IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-12-2001 6:45 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Weer een lekker topic zo rond de kerst:

Na aanleiding van het meningsverschil in het topic over de zelfmoord van Kanwulf van Nargaroth:

Is zelfmoord laf of begrijpelijk?
Ken je mensen die zelfmoord hebben gepleegd of pogingen hebben gedaan? Heb je zelf ooit zelfmoordpogingen gedaan?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 25-12-2001 7:13 by blacksoul666 Profiel van blacksoul666http://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

is zelfmoord laf of begrijpelijk?een moeilijke vraag is dit.ik denk dat er moeilijk te oordelen is over iemand die zelfmoord pleegt,en vooral over het waarom ervan.en vooral als iemand geen uitweg meer ziet in zijn leven door allerlei oorzaken.en vooral ook als iemand alle reguliere hulp doorlopen heeft zonder resultaat.ik vind het ook erg stom als er ge oordeeld word over iemand die een poging gedaan heeft.want als iemand een poging doet die mislukt is hij of zij een aandacht trekker of een aansteller,in sommige mensen ogen.er is ook heel veel moed voor nodig om zelfmoord te plegen.ik heb rondom me heen 3mensen gekend die een gelukte poging hebben gedaan.en alle 3 waren ze door de behandelaars als genezen verklaard.ik denk dat er dan toch iets fout zit in de hulp,die ze hadden.want ze werden naar huisgestuurd en de volgende dag kregen wij bericht dat ze zelfmoord hadden gepleegd.ik kan mensen die zelfmoord plegen heel goed begrijpen,maar de reden daarvoor hou ik liever voor mezelf


welcome to hell,fuckin, hell yeah


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-12-2001 7:16 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Hoewel ik het in eerste instantie een zwakheid vind om zelfmoord te willen plegen kan ik me wel voorstellen dat sommige mensen als pechvogels geboren zijn: altijd pech hebben, daar continue onder leiden en daar vanaf willen in een poging hun leven tenminste eenmaal te controleren.

Toch ben ik ertegen, omdat je toch al een keer dood moet, dus je komt er toch wel vanaf, dus waarom versnellen? Misschien valt er nog wat te ontdekken!

Dit is uiteraard nog steeds een positieve benadering; er blijken behoorlijk wat mensen dood te willen terwijl ze voor de buitenwereld midden in het leven te lijken staan: Richie Backfire en Theo Loomans (Asphyx) waren hiervan voorbeelden.

Bands als Type O negative zijn dan weer erg pro-suicide: Ze stellen dat zelfmoord juist moedig is, want je weet niet wat je aan de andere kant te wachten staat.

Verder ben ik natuurlijk voor euthanasie; 'There is no hope, why don't you pull the plug' zoals in een liedje voorkomt...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-12-2001 7:28]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 25-12-2001 7:24 by blacksoul666 Profiel van blacksoul666http://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

ik vind euthanasie wat anders als zelfmoord en niet te vergelijken


welcome to hell,fuckin, hell yeah


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-12-2001 7:29 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 december 2001 7:24 schreef blacksoul666 het volgende:
ik vind euthanasie wat anders als zelfmoord en niet te vergelijken


Ik bedoel het meer als 'een doodswens hebben'. In tweede instantie pas bedoel ik de aanleiding daartoe.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Satan
Usericon van Satan
Posted 25-12-2001 10:01 by Satan Profiel van Satanhttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik denk dat omgeving erg belangrijk is . als je omgeving positief is ,zal je niet zo snel depressief worden .
Ik heb een eigen kijk op zelfmoord : ik vind excessief roken ,en drugdsgebruik al een vorm van zelfmoord op lange termijn .
Waarom rookt men ,om indruk te maken op de omgeving ,'volwassener ' over te komen dan men is.Hier zie je ook dat omgeving belangrijk is .
ik vind excessief drinken helemaal niet volwassen maar juist heel achterlijk . omdat ik in mijn omgeving heb zie hoe dwaas zulke mensen worden .zelfde geldt voor drugs .
Maar als je omgeving daar anders over denk en je labiel bent ga je het ook willen .
Zo kan je omgeving je van alles inpraten :
dat je het met kerst gezellig moet hebben (onzin )
dat je bepaalde vrienden of vriendinnen moet hebben ,niet die jij goed vind maar die zij goed vinden .
dat als je thuis zit dat je saai bent ( onzin )
Dat je je moet schamen om wie je bent etc
Een goed omgeving gaat niet zo om met je .
Een goed omgeving laat je in je waarde zodat je je kan ontwikkelen vanuit oprechtheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Satan op 25-12-2001 11:27]



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-12-2001 10:25 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

het plegen van zelfmoord is heel dubbel en tegenstrijdig. het is zeer laf omdat je wegloopt van problemen en eventueel andere mensen zwaar belast (voorbeeld kurt cobain en zijn dochter) ande andere kant is het heel moedig om jezelf dood te maken, dit moet toch een enorme inspanning kosten om je over dat punt te tillen dat je tegenhoudt. daarom vind ik zelfmoord plgen gek. als je die energie gebruikt om zelfmoord te plegen besteedt aan het oplossen van je problemen zou je volgens mij toch een heel eind in de richting komen.


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 25-12-2001 11:20 by schaambaard Profiel van schaambaard

wel, ik heb zelf kortgeleden in een vrij zware depressie gezeten. Het is vrij persoonlijk dus ik licht niet teveel uit. In ieder geval heb ik toen tegen mezelf gezegd dat een nieuwe vorm van medicatie het enige was waar ik nog op wou wachten. Ik heb toen zo'n 3 weken elke dag uitgekeken naar het punt waarop ik zou kunnen beslissen. Maar elke dag was ook een hel.... stel je dat eerst eens voor... HEL.
dan pas mag je oordelen.



Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 25-12-2001 12:41 by Voice_of_thunder Profiel van Voice_of_thunder

ik heb een tijd gehad, dat ik elke dag depri was omdat alles verkeerd ging, dat ik er een einde aan wilde maken, dat heb ik dan ook geprobeerd maar is me niet gelukt omdat mijn beste vriendin me heeft overtuigd dat er ook een andere manier is, om met problemen om te gaan. Daar ben ik haar echt dankbaar voor


[Dit bericht is gewijzigd door Voice_of_thunder op 25-12-2001 12:50]


Satan
Usericon van Satan
Posted 25-12-2001 12:50 by Satan Profiel van Satanhttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 25 december 2001 12:41 schreef Voice_of_thunder het volgende:
ik heb een tijd gehad, dat ik elke dag depri was omdat alles verkeerd ging, .





Fire
Usericon van Fire
Posted 25-12-2001 13:29 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

Zelfmoord. .. het is de meest pijnlijke manier voor de mensen die je kenden. Een ziekte, een ongeluk. Niet leuk maar begrijpbaar. Zelmoord komt heel erg hard aan. Ik heb zelf een aantal jaren gelden te horen gekregen dat een oud-klasgenoot van mij was overleden. Je denkt dan, een ongeluk? Maar als je dan hoort dat het zelfmoord was, komt het echt hard aan. Wat moet zij gedacht hebben etc. de vragen blijven altijd onbeantwoord.

Daarom mensen, pleeg nooit zelfmoord, praat erover (eventueel met vreemden) maar zorg dat er geen onbeantwoorde vragen blijven. En vaak valt er nog best iets leuk van je leven te maken, zoek het positieve!



sorry dat het hier wat vaag staat beschreven



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 25-12-2001 14:10 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Zelfmoord is imo een laffe en vooral asociale manier! Mensen die je achterlaat zullen er kapot van zijn, dat vind ik nog het meest bezwaarlijke aan het geheel!


"This one is older than shit, heavier than time!"


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 25-12-2001 15:26 by |MoRGaN| Profiel van |MoRGaN|

Vind dat je zelf moet kunnen beslissen over je eigen leven of dood. 't Is nooit leuk voor je omgeving, maar als je dat nu zelf als enige oplossing ziet...


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 25-12-2001 15:29 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 25 december 2001 14:10 schreef 0Tolerence het volgende:
Zelfmoord is imo een laffe en vooral asociale manier! Mensen die je achterlaat zullen er kapot van zijn, dat vind ik nog het meest bezwaarlijke aan het geheel!




als je niemand hebt?of ik bedoel, het gevoel hebt dat je niemand meer hebt??wat dan?? is het dan nog steeds laf??

ik vin van niet.

Wat ik wel laf vin is bijv:

iemand pleegt een aantal moorden. Hij word opgepakt. Vervolgens wil hij niet voor de consequenties instaan, en pleegt zelfmoord. Dat is laf!~!


Suck my piss


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 25-12-2001 15:53 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

je hebt niemand meer, ja euhh..
Ligt aan de situatie natuurlijk, er zijn altijd wel situaties te verzinnen wanneer zelfmoord een juiste uitweg is, maar als je het plaatst in bijvoorbeeld een land als nederland. Dan zal het toch echt aan jezelf liggen dat je zo zielig bent dat je besluit zelfmoord te plegen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 25-12-2001 18:20 by Asherah Profiel van Asherah

Ik vind zelfmoord eerder moedig... je spuwt op die manier iedereen die dacht dat ie het beter wist, en eigenlijk meteen de hele klotewereld, recht in z'n gezicht.


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 25-12-2001 21:19 by NecRomantica Profiel van NecRomantica

quote:
Op 25 december 2001 18:20 schreef Asherah het volgende:
Ik vind zelfmoord eerder moedig... je spuwt op die manier iedereen die dacht dat ie het beter wist, en eigenlijk meteen de hele klotewereld, recht in z'n gezicht.
<

Ik vin r niks moedigs aan. En net of we diegene die zelfmoord pleegt missen, bereiken doe je er niks mee...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 25-12-2001 21:23 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 25 december 2001 18:20 schreef Asherah het volgende:
Ik vind zelfmoord eerder moedig... je spuwt op die manier iedereen die dacht dat ie het beter wist, en eigenlijk meteen de hele klotewereld, recht in z'n gezicht.

Nou lekker moedig,dat ben ik dus NIET met je eens,ik heb dus een moeder die t drie keer achtereen geprobeerd heeft, en tis toch wel een beetje vervelend als je weer opgebeld ligt dat ze weer op de intensive care van't ziekenhuis ligt, of dat ze dr in amsterdam weer in een hotel uit een bad hebben gehaald waar ze met doorgesneden polsen inlag, ze leeft nog wel (ze is drie keer op t laatste moment gered, tot aan maagleegpompen toe) dit is voor miij onvergeeflijk, en niet alleen ten opzichte van mij, mij kan het niet meer schelen, maar mn stiefpa gaat dr verrot aan (ook nu dr een scheiding is tussen hun) en mn broertje van 13 die zit er helemaal mee, ik vind dat je dit niet kan maken tenopzichte van een mannetje van 13 jaar die zn ma nodig heef
t Grrr, maar goed, das mijn mening over't geheel


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 25-12-2001 21:33 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

Niemand mist je. Het is niet moedig of laf.
Het is jou keuze, jij leeft, en als je dat voor anderen doet, dan moet je je afvragen of je die mensen waarom jij geeft geen pijn doet. Wil je dat niet, dan leef je voor hen, en ben je een #$%@ als je zelfmoord pleegt.
Anders, leef je voor jezelf, moet je het zelf weten.



Dit slaat nergens op.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 25-12-2001 21:36 by FireFox Profiel van FireFox

't nadeel is volgens mij van de meeste mensen die zelfmmoord willen plegen, (en ik heb er in de inrichting waar mn moeder zat met meer gesproken dan me lief is),dat ze boordevol zelfmedeleven zitten en weinig aan anderen denken op zo'n moment, sja tenminste zo kwam het tenminste op mij over ...


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Mutation
Mentation
Usericon van Mutation
Posted 25-12-2001 22:09 by Mutation Profiel van Mutationhttp://www.mentation.nl

Nou moet je natuurlijk nooit aan kinderen beginnen en als je toch door de deathtrap die vrouwen heet overmeesterd bent, is zelfmoord een zaak waar je twee keer over moet denken. Ja, je hebt er ongetwijfeld derden mee, mensen waarvan je waarschijnlijk nooit gedacht had dat zij verdriet om jou zouden hebben. Dat is heel moeilijk! Mensen kunnen zelfzuchtig zijn en hier niet om geven: deze mensen zijn laf. De mensen die hier daadwerkelijk WEL waarde aan hechten zullen het ongelofelijk moeilijk hebben hun leven te nemen. Face it, het leven is verrot. Sommige mensen pogen dit weg te drukken, maar als dit feit elke keer weer op je neus gedrukt wordt, is er zeer zeker kans dat je overweldigd wordt. Doorgaan? Met een positieve instelling in ieder geval niet. Er bestaat immers geen twijfel dat het noodlot om de hoek om mij staat te wachten met een wrede grijns die ik niet van zijn bek zal kunnen slaan...

Ivo / Mentation,
ivo@mentation.nl
http://www.mentation.nl


Mutation
Mentation
Usericon van Mutation
Posted 25-12-2001 22:11 by Mutation Profiel van Mutationhttp://www.mentation.nl

Nu moet je natuurlijk nooit aan kinderen beginnen en als je toch door de deathtrap die vrouwen heet overmeesterd bent, is zelfmoord een zaak waar je twee keer over moet denken. Ja, je hebt er ongetwijfeld derden mee, mensen waarvan je waarschijnlijk nooit gedacht had dat zij verdriet om jou zouden hebben. Dat is heel moeilijk! Mensen kunnen zelfzuchtig zijn en hier niet om geven: deze mensen zijn laf. De mensen die hier daadwerkelijk WEL waarde aan hechten zullen het ongelofelijk moeilijk hebben hun leven te nemen. Face it, het leven is verrot. Sommige mensen pogen dit weg te drukken, maar als dit feit elke keer weer op je neus gedrukt wordt, is er zeer zeker kans dat je overweldigd wordt. Doorgaan? Met een positieve instelling in ieder geval niet. Er bestaat immers geen twijfel dat het noodlot om de hoek om mij staat te wachten met een wrede grijns die ik niet van zijn bek zal kunnen slaan...

Ivo / Mentation
ivo@mentation.nl
http://www.mentation.nl (soon)



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 25-12-2001 22:18 by FireFox Profiel van FireFox

hm dus jij bent er van overtuigt dat t leven verrot is, nou ik dus niet, heb wel eens een mindere dag, maar over 't algemeen een hoop lol in't leven


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Satan
Usericon van Satan
Posted 25-12-2001 22:50 by Satan Profiel van Satanhttp://www.myspace.com/vinaysananda

Ik vind het leven ook niet verrot .zoals ik aan het begin zei : veel hangt af van je omgeving .mijn omgeving was ook niet goed . ik heb toen besloten niet meer met de onwetende negatieve mensen om te gaan ; en meer om te gaan met intelligente mensen ,uit een betere omgeving vaak dan ik vandaan kwam .



Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 25-12-2001 23:19 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Tja... het schijnt dat het niet leuk is voor de nabestaanden als mensen zoiets doen. Maar dan denk ik: als iemand echt niet meer wil, dan moet hij/zij er maar een einde aan maken.
En wanneer is zoiets dan geoorloofd en wanneer dan niet. Dat is dan de goede vraag en daar weet ik geen antwoord op.

Ik kan voor mezelf op dit moment wel een aantal voorbeelden noemen wat voor mij een reden is tot zelfdoding (niet persé nu ofzo; ik heb er nu geen enkele reden toe, maar ik kan wel situaties bedenken waarbij ik tot zelfdoding over zou gaan). Alleen denk ik dat je zoiets pas echt kunt overwegen als je dan ook daadwerkelijk in die situatie zit.

Ik sluit het voor mijzelf in elk geval niet uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Sarjenka op 25-12-2001 23:20]


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 26-12-2001 0:28 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

nou lekker, vertel dat maar aan je vrouw/man/toekomstige vrouw/man
"Ik sluit niet uit dat ik op een zeker moment een einde aan m'n leven kan maken vriendnaam/vriendinnaam."
LMAO!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen