IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 22-01-2002 21:13 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 22 januari 2002 20:29 schreef Angela Mortis het volgende:
Ik vind zelfmoord wel te begrijpen, maar niet okee voor je familie enzo. Laf vind ik het zeker niet, want ik zou bijvoorbeeld nooit m'n polsen durven open te snijden, dus er is zeker moed voor nodig...
Niet echt vrolijk onderwerp trouwens..


maar een overdosis pillen slikken is al een stuk makkelijker hoor, ik vind zelfmoord niet moedig absoluut niet


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 22-01-2002 21:20 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 22 januari 2002 17:39 schreef Vampie het volgende:
Rotonderwerp,maar wil toch reageren
Ik ben sinds 7 jaar borderline patient en ben er absoluut niet trots op maar heb zelf 2 pogingen op m'n naam staan.Ben er goddank nog steeds door veel steun van vrienden en de gedachte dat mijn kind zonder moeder moet opgroeien.
Ik ga over een paar weken in dagtherapie omdat ik niets liever wil dan beter worden,ik hoop dat het deze keer de goede is..

Dat verhaal dat ik hier boven ergens las van diegene die z'n /haar? moeder verloren is door zelfmoord...verschrikkelijk...heel veel sterkte

En voor die lolbroeken die roepen dat je dan maar zelfmoord moet plegen ook...val dood!Ga eerst 'ns in de schoenen van een ander staan voor je je bek opentrekt


Veel sterkte Vamie, denk aan ons, je vrienden en iedereen die je graag hebt, dat zal je sterken in die moeilijke dagen.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 23-01-2002 1:09 by Vampie Profiel van Vampie

Dank je Beli! =knuffel= p.s....kun je me op cu2 ff toevoegen..ik zie er zo wannebee-erig uit zo

[Dit bericht is gewijzigd door Vampie op 23-01-2002 1:16]


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 24-01-2002 14:45 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

quote:
Op 22 januari 2002 17:39 schreef Vampie het volgende:
Rotonderwerp,maar wil toch reageren
Ik ben sinds 7 jaar borderline patient en ben er absoluut niet trots op maar heb zelf 2 pogingen op m'n naam staan.Ben er goddank nog steeds door veel steun van vrienden en de gedachte dat mijn kind zonder moeder moet opgroeien.
Ik ga over een paar weken in dagtherapie omdat ik niets liever wil dan beter worden,ik hoop dat het deze keer de goede is..

Dat verhaal dat ik hier boven ergens las van diegene die z'n /haar? moeder verloren is door zelfmoord...verschrikkelijk...heel veel sterkte

En voor die lolbroeken die roepen dat je dan maar zelfmoord moet plegen ook...val dood!Ga eerst 'ns in de schoenen van een ander staan voor je je bek opentrekt


Hey meidje, sterkte he... Als je er zelf in gelooft kom je er wel bovenop, zeker als je zoveel steun krijgt... Je vrienden zien je blijkbaar heel graag, want iemand steunen die met zelfmoordgedchten rondlooopt is allesbehalve gemakkelijk... Je voelt je machteloos, maar wil er voor die persoon zijn...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 24-01-2002 14:47 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

Vampie: heel veel sterkte!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 24-01-2002 17:03 by Blackjack Profiel van Blackjack

Ik weet niet of zelfmoord laf of moedig is, dat hangt volgens mij van de situatie af.
Toen ik een jaar of 14, 15 was heb ik 3 zelfmoordpogingen ondernome, omdat ik verschrikkelijk met mn eigen leven in de knoop zat en er een einde aan wilde maken.

De eerste poging mislukte omdat het mes niet scherp genoeg was en ik mn polsen niet doorgesneden kreeg.
De tweede keer probeerde ik mezelf op te hangen aan mn eigen riem, maar ergens deed ik dat niet goed, omdat ik daar rustig een kwartiertje heb gehangen en er gewoon niets gebeurde.(ja lach maar )Omdat ik er toch wel een beetje ongemakkelijk bijhing, heb ik die poging ook maar afgeblazen.

De derde was erg serieus, waarbij ik niets aan het toeval overliet: we hadden thuis zo'n zwaard (gebruikt als muurdecoratie), en ik had besloten om me daar in te laten vallen (weet je wel: zwaard met de punt omhoog neerzetten en je gewicht gebruiken om het door je lijf heen te jagen.
*kids, don't try this at home, would ya?*
De enige reden waarom ik nu nog steeds rondwandel op deze aardkloot was omdat ik op het laatste moment besloot het niet te doen. Ik was gewoon te schijterig op dat moment, hoewel ik daar nu heel dankbaar voor ben.

Kijk, dit was dus geen handleiding van "Hoe moet ik het niet doen", maar gewoon mn eigen ervaringen.
Ik kan me erg goed voorstellen dat je er een einde aan wilt maken, maar of zelfmoord nou hét antwoord is op al je lijden...ik betwijfel het.
Dat neemt niet weg dat ik vind dat iedereen zelf moet bepalen of hij wel of niet uit het leven stapt, en dat ik lafheid of moed hier niet van toepassing vind.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 24-01-2002 17:40 by Vampie Profiel van Vampie

Bedankt Suzanne! Ik ben vandaag weer gaan praten voor dagtherapie...ik hoop er maar het beste van


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 24-01-2002 18:05 by Lady Rose Profiel van Lady Rose

Een goede vriend van me wilde er een einde aanmaken. Ik heb tegen hem gezegd dat ik het wel voor hem wilde doen.
Geef me maar een pistool en ik schiet je wel door je kop als je dat graag wilt, heb ik tegen hem gezegd.
Daar schrok ie zo van. Dat ik een moord wilde plegen om hem uit zijn pijn te verlossen dat ie weer merkte dat er wel mensen zijn die het leven nog een beetje de moeite waard maken.
Kort daarna werd ie verliefd....ze wonen nu samen


bla...bla...bla...


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 24-01-2002 18:09 by Lady Rose Profiel van Lady Rose

quote:
Op 24 januari 2002 17:40 schreef Vampie het volgende:
Bedankt Suzanne! Ik ben vandaag weer gaan praten voor dagtherapie...ik hoop er maar het beste van


Vampie, heel veel sterkte. Ik heb in een psychiatrisch ziekenhuis gewekrt en ik weet dat Dagbehandeling heel zwaar kan zijn. Heel veel sterkte en succes nogmaals


bla...bla...bla...


Pandaemonaeon
Pipo is back in town
Usericon van Pandaemonaeon
Posted 24-01-2002 18:22 by Pandaemonaeon Profiel van Pandaemonaeon

zelf moord is zwak.. je kan niet eens het op een andere manier op lossen dus laat je je zelf zwak van een flat af vallen (of iets anders) ik vind je echt zielig als je dat doet.. maarja wie het wil doe mag het GERUST LEKKER DOEN


Godverdommen..


abysoss
Usericon van abysoss
Posted 24-01-2002 20:25 by abysoss Profiel van abysoss

quote:
Op 24 januari 2002 18:22 schreef Pandaemonaeon het volgende:
zelf moord is zwak.. je kan niet eens het op een andere manier op lossen dus laat je je zelf zwak van een flat af vallen (of iets anders) ik vind je echt zielig als je dat doet.. maarja wie het wil doe mag het GERUST LEKKER DOEN


ik ben het er niet mee eens, waarom zal het zwak zijn!

Iemand zit in de problemen en ziet het niet meer zitten.
Dan is dat de oplossing voor die mensen (wij denken ga hulp vragen) maar zij denken daar niet bij na want zij zien geen uit weg meer en kiezen die weg, fout dus.

ik vind het heel erg als mensen zelfmoord plegen !! gelukkig is het nog nooit in mijn familiegebeurd, maar wel in mijn vrienden-kring dat wil je niet mee maken!!!


SQT
Usericon van SQT
Posted 24-01-2002 22:43 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 24 januari 2002 17:03 schreef Blackjack het volgende:

De derde was erg serieus, waarbij ik niets aan het toeval overliet: we hadden thuis zo'n zwaard (gebruikt als muurdecoratie), en ik had besloten om me daar in te laten vallen (weet je wel: zwaard met de punt omhoog neerzetten en je gewicht gebruiken om het door je lijf heen te jagen.
*kids, don't try this at home, would ya?*
De enige reden waarom ik nu nog steeds rondwandel op deze aardkloot was omdat ik op het laatste moment besloot het niet te doen. Ik was gewoon te schijterig op dat moment, hoewel ik daar nu heel dankbaar voor ben.



Mm best beangstigend als je bedenkt dat ik ook neigingen heb gehad en zelf zo'n zwaard heb..
Ik heb een paar uur geleden ook na lopen denken over zelfmoord en het idee dat op elk willekeurig moment er iemand uit mijn vriendengroep zelfmoord zou kunnen plegen (het worden er steeds meer) en daar schrok ik toch best wel van zeker nu mijn beste vriend ook (weer) neigingen dreigt te krijgen waar ik helemaal van schrok. Goddank gaat het (voor zover ik weet) nu wel weer wat beter met iedereen want het leuke is dat als er eentje zoiets heeft van 'ik houd het voor gezien', er een aantal zo mee zouden kunnen gaan, waarna uiteindelijk iedereen pleitte zou kunnen zijn.
Waar is het onbezorgde leven van vroeger toch gebleven vraag ik me soms af; de tijd waarin je lekker op straat speelde met je vriendjes en denken dat het altijd zo zal blijven....
-zucht-
naja we zien wel laten we er in ieder geval van genieten zolang het duurt, daarna zien we vanzelf wel wat er gebeurt..

SQT

en nog iets ik ben nou ook al foto's aan het verzamelen van mijn vriend(inn)en, misschien ook wel een idee voor anderen, of misschien ben ik wel iets te sentimenteel..


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 24-01-2002 22:50 by Vampie Profiel van Vampie

quote:
Op 24 januari 2002 18:22 schreef Pandaemonaeon het volgende:
zelf moord is zwak.. je kan niet eens het op een andere manier op lossen dus laat je je zelf zwak van een flat af vallen (of iets anders) ik vind je echt zielig als je dat doet.. maarja wie het wil doe mag het GERUST LEKKER DOEN
Jij bent dus zo'n eikel waarbij ik denk: ga eerst maar 'ns in de schoenen van een ander staan En voor Lady Rose..dank=knuff=


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 24-01-2002 23:24 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 24 januari 2002 18:22 schreef Pandaemonaeon het volgende:
zelf moord is zwak.. je kan niet eens het op een andere manier op lossen dus laat je je zelf zwak van een flat af vallen (of iets anders) ik vind je echt zielig als je dat doet.. maarja wie het wil doe mag het GERUST LEKKER DOEN

Panda, EERST denken, pas dan iets intypen, wanneer iemand zelfmoord pleegt is dit erg om te verwerken voor de nabestaanden, stel je eerst eens in de plaats van die persoon vooraleer je iets erover zegt, het is net als Vampie zegt.

Ik HAAT zulke opmerkingen.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-01-2002 0:21 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 24 januari 2002 17:03 schreef Blackjack het volgende:


De eerste poging mislukte omdat het mes niet scherp genoeg was en ik mn polsen niet doorgesneden kreeg.
De tweede keer probeerde ik mezelf op te hangen aan mn eigen riem, maar ergens deed ik dat niet goed, omdat ik daar rustig een kwartiertje heb gehangen en er gewoon niets gebeurde.(ja lach maar )Omdat ik er toch wel een beetje ongemakkelijk bijhing, heb ik die poging ook maar afgeblazen.

De derde was erg serieus, waarbij ik niets aan het toeval overliet: we hadden thuis zo'n zwaard (gebruikt als muurdecoratie), en ik had besloten om me daar in te laten vallen (weet je wel: zwaard met de punt omhoog neerzetten en je gewicht gebruiken om het door je lijf heen te jagen.
*kids, don't try this at home, would ya?*
De enige reden waarom ik nu nog steeds rondwandel op deze aardkloot was omdat ik op het laatste moment besloot het niet te doen. Ik was gewoon te schijterig op dat moment, hoewel ik daar nu heel dankbaar voor ben.




Ik denk dat jouw eerste poging ook is mislukt doordat je 'te laf' was of er nog niet voor 200% jezelf van kant wilde maken.. Als je namelijk ECHT al zo ver heen bent dat je dood wilt, dan kan je volgens mij zelfs met een botermes nog door je polsen heen komen...

Die tweede poging.. tjsa.. je bent waarschijnlijk gewoon gaan hangen?? Dan gebeurt en niet veel.. zeker bij zoiets breeds als een riem niet.. je stikt denk ik wel op den duur.. combinatie van mazzel en 'slecht' uitgevoerde poging denk ik.. Als je jezelf ophangt door van iets vrij hoogs af te springen, met een koord of i.d. om je nek dan ga je vrijwel altijd dood doordat je je nek breekt tussen de 3e en 4e wervel, slechts zelden gebeurt dit niet, dan gaan mensen dood doordat ze stikken..

Dat zwaard.... aarggh... lijkt me een van de ergste oplossingen.. jezelf spiesen.. je zegt niets aan het toeval te willen overlaten toen.. maar het lijkt me dat je hierdoor toch zeer veel pijn lijd, en zelfs nog een kleine kans tot overleven hebt.. bij 'niets aan het toeval overlaten' denk ik meer aan een val van 20 verdiepingen, een (zeer lullig) sprong voor de trein..

De gemakkelijkste en waarschijnlijk relaxte manier van zelfmoord is nog wel een plastic zak over je hoofd, goed dichttapen.. je valt op den duur gewoon in slaap wegens zuurstofgebrek.. helaas wordt je nooit meer wakker.. bij voorkeur plastic zak, kun je in je laatste levensfase nog simpsons kijken of iets dergelijks...


Emperor
wroah!
Usericon van Emperor
Posted 25-01-2002 1:04 by Emperor Profiel van Emperor

Het is heel erg triest als mensen zelfmoord plegen, maar ik vind de mensen niet per definitie zelf zielig. Een maand ofzo geleden had een vriendje van mijn broertje zelfmoord gepleegt, hij had al eerder pogingen gedaan, maar die waren mislukt. Voor zover ik heb begrepen was deze jongen bovengemiddeld intelligent en kunnen mensen die dat niet zijn zich niet inleven in zijn belevingswereld. Deze mensen kunnen vaak niet echt makkelijk sociale contacten maken en zijn vaak erg teruggetrokken. Zij kunnen daar zelf niet echt iets aan doen.
Wat ik trouwens erg raar vind is de manier waarop mijn broertje het verwerkt. Sinds gisteren heeft hij een foto op het bureablad (van deze computer) geplaats waar die jongen dood ligt(hij was van een flat gesprongen). Ik vind dit best luguber, maar ik verwijder het plaatje niet uit respect voor mijn broertje.


Een probleem is pas een probleem als er een oplossing is, anders is het een feit!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 25-01-2002 2:32 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 25 januari 2002 0:21 schreef Valorian666 het volgende:
De gemakkelijkste en waarschijnlijk relaxte manier van zelfmoord is nog wel een plastic zak over je hoofd, goed dichttapen.. je valt op den duur gewoon in slaap wegens zuurstofgebrek.. helaas wordt je nooit meer wakker.. bij voorkeur plastic zak, kun je in je laatste levensfase nog simpsons kijken of iets dergelijks...


Dat denk je fout, doodgaan door verstikking is niet zo pijnloos als jij denkt...



blacksoul666
at war with satan
Usericon van blacksoul666
Posted 25-01-2002 8:18 by blacksoul666 Profiel van blacksoul666http://www.zwaremetalen.com/image/zooi/venom3.jpg

quote:
Op 22 januari 2002 17:39 schreef Vampie het volgende:
[Rotonderwerp,maar wil toch reageren
Ik ben sinds 7 jaar borderline patient en ben er absoluut niet trots op maar heb zelf 2 pogingen op m'n naam staan.Ben er goddank nog steeds door veel steun van vrienden en de gedachte dat mijn kind zonder moeder moet opgroeien.
Ik ga over een paar weken in dagtherapie omdat ik niets liever wil dan beter worden,ik hoop dat het deze keer de goede is..

Dat verhaal dat ik hier boven ergens las van diegene die z'n /haar? moeder verloren is door zelfmoord...verschrikkelijk...heel veel sterkte

En voor die lolbroeken die roepen dat je dan maar zelfmoord moet plegen ook...val dood!Ga eerst 'ns in de schoenen van een ander staan voor je je bek opentrekt]

ik hoop voor je dat dagtherapie je helpt.ik weet dat dagtherapie zwaar kan zijn uit ervaring. ik heb zelf 3.keer dagtherapie gehad na opname op de paaz.ik vind het al goed van je dat je deze stap maakt sterkte!!

[Dit bericht is gewijzigd door blacksoul666 op 25-01-2002 8:20]


welcome to hell,fuckin, hell yeah


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 8:24 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Sorry, maar wat is dagtherapie precies (ik ben een complete n00b met dit soort dingen)?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-01-2002 8:50 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 25 januari 2002 2:32 schreef Azagthoth het volgende:
Dat denk je fout, doodgaan door verstikking is niet zo pijnloos als jij denkt...


Hmm... ok.. kan.. Ik heb zoiets alleen ooit gelezen in de tijd dat ik mijn lol haalde uit dat soort dingen op internet opzoeken, dus als jij zegt dat het pijnlijk is dan zal dat wel zo zijn..


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 10:18 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

toch wel eng dat mensen onder ons echt serieus zelfmoord hebben overwogen.. Ik weet niet goed wat ik daar van moet denken. Aan de ene kant vind ik het laf, omdat je het gevecht opgeeft om uit de problemen te komen. Maar aan de andere kant, waarom niet, je hebt er toch zeker niet zelf voor gekozen om te mogen leven. Het lichaam is van jezelf dus waarom mag je niet zelf beslissen wanneer je dood wilt. Maar het is onverteerbaar voor je nabestaanden als je zelfmoord pleegt!!!
Ik zelf zou zo iets nooit kunnen...
Ik hoop voor iedereen die met zich zelf in de knoop zitten dat je er weer boven op komt... veel succes mensen


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 25-01-2002 10:29 by elessar Profiel van elessarhttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 25 januari 2002 10:18 schreef Cadaveria het volgende:
toch wel eng dat mensen onder ons echt serieus zelfmoord hebben overwogen.. Ik weet niet goed wat ik daar van moet denken.

Eng? ik denk dat het normaler is dan je denkt.



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 10:49 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

wat je normaal vind..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Davy
Ausgebombt!
Usericon van Davy
Posted 25-01-2002 11:13 by Davy Profiel van Davy

Het is alleszins een van die dingen waar je achteraf geen spijt van hebt! (Als je het goed doet tenminste...)


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 25-01-2002 11:52 by madeline usher Profiel van madeline usher

Bij ons in België hebben er aan aantal zelfmoord gepleegd binnen een zeer korte termijn...zo zijn er 2 meisjes uit de Lakense Modelwijk uit een flat naar beneden gesprongen en heeft er in Gent een jongen net hetzelfde gedaan,maar dan van het Gravensteen.In Humo staat dus er een heel artikel over wat mensen ertoe aanzet zelfmoord te plegen...de geïnterviewde psychiater zei dat die mensen de vreselijke gedachten in hun hoofd zitten,het zwijgen willen opleggen...m.a.w.hun gevoel uitschakelen


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen