IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : geesten Vorige pagina | Volgende pagina
kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 16-12-2002 14:08 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

over geesten, alles wat we in deze wereld zien gaat door de filter van onze subejectiviteit, door onze ervaringen en emoties enz, wordt ons beeld op dit leven gekleurd.
hiet is hierdoor moeilijk te zeggen wat men ziet of het "echt (voor zover echt echt is ;/)" is/een door je eigen geest/ego opgeroepen beeld...
dus mijn mening geesten nein


And my marlboro light


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-12-2002 14:10 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 14:08 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
over geesten, alles wat we in deze wereld zien gaat door de filter van onze subejectiviteit, door onze ervaringen en emoties enz, wordt ons beeld op dit leven gekleurd.
hiet is hierdoor moeilijk te zeggen wat men ziet of het "echt (voor zover echt echt is ;/)" is/een door je eigen geest/ego opgeroepen beeld...
dus mijn mening geesten nein
intelligente 5de post

bravo

ende welkom natuurlijk ook


true disco chick


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-12-2002 14:12 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 16 december 2002 13:55 schreef pale enchantress het volgende:
Dan kan je iemand laten voelen dat je verliefd op hem/bent,zonder er uiterlijk iets van te laten merken?
Dat heb ik nog niet geprobeerd eigenlijk, maar dat moet volgens mij ook wel kunnen als je je genoeg concentreerd. Eventueel kun je proberen je iets van een roze wolk of roze licht te visualiseren dat je naar die persoon stuurt.

Ik had het meer over een ontlading van negatieve energie die je nauwelijks stuurt (alleen de goede richting in) waardoor die persoon ineens een hele klap te verwerken krijgt. Als je dat combineert met iets wat je zegt dan kom je ineens een stuk indrukwekkender over.

Maar goed, dat is eigenlijk meer iets voor het Magie/Magick topic dan dat het over geesten gaat (hoewel die ook veel met energie te maken hebben, alleen zuipen ze het dan op).


I'm not being rude. You're just insignificant.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 16-12-2002 14:21 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

[quote]Op 16 december 2002 13:55 schreef pale enchantress het volgende:
Dan kan je iemand laten voelen dat je verliefd op hem/bent,zonder er uiterlijk iets van te laten merken?

Ja kan, zit je zoals Helmet zei in de richting van de Magie of de telepatie (resultaat wordt vaak doorelkaar gebruikt...)

Is gewoon een kwestie van oefenen, en moeilijk is t niet


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-12-2002 14:25 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 14:21 schreef Blackjack het volgende:
Op 16 december 2002 13:55 schreef pale enchantress het volgende:
Dan kan je iemand laten voelen dat je verliefd op hem/bent,zonder er uiterlijk iets van te laten merken?

Ja kan, zit je zoals Helmet zei in de richting van de Magie of de telepatie (resultaat wordt vaak doorelkaar gebruikt...)

Is gewoon een kwestie van oefenen, en moeilijk is t niet
Zal ik het telepathie topic aanmaken ?


true disco chick


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 16-12-2002 14:29 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

Kan de geest van iemand die net overleden is,afscheid komen nemen in je dromen(heb ik nl.meegemaakt)Meest emotionele gebeurtenis van mijn leven,heel intens


true disco chick


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 16-12-2002 14:30 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 14:29 schreef pale enchantress het volgende:
Kan de geest van iemand die net overleden is,afscheid komen nemen in je dromen(heb ik nl.meegemaakt)Meest emotionele gebeurtenis van mijn leven,heel intens



Ja, absoluut. Mocht je er vragen over hebben (zeker omdat dit blijkbaar heel intens was), raad ik je aan om me effe privé te mailen.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 16-12-2002 14:34 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 16 december 2002 14:29 schreef pale enchantress het volgende:
Kan de geest van iemand die net overleden is,afscheid komen nemen in je dromen(heb ik nl.meegemaakt)Meest emotionele gebeurtenis van mijn leven,heel intens
Absoluut.. sterker nog, dat hoeft dus niet eens in je dromen.

Vriend van mij is ooit wakker gemaakt door z'n net overleden grootvader. Hij zat in de auto op de terugreis van een avondje stappen (wel nuchter, maar moe). Hij sukkelde dus een beetje in slaap en toen maakte z'n grootvader 'm wakker (met een opmerkingen als "wat doe jij nou?!" en kon hij net op tijd uit de berm sturen.
Toen ie thuiskwam waren z'n ouders wakker en vertelden hem dat z'n grootvader dus net overleden was en het enige wat hij kon zeggen was 'Ik weet het al'...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 16-12-2002 15:01 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Ik heb t met mn oma meegemaakt: afgelopen week nog mee gepraat... Dit was echt geen droom, dit was zo..emotioneel...
Ik heb half staan janken toen ik weer wakker werd (en nou jank ik niet snel). Maar was wel een heel goeie ervaring

[Dit bericht is gewijzigd door Blackjack op 16-12-2002 15:04]


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 16-12-2002 16:15 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 13:56 schreef Blackjack het volgende:
Snap ik, no problem.
Over een nieuw topic: reincarnatie hoort gewoon heel erg bij geesten, in ieder geval zoals ik het weet. T is dus geen apart onderwerp, maar het hoort er echt wel bij...
(Ik wacht eerst effe de reactie van de mods af voordat ik er verder op in ga )
Heel interessant onderwerp! Zolang de discussie blijft lopen, ga wat mij betreft je gang!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 16-12-2002 18:01 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

quote:
Op 16 december 2002 14:29 schreef pale enchantress het volgende:
Kan de geest van iemand die net overleden is,afscheid komen nemen in je dromen(heb ik nl.meegemaakt)Meest emotionele gebeurtenis van mijn leven,heel intens


Ik weet het niet zeker wat dit betreft. Ik zelf twijfel namelijk of het echt een "geest" is van die persoon, of dat je eigen onderbewustzijn de herinnering van die persoon en zijn/haar gedrag oproept.

Als persoon heb je ook behoefte om afscheid te nemen en het kan best dat je eigen geest dit toestaat door zo'n droom op te roepen.

Zeg dus niet dat het niet kan, alleen dat ik er skeptisch tegenover sta.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-12-2002 20:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 14:29 schreef pale enchantress het volgende:
Kan de geest van iemand die net overleden is,afscheid komen nemen in je dromen(heb ik nl.meegemaakt)Meest emotionele gebeurtenis van mijn leven,heel intens


gek dat je dat zegt, maar ik heb ook naar mijn gevoel zoiets meegemaakt. Ik ben nogal vrij nuchter in "leven na de dood" en heb er moeite mee hierin te geloven maar die ervaring is de enige die mij doet twijfelen.

voor de nieuwsgierigen: mijn pas overleden vader liet me zijn nieuwe woonplaats zien, een zeer mooie oude boerderij in een zeer fraai landschap. Het gekke was dat hij ook aan mij vroeg hoe het met zijn hond was. En het "gevoel"was veel anders dan in een normale droom. Ik herinner me die droom ook nog zowat volledig. Maar ik droomde dit in een zeer stressvolle periode dus voor mijn gevoel kan het ook gewoon een ongewone lichamelijke reactie van mezelf zijn geweest. Maar enige gevoel van opluchting gaf die droom wel.


pale enchantress
staying alive
Usericon van pale enchantress
Posted 17-12-2002 15:07 by pale enchantress Wijzig reactieProfiel van pale enchantressQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 20:50 schreef attila_de_hun het volgende:
gek dat je dat zegt, maar ik heb ook naar mijn gevoel zoiets meegemaakt. Ik ben nogal vrij nuchter in "leven na de dood" en heb er moeite mee hierin te geloven maar die ervaring is de enige die mij doet twijfelen.

voor de nieuwsgierigen: mijn pas overleden vader liet me zijn nieuwe woonplaats zien, een zeer mooie oude boerderij in een zeer fraai landschap. Het gekke was dat hij ook aan mij vroeg hoe het met zijn hond was. En het "gevoel"was veel anders dan in een normale droom. Ik herinner me die droom ook nog zowat volledig. Maar ik droomde dit in een zeer stressvolle periode dus voor mijn gevoel kan het ook gewoon een ongewone lichamelijke reactie van mezelf zijn geweest. Maar enige gevoel van opluchting gaf die droom wel.
Idd,ik voelde me na deze droom al veel beter


true disco chick


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 18-12-2002 11:37 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 16 december 2002 20:50 schreef attila_de_hun het volgende:


voor de nieuwsgierigen: mijn pas overleden vader liet me zijn nieuwe woonplaats zien, een zeer mooie oude boerderij in een zeer fraai landschap. Het gekke was dat hij ook aan mij vroeg hoe het met zijn hond was. En het "gevoel"was veel anders dan in een normale droom. Ik herinner me die droom ook nog zowat volledig. Maar ik droomde dit in een zeer stressvolle periode dus voor mijn gevoel kan het ook gewoon een ongewone lichamelijke reactie van mezelf zijn geweest. Maar enige gevoel van opluchting gaf die droom wel.



Weet ik: dat was vrijwel tzelfde als wat ik zelf meemaakte met mn oma.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 19-12-2002 11:16 by Faceless Unknown Wijzig reactieProfiel van Faceless UnknownQuote dit bericht

Ik geloof in geesten omdat het bestaan daarvan mij zeer logisch lijkt, gegeven dat beredeneerd wordt vanuit hetgeen ik aanneem als de waarheid.
Ik geloof namelijk dat ons stoffelijk lichaam niets anders is dan een voertuig dat onze ziel gebruikt om in contact te staan met de stoffelijke wereld. Als ons lichaam ons wordt afgepakt, of als het mechanisme daarvan zodanig wordt verstoord dat verder leven daarin onmogelijk gemaakt wordt, blijven we gewoon doorbestaan. We, jij of ik zijn niet ons lichaam maar vereenzelvigen ons daarmee waardoor het lijkt alsof wij ons lichaam zijn. Dat aannemende mag dus gerust gezegd worden hetgeen dat ons, ons maakt, blijft doorbestaan op een gebied dat voor onze zintuigen niet waarneembaar is. Soms kan het voorkomen dat geesten hun aanwezigheid in de stoffelijke wereld merkbaar kunnen maken als resultaat van een bepaalde vorm van contact die ze willen zoeken met een wereld die ze pas achter ze gelaten hebben. Zulke phenomena worden klopgeesten genoemd.

Maar ja, you get the point . . .


There is no religion higher than Truth!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 20-12-2002 21:42 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Voor iedereen die in geesten gelooft: geldt dit ook allemaal voor dieren (insecten?) of andere?

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 20-12-2002 21:43]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 23-12-2002 20:29 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2002 21:42 schreef mislyd het volgende:
Voor iedereen die in geesten gelooft: geldt dit ook allemaal voor dieren (insecten?) of andere?



Weet niet hoe t zit met insecten, maar bepaalde dieren wel degelijk: paarden, honden, zelfs kanariepietjes..D'r zijn heel goeie boeken over te krijgen, ik zal ze binnenkort eens posten.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


---Spike---
Use the Force, dude.
Usericon van ---Spike---
Posted 11-01-2003 15:41 by ---Spike--- Wijzig reactieProfiel van ---Spike---Quote dit berichthttp://www.pyter.tk

Ik geloof er in ieder geval in. Ik heb nog geen ervaringen met geesten gehad, ik denk gewoon dat ze niet willen komen.

ff serieus....in de buurt van mijn straat zou een of ander kasteel hebben gestaan van de Bokkenrijders en dat is in het land gezonken. Ik ken het hele verhaal niet, alleen flarden opgevangen.....best wel raar.

Edit--
Geesten zijn volgens mij mensen die niet kunnen accepteren dat ze dood zijn, en weigeren 'verder' te gaan.....

[Dit bericht is gewijzigd door ---Spike--- op 11-01-2003 16:54]


Do or do not. There is no try.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 11-01-2003 19:26 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik heb laatst liggen denken over dat misschien de volledige mensheid wel eens gewoon overleden kan zijn in de slaap zonder dat men het had gemerkt, dat al die zielen smorgens opstond om naar het werk/school te gaan e.d. en in hun gedachten hun uiterlijke verschijning projecteerde in een totale geestenwereld

maar ja, dat was om drie uur snachts


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-01-2003 19:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik heb geen ziel.

Wat nu?


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 11-01-2003 19:35 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 11 januari 2003 19:26 schreef Phriar het volgende:
Ik heb laatst liggen denken over dat misschien de volledige mensheid wel eens gewoon overleden kan zijn in de slaap zonder dat men het had gemerkt, dat al die zielen smorgens opstond om naar het werk/school te gaan e.d. en in hun gedachten hun uiterlijke verschijning projecteerde in een totale geestenwereld

maar ja, dat was om drie uur snachts


mayb als je dood gaat dat je het niet eens door hebt


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 11-01-2003 19:35 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

nu moet tot het einde der tijden bij de plantsoendienst werken...


No meat is sweater


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-01-2003 19:35 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2003 19:33 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik heb geen ziel.

Wat nu?


Dan koop je er gewoon een...
Op Ebay ofzo.

De mijne is niet te koop overigens.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-01-2003 19:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2003 19:35 schreef attila_de_hun het volgende:
Dan koop je er gewoon een...
Op Ebay ofzo.

Whahaha goede metafoor idd. Koop je plek in de hemel! We gaan weer terug naar de tijden van de aflaat.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 12-01-2003 1:36 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Lekker...

Spiritualis Kapitalismus



[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 12-01-2003 1:36]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen