IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zelfmoord? Vorige pagina | Volgende pagina
Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 04-04-2003 18:19 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Ik wil je wel mentale ondersteuning geven hoor.



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-04-2003 18:53 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 4 april 2003 18:00 schreef mörke het volgende:
Maar laf is het niet, het vereist best veel moed om je leven te stoppen. Vind ik. Ik durf het niet.

Lijkt mij ook heel moeilijk, het is toch in strijd met de overlevingsdriften enzo


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 05-04-2003 2:12 by Asherah Profiel van Asherah

quote:
Op 4 april 2003 18:53 schreef ghoulliette het volgende:
Lijkt mij ook heel moeilijk, het is toch in strijd met de overlevingsdriften enzo


Punt is toch net dat die overlevingsdrift dan wegvalt?


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 05-04-2003 17:57 by IceQueen Profiel van IceQueen

Af en toe schiet de gedachte om er zelf een einde aan te maken me ook wel door m'n hoofd;maar dan bedenk ik dat ik al die leuke festivals en concerten zou moeten missen en besluit ik van toch nog maar(even) te blijven op deze aardkloot.'t heeft z'n leuke kanten ook...Af en toe...


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 05-04-2003 18:00 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er mensen zijn die er nog nooit aan gedacht hebben om zichzelf van het leven te beroven. Soms is het gewoon The easy way out. En dat bedoel ik niet disrespectvol tegenover de mensen die het gedaan hebben omdat ze echt met de rug tegen de muur stonden.

Mijn reden om er een eind aan te maken staat beschreven in mijn undersign.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 05-04-2003 18:34 by Argentumfeles Profiel van Argentumfeles

quote:
Op 5 april 2003 18:00 schreef XnegativeX het volgende:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er mensen zijn die er nog nooit aan gedacht hebben om zichzelf van het leven te beroven. Soms is het gewoon The easy way out. En dat bedoel ik niet disrespectvol tegenover de mensen die het gedaan hebben omdat ze echt met de rug tegen de muur stonden.

Mijn reden om er een eind aan te maken staat beschreven in mijn undersign.


M.a.w. je denkt dat je niet meer veel te verwachten hebt? Even hypothetically speaking dan, want ik neem dit niet doodserieus natuurlijk (?!). Nu, als ik mijn eigen leven bekijk....dan haal ik even mijn blog erbij.... quote:

"I had an interesting discussion with one of my classmates today though. *Naam persoon* also feels pretty trapped in this society, just like I do. It seems like I'm still in my teens for feeling this. But be realistic, you have no place to go. You need to pay the rent and the taxes (ha 19,5% on luxury goods don't forget that), food bla bla. I'm not even counting my study debt. Well basically, I'm stuck working 40 hours a week on a job that I don't really care for. An astrology practise is what I want. If I want to achieve that it means double work, but for gods sake people I'm only human and can do only so much until I burn out. So this is what it's all about huh? If you don't find any other happiness than your job, it's going to concentrate there. Like I always said, for some people having good friends is enough to compensate. Although I hold my friends dearly and I love them to death, there's got to be more. >.<

It just reminded me again how bummed out I am about it all. You can see it all around you. There are some that have not lost there will to fight, their spirit so to speak. But when I look around me at my internship and my previous internship I see a lot of people that have accepted their fate. Come'on people, if this is what you throw under the definition: 'growing up' there's something really friggen wrong with you."


Dat wat te komen is zul je zelf moeten maken en voor moeten vechten. Hoe vaak je ook een klap op je gezicht krijgt in the process. Dit is puur survival instinct. Voor mij te beschrijven als: bot een dikke kop hebben; je middelvingers opsteken naar den hemel en zeggen: "I'm not done yet, you badgering assholes!"

Zelfs wanneer alle hoop verloren is, is er nog altijd een reden om te leven. En dat is, om de zichtbare/ (of vaak) onzichtbare boeman te overwinnen. Ik sta, en ik sta nog steeds zeg je tegen jezelf over en weer. Tot niks je meer verbaasd, tot je je lot grijnzend in de ogen kunt kijken en zegt: "ook al heb ik geen kans tegenover 'jou', vechten zal ik".

p.s. Sorry voor de megalap text weer jonges...hehe


HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 05-04-2003 18:53 by HEUY Profiel van HEUY

HEUY!!!!

Leven doe je niet omdat het makkelijk is, maar omdat het moeilijk is. Dat geeft de kick om weer door te gaan......lukt het niet, dan val je vanzelf om


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 05-04-2003 18:54 by Argentumfeles Profiel van Argentumfeles

Hmm, even over zelfmoord in het algemeen. Ik vind niet dat je het in het vakje laf moet stoppen. Vind het een erg hard woord. Mijn gedachte daarbij is gewoon.. niet sterk genoeg. *draait in cirkeltjes*, ergens heeft moed er toch wat mee te maken hoor...

Zie het maar in de tijd van de ridders. In search of fame and glory moet je bereid zijn je bevroevingen te doorstaan mogelijk zelfs zonder succes. Maar ja, geprobeerd nietwaar?

Als wij allen niet meer reiken naar datgene wat boven ons ligt, dan blijft er ook maar 1 weg over. De zin van het leven is het streven naar meer en beter. Wat het meer en beter is - is voor iedereen anders. Mensen die met de gedachte spelen zichzelf om te brengen voelen dit ook, maar hebben de moed opgegeven 'meer en beter' te behalen. De flaw ligt hierbij aan het onderschatten van de eigen persoon en de enigzins sadomasochistische lol (die je wel MOET hebben in dit leven) van de wedstrijd daar naartoe.

Huilen is goed. Om jezelf, om anderen, om situaties, om alles dat verkeerd gaat. Lachen daarna is nog 10x beter.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 05-04-2003 18:55 by Argentumfeles Profiel van Argentumfeles

quote:
Op 5 april 2003 18:53 schreef HEUY het volgende:
HEUY!!!!

Leven doe je niet omdat het makkelijk is, maar omdat het moeilijk is. Dat geeft de kick om weer door te gaan......lukt het niet, dan val je vanzelf om


hehe jah, HEUY!! lol


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 06-04-2003 16:58 by Asherah Profiel van Asherah

HOW COULD YOU (Munoz, Chevrollier / Munoz)


Sometimes I try to realise that you are gone.
Sometimes I think that I'll never, (Can't) go on alone.
An endless fight, to look normal, to be funny.
I can only paint deadly smiles on my poor face, my poor face&#8230;

How could you leave us so suddenly ?
How will we live ?
How could you leave us so suddenly ?
How will I live ?

I'm so angry with you, how could you hide your pain this way ?
I m angry with myself, how could I be so blind ?

Every morning the same nightmare, won't I wake up ?
It's the worst pain I've ever felt : you've given up, given up
Because you hated life as life hated you. Like a nameless disease, like an aimless torture.

I have searched for answers to explain your suicide.
I've preferred the version of an impulsive act.

But you knew all this time that you'd finally go.
You've prepared your own death with a smile on your lips.

We lost a friend, (A) part of ourselves, it will never be the same !

Something has died with you this day. we're the orphans of your smiles !
How could you ?



Copyright The Old Dead Tree 2002





Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 06-04-2003 19:00 by Thanatos Profiel van Thanatos



Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 07-04-2003 15:36 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 5 april 2003 18:53 schreef HEUY het volgende:
HEUY!!!!

Leven doe je niet omdat het makkelijk is, maar omdat het moeilijk is. Dat geeft de kick om weer door te gaan......lukt het niet, dan val je vanzelf om

Dat lijkt me een gezonde opvatting


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


campske666
Usericon van campske666
Posted 07-04-2003 15:39 by campske666 Profiel van campske666

Dood gaan doe je uiteindelijk toch, en van het dood zijn kan je nog een eeuwigheid genieten. Dan je net zo goed die enkele jaartjes die we nog te leven hebben uitzitten en zien wat voor mooie momenten je er nog uit kan krijgen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 07-04-2003 15:43 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

quote:
Op 6 april 2003 16:58 schreef Asherah het volgende:
HOW COULD YOU (Munoz, Chevrollier / Munoz)


Sometimes I try to realise that you are gone.
Sometimes I think that I'll never, (Can't) go on alone.
An endless fight, to look normal, to be funny.
I can only paint deadly smiles on my poor face, my poor face&#8230;

How could you leave us so suddenly ?
How will we live ?
How could you leave us so suddenly ?
How will I live ?

I'm so angry with you, how could you hide your pain this way ?
I m angry with myself, how could I be so blind ?

Every morning the same nightmare, won't I wake up ?
It's the worst pain I've ever felt : you've given up, given up
Because you hated life as life hated you. Like a nameless disease, like an aimless torture.

I have searched for answers to explain your suicide.
I've preferred the version of an impulsive act.

But you knew all this time that you'd finally go.
You've prepared your own death with a smile on your lips.

We lost a friend, (A) part of ourselves, it will never be the same !

Something has died with you this day. we're the orphans of your smiles !
How could you ?



Copyright The Old Dead Tree 2002






Damn ja! Wie over zelfmoord nadenkt moet de cd van THE OLD DEAD TREE maar eens luisteren.

(Komt heel dicht bij omdat een vriend van mij ook zelfmoord gepleegd heeft, dat gaat je niet in de koude kleren zitten!

En om in de stijl van Life Of Agony af te sluiten: Remember The Ones You Leave Behind!


I Find That I Am Not There...


campske666
Usericon van campske666
Posted 07-04-2003 15:45 by campske666 Profiel van campske666

mooie tekst, krijg er kippevel van


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 07-04-2003 15:47 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

quote:
Op 7 april 2003 15:45 schreef campske666 het volgende:
mooie tekst, krijg er kippevel van


Moet je toch eens naar THE OLD DEAD TREE luisteren. Dit nummer valt namelijk te downen op www.theolddeadtree.com


I Find That I Am Not There...


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 07-04-2003 16:36 by Asherah Profiel van Asherah

Inderdaad, binnenkort een interview met hen in de Mindview waarin de zanger heel mooi uitlegt waarom ze altijd over zelfmoord bezig zijn in hun muziek. (Ff offtopic: The Old Dead Tree rules... )


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 07-04-2003 21:06 by Thanatos Profiel van Thanatos

zit nu naar een nummer te luisteren van hen, en ik moet zeggen dat ze echt goed zijn. Daar gaat weer een paar eurotjes voor een cd'tje

Sorry voor offtopic.


kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 07-04-2003 21:10 by kleine Micha Banaan Profiel van kleine Micha Banaan

leven is zinloos, sterven is zinloos.
waarom de een boven de andere verkiezen?


And my marlboro light


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 07-04-2003 23:09 by Thanatos Profiel van Thanatos

quote:
Op 7 april 2003 21:10 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
leven is zinloos, sterven is zinloos.


Als het leven zinloos is en de dood ook? wat heeft er dan nog wel zin? Dat wil dus eigenlijk zeggen dat je niets bent (no offence).Er moet iets zijn dat zin heeft, anders zouden de mensen het ook niet doen, lijkt me.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 07-04-2003 23:12 by Asherah Profiel van Asherah

Die 'zin' maak je zelf... of dat zin heeft weet ik ook niet.


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 07-04-2003 23:16 by Thanatos Profiel van Thanatos

Maar als je nergens de zin in ziet, zelfs niet in de dood, wat dan?


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 07-04-2003 23:17 by Asherah Profiel van Asherah

Toch beter doodgaan dan denk ik.


Thanatos
Blah
Usericon van Thanatos
Posted 07-04-2003 23:19 by Thanatos Profiel van Thanatos

Nu de reactie van Micha afwachten, ben benieuwd wat hij te zeggen heeft hierop.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 07-04-2003 23:55 by mislyd Profiel van mislydhttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 7 april 2003 23:09 schreef Thanatos het volgende:
Als het leven zinloos is en de dood ook? wat heeft er dan nog wel zin? Dat wil dus eigenlijk zeggen dat je niets bent (no offence).


Jaja, het is allemaal zinloos en niemand of niets is van enige betekenis. Is dat zo moeilijk om te beseffen??
quote:

Er moet iets zijn dat zin heeft, anders zouden de mensen het ook niet doen, lijkt me.


Mensen slagen erin om zelf een betekenis te verzinnen, hoe onnozel die ook mag zijn (oa. 95% van de mensheid is religieus + de meeste mensen denken dat ze onmisbaar zijn).


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen