IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel X Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-07-2005 10:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Vier jaar eis voor dodelijk zinloos geweld
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf (restricted editie)
Gepubliceerd: woensdag 27 juli 2005 @ 10:19
Wegens het doodslaan van de 38-jarige Jan Kievit op de Rotterdamse Lijnbaan in januari van dit jaar, hoorde de 21-jarige Mohammed A. gisteren vier jaar cel tegen zich eisen. Kievit, afkomstig uit Ridderkerk, werd doodgeslagen nadat hij opmerkingen had gemaakt over het lastig vallen van meisjes.

De woordenwisseling begon in broodjeszaak Sandwichhouse. Twee Marokkaanse jongens, waaronder verdachte A., maakten wat opmerkingen tegen drie jonge meisjes die voor het eerst alleen op stap waren. Kievit zei daar wat van waarop Mohammed A. in woede ontstak. Buiten kwam het tot een vechtpartij waarbij Jan Kievit eerst een schop in zijn maag kreeg. Hij viel op de grond en toen hij probeerde op te staan, kreeg hij een klap in zijn gezicht die hem fataal zou worden. Acht uur na het incident overleed hij als gevolg van een scheurtje in de slagader in zijn nek.

Dochtertje
De weduwe van Kievit barstte in de rechtszaal in huilen uit toen ze vertelde dat ze levenslang heeft. Ze had samen met haar man net een dochtertje gekregen, die haar vader nooit zal leren kennen: ''Het kost me enorm veel moeite verder te leven. Het is onvoorstelbaar hoeveel schade met deze zinloze en laffe daad is aangericht. Ik ben gedeeltelijk arbeidsongeschikt en ik moet vechten om terug te komen.''

Verdachte A. hield het bij de woorden van weduwe Kievit ook niet droog. Hij bood de nabestaanden zijn excuses aan. Tegen de rechter zei hij dat Kievit hem racistisch beledigd had door kut-Marokkaan en iets over Mohammed B. te roepen. Getuigen zeggen echter dat er geen racistische scheldwoorden gevallen zijn.

Volgens de officier van justitie was het niet A.'s opzet om te doden. Daarom werd hem zware mishandeling, met de dood tot gevolg hebbende, ten laste gelegd. Uitspraak over twee weken.


4jaar ... 4 JAAR!


signature


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-07-2005 10:39 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 juli 2005 10:36 schreef attila_de_hun het volgende:
was er maar een wat meer rechtse, groene partij

Een van mijn (p[olitieke) filosofie docenten is een Groene liberaal, de rechts groen. Hij is ook (bijzonder) hoogleraar in wageningen geloof ik.

geweldig docent trouwens, en van de weinige die zichzelf niet al te serieus neemt wanneer dat niet nodig is.
http://www.wissenburg.com/


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-07-2005 10:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 juli 2005 10:36 schreef attila_de_hun het volgende:
was er maar een wat meer rechtse, groene partij



bestaat er zo geen libertijns groene partij of zo?

ik België heb je Vivant, die kunnen mij grotendeels wel bekoren.


signature


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-07-2005 10:39 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 27 juli 2005 10:39 schreef Hypnos het volgende:
bestaat er zo geen libertijns groene partij of zo?

ik België heb je Vivant, die kunnen mij grotendeels wel bekoren.

nee, sommige zullen het misschien wel roepen, maar dan liegen ze.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-07-2005 10:40 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 juli 2005 10:37 schreef Hypnos het volgende:
Vier ..... Uitspraak over twee weken.


4jaar ... 4 JAAR!


tsja, het is reeds gezegd. Typisch nederlands.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-07-2005 10:41 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 juli 2005 10:39 schreef ghoulliette het volgende:
Een van mijn (p[olitieke) filosofie docenten is een Groene liberaal, de rechts groen. Hij is ook (bijzonder) hoogleraar in wageningen geloof ik.

geweldig docent trouwens, en van de weinige die zichzelf niet al te serieus neemt wanneer dat niet nodig is.
http://www.wissenburg.com/


Zeg maar dat ik op hem ga stemmen als hij een partij gaat oprichten.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-07-2005 10:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 juli 2005 10:40 schreef attila_de_hun het volgende:
tsja, het is reeds gezegd. Typisch nederlands.


In Nederland moet je tenminste je straf uitzitten (hoor ik toch). ALs je in België een straf onder 1 jaar krijgt, wordt die automatisch omgezet in voorwaardelijk. Een strak tussen de 5-50 jaar mag je bijna altijd delen door 2 en met wat medewerking zit je al na 1/3 van je straf thuis met een enkelband. Levenslang bestaat ook al niet meer.
Behalve bij erge recidivisten en zedenfeiten weleenswaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 27-07-2005 10:43]


signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-07-2005 10:45 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 juli 2005 10:42 schreef Hypnos het volgende:
In Nederland moet je tenminste je straf uitzitten (hoor ik toch). ALs je in België een straf onder 1 jaar krijgt, wordt die automatisch omgezet in voorwaardelijk. Een strak tussen de 5-50 jaar mag je bijna altijd delen door 2 en met wat medewerking zit je al na 1/3 van je straf thuis met een enkelband. Levenslang bestaat ook al niet meer.
Behalve bij erge recidivisten en zedenfeiten weleenswaar.


dat is nog een slapper beleid als in Nederland!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-07-2005 10:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

jip, allemaal omdat er "cellentekort" is.
Natuurlijk is er ook geen opvolging, geen begeleiding, geen efficiënte preventie-initiatieven. Er wordt steeds minder geld naar slachtofferhulp en daderhulp gestuurd. Steeds minder cipiers en als die er zijn staken ze ieder jaar wel een paar weken voor meer veiligheid. Gevangenissen zijn meestal gebouwen van enkele eeuwen gelden zoals in de film Papillion. En de rechters... tja, hoeveel wereldvreemde mensen daar zitten.
Het enige wat verbeterd is de tijd dat er tegenwoordig gaat over een proces.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 27-07-2005 10:51]


signature


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 27-07-2005 11:06 by Stefan Profiel van Stefan

Tuurlijk, het komt ook allemaal door de verkeerde politieke partijen... NOT!

De rechters zijn hier gewoon te mild, niet de politiek als het gaat om straffen uitdelen. Een rechter heeft de mogelijkheid de straf te bepalen, waarom is die dan zo laag?


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-07-2005 11:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 juli 2005 11:06 schreef Stefan het volgende:
Tuurlijk, het komt ook allemaal door de verkeerde politieke partijen... NOT!

De rechters zijn hier gewoon te mild, niet de politiek als het gaat om straffen uitdelen. Een rechter heeft de mogelijkheid de straf te bepalen, waarom is die dan zo laag?



Omdat hij rekening houdt met de druk die er is in de maatschappij. Binnenkort spreken ze allemaal hogere straffen uit en kunnen ze ook niet binnen...


signature


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 27-07-2005 11:45 by El Kapitån Oscuro Profiel van El Kapitån Oscuro

Vrouw doodgeslagen omdat zij naar buiten keek

Uitgegeven: 27 juli 2005 10:03

DUBAI/CAIRO - Een 30-jarige Syrische kapper uit Abu Dhabi heeft zijn tweede vrouw doodgeslagen omdat zij zonder zijn toestemming naar buiten keek. De eerste vrouw van de man, die ook in het huis woont, probeerde nog tussenbeide te komen, maar dat lukte niet, meldde de in de Verenigde Arabische Emiraten verschijnende krant Gulf News woensdag.

Na zijn aanhouding zei de man dat hij niet de bedoeling had gehad zijn tien jaar jongere vrouw te doden. Hij zou haar slechts hebben willen 'disciplineren' omdat zij een door hem opgelegd verbod had genegeerd. Hij had haar op het balkon naar buiten zien kijken toen hij 's avonds laat thuiskwam.


WTF Hoe gestoord kun je zijn...



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2005 11:45 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 juli 2005 10:29 schreef attila_de_hun het volgende:
Omdat Groen links ten onder gaat aan politieke correctheid

en inscannen, zou je dat wel doen??. Als wij dat lezen, zijn we met een alternatief voor downloaden bezig, dus illegaal, vlegel.


Ik doe het met bronvermelding en al. Een soort uitgebreid citaat dat als doel het promoten van HPDeTijd heeft.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-07-2005 11:48 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 27 juli 2005 11:06 schreef Stefan het volgende:
Tuurlijk, het komt ook allemaal door de verkeerde politieke partijen... NOT!

De rechters zijn hier gewoon te mild, niet de politiek als het gaat om straffen uitdelen. Een rechter heeft de mogelijkheid de straf te bepalen, waarom is die dan zo laag?


De maximumstraffen worden door de politiek bepaald en niet de rechter. Die straffen zijn vaak veel te mild.

Daarnaast is het een bekend feit dat rechters in Nederland links (dus: slap) neigend zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


El Kapitån Oscuro
Usericon van El Kapitån Oscuro
Posted 27-07-2005 11:52 by El Kapitån Oscuro Profiel van El Kapitån Oscuro

quote:
Op 27 juli 2005 10:37 schreef ghoulliette het volgende:
Damn ik hoop dat de gemeente trots op haarzelf is, wat een sukkels, hebben die mensen niets beters te doen ofzo.


Nope haha.. ik zeg één woord: precedentwerking


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-07-2005 11:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 27 juli 2005 11:48 schreef Chelman het volgende:
De maximumstraffen worden door de politiek bepaald en niet de rechter. Die straffen zijn vaak veel te mild.

Daarnaast is het een bekend feit dat rechters in Nederland links (dus: slap) neigend zijn.



Dat vind ik geen evidentie. Hoeveel financiële dossiers worden niet met de mantel der liefde bedekt, fraude, zwart geld, ... even slap benadert als al die "sociale" thema's. En toch een rechts thema?!


signature


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 27-07-2005 13:09 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

Zo ook een keer wat beter nieuws.


Weer beren in Zwitserse alpen
In de Zwitserse Alpen is na ruim 100 jaar weer een bruine beer gesignaleerd.
Grensgebied
Ooggetuigen hebben hoog in de bergen bij de grens met Italië en Oostenrijk een beer zien rondlopen. Functionarisen noemen de waarneming in het Ofenpass Nationaal Park betrouwbaar, maar zijn volgens Zwitserse media nog op zoek naar harde bewijzen. Het gaat dan bijvoorbeeld om ontlasting, pootafdrukken of haar.

Italië
In Italië bevindt zich al een groeiende populatie. De Zwitserse autoriteiten hebben eerder dit jaar in het zuidoosten van het land stukken grond vrijgemaakt om beren een vrije doorgang te geven.


Boeren
Zwitserse natuurbeschermers zijn hoopvol over de kans dat beren het in Zwitserland overleven. Sommige boeren en herders zijn kritischer. Zij zijn bang dat de roofdieren hun schapen en geiten zullen doden.

Bern
De laatste beer in Zwitserland werd in 1904 om het leven gebracht. De hoofdstad van het alpenland, Bern, is genoemd naar een beer. De middeleeuwse stichter werd geïnspireerd doordat hij er tijdens de jacht een bruine beer doodde.



On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 27-07-2005 13:10 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Waar komt die beer ineens vandaan dan?



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 27-07-2005 13:11 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

sukkel!!

je kent de bereboot toch wel???!


Suck my piss


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 27-07-2005 13:12 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 27 juli 2005 13:11 schreef skullfuck het volgende:
sukkel!!

je kent de bereboot toch wel???!

Oja, zwitserland ligt aan zee hé?



skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 27-07-2005 13:18 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

Pff, mierenneuker!


Suck my piss


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 27-07-2005 13:44 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 27 juli 2005 13:10 schreef Audiophile het volgende:
Waar komt die beer ineens vandaan dan?


quote:
Italië
In Italië bevindt zich al een groeiende populatie


Grens overgestoken?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-07-2005 13:46 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

bolk, bolke, bolke de beer
daar is tie weer
daar is tie weer


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 27-07-2005 13:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Stijgende populatie - Bruine beren... waarom verbaasd me dat niet?


signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-07-2005 13:56 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 juli 2005 13:54 schreef Hypnos het volgende:
Stijgende populatie - Bruine beren... waarom verbaasd me dat niet?


dat weet ik niet. Jij weet meer als ons neem ik aan? (het verbaast mij dat er nog een beer in europa in het wild voorkomt gezien de hysterie die mensen tonen als er een berichtje van een wolf of zoiets in de krant verschijnt; wat dat betreft kunnen we een voorbeeld aan de VS nemen)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 27-07-2005 13:56]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen