IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
TheDarkOne
Society?? I'm Not Part Of That!!!
Usericon van TheDarkOne
Posted 17-07-2002 13:09 by TheDarkOne Profiel van TheDarkOnehttp://www.changeall.tk

zolang je zelfmorrd maar uit je hoofd laat!!!


Death Comes To Us All


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 13:11 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

nee, daar moet iedereen vrij in zijn om te kiezen. als een van mijn vrienden zelfmoord wil plegen (gelukkig ben ik op het moment de enige onstabiele) zal ik eerst met hem of haar gaan praten. als ik daaruit opmaak dat hij/zij toch echt weg wil, ga ik dat niet tegenwerken.


TheDarkOne
Society?? I'm Not Part Of That!!!
Usericon van TheDarkOne
Posted 17-07-2002 13:14 by TheDarkOne Profiel van TheDarkOnehttp://www.changeall.tk

ik ben wat dat betreft net ff anders..
ik probeer het helemaal uit zijn/haar hoofd te krijgen..
omdat ik het zonde vind als iemand zijn leven eindigd in een depressieve fase, terwijl degene nog niet weet wat er nog meer te doen is..


Death Comes To Us All


zwartdoornroosje
Stervend
Usericon van zwartdoornroosje
Posted 17-07-2002 13:17 by zwartdoornroosje Profiel van zwartdoornroosje

Ik probeer het ook ZEKER uit het hoofd van vrienden te krijgen, altijd... Dan maar lkkr samen klote voelen Ik wil niet dat er nog meer mensen gedood worden door nutteloze haat tegen het leven eigenlijk, daarom leef ik nu ook nog.


Godverdomme, jij durft! Ik wil alleen een vrouw met kutschurft!!


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 13:18 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

als hij/zij echt weg wil maak je het daarmee alleen maar erger. Het blijft niet jouw keuze, maar die van hun, en daar heb ik respect voor. (en geloof me ik help nog best wel wat mensen hoor, maar als er eentje op een gegeven moment toch helemaal doorslaat, kan ik daar niks meer aan doen, en laat ik die persoon, na afscheid genomen te hebben, gaan. godver ik hoop dit nooit tegen te komen, ik had namelijk ongelijk, er zijn er nu we twee, maar niet uit de standaardgroep)


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 17-07-2002 13:57 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

quote:
Op 17 juli 2002 13:18 schreef SQT het volgende:
als hij/zij echt weg wil maak je het daarmee alleen maar erger. Het blijft niet jouw keuze, maar die van hun, en daar heb ik respect voor. (en geloof me ik help nog best wel wat mensen hoor, maar als er eentje op een gegeven moment toch helemaal doorslaat, kan ik daar niks meer aan doen, en laat ik die persoon, na afscheid genomen te hebben, gaan. godver ik hoop dit nooit tegen te komen, ik had namelijk ongelijk, er zijn er nu we twee, maar niet uit de standaardgroep)


Ik vind dat je er wel heel gemakkelijk over gaat. Je geeft zelf toe dat je nog nooit in die situatie hebt gezeten. Als je er daadwerkelijk zit zal je wel anders piepen.
Ik vind trouwens dat velen (niet persoonlijk op SQT he, gewoon in 't algemeen) hier erg puberaal praten over zelfmoord, alsof het iets cools is. Heb jij zelfmoordgedachten? Ja, ik ook! Ooh leuk, clubke bouwen?
Dit klinkt waarschijnlijk heel grof en ik weet goed genoeg dat er mensen zijn die echt zware problemen hebben en met dergelijke ideeën rondlopen. Maar die gaan dat niet in 't lang en het breed over een forum uitsmeren.
Voila, dat moest al lang van m'n hart..

[edit]typo's[edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 17-07-2002 14:12]


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 17-07-2002 13:59 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 17 juli 2002 13:57 schreef Sharteel het volgende:
Ik vind dat je er wel heel gemakkelijk over gaat. Je geeft zelf toe dat je nog nooit in die situatie hebt gezeten. Als je er daadwerkelijk zit zal je wel anders piepen.
Ik vind trouwens dat velen (niet persoonlijk op SGT he, gewoon in 't algemeen) hier erg puberaal praten over zelfmoord, alsof het iets cools is. Heb jij zelfmoordgedachten? Ja, ik ook! Ooh leuk, clubke bouwen?
Dit klinkt waarschijnlijk heel grof en ik weet goed genoeg dat er mensen zijn die echt zware problemen hebben en met dergelijke ideeën rondlopen. Maar die gaan dat niet in 't lang en het breed over een forum uitsmeren.
Voial, dat moest al lang van 'mn hart..


hmmz ja dit kan ook een reden zijn waarom er zo opmerkelijk veel mensen met zelfmoordplannen hier rondlopen...



SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 14:06 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 17 juli 2002 13:57 schreef Sharteel het volgende:
Ik vind dat je er wel heel gemakkelijk over gaat. Je geeft zelf toe dat je nog nooit in die situatie hebt gezeten. Als je er daadwerkelijk zit zal je wel anders piepen.
Ik vind trouwens dat velen (niet persoonlijk op SGT he, gewoon in 't algemeen) hier erg puberaal praten over zelfmoord, alsof het iets cools is. Heb jij zelfmoordgedachten? Ja, ik ook! Ooh leuk, clubke bouwen?
Dit klinkt waarschijnlijk heel grof en ik weet goed genoeg dat er mensen zijn die echt zware problemen hebben en met dergelijke ideeën rondlopen. Maar die gaan dat niet in 't lang en het breed over een forum uitsmeren.
Voial, dat moest al lang van 'mn hart..


das mooi Sharteel, maar ik heb drie keer op het punt gestaan het doen en ik ben er niet blij mee. en waarom ben ik in godsnaam puberaal over zelfmoord? dit is nergens op gebaseerd, sorry, het klopt echt niet. mijn redenen voor mijn problemen zul jij hier ook niet terug vinden, er zijn maar twee mensen die het echt weten, en dat zijn een vriend en een vriendin van me. dank je


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 14:14 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

nou wil ik dat je reageert ook, want je hebt me echt zwaar over de zeik gekregen. nou?


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 17-07-2002 14:16 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

quote:
Op 17 juli 2002 14:06 schreef SQT het volgende:
das mooi Sharteel, maar ik heb drie keer op het punt gestaan het doen en ik ben er niet blij mee. en waarom ben ik in godsnaam puberaal over zelfmoord? dit is nergens op gebaseerd, sorry, het klopt echt niet. mijn redenen voor mijn problemen zul jij hier ook niet terug vinden, er zijn maar twee mensen die het echt weten, en dat zijn een vriend en een vriendin van me. dank je


Ten eerste zei ik duidelijk dat het niet persé over jou ging. Al heb ik wel zoiets van: Je bent amper 17. What the hell weet jij van het leven. Ik ben er 24 en weet er nog niks van. En zoals ik al zei: er zijn mensen met zware problemen (zoals geconfronteerd worden met verkrachting of pedofilie of gewoon zwaar depressief) en ik weet idd niets van jou problemen. Maar kom me niet vertellen dat iedereen die hier over zelfmoord zit te praten zulke dingen is tegengekomen of een ECHTE depressie heeft. Voor niemand gaat het leven over rozen, niemand is ooit perfect gelukkig. Maar de slechte periodes worden altijd afgewisseld met betere. Als je denkt echt depressief te zijn, ga dan naar de dokter en praat erover. Deal with it!!!


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 17-07-2002 14:16 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

quote:
Op 17 juli 2002 14:14 schreef SQT het volgende:
nou wil ik dat je reageert ook, want je hebt me echt zwaar over de zeik gekregen. nou?


How rustig joh.. Laat me effe uittypen he..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-07-2002 14:22 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Idd Sharteel. Het valt mij ook op dat er veel pedant geneuzel te berde wordt gebracht door mensen die amper iets van het leven hebben gezien. Ik ben pas 24 en ik heb ook nog amper iets van het leven gezien.

Hebben jullie d'r ooit over nagedacht dat de wereld geen ideale is, zoals jullie hem willen hebben??? Al dat moeilijke gedoe, pfff... je bent pas 16, er is nog tijd zat voor moeilijkheden. Er zullen vast mensen zijn met èchte problemen, maar de teneur van de posts hier is meestal 'ik voel me kut want de wereld draait om egoisme en ik word niet begrepen'.

Slachtoffergedoe... en raak maar een keer goed over de zeik hiervan, da's goed voor je. Geeft energie.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 17-07-2002 14:23]


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 17-07-2002 14:23 by Demogorgon Profiel van Demogorgonhttp://www.koelkast.net/

ik vind het aan de ene kant raar om op zon forum als dit zo serieus over zon moeilijk onderwerp te praten. ook omdat het heel persoonlijk is. maar ik vind het raarder om te lezen wat voor reacties er op komen.
en een ding, een 17 jarige kan wel meer van het leven af weten in de zin van levens ervaring dan een 24 jarige.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 17-07-2002 14:27 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 17 juli 2002 14:23 schreef Demogorgon het volgende:
ik vind het aan de ene kant raar om op zon forum als dit zo serieus over zon moeilijk onderwerp te praten. ook omdat het heel persoonlijk is. maar ik vind het raarder om te lezen wat voor reacties er op komen.
en een ding, een 17 jarige kan wel meer van het leven af weten in de zin van levens ervaring dan een 24 jarige.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

En tja, het is ontzettend moeilijk om over dit onderwerp te praten op een forum. Ik vraag me af of dat wel kan zonder voortdurend verkeerd geïnterpreteerd te worden.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 17-07-2002 14:27 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Ik noem het verschijnsel wat sharteel (volgens mij) beschrijft het "Kurt cobain syndroom" , sinds die man zich zelf door zijn kop heeft geschoten, valt het mij op dat er een groep mensen bij gekomen is die denkt dat het "kewl" is om depressief te zijn.



SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 14:27 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 17 juli 2002 14:16 schreef Sharteel het volgende:
Ten eerste zei ik duidelijk dat het niet persé over jou ging. Al heb ik wel zoiets van: Je bent amper 17. What the hell weet jij van het leven. Ik ben er 24 en weet er nog niks van.

dank je voor je beoordeling
tui: ik ben heel veel bezig met het leven, stel dat je het gelooft
quote:
En zoals ik al zei: er zijn mensen met zware problemen (zoals geconfronteerd worden met verkrachting of pedofilie of gewoon zwaar depressief) en ik weet idd niets van jou problemen. Maar kom me niet vertellen dat iedereen die hier over zelfmoord zit te praten zulke dingen is tegengekomen of een ECHTE depressie heeft.

Toch wel, sorry. ik ben inderdaad nooit misbruikt, ik heb de zware depressie, wat niet betekent dat ik treur omdat omdat ik geen vriendin heb, wat bij vele met 'depressies' wel zo is. het ligt echt heel wat geclompiceerder en dat ga ik hier inderdaad niet vertellen
quote:
Voor niemand gaat het leven over rozen, niemand is ooit perfect gelukkig. Maar de slechte periodes worden altijd afgewisseld met betere. Als je denkt echt depressief te zijn, ga dan naar de dokter en praat erover. Deal with it!!!

het leven is niet makkelijk nee, en psychiaters en psychologen zijn me door meerdere mensen aangeraden, maar ik ben uiteindelijk nergens naartoe gegaan, omdat ik weet (dit zul je ook weer niet geloven) dat dat bij mij geen zin heeft. ik heb namelijk geen zogenaamde 'ziekte', maar bij mij heet het 'gedrag', omdat ik er pas achter ben gekomen dat ik hier eigenlijk al mijn hele leventje problemen mee heb, al was dat vroeger onbewust. bij gedrag laat de psych je zo goed mogelijk met je problemen omgaan, wat ik zelf al doe, mbv vrienden. het enige wat ik nog overweeg is de mij door Vampie aangeraden hypnotherapeut, omdat ik toch wel benieuwd ben waar het nou eigenlijk allemaal vandaan komt. niet elke 16-jarige doet stoer hoor

ps ik lees nu overal dat ik tegen het egoisme ed ben, maar dat is geen reden voor zware depressies.

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 17-07-2002 14:29]


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 17-07-2002 14:28 by FireFox Profiel van FireFox

sja... de wereld is hard... en meeste mensen zijn egoistisch op deze wereld (ik blijf vinden dat ze dat niet allemaal zijn) maar ik ben het best met dwaallicht eens, behalve dan met die laatste zin

al moet ik er wel even aan toevoegen dat moeilijkheden niet altijd iets met depressies te maken hebben, ik heb zelf denk ik de meest kutte jeugd gehad die je je maar voor kunt stellen en ben toch bijna altijd vrolijk en heb geen depressies.... meestal erfelijk, maar ook daarin ontspring ik (als enige zover ik weet), in onze familie de dans.

[Dit bericht is gewijzigd door FireFox op 17-07-2002 14:32]


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-07-2002 14:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

The Optimist:
Life sucks and then you die ...

Leven is hard, deal with it, je zult zelf hard moeten worden, anders word je aan de kant gezet.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 17-07-2002 14:33 by suzanne (Bestuurslid stichting) Profiel van suzanne

*knuffelt SQT*


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 17-07-2002 14:40 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Tsss als ik een dom ruzietje met men ouders heb gehad (wat iedere puber wel eens heeft) dan denk ik soms ook wel vannuh...damn die zullen es raar opkijken als ik van huis wegloop en ze het afscheidsbriefje lezen, of zelfmoord pleeg ofzo....maja dat denk je dan gewoon omdat je ff boos bent, dan heb je toch niet serieus zelfmoordplannen zeg! En misschien is het bij jou wel echt erg, maar volgens mij kunnen echte depressies alleen maar komen door iets heel naars in je leven, niet alleen maar omdat je opa daar ook wel eens last van gehad heeft, of omdat je karakter een beetje anders is als van de meeste mensen, of omdat je geen vriendin kan krijgen.....dat kan gewoon niet mijns inziens.

edit: die jou is voor iedereen die hiermee rondloopt bedoeld niet alleen voor SQT of alleen voor zdr ofzo...

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 17-07-2002 14:41]



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-07-2002 14:43 by Asherah Profiel van Asherah

En wie ben jij om dat te zeggen? Ik geloof best wel dat een depressie iets is dat in je genen kan zitten, en dat je dus depressief kan zijn zonder een echt aanwijsbare reden. En dus ook zelfmoord kan plegen op die manier. Een depressie is tenslotte nog steeds één of ander tekort aan een bepaald stofje in je hersenen, maar hierbij wil ik ook vermelden dan mensen van pakweg 17 nog niet weten hoe erg ze nog aan het veranderen zijn, en hoe hun leven en denkwijzen er later zullen uitzien, dus ik zou zeggen, zoek hulp in tussentijd, en dikke kans dat het gewoon overgaat, of dat je er leert mee omgaan. Indien niet kan je er nog altijd wat aan doen, maar geef dat leventje nu maar eerst es een kans.


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 14:44 by |MoRGaN| Profiel van |MoRGaN|

quote:
Op 17 juli 2002 13:17 schreef zwartdoornroosje het volgende:
Ik probeer het ook ZEKER uit het hoofd van vrienden te krijgen, altijd... Dan maar lkkr samen klote voelen

Ik vind het niet meer dan normaal dat je je vrienden gelukkig wil zien. Maar het enige dat je volgens mij in dergelijke gevallen kan doen is hen proberen te laten zien dat er wel degelijk nog iets voor hen is op deze wereld, en dat hoeft niet per se d.m.v. praten, er gewoon zijn kan ook al wonderen verrichten.

Maar de uiteindelijke keuze blijft bij hen, en hoe moeilijk dat ook is voor ons, die keuze moeten we respecteren. Nu ja, da's hoe ik het zie natuurlijk...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 17-07-2002 14:46 by Asherah Profiel van Asherah

Wat ik wel opmerk is dat ik me zelf beter voel als ik een vriend die zich zelf niet zo goed voelde heb kunnen helpen, door lange gesprekken enzo... dus als je je klote voelt, draag gewoon goe zorg voor elkaar, worden we nog allemaal gelukkig


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2002 14:50 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 17 juli 2002 14:43 schreef Asherah het volgende:
Een depressie is tenslotte nog steeds één of ander tekort aan een bepaald stofje in je hersenen, maar hierbij wil ik ook vermelden dan mensen van pakweg 17 nog niet weten hoe erg ze nog aan het veranderen zijn, en hoe hun leven en denkwijzen er later zullen uitzien, dus ik zou zeggen, zoek hulp in tussentijd, en dikke kans dat het gewoon overgaat, of dat je er leert mee omgaan. Indien niet kan je er nog altijd wat aan doen, maar geef dat leventje nu maar eerst es een kans.

ik weet dat ik aan het veranderen ben, dat merk ik aan mezelf en aan mijn omgeving. ik laat iets wat ik erg graag zou willen juist omdat ik aan het veranderen ben. zodra ik eenmaal weet wie ik ben, overweeg ik dat misschien een keer, maar nu wil ik het gewoon nog niet. maar ik weet nu ondertussen wel dat dit de rest van mijn leven beinvloedt, hoe ondoordacht dat misschien ook mag klinken.


|MoRGaN|
Usericon van |MoRGaN|
Posted 17-07-2002 14:54 by |MoRGaN| Profiel van |MoRGaN|

quote:
Op 17 juli 2002 14:46 schreef Asherah het volgende:
Wat ik wel opmerk is dat ik me zelf beter voel als ik een vriend die zich zelf niet zo goed voelde heb kunnen helpen, door lange gesprekken enzo... dus als je je klote voelt, draag gewoon goe zorg voor elkaar, worden we nog allemaal gelukkig
Is dat zo? Ik slaag er meestal wel in iemand op korte termijn te helpen (en wie weet, misschien maakt dat ook op lange termijn enig verschil), maar het gevolg is maar al te vaak dat ik mezelf daarmee weer -tsja, hoe zeg ik dit- "ongelukkiger" maak. Alsof ik een evenwicht verstoord heb of zo...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen