ga ik wel daarvoor


Je moeder.


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 16-03-2006 18:25 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2006 12:41 schreef ElitE het volgende:
ik ben het met je eens dat je zeker niet alles van de huidige wetenschap moet aannemen, maar zeker ook niet niks.
Veel geestendenkers zien dat er iets onjuist of niet compleet is aan de wetenschap en verwerpen het gelijk helemaal. bovendien is er eigenlijk nergens een sluitend bewijs. Maar als het vaak getest is kan je er wel mee werken.

altijd skeptisch blijven, maarja eigenlijk is alles onzeker, zelfs deze stelling.


Wat ben je toch een heerlijke academicus, af en toe.


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 16-03-2006 18:39 by Sneeuwwitje Wijzig reactieProfiel van SneeuwwitjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2006 18:25 schreef aerodis het volgende:
Wat ben je toch een heerlijke academicus, af en toe.

leuke subtitel!


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 16-03-2006 19:13 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht



Aphrodite
Usericon van Aphrodite
Posted 05-09-2007 10:22 by Aphrodite Wijzig reactieProfiel van AphroditeQuote dit berichthttp://www.elexorien.com

Gister ff foto's aan t bekijken bij een vriendin van me, wees ze me ineens op iets wat leek op een heel raar gezicht in een foto! Deze is genomen in een kasteel in Zwitserland die ik heb bekeken op vakantie dit jaar. Zou dit gewoon een rare verdraaing van iets normaals zijn of zou het iets vreemders kunnen zijn? Links van mijn vriend zie je een harnas, kijk maar eens naar het buikgedeelte van dat harnas...



[Dit bericht is gewijzigd door Aphrodite op 05-09-2007 10:23]



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 05-09-2007 10:24 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ja, een geest. Duidelijk.


spelfout weggehaald...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-09-2007 10:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Iets met licht en glas. Zoek het eens op in je middelbare-school boeken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 05-09-2007 10:29 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2007 10:26 schreef Chelman het volgende:
Iets met licht en glas. Zoek het eens op in je middelbare-school boeken.


Een weerspiegeling wil je zeggen?? Dat is wel heeeeel vergezocht hoor....


spelfout weggehaald...


Aphrodite
Usericon van Aphrodite
Posted 05-09-2007 10:29 by Aphrodite Wijzig reactieProfiel van AphroditeQuote dit berichthttp://www.elexorien.com

Het kan iig niet de weerspiegeling van de muur achter me zijn want die zaal was teringgroot, en achter me stond niet iets waar gezichten in voor kwamen... Vind het gewoon wat vaag, niet dat ik per se denk dat het een geest is, maar ik kan het iig niet verklaren.



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 05-09-2007 10:30 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik kan je helaas ook niet verder helpen. Zou het niet weten...


spelfout weggehaald...


Aphrodite
Usericon van Aphrodite
Posted 05-09-2007 10:33 by Aphrodite Wijzig reactieProfiel van AphroditeQuote dit berichthttp://www.elexorien.com

Nee idd, dat snap ik. Ik wilde graag wat meningen hierover hebben, snap dr nl zelf ook helemaal niets van.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-09-2007 10:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2004 9:31 schreef Phriar het volgende:
Mensen die in geesten geloven hoeven niet gelijk ultra-zweverige nieuwtijdperk figuren te zijn.

Je kan "geesten" ook zien als resterende energie, waarom zou iets wat een hele grote hoeveelheid ellende of sterke emoties teweeg heeft gebracht niet een bepaald voelbaar spoor achter kunnen laten?

is mijn gedachte iig

quote:
Op 23 juni 2004 16:37 schreef Chelman het volgende:
Tijdens poepen komen ook sterke emoties vrij. Die laten ook af en toe sporen achter op de WC en er stijgt zeker een voelbare geest op.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Aphrodite
Usericon van Aphrodite
Posted 05-09-2007 10:36 by Aphrodite Wijzig reactieProfiel van AphroditeQuote dit berichthttp://www.elexorien.com

Je bent creatief Chelman, dat moet ik je nageven! Een heldere, nuchtere geest zoals jij zorgt ervoor dat we altijd weer met beide benen op de grond staan

[Dit bericht is gewijzigd door Aphrodite op 05-09-2007 10:37]



Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen