IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-05-2002 1:50 by Snaack Profiel van Snaack

Een vriend van me heeft bijna 2 jaar geleden zelfmoord gepleegd Geen afscheidsbrief achtergelaten, nix in zijn gedrag dat er op wees dat hij dit van plan was, en ineens het telefoontje..

Ik begrijp nog steeds niet waarom hij het gedaan heeft, maar ik neem aan dat hij zijn redenen had om dit te doen en dat respecteer ik. Ik heb geaccepteerd dat hij er niet meer is, ookal denk ik nog steeds wel eens (zoals nu) WAAROM toch?


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 16-05-2002 2:23 by Dargull Profiel van Dargull

Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar ik wil toch ff kwijt dat ik aanstoot neem aan dit topic. Ik ken zelf mensen die pogingen tot zelfmoord hebben ondernomen (en godenzij dank zonder succes) En 2x heb ik iemand uit 'n poging gepraat (in m'n vrienden kring). Dit topic roept elke keer dat ik het zie buiten gewoon nare herinneringen op.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-05-2002 2:29 by Snaack Profiel van Snaack

dat heb ik dus ook.. telkens bij het woord 'zelfmoord' denk ik er weer aan.. maar goed, dan post ik maar ff een berichtje erover '2 get it off my chest' en dat lucht op..


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 16-05-2002 2:33 by Heiden Profiel van Heiden

Ik ben het met jullie eens, ik vind dit ook een onnodig topic.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-05-2002 2:37 by Snaack Profiel van Snaack

goed, dit is een discussieforum, maar ik heb toch écht de indruk dat niet iedereen hier ervaring heeft met zelfmoordenaars/ mensen die van plan zijn dat te doen in hun vriendenkring.

Daar moet je blij om zijn, enne om maar een cliché te gebruiken: Holle vaten klinken het hardst

Hierdoor worden er wat berichten gepost die ik idd als aanstootgevend ervaar.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 16-05-2002 9:35 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 16 mei 2002 2:37 schreef Snaack het volgende:
goed, dit is een discussieforum, maar ik heb toch écht de indruk dat niet iedereen hier ervaring heeft met zelfmoordenaars/ mensen die van plan zijn dat te doen in hun vriendenkring.

Daar moet je blij om zijn, enne om maar een cliché te gebruiken: Holle vaten klinken het hardst

Hierdoor worden er wat berichten gepost die ik idd als aanstootgevend ervaar.

idd ben ik met je eens, als je sommige reacties ziet ik kan me niet voorstellen dat je zoiets zegt als je zelf mee te maken hebt gehad


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-05-2002 11:43 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

of misschien juist daarom wel.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 16-05-2002 11:50 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 16 mei 2002 11:43 schreef ghoulliette het volgende:
of misschien juist daarom wel.

sja als je echt depressief bent dan is het geen kwestie van miepen (en die mensen doen er vaak ook ales aan van dit gevoel af te komen, daar denken ze vaak niet eens bij na, dat gebeurt van nature al, dit wil helaas niet zeggen dat dit lukt)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 16-05-2002 11:52 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 15 mei 2002 23:47 schreef Dwaallicht het volgende:
Hmm het 'recht'? Wie vraagt er om recht? Het gaat toch helemaal niet om recht? Als je het doet ben je dood, dan is het te laat voor 'recht'. En als je het niet doet, gebeurt er niets.

Van mij mogen mensen zelfmoord plegen hoor, hun feestje.

zou je dat ook zeggen als iemand waar je heel erg om geeft aan jou verteld dat ie zelfmoord wil plegen ... ? zo van ow wil je dat, naja doe maar jouw feestje


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-05-2002 12:36 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 16 mei 2002 11:52 schreef FireFox het volgende:
zou je dat ook zeggen als iemand waar je heel erg om geeft aan jou verteld dat ie zelfmoord wil plegen ... ? zo van ow wil je dat, naja doe maar jouw feestje
Je hebt gelijk. Ik weet niet goed hoe ik dat aan zou pakken. Ik denk niet dat ik een goede persoon zou zijn om iemand ervan af te praten want als iemand het ècht wil, wie ben ik dan om met mijn egoïsme dat te verhinderen? (uiteraard wel met veel verdriet want je wil niet graag dat iemand die om je geeft verdwijnt). 'Jouw feestje' is veel te onverschillig gezegd, dat zeker. Maar toch; ik weet het niet hoor, echt niet. Ik denk niet dat ik een nabij iemand koste wat koste ervan af zou houden, al weet je dat natuurlijk nooit zeker.


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 16-05-2002 12:39 by Nihil Profiel van Nihil

Ik heb ooit eens zelfmoord gepleegd.


Tum podem extulit horridulum...


KoRaX
Usericon van KoRaX
Posted 16-05-2002 12:58 by KoRaX Profiel van KoRaX

ik heb mijn moeder 2 x moeten redden door haar naar het zieken huis te moeten rijden zodat ze die 124 pillen uit haar pens moesten halen..dat zijn nogal klote ervaringen en daar vind ik dit topic toch wel goed....je kunt hier handig je stroep kwijt en het voelt op een gekke manier toch goed om het er over te hebben...ehmm..ja


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 16-05-2002 13:42 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 16 mei 2002 12:36 schreef Dwaallicht het volgende:
Je hebt gelijk. Ik weet niet goed hoe ik dat aan zou pakken. Ik denk niet dat ik een goede persoon zou zijn om iemand ervan af te praten want als iemand het ècht wil, wie ben ik dan om met mijn egoïsme dat te verhinderen? (uiteraard wel met veel verdriet want je wil niet graag dat iemand die om je geeft verdwijnt). 'Jouw feestje' is veel te onverschillig gezegd, dat zeker. Maar toch; ik weet het niet hoor, echt niet. Ik denk niet dat ik een nabij iemand koste wat koste ervan af zou houden, al weet je dat natuurlijk nooit zeker.

tof dat je er even eerlijk en serieus op ingaat


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 16-05-2002 13:43 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 16 mei 2002 12:39 schreef Nihil het volgende:
Ik heb ooit eens zelfmoord gepleegd.

word je nou niet een beetje moe van jezelf ? kijk als je nou nog grappig was ofzo ....


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


zwartdoornroosje
Stervend
Usericon van zwartdoornroosje
Posted 16-05-2002 14:11 by zwartdoornroosje Profiel van zwartdoornroosje

quote:
Op 19 april 2002 20:00 schreef Heosphoros het volgende:
Maar stel je eens voor. Je pleegt zelfmoord om te zien wat er daarna is, en er is meschien helemaal niks! gewoon helemaal niks! Wij kunnen ons niet voorstellen wat niks is maar moet je eens nagaan.

Ik probeer nog van me leven te genieten, want een eeuwigheid in het " niets " is erg lang


Dat 'niets' kan positief en negatief zijn, k heb r veel over nagedacht. t positieve is, dat je niets bent, dus ook geen gedachten meer hebt, geen gevoelens en stuff, maar t negatieve is dat je echt álles moet missen- sex bijv. , of nouja, ik beodel dus, de 'leuke' dingen. Maarja, wie weet of er 'niets' is na dood.


Godverdomme, jij durft! Ik wil alleen een vrouw met kutschurft!!


KoRaX
Usericon van KoRaX
Posted 16-05-2002 16:33 by KoRaX Profiel van KoRaX

mensen die dood zijn mischien


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-05-2002 19:42 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 16 mei 2002 12:58 schreef KoRaX het volgende:
ik heb mijn moeder 2 x moeten redden door haar naar het zieken huis te moeten rijden zodat ze die 124 pillen uit haar pens moesten halen..dat zijn nogal klote ervaringen en daar vind ik dit topic toch wel goed....je kunt hier handig je stroep kwijt en het voelt op een gekke manier toch goed om het er over te hebben...ehmm..ja


Shit, dat lijkt me inderdaad klote ja. Toch vaag van je moeder dat ze dat dan op een manier deed zodat ze nog gered kon worden. Ik snap niet waarom zoveel pogingen bij mensen mislukken. Ik heb er veel over nagedacht en doe dat nog steeds en als ik het doe doe ik het goed. (dit is trouwens geen aanval op jou hoor korax, vat dit niet verkeerd op)
Verder ben ik het ook met je eens dat dit wèl een goed topic is. Hier zitten mensen met ervaring ermee die andere mensen met problemen zo kunnen helpen en je kunt je verhalen kwijt over dit onderwerp. Tuurlijk zal dit voor sommigen (Dargull) fucked up-herinneringen ophalen, maar ik ben er toch zeker voor dat dit topic blijft bestaan. Eerlijk gezegd vind ik dit nog het beste topic van allemaal...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 25-05-2002 15:25 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

VILNIUS (DPA) - Litouwen heeft de hoogste zelfmoordcijfers ter wereld. Volgens de jongste cijfers plegen jaarlijks 44 op de honderdduizend inwoners zelfmoord. Dit is twee keer zo veel als het gemiddelde in Europa. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO behoren ook de Baltische buurlanden van Litouwen, Letland en Estland tot de
probleemstaten. Zelfmoord verkeerde jarenlang in de taboesfeer in deze landen, maar staat nu op de politieke agenda. Volgens een medewerkster van het Litouwse ministerie van Volksgezondheid is drank het grootste probleem bij mensen die zelfmoord plegen. Zeker tachtig procent van de zelfmoorden staan op een of andere manier in verband met alcohol. Het alcoholgebruik onder jonge mensen, met name in landelijke gebieden, is abnormaal hoog. In de dorpen hebben de mensen weinig perspectieven. De jeugdwerkloosheid in Litouwen is zo'n 30 procent. In de traditionele landbouw valt steeds minder te verdienen en als gevolg daarvan grijpen steeds meer mensen naar de fles. Vooral mannen kiezen uiteindelijk voor een vrijwillige dood. De verklaring hiervoor zou zijn dat mannen geen hulp durven zoeken als zij mentale problemen hebben. In plaats van zich kwetsbaar op te stellen, kiezen de meesten ervoor hun mond te houden.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


KingDJ
Killer Queen
Usericon van KingDJ
Posted 27-05-2002 20:04 by KingDJ Profiel van KingDJ

Ik werk op de operatie afdeling in een Academisch Ziekenhuis, en ik kom dus nog wel eens mensen tegen na een zelfmoord poging.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik er gemengde gevoelens over heb.
Ik heb in mijn vrienden kring ook twee mensen (een moeder van, en een vriend) verloren op die manier. Natuurlijk doet het pijn om zo iemand te verliezen, maar het geeft ook een stukje rust voor mij om te weten dat ze nu ergens zijn waar hun problemen er niet meer toe doen.
Maar aan de andere kant kan ik soms ook heel boos worden op mensen die een zelfmoord poging ondernemen. Mijn vader is heel ernstig ziek, en doet er alles aan om zijn leven zo lang mogelijk te verlengen. Dan is het heel cru als je op de operatiekamer staat om iemand weer op de been te helpen die helemaal niet meer wil. Terwijl aan mijn paps niets meer te opereren valt, terwijl hij zo graag wil.
Ik vind zelfmoord niet egoistisch, daarvoor is het veel te complex. Maar het gaat me wel aan het hart, soms om verschillende redenen.


God hates us all...


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 27-05-2002 20:36 by Sarjenka Profiel van Sarjenkahttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Het blijft natuurlijk lastig. Er zullen ook mensen zijn die op een gegeven moment zo diep in de put zitten dat ze niet meer willen. Terwijl als ze hun "probleem" zeer objectief bekijken, er dus gewoon niets aan de hand is.

En dan is het natuurlijk zuur als iemand inderdaad een poging onderneemt en het lukt... Wellicht als ze hulp hadden gehad met hun probleem, of het was een dag later (ik noem maar wat), dan zagen ze het al in een heel ander perspectief en hadden ze niet eens dood gewild...

blijft altijd lastig.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 27-05-2002 20:38 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

wat ik vervelend vind aan mensen die zelfmoord plegen omdat ze denken dat niemand van ze houd is dat die mensen er wel zijn (mensen die om hun geven) maar dat ze dat niet zien, of willen zien.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 27-05-2002 22:43 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 27 mei 2002 20:36 schreef Sarjenka het volgende:
Er zullen ook mensen zijn die op een gegeven moment zo diep in de put zitten dat ze niet meer willen. Terwijl als ze hun "probleem" zeer objectief bekijken, er dus gewoon niets aan de hand is.


Nee, het is net wanneer ze hun problemen/leven objectief bekijken, dat ze niet bang meer zijn om de stap te zetten.
-imho-


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Superfly
Usericon van Superfly
Posted 11-06-2002 18:57 by Superfly Profiel van Superflyhttp://www.clubs.nl/community/default.asp?club=Lady+jane8

Helaas heb ik vorig jaar ook in zo'n periode gezeten dat ik het niet meer zag zitten..........
Maar gelukkig ben ik daar allang overheen en vraag me af waar ik me toen druk over maakte....
Maar heb ervan geleerd....en ben er alleen maar sterker door geworden........ Flytje


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 11-06-2002 18:59 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Good to hear that.

Ik heb zelf eigenlijk nooit selbstmord willen plegen, bang voor de rommel. Klinkt absurd maar is het wel.
Opzich fantaseer ik er wel es over, maar das meer fantaseren over manieren om mensen over de klink te jagen.
Ach, ik heb nog tijd zat om het ooit te doen.


SQT
Usericon van SQT
Posted 16-07-2002 21:45 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

*even het topic omhoog halen*


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen